De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 23:21

Vala schreef:
Gitta_ schreef:
Hopelijk valt het mee, het zou me nu niks verbazen als de volgende zet is dat ze ons massaal gaan testen op corona.

Welnee, wat denk je dat dat kost?

Jawel, ons lab is voorbereid voor de opschalingen. Het RIVM gaat er wel degelijk van uit dat er veel getest gaat worden en heeft andere labs ingeroepen. En alle voorbereidingen zijn getroffen, voelt hetzelfde als met de griepepidemie twee jaar terug :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 23:22

Marie_Anne schreef:
Straks een extra NOS journaal hierover, over 10 minuten Maar ik geloof het wel even, ik ga slapen!

Ik ga ook slapen. Ik moet tenslotte m'n weerstand een beetje op peil houden in deze barre tijden. ;)

Slaap lekker allemaal en speciaal een goede nachtrust toegewenst voor degenen die er misschien echt een beetje ongerust van worden.
:(:) <-- dit kan wel toch? Ik heb m'n handen gewassen.

Cookies

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 23:26

Nee Safina, die smilies moeten een meter uit elkaar.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 23:30

Cookies schreef:
Nee Safina, die smilies moeten een meter uit elkaar.

_O- ----------------------------------------- _O- ----------------------------------------- _O-

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 23:34

Het is gewoon al overal.
In Wenen ligt een oudere man al 10 dagen in het ziekenhuis die nergens geweest was en blijkt nu Corona te hebben. Ofwel, hij is al zeker 2 weken ziek maar werd verpleegd als influenza of iets vergelijkbaars.
In Zwitserland is het binnen 24 uur van 1 naar 8 in allemaal verschillende kantons gegaan. Twee daarvan werken met kinderen en 1 is niet in Italie geweest maar komt uit een ‚onbesmet‘ gebied in Frankrijk.
Ofwel, je kunt het gewoon al hebben.

Wie weet heb ik het ook al gehad, ik was vorige week ziek :o

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 23:35

Dat we er in nl mee te maken zouden krijgen kon je op je vingers natellen, de vraag is hoe groot de omvang word binnen onze grenzen en de eu.
Het leven hier is totaal niet te vergelijken met Azië.
We blijven ademhalen en hoop er het beste van voor de oudere en chronisch zieke.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 23:37

Ik ben helemaal niet bang voor dit virus. Ik hoop dat meneer in isolatie blijft tot dat hij genezen is.
Mensen vroegen aan mij: jij bent niet oud & zwak, maar ben je niet bang dat je oma het krijgt?
Née was mijn antwoord.
Oma kan ook nu griep krijgen (zelfde symptomen) en dood gaan. Oma kan ineens kanker krijgen. Oma kan aangereden worden.
Ik hoop het natuurlijk van harte niet. Maar het kan wel.
Ja ik ben bang dat ze dood gaat, maar niet zozeer bang dat ze Corona krijgt...

Ik kruip alvast in winterslaap. Niet omdat ik bang ben, maar om alle bange mensen nu overal... ik snap t heel goed maar alles draait er nu om en t komt mn strot uit. Als dit leven een groepsapp was had ik eruit gestapt en als t wat meer gezakt was weer erin gegaan

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 23:38

Trui schreef:
Ik ben helemaal niet bang voor dit virus. Ik hoop dat meneer in isolatie blijft tot dat hij genezen is.
Mensen vroegen aan mij: jij bent niet oud & zwak, maar ben je niet bang dat je oma het krijgt?
Née was mijn antwoord.
Oma kan ook nu griep krijgen (zelfde symptomen) en dood gaan. Oma kan ineens kanker krijgen. Oma kan aangereden worden.
Ik hoop het natuurlijk van harte niet. Maar het kan wel.
Ja ik ben bang dat ze dood gaat, maar niet zozeer bang dat ze Corona krijgt...

Nee ik ook niet, en mijn opa en oma's zijn zelf ook de laatste die er bang voor zijn. De één zit gewoon lekker vakantie te vieren in Turkije.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 23:41

Pap was laatst in de sportschool met ouderen die het hierover hadden.. Wat dat aangaat zijn wij erg nuchter. Vroeger gingen mensen eerder dood, omdat de remedies er niet waren. We proberen ouderen maar in leven te houden om alles, en tegelijkertijd zeuren we om vergrijzing.... terwijl we de natuur zO vaak tegen werken door men zo erg in leven te houden... pap heeft heel bot tegen de ‘zeurende’ ouderen in de sportschool gezegd dat zij al ‘heel oud’ zijn... en dat als ze besmet raken / dood gaan dat natuur is B-)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 00:16

Zonder symptomen kun je niemand besmetten is er steeds gezegd. Die mensen hoef je niet te testen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 00:21

Deze kwam ik tegen op Facebook, weet niet of iemand hem al heeft gedeeld.

Als angst gaat regeren - Corona vs. griep
Het virus van de griep verspreidt zich jaarlijks over de wereld, met als resultaat zo'n drie tot vijf miljoen gevallen van besmetting, waaraan vervolgens jaarlijks tussen de 290.000 tot 650.000 mensen overlijden. Doorgaans worden vooral ouderen boven de 60, de reeds zieken, de zwakken en bejaarden er door getroffen
Er is al heel lang een antivaccin tegen de griep
En toch sterven jaarlijks al deze mensen
Dit is een vast, algemeen gegeven
Er worden geen staatsprovincies voor afgesloten
Geen steden voor afgesloten
Geen mensen voor in quarantaine geplaatst
Geen burgerluchtvaart vluchten voor geannuleerd
Geen mondkapjes voor gedragen
Geen mensen vastgezet op cruiseschepen of in hotels
Geen restaurants voor gesloten
Geen theatervoorstellingen voor geannuleerd
Geen voetbalwedstrijden zonder publiek voor gespeeld
Geen vakanties voor afgezegd
Er worden geen mensen door gediscrimineerd
Er wordt geen enkele media aandacht aan besteed
Er raakt geen magazijn door leeg
Er gaan geen bedrijven aan failliet
En er stort geen enkele economie door in elkaar
De griep veroorzaakt geen enkele paniek
Toen kwam Corona
Een absoluut vergelijkbaar longvirus
Met een stervensratio van zo'n 2,5 % van alle geïnfecteerden
Een beduidend lager stervenspercentage dan bij de griep
Ondanks dat er nog géen antivaccin is
En toen brak de hel los
Totale gekte en paniek all over
Hoe weard en bizar is dat?
Corona is een doodnormaal virus
Rond de 97,5 % van alle geïnfecteerden genezen ervan
En raken er middels het zelfherstellende vermogen van het lichaam vervolgens immuun voor
Net als bij een gewoon griepje
Er is niets nieuws onder de zon
En niets om overmatig bang voor te zijn
Want dat zijn we voor de griep tenslotte ook niet
Het feit dat het nieuwe Coronavirus de hele wereld ontregeld, en er absurd zware paniek- en angst zaaiende maatregelen worden genomen om verspreiding te voorkomen
Komt niet door dit virus
Maar door de angst van de mens zelf
Pure stervensangst
Welke een vele malen groter virus is dan het Coronavirus
Een vorm van angst
Waar nooit een anti-vaccin tegen gemaakt zal kunnen worden
Omdat het niet in het lichaam van de mens huist
Maar in haar geest

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 00:23

karuna schreef:
De meneer ligt idd veilig nu voor zijn omgeving. Maar je weet niet hoeveel mensen er zijn aangestoken die nu hoestend rondlopen nog.

zoals bij elke verkoudheid of andere soort griep...

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 00:28

Nou, het is helemaal niet te vergelijken met een griep. Twintig procent wordt ernstig ziek.

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 00:30

Ik maak me er ook niet druk om, de meeste mensen die overleden zijn, hadden al gezondheidsproblemen of waren al oud. Ik blijf gewoon normaal me leventje lijden, pas als het in mijn dorp is (wat echt super klein is) ga ik me druk maken. Gelukkig is het nu nog lange na niet zo dichtbij, al is het wel vervelend voor de mensen die dichtbij of in Tilburg wonen. Waarschijnlijk zal de verspreiding in Nederland langzaam zijn. Ik denk dat we ons niet druk hoeven maken, we kunnen natuurlijk wel extra maatregelen nemen zoals handen wassen etc.

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 00:31

imaudy schreef:
Nou, het is helemaal niet te vergelijken met een griep. Twintig procent wordt ernstig ziek.

Wel raar dat wetenschappers zeggen dat de griep erger is.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 00:36

Tegen griep is er een redelijke immuniteit opgebouwd. Daardoor kunnen mensen makkelijker met een nieuwe variant omgaan. Dit Cornavirus is nieuw, we weten er te weinig van. Mensen hebben geen immuniteit daardoor zwaardere gezondheidsproblemen. Die zwaardere gevallen kunnen voor overbelasting van het gezondheidssysteem zorgen. Dáár liggen de problemen, dus geen vergelijk met griep.

Dus hygiëne maatregelen in acht nemen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 00:41

Patiënt is een 56 jarige ondernemer die de afgelopen week ook carnaval heeft gevierd en een familielid heeft die lesgeeft op een basisschool . Die gelukkig gesloten was. Dat carnaval , tja wanneer de man toen al besmettelijk was word het echt ondoenlijk om iedereen op te sporen .

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 00:42

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 00:44

Denk dat we gewoon moeten accepteren dat er nieuwe gevallen bijkomen. Uitpluizen heeft weinig zin. Ik wil eigenlijk ook helemaal niets weten over evt. patienten anders behalve in welke regio. Deze eerste patient kan vaarwel tegen zijn Anonimiteit zeggen. Over een paar uur ligt zijn identiteit te grabbel. Jammer. Is het niet voldoende te waar maar niet wie?
Laatst bijgewerkt door Pareltjes op 28-02-20 00:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 00:44

Griep wordt ook nogal vaak verward met verkouden.
Van influenza is de kans ook behoorlijk hoog dat je er erg ziek van kan worden.
Bij overige verkoudheidsvirussen is dat niet zo. Mensen zeggen al snel dat ze griep hebben als ze snotteren maar hebben niet daadwerkelijk griep.
In Duitsland komen in drukke griepseizoenen makkelijk 10.000-40.000 mensen in het ziekenhuis terecht.

Desindanks vind ik het vergelijk nergens op slaan, het is gewoon een heel ander virus net als mazelen een ander virus is.

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 00:46

Photograph schreef:
imaudy schreef:

Wel raar dat wetenschappers zeggen dat de griep erger is.

De gemiddelde Nederlander roept al snel de griep te hebben, terwijl het eigenlijk een pittige verkoudheid is. Mensen vergeten soms dat je echt goed ziek kan worden van de griep.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 00:47

imaudy schreef:

En hoeveel procent word echt ziek met influenza?

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 01:05

purny schreef:
Hoe weard en bizar is dat?

Het moment dat mensen 'weird' op deze manier typen, neem ik het hele bericht al niet meer serieus.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 01:07

Wel typisch trouwens dat het GGD nog niet eens weet of hij carnaval heeft gevierd, maar de kranten blijkbaar wel.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 01:24

Photograph schreef:
Ik maak me er ook niet druk om, de meeste mensen die overleden zijn, hadden al gezondheidsproblemen of waren al oud.

Oh dat scheelt, dat maakt natuurlijk helemaal niet uit als die overlijden 8)7