Draagdoek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 09:07

verootjoo schreef:
Hier idd ook plakbaby. De slaapjes overdag doet hij het liefst in de doek :=

Idem hier, lang leve de drager... zelfs met wandelen wil hij niet in de kinderwagen, alleen gedragen worden. :+

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 11:13

Iemand van jullie ervaring met Lawilde of Woven Bliss doeken? Ik heb iemand die wil ruilen maar ik kan weinig vinden over t merk.

_lautje_

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 11:28

Hier een vraagje. Van de week Sophie (na oefenen met Julia) in de ruck. Ging redelijk. Met de supermantos. Aanspannen even oefenen net als zitje maken.
Probleem was vooral dat ze woest werd :')
Overstrekken gillen en krijsen. Iemand idee wat daar aan te doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 11:31

Peppertree, ik heb ooit een doek van Woven Bliss op reis gehad en heb hem na twee dagen weer doorgestuurd. Was niets voor mij, terwijl de rest van de groep verliefd was. Was de Flora Stellato. Ik voelde de takjes (zijde?) prikken en vond hem stug.

Lautje, geen idee.

Hier is dl in draagstaking... is gillen als ze gedragen moet worden. Wil alleen nog maar lopen lopen en lopen... Kinderwagen is ook niet je van het, maar daarin kan ze nog een beetje bewegen. Kind kan geen seconde meer stilzitten :=
Hopen dat het snel voorbij is

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 12:20

Heeel snel knopen Laura :') Was ze alleen tijdens het knopen boos, of ook met dragen?
Veel kindjes zijn te ongeduldig voor het knopen. En het is natuurlijk even wennen, voor de eerste keer!

Ik ken de merken van naam, maar heb er zelf geen ervaring mee PT. Maar zijn wel goede merken van wat ik hoor.

Oh jee Yalou := Hopelijk is het snel weer over!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 12:53

Met knopen was ze braaf. Het was toen ze even zat dat ze boos werd.

Dit was trouwens met Julia na eerste keer knopen. Viel niet tegen maar Juul was groot en zwaar zat er voor
Afbeelding

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 23:03

_lautje_ schreef:
Hier een vraagje. Van de week Sophie (na oefenen met Julia) in de ruck. Ging redelijk. Met de supermantos. Aanspannen even oefenen net als zitje maken.
Probleem was vooral dat ze woest werd :')
Overstrekken gillen en krijsen. Iemand idee wat daar aan te doen?

Soms ligt het eraan dat ze je niet kunnen zien.
Dus voor de spiegel en oogcontact maken helpt dan soms.
Verder helpt het om tussendoor vaak genoeg te pauzeren. Even wiebelen, wennen aan de houding en dan pas weer verder gaan met aanspannen bijvoorbeeld.
Ik ben ook vaak geneigd om het dan nog even snel af te maken, maar zo'n ukkie moet er ook even aan wennen wat er allemaal gebeurd :)
Hoe oud is je kindje?
Met mn tweede ging ik rugdragen bij 2 weken, die wist dus niet beter dan dat ie op mn rug zat. Bij de eerste begon ik pas bij 8 maanden, die moest er meer aan wennen.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 14:45

Tijdens knopen was er geen probleem. Toen ze er nog 5min in. Zat werd ze echt boos. Ze is nu 8 maanden.
Ik denk dat ze gewoon boos was dat ze niet kon rauzen door het huis. Maar goed daarom dat ik dr ook vastgebonden want het is ramp op pootjes dat :')

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 16:08

Afbeelding
Afbeelding

Oeps..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 17:57

Oeh mooi! Vooral die blauw/groenige! <3 Welke blend zijn het?

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 19:22

Die groene is prachtig!

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 22:13

De groenige is Argus Mare, 40% cashmere
40% katoen
20% linnen

Inge_Zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 12:56

Misschien dat er hier iemand is die ik blij kan maken, ik heb een prachtige Natibaby Farasi Ringsling te koop. Heb hem zelf ook overgenomen van een bokker, bij interesse graag pb :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 19:48

Wij krijgen er in mei een nieuw draagobject bij <3

Afbeelding

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 20:01

Echt gaaf, hier ook gefeliciteerd!

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 20:20

Gefeliciteerd! Wat een geweldige aankondiging ook :D

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 05:57

Yalou: gefeliciteerd gave aankondiging!

Hebben hier mensen ervaring met de truien van lennylamb?
Ik kan via een vriendin voor 25 euro de nieuwste versie van sweat stof overnemen en via marktplaats een oudere versie van fleece.
Ik heb een draagjas die net niet super zit en waar hals van mij en kleine erg open zijn.
Ik zoek met name iets om snel aan te kunnen trekken bij o.a. Naar school brengen van de oudste twee. Maar vraag me af of deze dan warm genoeg zijn en welke ik beter kan nemen.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 06:56

Fleece zal altijd meer lucht doorlaten is mijn ervaring. Maar wat volgens mij het grootste verschil is tussen oud en nieuw is dat de nieuwe een rits moet hebben waardoor aantrekken makkelijker gemaakt wordt, dat zou altijd mijn voorkeur hebben.
Maar het zijn en blijven truien en in de winter is dat waarschijnlijk niet echt warm genoeg voor buiten. Maar voor €25 kun je je geen bult vallen, daar ben je hem ook weer zo voor kwijt, mocht het toch niks zijn.

Gefeliciteerd Yalou *\o/* <3

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 08:23

Iemand ervaring met de liliputi draagjas? En dan met name met hoe dr maten vallen? Ik ben 1.65 en 65kg en zit altijd tussen maat S en M in

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 09:20

Britt schreef:
Fleece zal altijd meer lucht doorlaten is mijn ervaring. Maar wat volgens mij het grootste verschil is tussen oud en nieuw is dat de nieuwe een rits moet hebben waardoor aantrekken makkelijker gemaakt wordt, dat zou altijd mijn voorkeur hebben.
Maar het zijn en blijven truien en in de winter is dat waarschijnlijk niet echt warm genoeg voor buiten. Maar voor €25 kun je je geen bult vallen, daar ben je hem ook weer zo voor kwijt, mocht het toch niks zijn.

Gefeliciteerd Yalou *\o/* <3

Is ook zo. Alleen heeft die minder mooie kleuren en in mijn beleving is fleece wat warmer. Maar hangt ook af van de kwaliteit fleece.
Ik vind 2e hands fleece zonder te zien ook wel lastig kopen. Bij vriendin weet ik zeker dat 't goed zit en wat ik krijg voor m'n geld.
Oh dilemma dilemma, hahaha ik ga nog een uurtje twijfelen

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 11:36

Hebben jullie rugdraagjassen kunnen vinden? Ik kan alleen buikdraagjassen vinden.

Heeft iemand een gouden tip om met een slapend kind op de rug toch naar buiten te kunnen? Ik heb al omslagdoeken en ruime vesten geprobeerd, maar geen succes...

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 14:56

Ik heb een draagjas van bonprix waar je ook mee kunt rugdragen. Heb 'm nog niet uitgeprobeerd met rugdragen maar met buikdrager is hij bovenaan erg bloot.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 15:00

Wauw gefeliciteerd Yalou!

Ik zag bij wrapyouinlove de jassen van mamalila voorbij komen. Zelf geen ervaring mee maar ziet er fijn uit voor rugdragen.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 15:04

Daar zijn heel veel opties voor! De Greyse is wel redelijk budgetvriendelijk, zeker tweedehands.

Mawaho.nl heeft redelijk wat opties, maar ook dragenenzo heeft wel eea.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 15:49

marrlinde schreef:
Hebben jullie rugdraagjassen kunnen vinden? Ik kan alleen buikdraagjassen vinden.

Heeft iemand een gouden tip om met een slapend kind op de rug toch naar buiten te kunnen? Ik heb al omslagdoeken en ruime vesten geprobeerd, maar geen succes...

Ik heb een fleeche poncho en daar een streep in geknipt en die kan ik voor rug en buik gebruiken.
Was 10 euro ofzo bij kruidvat toen.