2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 22:42

SharonIndezz schreef:
Pfoe hier zitten Mn collega’s aan de appelflappen en koffie koeken ed. En ik? Ik heb niks gepakt. Yeah beetje trots wel.

Supergoed! Dat is nog het moeilijkste. Gewoon zelf niks in huis halen en opletten met eten lukt prima. Maar wat je de hele dag overal aangeboden krijgt!

Saaaash

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 22:45

Supervixen schreef:
Ik heb vandaag allemaal lekkers op het werk genegeerd :). Ook nog even naar de sportschool geweest om wat krachttraining te doen.

Super!

Wij hebben bij ons op werk een droppot, hij kijkt naar me én fluistert mijn naam.
Maandag afblijven: Gelukt

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 22:47

NoTwixLeft schreef:
Hoe staan jullie partners in jullie afvalpoging? Las al een aantal keer dat sommigen er alsnog gaan zitten snaaien.

Mijn vriend wil ook wat afvallen, hij is een jaar geleden gestopt met roken en toen was het :wave: kilo's. Maar hij is ook van het snacken en gaat rustig om half 10 in de avond nog tosti's maken. Ik doe mijn best om er niet in mee te gaan. Meestal lukt dat.

Ik heb net voor het eerst een half uur op onze loopband gestaan. Had eigenlijk helemaal geen zin, hij staat in de schuur en het is zo koud! :brr: Maar toch gegaan en eigenlijk was het best heel lekker om na een dag op kantoor nog even iets te doen. Had ook al een half uurtje met een stalgenootje gewandeld om half 6, dus meer beweging gehad dan ik van plan was.

NoTwixLeft

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 22:50

Imre, dat heb ik ook op mn crosstrainer! Beetje veel tegenzin om er op te gaan staan, maar eenmaal klaar voel ik me echt lekkerder.

Phoeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 23:03

Ik lees al heel wat pagina`s mee als stille meelezers maar vind t hier zo gezellig, dat ik mij toch graag wil aanmelden :D (Als dat nog kan)
Ik wil niet perse veel afvallen, zomaar 1/2 kg is voldoende maar ik wil in ieder geval niet aankomen. Ik let daarom goed op m’n eten en wie weet kan ik hier wat lekkere recepten op doen

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 23:12

Welkom Phoeboe!

voor wie vroeg of er na extra sporten ook iets extra gegeten wordt, dan is hier het antwoord:"ja meestal wel". Dit komt deels doordat ik niet voor het sporten kan eten zonder enorme steken te krijgen, maar de tijd tussen mijn lunch en avondmaal wordt dan veel te groot, dus dan neem ik vaak een extra tussendoortje. Dus eet niet de volledig ingeschatte verbrande calorieën extra.

Mariska88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 23:16

Jeeee hé Hé
Ik ben vanavond gaan fitnessen. Een goed dik uur!
30 min loopband goed voor 260 calorieën.
Crosstrainer en fietsen (calorieën,
Geen idee)
Daarna buikspieren en kracht.
Heerlijk :)

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 23:24

Ik werk dus bij de Aldi en zit de hele dag tegen lekkere dingen aan te kijken ;(
Gelukkig is de 'drang' met de jaren dat ik er werk wel minder geworden.
'Vroeger' kwam er een nieuw product binnen en dat moest dan natuurlijk meteen geproefd worden :')
Nu kan er in de kantine gerust een pak koekjes oid staan, ik pak er niks van.
Mijn enige zwak op het werk is de espresso ijskoffie uit de koeling. Meen 170 kcal per bekertje en een boel suikers.
Vandaag gewerkt maar geen ijskoffie gekocht *\o/*

Ik vul nu alles in op Samsung Health app.
Blijkbaar heb ik de stappenteller geactiveerd en kreeg vanmiddag ineens een melding dat ik 5.5km had gelopen haha.

Oh Ja Mijn man wil ook afvallen maar heeft daar totaal geen discipline voor.
Hij vind alles gewoon veel te lekker.
Hij vind het prima dat ik wat anders eet als de rest pizza Eet, maar trek ook gerust een zak chips voor mn neus open en vraagt of ik ook wat wil. Achja, kerels...
Laatst bijgewerkt door ClaudiaHS op 08-01-18 23:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 23:28

NoTwixLeft schreef:
Hoe staan jullie partners in jullie afvalpoging? Las al een aantal keer dat sommigen er alsnog gaan zitten snaaien.

Wij hebben vandaag toevallig uitgerekend hoeveel mijn vriend eet, en hij komt op zo'n 5200 kcal per dag en er zit geen spatje vet op z'n lichaam. Ik laat hem lekker eten en snaaien waar ik bij zit, dat is zeker niet makkelijk.. Maarrrrrrr het is niet zijn schuld dat ik af wil vallen, ik heb het er toch echt zelf aangegeten :+ Zou banketstaaf zijn als hij daar ook de "dupe" van wordt. Maar hij support me wel hoor.

Mariska88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 23:50

Mijn vriend vind het prima dat ik weer iets gezonder wil doen. Als ik daardoor weer wat meer happy ga voelen..
Maar zoals ik eerder heb gezegd, ik ga er niet anders om koken ofzo en eet gerust nog patat. Het is meer bij mij bewustwording van wat ik eet haha. En niet zo maar een koekje opeten zonder het echt te beseffen :+

Het sporten gaat het hem hier doen. Nu scheelt het ook dat ik geen grote hoeveelheid kilo's kwijt wil. 5 is meer dan zat :)

JosjeDZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 00:26

Iedereen goed bezig!!! Ik merk dat als ik van de taart, snoepjes en chocolade afblijf, ik eigenlijk prima uitkom met mijn calorien. Probeer dat dus nu (valt nog niet mee). Geen ongezonde dingen meer en extra fruit en groenten.
Ik schrok wel hoe weinig ik eigenlijk beweeg. Zag mezelf altijd als een behoorlijk actief persoon, maar heb dus afgelopen week vaker mijn 6000 stappen niet als wel gezet. Eye-opener... Overigens na een week wel bijna een kilo lichter. Verwacht niet dat het zo snel blijft gaan.

florie71

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 00:29

Ik al een week mega gezond gegeten. Veel groente, geen snaaien koek chips en zelfs geen choco.
Veel water en thee.
Voel mij wel beter. Dacht : ik ga eens op de weegschaal staan......
Halve kilo erbij

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 00:46

Als ik heel veel ga sporten of aan beweging doe dan kom ik aan. Zou het daarmee te maken kunnen hebben? Spieren zijn dacht ik zwaarder dan vet. Ook voor mn menustruatie weeg ik zo 1-2 kg meer.

Laat je niet demotiveren door de weegschaal, je voelt je goed dat is belangrijker.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 01:02

Hallo!
Mag ik mij hier ook melden? :)

Ik wil niet zozeer afvallen, wel een groot deel vetpercentage verliezen en meer spierweefsel hiervoor in de plaats krijgen.

Ons goede voornemen was dus ook 2018, een sportjaar. Gelijk de daad bij het woord gevoegd en ons aangemeld bij de fitness..

Man is militair dus ik krijg een degelijke begeleiding. :)

Afbeelding

Afbeelding

Dag #2 even lol tussendoor met man en beste vriend. :)

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 01:03

Hier toch nog een goed dagje gehad. Hoewel net bij thuiskomst nog een speculaasje, eentje maar i.p.v. het hele pak := past nog prima tussen Mn kcal

Enya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 04:59

Ik heb een vriend die alles kan eten wat los en vast zit, heel oneerlijk :Y)
Hij weet wel dat hij niet aan moet dringen als ik zeg dat ik iets niet wil eten, maar hij denkt er niet over om geen zak chips naast mij open te trekken :P
Hij steunt me wel hoor, hij zegt dat hij het niet nodig vindt, maar ziet me wel graag wat zekerder en lekkerder in mn vel :)

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 07:00

Het is wel fijn om een beetje steun te hebben. Mijn man steunt me ook. Wel even over gehad hoe want als hij hij zich met me bemoeit word ik woest.. :')
Ook irritant, hij is al heel lang op een soort 'dieet' sinds hij zijn geld niet meer verdiend met voetbal en dus minder sport en de kilo's ineens bleven plakken. En dat dan prima volhouden. Ijzeren discipline, bleehhh _-:(

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 08:32

Mijn vriend kan ook alles eten zonder aan te komen, maar dat is ook irritant. Hij heeft geen grammetje vet op zn botten en dus weinig reserves. Eet hij te laat of te onregelmatig kan hij daar al naar van worden.

Met partners doelde ik trouwens ook familie voor degene die thuis wonen. Maar bij mn ouders zou het niet lukken, die bemoeien zich er teveel mee. "Zou je dat nu wel doen?" Word ik heel obstinaat van }> Mag mn vriend ook niet doen :x

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 08:46

florie71 schreef:
Ik al een week mega gezond gegeten. Veel groente, geen snaaien koek chips en zelfs geen choco.
Veel water en thee.
Voel mij wel beter. Dacht : ik ga eens op de weegschaal staan......
Halve kilo erbij

Hier ook.. ben super chaggie......

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 09:01

Ik mag ook niet te intensief sporten/krachttraining gaan doen want dan kom ik makkelijk 2-3kg bij ipv af te vallen. Daarom meet ik vaak vetpercentage. De absolute waarde maakt me niet zoveel uit wel de trend maw als ik 2-3weken niet afval in kilo's maar het percentage daalt in stapjes 1-2% dan is het ook goed.

Partner kan hier ook 2x zoveel eten dan ik. De hoeveelheid stamppot waar ik vroeger in mijn eentje makkelijk 2tot3 keer van kon eten, eet hij bijna in zijn eentje :+
Hij steunt me wel en wil zelf ook wat gezonder gaan eten. Sua gewicht zit hij goed, maar door zijn zittende job zou zijn conditie en bespiering wel wat beter kunnen (dan zouden die zwembandjes wel weg zijn :') ). Hij weet intusssen wel dat hij niet moet moeien of iets verbieden, maar beperken als ik begin te snaaien doet hij wel. Dat kan ik nog net verdragen :+

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 09:19

Mn vriend dieet gezellig mee :+!
Hij wil ook raag wat kilo’s kwijt, dus doen we het samen.
Straks na de toetsweek weer vaker lopen of fietsen na school/stage.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 09:21

Mijn vriend kan ook echt alles eten. Hij is gelukkig niet zo'n snaaier in de avonden, maar in het weekend... Niet best :') koek chocola snoep, en alles gaat op vaak.

Hij stimuleert mij heel erg en geeft me ook complimenten, dat werkt heel erg fijn merk ik :)

Gisteren op werk hadden ze mona pudding, en ik vind dat echt heerlijk. Maar ik heb het afgeslagen en braaf een bakje skyr gegeten :D

Saaaash

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 09:22

Ik zie hier allemaal positieve verhalen, super om te zien dat iedereen discipline opbrengt om niks lekkers of zo te pakken.

@Florie, dat ken ik, dat je zwaarder bent. Ga daardoor niet minder eten want daardoor krijg je alsnog honger en ga je sneller snaaien/overeten! Meer bewegen dus!

Wat betreft begrip van familie, heel veel! Ik ben in februari ‘17 ziek geworden en daaruit volgde een speciaal dieet. Een tijd niet aan gehouden maar nu ik het wel weer doe heb ik zo goed als nooit meer last van mijn klachten. Familie, vrienden en omgeving zien mijn ‘transformatie’ en zijn allemaal heel benieuwd hoe ik het heb gedaan. Ik doe altijd samen met mijn moeder mijn boodschappen en die betaalt ze dan ook, omdat ze me graag wil helpen! Ik maak vaak leuke receptjes voor Healthy snacks en die deel ik dan uiteraard met mijn ouders. Mijn moeder is zelf (compleet op eigen kracht) 20 kilo afgevallen en is nog bezig, ik betrap haar steeds vaker op dingen aan mij vragen! Erg leuk!

Voor mij vandaag een rommelig dagje, wellicht vertrek ik in de namiddag naar Duitsland...

Om nog even door te gaan over het weegschaal dilemma, ik was vanmorgen ook weer zwaarder maar mijn metingen wijzen wel degelijk minder buikvet uit!

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 09:25

Hier is er eindelijk wat af. Meteen een kilo ook! Fijn om een klein beetje resultaat in de getallen te zien, nu weer volhouden!

Gisteren bij een mesoloog geweest en die vertelde mij dat ik geen toegevoegde suikers meer mag eten. Dus doei zoet broodbeleg en chocola. Volgens mij waren dat de enige dingen die ik at waar toegevoegde suikers in zitten. Komende dagen naar eens alles lezen wat ik eet haha.

Mijn ouders steunen me wel met afvallen, mijn moeder beweert dat ze zelf ook mee doet (wat niet echt zo is Haha)
Vriend hoeft niet mee te doen en eet sowieso al weinig vind ik.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 09:31

Steun heb ik niet hoor :+ Een vriend heb ik niet en mijn familie kan alleen commentaar leveren om vervolgens te vragen "hoe heb je dat gedaan?". Ik ga daar dan maar niet op in.