Naar de sportschool!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 10:32

sunnybellami schreef:
Ik heb mij vaker laten op wegen.

Laatste keer 2 maand terug.
Is nu ruim een 1,5 jaar terug dat ik echt fanatiek sportte en ik heb nog steeds een enorm hoog spierpercentage en laag vetpercentage.

Terwijl als ik naar mezelf kijk ik best veel vet zie..

Ik sport verder niet om af te vallen.
Ben 1,72 met een gewicht van 62 kg en heb gewoon een prima lichaam.

Vind sporten alleen gewoon heerlijk om lekker mn hoofd te legen en het is mischien wel een manier om hier nieuwe mensen te leren kennen.

Heb nu tentamens. Denk dat ik daarna een keer een proefles ga doen

Hoe kan je met dat gewicht nog steeds veel vet zien? :o

Dat je sporten lekker vind kan ik zeker begrijpen! Is ook zeker een leuke manier om mensen te leren kennen en ff je hoofd leeg te maken

Ik ben nu op mn buren aan het wachten, tussen dr 9 en 12km hardlopen

sunnybellami

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 10:39

Ik heb vooral ver op mn buik en rug de zogenaamde lovehandels.
Vind het niet erg maar zou wel strakker mogen voor aankomende zomer

Eet de laatste paar dagen helemaal niet goed omdat ik me dood stress voor school en deadlines enz
Ga zo denk even een stuk wandelen lekker even ontspannen

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 12:05

sunnybellami schreef:
Ik heb vooral ver op mn buik en rug de zogenaamde lovehandels.
Vind het niet erg maar zou wel strakker mogen voor aankomende zomer

Eet de laatste paar dagen helemaal niet goed omdat ik me dood stress voor school en deadlines enz
Ga zo denk even een stuk wandelen lekker even ontspannen

Het is lekker weer om ff uit te waaien! Wat een wind zeg!
Ahh op die manier 'teveel' vet, dat kan ik wel snappen denk ik.

Ik heb er weer 10km op zitten, wat een wind zeg! Echt lekker ging het niet, vooral het begin was echt vervelend. Misschien volgende zondag weer, deed dit vorige winter bijna elke zondag, maar aangezien we nu op maandag op het werk hardlopen, ga ik alleen als ik daar niet bij kan zijn, 2 dagen achter elkaar meer dan 8km is ook niet heel goed.

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 12:34

Het waait wel ja, ben ik niet zo gek op :p

Had gehoopt dat het hier minder zou waaien dan toen ik nog op texel woonde maar helaas.

Ken de omgeving nog niet goed dus ga zo eventjes een blokje om, telefoon mee voor het geval ik verdwaal :p

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 14:24

Vanochtend weer milon cirkel gedaan. Maar best misselijk... Misschien te weinig gegeten, maar ben ook met een antibiotica begonnen voor mn ontstoken teen nagels.
Woensdag a.s. weer een ingreep. Vet balen maarja is niet anders.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 14:44

Yanou, nou ik heb mijn eigen training gedaan want hij was er niet. Zal hem daar vanavond eens over aanspreken :')

Was zaterdagochtend ook nog maar even geweest. Deze week gewoon weer 4x knallen!

Sunny, ik herken dat wel, vind ook dat ik nog te veel vet heb :')

Vervelend Jeanine, dezelfde teen? :P

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 20:37

Ik heb zo heerlijk gesport! *\o/* (en ik had nooit geweten dat ik dat ooit zou zeggen := :') )

Mijn benen voelden echt prima, dus ik heb een half uur gefietst op standje vijf met een gemiddelde snelheid van 34 km/uur! :wow: herstel ging daarna super, dus ook in de gewichten 5kg extra gedaan. Helemaal blij! :D (en mijn broek zit losser...)

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 20:46

Lekker bezig gimme spurs!

Ik heb flink spierpijn weer na fitnessen gisteren. Vanmorgen weer ochtendsport, dat heb ik dus geweten. Morgen eerst spinning een uur, daarna nog kracht

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 20:55

Hier eindelijk weer motivatie gevonden om te sporten.

Ben gister en vandaag 45 minuten geweest.

Zijn jullie van mening dat elke dag sporten slecht is en dat je niet alle spiergroepen elke dag moet trainen?

Ik doe meestal full body workout en neem dan alle spiergroepen mee.

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 21:02

kelliiee1993 schreef:
Hier eindelijk weer motivatie gevonden om te sporten.

Ben gister en vandaag 45 minuten geweest.

Zijn jullie van mening dat elke dag sporten slecht is en dat je niet alle spiergroepen elke dag moet trainen?

Ik doe meestal full body workout en neem dan alle spiergroepen mee.

Slecht niet per se, maar heel goed ook niet, rust is een belangrijk iets in training. Anders ga je overtraind raken. Als je afwisselend verschillende spiergroepen traint, dan kan het inderdaad wel.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 23:36

Ik zou dan inderdaad geen full body doen maar een split. Je spieren groeien in rust :)

Lekker bezig gimme spurs! Wat voor krachttraining doe je? :)

Ik heb vandaag na een weekendje weg heeeerlijk schouders getraind en een halfuurtje spinning gedaan <3 Was echt fijn!

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 23:39

Alleen maandag geweest.
Toen ook met antibiotica gestart en morgen gaan zn mn teennagel weer fixen in het ziekenhuis. Dus deze week verder rust en herstel. Maandag wegen en weer knallen.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 23:42

Eulogy schreef:
Ik zou dan inderdaad geen full body doen maar een split. Je spieren groeien in rust :)

Lekker bezig gimme spurs! Wat voor krachttraining doe je? :)

Ik heb vandaag na een weekendje weg heeeerlijk schouders getraind en een halfuurtje spinning gedaan <3 Was echt fijn!

Krachttraining is op dit moment nog ondergeschikt aan cardio. Ik probeer een beetje vanalles te doen per keer en daarbij iets meer benen mee te pakken als ik een herstelrondje fiets. Vandaag heb ik 4 keer 15 22.5 kg buik gedaan, met als extraatje 10 keer 27.5 kg buik. Chest press 4 keer 15 15 kg. Adductor 4 x 25 35 kg. En biceps 4 x 15 15kg. Als laatste leg press 4 x 15 40kg met afwisselend hele voet en alleen tenen.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 00:29

ik doe 5 x per week full body. Goed eten, genoeg slapen en ik heb een flinke berg spieren + sixpack.
Ik denk dat het vooral van jr doel en stijl afhangt. Ik doe bijvoorbeeld geen cardio los of split schemas

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 08:04

Ik doe 3x per week Full body en mijn coach adviseert ook om niet meer te doen als dat. De rust heb je gewoon nodig. (met full body dan)

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 10:01

Zo nog niet naar de sportschool geweest maar net wel gewandeld op tempo en 1 km hardgelopen!
In totaal 2,66 km
Gemiddelde snelheid 8:30

Heb iets meer dan 1 km hardgelopen en ik hield het gewoon vol, het ging makkelijker dan gedacht.

Even voor de info:
Ik liep altijd hard maar nu 1,5 jaar niet hardgelopem en amper gesport door een hevige blessure ik mijn enkel(s) dus 1 km hardlopen is voormij echt een gelukmomentje

Nu streven naar een doel om 2 km te kunnen lopen zonder pauzes en zonder pijn in mijn enkel.
Maar dit ga ik allemaal heel rustig oppakken, die 1 km hardlopen is misschien iets te veel geweest voor mn enkel, maar dat zullen we morgen wel voelen.

Nu nog even goed stretchen

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 10:01

Is het heel erg als ik nu benieuwd ben hoe je er uit ziet Lisa..
5x full body is niet heel goed voor groei en herstel maar wellicht dat het voor jou werkt :)

Ik heb 4 schema's en om de dag een andere spiergroep. Cardio mag ik niet meer doen :+
Rust pak ik nu wat meer kijken hoe lang ik dat vol ga houden.

Vandaag nieuw schema gehad en vanavond maar meteen starten.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 10:04

gribaldi schreef:
Is het heel erg als ik nu benieuwd ben hoe je er uit ziet Lisa..
5x full body is niet heel goed voor groei en herstel maar wellicht dat het voor jou werkt :)

Ik heb 4 schema's en om de dag een andere spiergroep. Cardio mag ik niet meer doen :+
Rust pak ik nu wat meer kijken hoe lang ik dat vol ga houden.

Vandaag nieuw schema gehad en vanavond maar meteen starten.

Ik vind het inderdaad pittig, 5 keer per week... Rust is net zo belangrijk volgens mij. Waarom mag je geen cardio meer doen?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 10:21

Sunnybellami ik duim dat je enkel het goed houdt.

Cardio doe ik niet echt.
Hooguit even 2 min roeien als opwarming. En 1 a 1,5 km wandelen op de band daarna als het schijtweer is om aan m'n stappen te komen. haha. Overigens wandel ik wel stevig door en op de band ook altijd met een helling. Maar ik loop gewoon stevig van mezelf.

Ben eerder benieuwd naar het schema van Lisa. 5 dagen ful body. Als je elke dag andere isolatie oefeningen hebt dan kan ik er nog wel inkomen. Maar mijn schema heeft voornamelijk compound oefeningen. Dat lijkt me toch anders.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 10:22

Ik doe met mijn split zelfs maar 4 dagen meestal :P 2x upper body en 2x lower body. 5x full body lijkt me echt niet bevorderlijk voor groei!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 10:24

Ja zo vaak gaan is wel pittig maar ik denk dat aan als ik zo'n bikini wedstrijd wil gaan doen, ook zo vaak in de sportschool sta.
En het is voor mij ook echt wel een uitlaatklep en ontspanning.

Ik kreeg te horen: daar gaan je gains ;) ! Ik zit in calorietekort en dan daarbij te veel cardio is het moeilijk spier op te bouwen. Dus hoog energieverbruik (nog minder kcal).
Dus uhh time to ditch the cardio :')

Vind dat zelf heel moeilijk want vind mij al een week een "walrus". Maar goed dat ligt aan mijzelf :P

Ik doe het zelfde Yanou :j

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 11:04

Wat zijn jullie goed bezig allemaal! *\o/*

Ik heb zondag mijn trainingsschema gekregen en heb nog steeds ontzettend veel spierpijn. Wil eigenlijk morgenochtend weer gaan maar moet maar even kijken hoe het dan gaat.

Qua eten vind ik het wel lastig hoor. Ben gestopt met snoepjes eten, maar koekjes zijn toch wel een groter zwak voor me. Heb vaak zoete trek en dan heb ik al genoeg fruit op voor die dag en wil ik eigenlijk wel meer een soort koek. Hebben jullie tips wat ik dan kan nemen?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 11:30

Geen idee. :o

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 11:37

Ik heb gekeken naar de hoeveelheid koolhydraten in "schoolkoekjes" en de havermoutrepen van bolletje kwamen als beste uit de bus. (dat is de "goed bezig" reep. Dan de blauw/grijze verpakking (volgens mij is dat naturel)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 11:47

Rijstwafel met pindakaas of appelstroop?