3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 14:39

Ik eet meestal volkoren wraps omdat die meer vullen dan van wit bloem. Vullen doe ik meestal met bonen en wat gehakt, wat maïs erbij en dan kaas erin. Dat is meestal voor 2 flink gevulde wraps iets van 800 kcal. Best veel dus, maar als je er de rest van je dag rekening mee houdt ook niet het einde van de wereld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 15:36

Ik ben weer terug op de goede tour := Zit nog wel met een gigantisch vervelende jetlag dus was vandaag pas om 2 uur wakker en slaap vanavond waarschijnlijk ook weer laat. Maar goed, enige waar ik dan op moet letten is dat ik niet 's avonds laat nog ga snacken, vanavond maar even een slaappilletje zodat ik dat misschien kan laten. Erg gezond is m'n lijstje niet maar het is in ieder geval weer rustiger qua kcal.

O: IJskoffie van DE en een stukje carrot cake van de AH (460)
L: 40 gram brie met 30g ronde melba toastjes (262)
A: Twee wraps met 150g gehakt, 70g kidneybonen, 20g geraspte kaas en gebakken in 15ml olijfolie (845)

Zit tot nu toe op 1566, vrij weinig voor mijn doen. Misschien dat ik vanavond nog iets van kwark pak om m'n eiwitten wat op te krikken want m'n macro's zijn echt bagger :=

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 20:19

Gisteravond teruggekomen van vakantie, en genoten van een wok to go

Vandaag moest ik werken, opgestaan, gedoucht, lekkere espresso en ontbijt... na enig zoeken bleek ik nog een pak wasa vezelrijk te hebben en pindakaas 100% en smeerkaas, 4 crackers op. Geluncht met 4 of 6 crackers met smeerkaas (niet op gelet, meer gepraat met collega's).

Ik had nog wel een franse appel mee, maar ieuw, na een paar happen weggegooid.

Bij thuiskomst waren mijn ouders er, flesje franse wijn open getrokken, 2 glazen rosé op en 2 kleine zakjes haribo snoepjes.
Avond; snijbonen, aarddappelbolletjes en pangasius filet.

Lekkere dag 1 dus. Ik wilde eigenlijk gaan sporten, maar ik zit op de bank en heb m'n eten net op. Ik vrees dat het er morgenochtend pas van komt.

Mijn mannetje was nog vrij vandaag en heeft skyr voor me meegenomen, en eieren, dus kan morgen de ochtend goed van start met skyr en havermout pannenkoeken na het sporten

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-17 23:22

xNavatu schreef:
Wat Emma zegt ja..

Ik heb in amerika echt geen enkele keer bij five guys gegeten :)) Waren standaard nacho's bij 't foodcourt :o Maak je mij sowieso gelukkiger mee haha.

Ben weer lekker wezen floatfitten net, blijft zo leuk :D

OMG JA DIE NACHO'S <3
Als ze die nou eens naar nederland zouden halen.... Dan gaat m'n hele dieet naar de knoppen lol.

Zal ook maar weer eens een lijstje plaatsen. Doe het wat minder omdat mijn lijstjes eigenlijk vrijwel hetzelfde zijn, met alleen kleine variatie in m'n avondeten:

O: kopje choco-cappuccino (nom nom)
M: 3 sneeën tijgerbrood, met 60gr romatomaat, 2 plakjes jonge kaas, 25gr curry, en 42gr kipfilet.
A: 200gr aardappelpuree, 150gr spinazie a la creme, kipburger
D: 450gr skyr, 60gr weetabix en 20gr pure hagelslag.
B: 1u crossfit

Ben m'n kcal langzaam omhoog aan het doen (reverse dieting) omdat ik al zo lang op een plateau zit, maar merk dat ik best moeite heb om meer te eten haha. Deels vanwege gevoel, en deels omdat ik gewoon totaal geen honger heb en ik atm best moeite heb om meer dingen te eten als ik geen honger heb. Heb voor morgen dus ciabatta brood en avocado meegenomen, daar fix ik wat lekkers van wat meer kcal bevat, dat zal wel helpen :))

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 23:53

Morgen weer een dag Mama3 :D

Zoo maar die zou ik echt nog wel een keer willen eten hoor Lisa :)) De eerst komende keer dat ik daar ben.. omnomnom

Mijn lijstje van vandaag;
L: kop homemade aspergesoep
L2: Hamburger broodje met een jalapeno hamburger, 16gr jong belegen kaas, 13gr yofresh, 20gr tomaat en 20gr ui
T: Smoothie van 125gr mango, 250gr Kvarg framboos en 50gr spinazie
T: 30gr borrelnootjes :o
A: mega salade van 500gr watermeloen, 50gr feta kaas, 120gr tonijn, 30gr rode ui, eetlepel olijfolie en nog 130gr geroosterde kikkererwten <3

1803kcal, 144gr khd, 77gr vet en 119gr eiwit

Die geroosterde kikkererwten zijn echt een aanrader overigens.. super lekker knapperig en super makkelijk te maken. Ik had ze gekruid met peper zout en knoflook en ze zijn echt verrukkelijk :))

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 08:13

Die kikkererwten klinken lekker!

Oehh nacho's, ook lekker!

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 08:37

Nachos kun je toch ook heel makkelijk zelf maken?

Wat is 100% pindakaas eigenlijk? Meer benieuwd hoe het verschilt van gewone pindakaas haha.

Ik zet nog geen lijstjes neer haha.. vanaf volgende week misschien. :P

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 08:43

pindakaas die alleen maar bestaat uit pinda's dus zitten geen hulpstoffen oid doorheen.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 08:57

Ohh okay. Dat verkopen ze hier denk ik niet. Lijkt me wel lekker.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 09:05

Nagini schreef:

Wat is 100% pindakaas eigenlijk? Meer benieuwd hoe het verschilt van gewone pindakaas haha.

True, maar toch vind ik het lekkerder als iemand anders t maakt :+ Net als hamburgers etc :')

Wipher

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 09:57

Hoe maak je die kikkererwten dan? Gewoon in de oven?

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 10:49

Ja gewoon in de oven! Ik had ze eerst uitgelekt en even omgespoeld, toen afgedept met keukenpapier en goed laten drogen. Daarna 2 eetlepels olijfolie eroverheen gegooid, flink wat zout peper en knoflookpoeder erbij en dan met je handen alles mengen. Vervolgens ong 25 minuutjes in de oven op 210 graden (:

Laura82 schreef:
Nagini schreef:

True, maar toch vind ik het lekkerder als iemand anders t maakt :+ Net als hamburgers etc :')

Precies :)) Heb ze al best vaak thuis gemaakt maar ze zijn nog geen enkele keer in de buurt van die nacho's gekomen :))

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 13:58

Ik heb nog nooit nacho's gehad := Kan me zelfs niet voorstellen hoe ze smaken!

Die kikkererwten klinken érg goed trouwens.

Hier nog meer sportende afvallers? Ik begrijp mijn lijf niet meer goed. Ik ben een aantal maanden gestopt met zware KT, begonnen met meer cardio, veel HIIT en workouts met veel reps en niet te hoog qua gewichten, omdat ik het qua spierbouw welletjes vind: voor ik vet kwijt ben, hoeft er echt geen spier bij; ik heb nekvleugels enzo :o

Meestal eet ik nu max. 60 g eiwitten, soms eens meer, soms minder, maar meer vind ik niet nodig (omdat ik er vaak misselijk van word en toch niet ga voor extra spierbouw). Lift ik gisteren plots lateral raises met halters van 5 kg; terwijl ik voorheen met 3 kg al trillende armpjes had. Ik kon eigenlijk mijn hele workout met de 5 kg halters doen :+

Ik had geen boost ofzo van mijn voeding, aangezien ik door omstandigheden vrij laat trainde en dus extra hongerig was. Herkent iemand dit tijdens het cutten? Een plotse toename in kracht?

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 14:48

Geeeeen idee Bhriseis, ik sport wel, maar geen echte krachttraining. Het kan bij mij wel echt heel erg per dag schelen hoe sterk ik ben, maar dat is dan meer hoe fit ik op dat moment ben of wat ik gegeten heb oid.

Vandaag een erg lekker dagje :P
O: havermout met halfvolle melk
T: kokoskwark
L: wrap met rosbief, boursin light, sla en tomaat
T: appel, banaan
A: Bloemkoolpizza met champignons, paprika, tomaatjes, mozzarella en geitenkaas :9

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 14:56

Bhriseis schreef:
Ik heb nog nooit nacho's gehad := Kan me zelfs niet voorstellen hoe ze smaken!

Die kikkererwten klinken érg goed trouwens.

Hier nog meer sportende afvallers? Ik begrijp mijn lijf niet meer goed. Ik ben een aantal maanden gestopt met zware KT, begonnen met meer cardio, veel HIIT en workouts met veel reps en niet te hoog qua gewichten, omdat ik het qua spierbouw welletjes vind: voor ik vet kwijt ben, hoeft er echt geen spier bij; ik heb nekvleugels enzo :o

Meestal eet ik nu max. 60 g eiwitten, soms eens meer, soms minder, maar meer vind ik niet nodig (omdat ik er vaak misselijk van word en toch niet ga voor extra spierbouw). Lift ik gisteren plots lateral raises met halters van 5 kg; terwijl ik voorheen met 3 kg al trillende armpjes had. Ik kon eigenlijk mijn hele workout met de 5 kg halters doen :+

Ik had geen boost ofzo van mijn voeding, aangezien ik door omstandigheden vrij laat trainde en dus extra hongerig was. Herkent iemand dit tijdens het cutten? Een plotse toename in kracht?

Ik doe aan bodybuilding. Eet zeker rond de 170gr aan eiwitten zo ongeveer. :D
Maar of ik merk in me cut dat ik sterker word? Ja als k et opbouw niet een ''plotse'' toename. natuurlijk heb ik soms een betere dag, vaak ook wanneer ik wat langer rust gehad heb.. Kunnen meerdere factoren zijn uiteraard! :))

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 14:56

Oeh Laura idd heel lekker dagje mmm :9

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 16:29

Dat is zeker een lekker dagje Laura!

Woehoeeeee, ik zat vanochtend op 69,6!!!! *\o/*

En dit terwijl ik echt een slechte week heb gehad vorige week.

Lijstje van vandaag.
O: yoghurt met cranberries en beetje pickwick stevia siroop
L: geklutst ei van 3 eieren
T: bolletje goed bezig reep
T2: bakje watermeloen :9
A: hamburger, krieltjes en sla met fruit en wat dressing. Maar misschien maak ik van de krieltjes ook wel een broodje en dat ik dan een broodje hamburger maak met wat yoghurt mayo. Heb nog niet zo veel kcal op vandaag, dus dat kan ook wel denk ik.

mailow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 20:03

jaimy10 schreef:
Maar of ik merk in me cut dat ik sterker word? Ja als k et opbouw niet een ''plotse'' toename. natuurlijk heb ik soms een betere dag, vaak ook wanneer ik wat langer rust gehad heb.. Kunnen meerdere factoren zijn uiteraard! :))

Sorry Jaim, ik moest hier met m'n slaperige kop toch even 3x overheen lezen. :o :+

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 20:06

Hahahaha :') Ik lees 't.. Oeps beetje beetje verkeerd ja hahah.. :=

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 20:07

_O- _O-

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 20:18

Vandaag een lekkere dag gehad. De vakantie was ligt weer schoon in de kast, paar uurtjes gewerkt en vanmorgen naar de sportschool geweest, dat had ik echt gemist! 3 wkn niet geweest, maar nog dezelfde kg aangehouden, alleen opdrukken, dat wordt dagelijks thuis oefenen, 3 setjes van 12 waren nu 10, 8, 6 ik kon echt niet meer...

Vrijdagochtend even wegen op de sportschool, dan ben ik evt vastgehouden vocht wel kwijt, ik ben erg benieuwd. Mijn lijstje van vandaag;
O; espresso met suiker en 200 skyr
T; gekookt ei
L; 9 havermout pannenkoekjes met kaneel en agavesiroop
T; 2 rijstwafels dik zeezout met 48+ kaas
A; ravioli met sla
T; kanzi appel

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 21:25

mailow schreef:
jaimy10 schreef:

Sorry Jaim, ik moest hier met m'n slaperige kop toch even 3x overheen lezen. :o :+

_O-

Mijn lijstje van vandaag;
L: 500gr watermeloen, 50gr feta, 120gr tonijn, 36gr rode ui, 130gr geroosterde kikkererwten en 1 eetlepel olijfolie
A: chili con carne
T: 60gr borrelnootjes
T: smoothie van 50gr spinazie, 125gr blauwe bessen en 250gr kvarg
B: 10.000 stappen en half uurtje krachttraining

1659kcal, 151gr khd, 58gr vet en 116gr eiwit

.. ietsje onder mn doel van 1800 maar de chili was een stuk minder als dat ik in had gepland (altijd leuk met diepvries porties) :+

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 10:51

Dank je voor de reacties dames. Wat is het menselijk lichaam toch ingewikkeld... Ik benijd mijn vriend echt; eet wat hij wil en van zodra hij een beetje traint zie je de spieren er zo aangroeien. Ik zal maar uren sporten per week en nog stagneren :')

Hier een dagje niet sporten maar wel netjes eten. Ik houd sinds gisteren een kilo vocht vast; ofwel van de flinke spierpijn, ofwel omdat ik te veel stress op mijn lichaam zet, en in beide gevallen zal een dag rust wel welkom zijn. Natuurlijk met een extra fles water naast me :7 Plas, lichaam, plas! ~~}>

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 11:19

Ik heb een meidendagje met mn dochter, samen naar de film (met popcorn :D ) en zometeen samen lunchen

Mn man groeit niet snel in spieren, maar conditie... jaren niet gesport en niet bijster veel bewogen ook. Die bouwt zo in 3x op naar 5 km hardlopen, en na een vakantie van 2 maanden ( :+ ) kan ie t ook nog. Ik kan dan opnieuw beginnen...

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 11:44

Geniet ervan Laura! :)

Hier een rustig dagje, net even de stad in geweest maar met dit weer waren kat en ik snel weer binnen haha!

Gister voor het eerst Yin yoga geprobeerd, beviel erg goed. Vooral in combinatie met een uur dressuur rijden ervoor.

Het lijstje van vandaag:
O: Smoothie van biologische karnemelk, een wilde perzik, een flinke hand mangostukjes en een flinke hand frambozen en blauwe bessen
L: Ik maak zo preisoep, daarbij een tosti van Liefde&Passie rogge
T: handje sable grape druiven, 2 rijstwafels met twee plakken Spianata Romana
A: Uit eten met een vriendin, waarschijnlijk vooraf carpaccio, als hoofdgerecht vis en na aardbeien met mint ijs, daarbij twee/drie glazen wijn.