Ja een snelle haas werkt wel! Mijn zus en ik trainen wel regelmatig samen, met name de lange duurlopen. De loopt zij nu op mijn tempo omdat ze niet echt goed in vorm is maar als ze straks wat verder in training is gaat zij dan bijvoorbeeld tempo's tussendoor doen. Als we samen intervallen loopt zij de tempo's wat sneller dan ik maar dat is niet zo'n groot verschil dus kan prima samen.
Hallo allemaal, ik wil me ook graag in dit topic melden. Ik ben niet zo heel actief op bokt, maar misschien lukt het me wel om hier wat mee te praten en wat tips op te doen
Ik ben in september begonnen met hardlopen. Ik heb een schema aangehouden om toe te werken naar 30 minuten achter elkaar hardlopen. En begin december heb ik dat dan ook gehaald. Ik vind het hardlopen super leuk, dat had ik nooit verwacht. Voor mijn verjaardag heb ik een activity tracker gekregen, dus ik wil gaan kijken of ik ook op hartslag kan gaan trainen.
Sinds december loop ik steeds 30 minuten en afgelopen maandag heb ik er maar eens 35 minuten van gemaakt. Daarmee had ik meteen mijn 1e 5 km op de teller! En dan te bedenken dat ik in augustus echt 0 conditie had. Ik ben sinds augustus ook al 7 kilo afgevallen, en er mogen er nog zeker wel 6 af.
Nu wil ik eigenlijk gaan opbouwen naar de 10 kilometer. Maar ik hoor allemaal verschillende adviezen. Wel opbouwen, of juist eerst een tijdje 5 km blijven lopen om blessures te voorkomen. Ook het advies gehad om naar 7,5 km op te bouwen en daar een tijdje op te blijven lopen. Ik weet dus eigenlijk niet zo goed wat slim is. Ik ben benieuwd naar jullie ervaring en adviezen.
YoRien sowieso na iedere twee a drie weken van opbouw een relatief rustweekje inplannen waar e weer een klein stapje terug doet. Zo aanpakkend kun je gewoon doorgaan tot je een uur achtereen kunt lopen. Daarna kun je wat gerichter variatie in je trainingen gaan aanbrengen en ook wat gerichter gaan intervallen. Maar ook nu a zorg voor dragen dat e niet iedere training minstens zo ver of verder wil Ook bewust korte trainingen inpassen.
In het schema wat ik heb zitten inderdaad ook rustigere weken ingebouwd. Dat is inderdaad wel iets waar ik mezelf aan moet herinneren. Ik wil zo graag verder
Welkom Yorien! Ik ken jou geloof ik van zonder drempels, of niet? Ik woon zelf niet meer in Ede, maar als je nog wat fijne hardloopplekjes zoekt in 't bos dan roep je maar
Ja klopt! Jij zit nu in Zweden zie ik, gaaf hoor! Ik ren meestal in de Sijsselt, dat is aan het eind van mn straat Of ik ren met paard, vanaf de Panoramahoeve zo'n beetje. Allebei de stukken bos ken ik dus best goed inmiddels. Al ben ik master in verdwalen :-p
Klopt, ik ben een week geleden verhuist! De Sijsselt is inderdaad mooi, je hebt een leuke route daar van ong 5km, moet je de rode paaltjes volgen. Ik liep ook erg graag in het bos direct achter Bennekom, veel mooie kleine paadjes waar je niet te paard mag komen. Vond dat een fijne afwisseling, de ruiterpaden kende ik nl onderhand al wel Je zou me op strava kunnen opzoeken, dan zie je een beetje waar ik vaak liep
Ben er weer! Is meegevallen. Operatie is anders verlopen dan gedacht. Labrum bleek best oké dus geen botankers. Maar bot dijbeen was verdikt bij de kop. Liep daardoor vast en heeft slijtage gegeven. Bot hebben ze geschaafd, gebeiteld en gezaagd. Verdikking is nu weg. Doordat er geen botankers zijn gebruikt, mag ik het been direct gaan belasten. Super fijn dus! Arts verwacht dat ik over 4 (!!) weken mijn eerste rondje kan hardlopen
Benangelique wat een fijne meevaller. Maar dat mag ook wel een keertje he na al die tegenvallers.
Noeps
Geplaatst: 12-01-18 21:54
Wat een positief bericht Angelique, het is je gegund !
Vanavond fijne intervaltraining gedaan. Normaliter is vrijdagavond niet m’n beste avond -iets met een drukke werkweek- maar ik ben nu direct toen ik thuiskwam gaan lopen in plaats van na het eten. 9x4min op tempo met 2min rust. Uiteindelijk krap 10km op 5:30 gelopen en lekker losse beentjes!
Fijn weekend allemaal .
Supervixen
Geplaatst: 12-01-18 22:20
Lekker. Vrijdag is ook niet mijn beste dag, ik heb uit mijn werk 6.2km gelopen op redelijk vlot tempo.
Zijn er mensen die hier wel eens op de fiets naar 't bos gaan, om dan daar te gaan hardlopen? Zoals ik al eerder zei, is hier geen 'groot' bos in de buurt, enkel een klein natuurgebiedje waar je denk ik max 8-10 km uit kunt halen. Het dichtsbijzijnste fatsoenlijke bos is zeker wel een minuut of 20 fietsen. Opzich geen groot probleem, alleen zit ik wel te dubben wat te doen qua kleding - het vriest hier namelijk een aantal graden dus dat is te koud om hardloopkleding aan te doen. Klein tasje mee en winterjas aan op de fiets en die tijdens het lopen in tasje proppen? Of toch maar gewoon dubbele rondes gaan lopen in het kleine bosje?
Ik doe dat vaak op de fiets naar het bos en aldaar een rondje doen. Ik laat mijn jas en eventueel trainingsbroek gewoon achter in een plastic zak onder de snelbinders. Tot nu toe zat die er nog altijd onder als ik terug kwam.