Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 22:08

Ik krijg spontaan zin om kusjes rond te strooien... met een knuppel... tegen je koetsjie koetsjie koe...

O:)

DAT is pas kinderlijk gedrag, als je spontaan een spraakgebrek krijgt en alle woordenschat beperkt tot babygebrabbel. Volgens mij denkt die kleine alleen maar "zout op wil je met je koffie-adem..."

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 22:25

Leatitia, dat is uiteraard dikke bullshit.
Zulke dingen moeten gewoon ene oor in andere uit.
Ik ben juist het meest volwassen geworden door alles alleen te moeten regelen met zeer weinig geld + studieschuld.

Varekaj, voor mij was het heel duidelijk. We krijgen samen en kind en daar gaan we samen voor zorgen.
We hebben mede om die reden beide onze academische carriere vaarwel gezegd.
We hebben nu nog steeds uitdagende beroepen maar dan wel een met een vast contract en betere secundaire arbeidsvoorwaarden.
Ik kan goed ook vanuit huis werken indien nodig dus ben ik meestal de eerste die kind afhaalt ivm ziekte. Zo mis ik dus ook eigenlijk geen dagen. En indien wel dan heb ik zat overuren.Echter hadden we laatst audit en dan blijft dus man thuis voor spugend kindje.
Ik kan op dit moment helaas niet omlaag in uren maar omdat mijn man 10% omhoog wilde ga ik nu in overleg 1 dag per 10 dagen minder werken en compenseer dat gewoon.
Bieden ze tot einde zomer geen 70-80% dan zeg ik op. Ik leef niet voor mijn werkgever.
Toen mijn man solliciteerde voor 50% moesten ze daar wat nerveus lachen want ze hadden geen deeltijd mannen in dienst en dat kon ook echt niet.
Echter kreeg hij 3 dagen later een contract in de bus.

Nee we hebben nu misschien niet de top carriere met continue over de wereld vliegen tripjes die er er anders wellicht wel in had gezeten. Maar ik kan volmondig zeggeg: ik ben gelukkig met mijn leven :j

Ieder moet voor zich bepalen waar hij/zijn gelukkig van wordt.
Laat je geen complexen aanpraten en leef niet het leven van of voor een vreemde of blatende schoonfamilie. Echter ook niet van je werkgever, die is ook maar op 1 ding uit en dat is winstdraaien.
Ik wordt ook aan alle kanten gepushed dat ik moet verder groeien in die en die richting want iedereen moet groeien.
Nou, nu dus gewoon even niet ;)

LadyMadonna

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 22:28

Ach, ik ken iemand die spontaan seniel wordt als ze een baby ziet..... Maar ach, dat heb ik met puppy's O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 22:45

Hijzelf heeft ook redelijk wat extralegale voordelen bij die werkgever naast zijn loon. Die zijn echter bijna uitsluitend als je getrouwd bent, en in veel gevallen moet je als partner dan nog fulltime huisman/huisvrouw zijn ook.
Wanneer wij een kind hebben en ik werk, dan wordt de kinderbijslag aan mij toegekend en dat is het topbedrag van 96/maand voor een 1e kind. Ben ik echter werkloos, dan wordt dat kindergeld via hém uitbetaald, en dan is dat via Luxemburg omdat hij daar ingeschreven is als werknemer. Dan is dat plots €750/maand, voor diezelfde koter.

Wanneer we getrouwd zouden zijn en ik ben werkloos, dan kan en mag ik me gratis aansluiten bij zijn ziekteverzekering en hospitalisatieverzekering van het werk, en dan wordt alles volledig terugbetaald zoals voor hem ook het geval is (paar uitzonderingen even niet meegeteld qua medische onkosten zoals niet-noodzakelijke cosmetische chirurgie etc). Wanneer ik echter werk, dan kan ik alleen aansluiten als ik de volledige premie zelf betaal of zelf een verzekering zoek en bekostig.

Zijn we getrouwd, dan kan ik mee naar het buitenland op getrouwde basis en letterlijk alles wordt door zijn werkgever geregeld. Je hoeft zelfs als partner niet eens werk te zoeken in het buiteland, dat is geheel vrijblijvend. Ben je niet getrouwd of woon je slechts wettelijk samen (geregistreerd partnerschap), dan kan die formule niet en mag je de hele boel zelf bekostigen.

Maw, het is financieel pas interessant als je én trouwt én als vrouw fulltime huismoeder wordt. Mij niet gezien dat ik 3 jaar Verpleegkunde gestudeerd heb met een hele leuke job om dat nu te gaan opgeven om een koter uit te poepen en handje op te houden "omdat dat financieel wat voordeeltjes heeft".

En trouwen zit er voorlopig ook niet in :Y)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 23:22

Goof schreef:
Ja dat is echt balen, maar serieus, je kan een kind toch niet verbieden tegen notabene zijn eigen huis te spelen.

Want een kind jong leren wat sociaal te zijn is fout? Wij wonen in een
Halfopen bebouwing, dan moet je rekening houden met je buren aan de gezamenlijke muur. Dat is IMO een dusdanig normaal iets wat je een kind best meteen mee geeft! Daar gaat het in het latere leven veel profijt van hebben in toekomstige buren-relaties.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 23:40

Urona447 schreef:
Nou de manieren waarop sommige mensen met kinderen tegen mijn kind praten hebben weinig met volwassen zijn te maken. Word soms doodmoe van al die stemmetjes

Zo kan ik me altijd ontzettend ergeren aan het "kijk een woefwoef"
Het is een hond, geen wafwaf. Vraag me af of ze dan ook een miauw miauw en een kwaak kwaak zeggen.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 01:05

Goof schreef:
Ja dat is echt balen, maar serieus, je kan een kind toch niet verbieden tegen notabene zijn eigen huis te spelen.

Iedereen die in een flat/rijtjeshuis/twee-onder-één kap/o.i.d woont zal rekening moeten houden met de buren. Dat is nou eenmaal gewoon als je in een overbevolkt land woont met directe buren.
De buren met een bal gooiend kind waarderen ongetwijfeld ook geen luide drummuziek of basketballen tegen een binnenmuur. :)

Edit: en ik denk dus dat een kind wel degelijk, vanaf een bepaalde leeftijd wel "zachtjes voor de buren" kan leren :)
Laatst bijgewerkt door Palmera op 19-04-17 01:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 01:09

Ik waardeer ook geen eindeloos gillen en constant de houten trap op en af denderen van onze buurjongens. Gelukkig doen ze dat zelden. Verder hebben wij geen tuin (zij ook niet) dus krijsend buiten spelen blijft ons bespaard.

Nog een reden om kinderloos te zijn: veel plek in bed!

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 01:16

Varekaj schreef:
Nog een reden om kinderloos te zijn: veel plek in bed!

Dat heb ik toch wel :D

Los daarvan: ik mag toch hopen dat een normaal denkende ouder zijn kind niet iedere nacht en de hele nacht mee naar bed neemt. Dat lijkt me echt funest voor het romantisch welzijn. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 09:01

Wij hadden vroeger ook rekening te houden met de buren, ook later toen we vrijstaand woonden.
Dan was het opletten met tennissen, spelen met de bal enzovoorts en niet zomaar bij de buren de tuin in mar netjes aanbellen.
Het begint gewoon bij fatsoen maar daar ontbreekt het sowieso veel mensen aan.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 09:03

laetitia schreef:
Ik las trouwens ergens op het Vivaforum dat iemand vond dat mensen zonder kinderen nog zo onvolwassen zijn omdat ze nog steeds in de rol "het kind van" zijn en "geen generatie opschuiven".

Ik vond dit wel behoorlijk kwetsend en heb het mij heel erg aangetrokken.

Zou het waar zijn? Zijn mensen zonder kinderen minder ontwikkeld op het gebied van volwassenheid?

Helaas kan ik je mededelen dat dit niet zo is.
Door omstandigheden moest ik erg vroeg volwassen worden. Heb ik ook min of meer voor mijn moeder gezorgd dan andersom.
Juist door dan al te denken over het leven heeft me besloten geen kinderen te willen.
Dus ik kan je met zekerheid zeggen dat dit niet klopt en dat ik zelfs zeker weet dat er meer onvolwassen ouders zijn dan kinderlozen, want juist die kinderlozen denken er zoveel over na.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 09:06

Ja dachten sommige idioten maar eens beter na voordat ze zich voort zouden planten...

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 09:07

Ik ben blij zo zonder kinderen omdat ik nu heerlijk een reisje kan plannen zonder daar over te hoeven nadenken :D (wie er op mijn paard gaat passen dan weer wel :+ )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 09:09

Er zijn mensen ook kinderloos omdat ze ze niet kunnen krijgen. Vind dat persoonlijk vooral voor hen een nare opmerking.
Iemand die geen kinderen heeft ivm erfelijke aandoeningen... dat vind k geen onvolwassen besluit om die verantwoording op te nemen.
Iemand die kinderloos is omdat die bewust in het buitenland ontwikkelingshulp wil doen en eventueel adopteren, dat is evenmin een onvolwassen levensstijl.

Oh er zijn er zat waar kind na de geboorte jaren op de kamer of in bed mee slaapt hoor. Ze maken zelfs reclame voor co-sleepers nu, zo een bedje dat je aan jouw bed kan bevestigen.

Een woord waar ik persoonlijk kriebels van krijg: mama-honger. Zeg gewoon dat je kind aandacht wil.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 09:12

Geen generatie opschuiven ook echt :')

En inderdaad, mensen die bewust geen kinderen willen hebben daar goed over nagedacht en besloten hun leven anders in te richten. Of vinden de wereld niet geschikt om een kind op te zetten, zowel vanuit milieu als gezien politieke situatie. Ik vind er weinig onvolwassen aan om dan te zeggen 'nee, dit is het niet voor mij'.

Terwijl de mamakloeken uit mijn omgeving hier allemaal niet bij stil stonden, dat was benen wijd en baren... Er zijn familieleden die mijn leven maar saai vinden, puur omdat ik niet zo'n blaag in huis heb. Tja, ik haal mijn schouders op om zoveel domheid. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 09:14

Dat bedoel ik maar weer.
Ik geniet van de vakanties samen met mijn vriend ( en hond als die meegaat) lekker weekendjes samen dingen doen.... zonder ook maar een tel rekening te hoeven houden met alle beperkingen van een kind.
Want zo voelt t voor mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 09:23

Die opmerking "ja jullie kunnen wel reizen ja, je hebt geen kind" met stikjaloerse ondertoon. Alsof wij verantwoordelijk zijn voor hun keuze om zo'n mormel op de wereld te zetten. Je weet dat een kind geld kost en dat je dingen moet laten als je niet riant verdiend. Had je liever de wereld gezien, had dan gewacht met kinderen of begon er dan niet aan.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 09:23

_Yasmine_ schreef:
Vind dikke paarden buiken een stuk aangenamer :j

Het wordt later ook zoeken naar woonwijk voor starters (uitdaging 1) maar dan in een wijk waar niet iedereen 3 jaar later een kind gaat krijgen (uitdaging 2). Lijkt mij heel fijn wonen in zo een wijk, echter wil ik alleen de ouders

Het huis naast mij staat te koop en de meeste "kleine" kinderen zijn nu rond de 14 dus gaan binnenkort ook weer de hort op.... :')
Beginnen we gewoon het bokt buurt op, waar kinderen niet welkom zijn :Y) :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 09:34

Varekaj schreef:
Die opmerking "ja jullie kunnen wel reizen ja, je hebt geen kind" met stikjaloerse ondertoon. Alsof wij verantwoordelijk zijn voor hun keuze om zo'n mormel op de wereld te zetten. Je weet dat een kind geld kost en dat je dingen moet laten als je niet riant verdiend. Had je liever de wereld gezien, had dan gewacht met kinderen of begon er dan niet aan.

Vreselijk. Of dat gezeik " ja jij kan uitslapen"....
Tsja, jammer voor je joh...

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 09:35

Anoniem schreef:
Varekaj schreef:

Vreselijk. Of dat gezeik " ja jij kan uitslapen"....
Tsja, jammer voor je joh...

Alsof hun de kinderen tegen hun zin in de armen gedrukt hebben gekregen :')
Misschien dan toch meer spijt dan ze toe willen geven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 09:37

Uitslapen... ik ben het zo gewend om doordeweeks om 7.30 op te staan voor werk (ben verwend, I know) dat ik op een vrije dag automatisch om dat uur wakker word. Zelfs als ik de nacht voordien flink feestje heb gehad, interne wekker zegt "opstaan!"

Alleen als ik echt doodop ben of flink ziek slaap ik wel eens door dat uur heen. Zelden dus.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 09:43

Mijn wekkers zijn mijn paarden die aan huis staan. Die zorgen wel dat ik wakker wordt zodat ze hun ontbijt krijgen.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 09:45

Ik vind dat soort dingen ook zo oppervlakkig... uitslapen, reizen... en daarnaast als je maar twee tellen je verdiept in kinderen weet je al dat dat het eerste is wat niet meer mogelijk is. Dan ben je vooral erg naief geweest ipv volwassen toen je kinderen kreeg.
Ik vind ouders die het zo jammer vinden dat hun kind opgroeit vooral irritant... dat gezucht over dat hij/zij niet meer hun kleine jongen/meisje is.... ja hallo.. dat is toch het hele idee dat ze opgroeien tot leuke zelfstandige volwassenen... help ze daarmee ipv je kids klein te houden. (maar misschien is dat vooral mijn irritatie als leerkracht ;) )
Tja en wat is volwassen.... volgens mij is het juist belangrijk om naast serieus en verantwoordelijk te zijn ook speels en open te blijven ... dat zijn niet dingen die elkaar uitsluiten.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 09:46

Hier maken de paarden en honden in de ochtend geen herrie maar daar sta ik zelf wel voor op.
Maar net als varekaj wordt ik zelf tussen half 8 en 8 wakker.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 09:48

nuscaniels schreef:
Urona447 schreef:
Nou de manieren waarop sommige mensen met kinderen tegen mijn kind praten hebben weinig met volwassen zijn te maken. Word soms doodmoe van al die stemmetjes

Zo kan ik me altijd ontzettend ergeren aan het "kijk een woefwoef"
Het is een hond, geen wafwaf. Vraag me af of ze dan ook een miauw miauw en een kwaak kwaak zeggen.

hihi ik moet zo tegen mijn peuter praten van de logepedie. Nou blijft hond natuurlijk wel hond. Maar ik moet in kindertaal tegen hem praten omdat hij een taalsontwikkelingsachterstand heeft. Dus ik moet een stapje terug doen zodat hij het goed kan snappen en hopelijk ooit eens overneemt. Ik word indd ook wel eens heel vaag aangekeken als ik dan met hem communiceer.
Terwijl ik het eigenlijk met je eens ben, ik erger me ook altijd aan als ouders zo tegen hun kinderen praten. Maar nu moet ik het zelf ook doen.