Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Re: Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 18:10

Ik heb dat ook bhris. Ik kan kcal verbranden wat ik wil, maar zonder gewichten gaat het er niet beter uitzien.
Heel veel succes op je pointes!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 18:13

Dank je!! Hoe ging het in de sportschool?

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 18:17

Ik ga vanavond weer lekker beachvolleyballen *\o/* Trainingsseizoen is al afgelopen, maar gaan met een groepje nog door. Heerlijk!
Ik heb inmiddels ook een vakantie geboekt, ik ga naar Valencia met mijn moeder. Hardloopschoenen/ kleren ook maar mee, en natuurlijk beachtopje (gelukkig geeft dat weinig bagage :') ) want er wordt daar heel veel gebeachvolleyd.

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 18:30

Ah dat is echt leuk Lon, veel plezier!

@bhriseis & @phormicola Ik gebruik eigenlijk nooit gewichten. Maar voor jullie werkt dat duidelijk. Wat voor oefeningen doen jullie zoal met gewichten? Ik zou het ook wel willen proberen.

Vandaag heb ik alleen met mn hondje gewandelt en eten gaat nu vrij goed, heb eindelijk een balans waar ik me goed bij voel :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 19:28

Ging best belabberd :+ Evengoed nog een half uurtje gestoeid en niet meteen met m'n gezicht in een bak ijs gevallen. Ik heb netjes mijn kwark gegeten, nog heel veel gelopen en net na het avondeten pas mijn ijs gepakt :)

Lonneke, ik doe veel verschillende, maar als basis de 'grote' oefeningen. Deadlifts, chinups, rows, chestpress, hip thrust, shoulder press en vele variaties en wat isolaties. In plaats van squats pak ik vrijwel altijd de legpress, ivm mijn spierziekte, of ik doe ze in de smithmachine.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 19:40

Trijnie, vervelend van de nekpijn, heb je dat vaker na hardlopem?
Phor goed dat je zo naar je lijf hebt leren luisteren. Beter wat hoger in kcal dan en desnoods iets langere cut.
Bhriseis, hoe is het gegaan?

Pfff ik heb maar dagje crossfit afgelast. Baal beetje want kom niet echt in het ritme zo, maar ben echt griep aan het krijgen en ga donderdag 3 daagjes weg. Deze week maar ff focussen op in keto komen en dan volgende week alles weer goed oppakken.

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 22:06

secricible schreef:
Trijnie, vervelend van de nekpijn, heb je dat vaker na hardlopem?
Phor goed dat je zo naar je lijf hebt leren luisteren. Beter wat hoger in kcal dan en desnoods iets langere cut.
Bhriseis, hoe is het gegaan?

Pfff ik heb maar dagje crossfit afgelast. Baal beetje want kom niet echt in het ritme zo, maar ben echt griep aan het krijgen en ga donderdag 3 daagjes weg. Deze week maar ff focussen op in keto komen en dan volgende week alles weer goed oppakken.

Het begint al tijdens het hardlopen, vroeger liep ik dan gewoon door tot de tranen in mijn ogen stonden, met als gevolg 2 dagen pijn. Nu stop ik direct en vloeit de pijn weg. Na scan, fysio en osteo nog steeds geen oplossing dus ik stop gewoon en probeer het een andere keer opnieuw :)

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 08:23

Love western, welkom
Lon, mooie tijd op je rondje! Wat betreft de weegschaal heb ik hetzelfde. Ik ben nu van 68 naar 59 kg gegaan. Bij de 68 wist ik wel dat het teveel was, maar in de spiegel vond ik het wel meevallen. Nu beginnen juist de spekjes meer op te vallen. Dan is het inderdaad de weegschaal die helpt te zeggen dat het wel mee valt. Daarnaast is het afvallen voor mij ook daadwerkelijk belangrijk qua gewicht, omdat dat weer helpt bij mijn sport.
Trijnie, wat een heerlijke foto’s!
Phormicola, 2000 kcal klinkt eigenlijk als best veel, maar het kan zo verschillen per mens. Maar als je gewent bent een stuk meer te eten kan ik me zeker voorstellen dat het lastig is. Zo ben ik stikjaloers op mijn vriend, die met 3000kcal netjes afvalt, ik zit op de helft.
Dreamy, 0,2kg is toch niets? Twee keer iets te veel eten kan ook echt geen kwaad, gewoon de draad weer oppakken.
Secricible, rustig aan doen he, goed slapen, dan gaat het griepje hopelijk aan je voorbij

Nou, hier ook weer lekker weekend gehad, wel iets te veel lekkers gegeten, maar wel lekker kunnen sporten. Ben alleen wel ban dat ik me uit moet gaan schrijven voor de zeven heuvelenloop. Die is in november, maar merk dat 2 x 5 minuten rennen al best lastig is voor m’n knie. Hoopte het snel uit te kunnen bouwen, maar ik vrees dat dat niet heel verstandig is. Lastig, heb er altijd een hekel aan om weer stapjes terug te doen.

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 08:59

Lieke, kan ik je startbewijs niet overnemen? :D Ik wil wel!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 09:04

phormicola schreef:
Ik heb dat ook bhris. Ik kan kcal verbranden wat ik wil, maar zonder gewichten gaat het er niet beter uitzien.
Heel veel succes op je pointes!

Ik train ook liever met gewichten, bizar hoe snel je wat ziet dan :j

Gisteren heel licht wat kracht gedaan maar het was nog zo enorm warm :')

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 09:10

Ik hou ook van met gewichten trainen, zowel bij crossfit als gewone krachttraining.
Afgelopen vrijdag een workout in een andere box gedaan, moest 20minuten lang iedere minuut 3x een powerclean doen. Heb nog steeds blauwe plekken op mijn bovenbenen :')

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 11:38

Goedemorgen! Mag ik me hier melden?

Ik ben 20 jaar en 1.74m
Ik weeg nu 76,8 kg en mijn doel is om binnen 3 maanden 12 kg af te vallen.
Ik heb "vroegah" altijd heel slecht gegeten tot mijn 12e, daarna ben ik daar goed over heen gekomen. :D Ik eet álles wat los en vast zit, de hele dag door het liefst en als ik even niet gegeten heb dan zal heel mijn omgeving dat bezuren.

Maar het afgelopen jaar ben ik 15 kg aangekomen en nu is het echt tijd om er wat aan te doen voor het uit de hand loopt.

Sporten:
Ik reed altijd 5 keer in de week paard, maar daar ben ik mee gestopt. Ook fietste ik een uur per dag. Dat doe ik nu ook niet meer.
Nu heb ik er voor gekozen om 1 x in de week met mijn vriend te squashen. Verder ga ik elke dag een half uur met de mountainbike weg en hardlopen we samen 4 keer in de week.

Eten:
Aan mijn eet patroon ga ik in eerste instantie niet veel veranderen. Ik ga minder sausjes eten en stoppen met frisdrank en wil dan zien hoever ik kom met alleen sporten.

Nou, dat was het wel volgens mij. :D
Laatst bijgewerkt door khirshanta op 01-03-19 12:11, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 11:43

Lon, ik wacht nog even paar weekjes af, maar volgens mij kun je je ook nog inschrijven hoor!
Trainen met gewichten doe ik niet, wel gedaan, dan boek je idd snel vooruitgang.

Giolli, welkom! Mijn eerste vraag is waarom zo veel in zon korte tijd, dat is bijna een kilo per week! Misschien is het slimmer om je te richten op een gezond en sportief levenspatroon. Dat duurt misschien iets langer, maar is wel voor altijd vol te houden.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 11:46

Ja.... Je hebt gelijk.
Mijn moeder wilt dat ik mijn schildklier laat testen. Ik denk dat het gewoon komt door plots te stoppen met bewegen en meer te eten. Samenwonen schijnt ook niet bevordelijk te zijn.... Hihi

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 11:56

Welkom Giolli!

Haha wel grappig de meeste die samenwonen komen aan. Ik weet niet wat ik dan verkeerd doe ik val alleen maar af dan :')

Hopelijk kun je mee doen Lieke!

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 17:12

@Giolli Ik ben het met Lieke eens. Misschien kun je per week een klein doel stellen. Om daar naar toe te werken.
Bovendien klinkt het nu alsof je per direct gestopt bent met sporten en ook weer per direct weer gestart bent met sporten.
Wat heeft dat voor invloed op je lichaam?

Ik heb vandaag van huisbezoek naar huisbezoek gerend. Had erg leuke ouderen. Maarja wel overal een theetje en een plakje cake/koekje. Ben hardstikke moe van al dat kletsen en nu moet ik nog een boel invoerwerk (en mn huiswerk) nog doen.
Ik ga proberen vanavond nog een momentje voor mezelf te nemen en te sporten :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 17:47

Koekjes kun je katen liggen he ;)
Ik herken het, werk als dietist voor ouderen, zowel binnen instellingen als bij mensen thuis en dan komen ze regelmatig met een stuk taart of cake. Als ik ze allemaal zou aannemen zou ik ontploffen :D

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 18:19

Ilovejip: Ik ben een jaar geleden gestopt met sporten en ben sinds twee weken met hele kleine afstanden en hele kleine stukjes begonnen met sporten. :j

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 21:05

@secrecible dat is zeker waar, volgende keer zeg ik gewoon nee. Maar was mn eerste keer en uit beleefdheid sloeg ik niks af, bij nader inzien ga ik dat voortaan wel doen.

Giolli: Ik weet natuurlijk niet met welke intensiteit je sport, vandaar mijn opmerking. Het klonk als best veel, maar zoals je het nu brengt ben je goed bezig!

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 12:50

Zo ik ben me vandaag gaan inschrijven op de universiteit voor de opleiding revalidatiewetenschappen en kinesitherapie. Wat blijkt: ik heb examen van het vak zwemmen en ik moet 10 km lopen op punten :') Motivatie genoeg dus :D

Eten gaat redelijk goed, gisteren wel veel cheesecake gegeten die een vriendin gemaakt had := :9 En vandaag een ijskoffie met oreo's om de inschrijving te vieren :o

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 12:53

Haha gefeliciteerd! En succes :D

Ach moet kunnen toch!

Ik ga vanavond uit eten :')

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 16:26

gribaldi schreef:
Haha gefeliciteerd! En succes :D

Ach moet kunnen toch!

Ik ga vanavond uit eten :')

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 17:04

Lekker, cheesecake. :D

Vanmiddag lekker een half uurtje paardgereden en vanavond als het wat minder warm is 5km hardlopen. Of nouja... Met evy dan.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 09:42

Katrijn heb heerlijk genoten, lekker gegeten en wel een drankje gedaan. Na afloop nog puppy wezen kroelen <3

Giolli, het is nog enorm warm ja, en volgende week weer een hele week rond de 30 graden.
Ik loop dan ook niet hard, mij te warm :')

Bijna weekend! Jullie nog leuke plannen?

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 09:45

Weinig. Heb een bruiloft en een verjaardag van mijn moeder. Dit is mijn laatste weekend vakantie voor ik aan mijn nieuwe baan begin. :j Spannend nieuw hoofdstuk.