[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lous

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 18:30

Huid groeit weer dicht, kraakbeen nooit meer. Dus ik weet niet in hoeverre het verstandig is die te laten herpiercen. Dat zou je even moeten overleggen.

Met de shop heb ik geen ervaring.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 18:36

Heb mn tragus ook laten herpiercen, kan prima als de shop even goed kijkt wat een goede plaatsing is om dat te doen. Heb ook geen ervaring met die shop overigens.

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 19:45

Mijn achterste oorbelgaatje is aan het ontsteken, groene pus enz.. is sowieso al erg gevoelig dus er zit al minimaal 1,5 jaar geen oorbel meer in.. Iemand tips?

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 23:58

Sowieso ergens goed spul halen om schoon te maken. Mijn vader deed dit voor me toen ik klein was met alcohol. Mocht je nog oorbellen willen, dan zou ik chirurgisch staal of titanium nemen. Als het niet over gaat en de ontsteking erger wordt moet je misschien toch een doktersbezoekje overwegen.

Arafiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 20:18

Ik zit te denken aan een tongweb piercing, iemand ervaringen hiermee?

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 01:47

Maanoogje schreef:
Sowieso ergens goed spul halen om schoon te maken. Mijn vader deed dit voor me toen ik klein was met alcohol. Mocht je nog oorbellen willen, dan zou ik chirurgisch staal of titanium nemen. Als het niet over gaat en de ontsteking erger wordt moet je misschien toch een doktersbezoekje overwegen.

Ik citeer mezelf even, omdat ik nu wel zo leuk over alcohol begon, maar dit is eigenlijk te agressief. In de openingspost staat als het goed is iets over een zoutoplossing.

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 21:15

Besloten om over 2 weken maar weer eens een navelpiercing te laten zetten :)

Heb er vroeger 1 gehad maar die is eruit gezworen... Hopelijk houd deze wat langer l!

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 22:50

Maanoogje schreef:
Maanoogje schreef:

Ik citeer mezelf even, omdat ik nu wel zo leuk over alcohol begon, maar dit is eigenlijk te agressief. In de openingspost staat als het goed is iets over een zoutoplossing.

Ik zat al aan een zout oplossing te denken ja!

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 12:47

Merk toch wel bij mijn onderste navelpiercing dat ze gelijk hadden dat het eigenlijk niet kon aangezien hij nog steeds zeer doet, rood is, en korstvorming heeft. Bij mijn gewone navelpiercing misschien 1 weekje last gehad, en deze blijft maar jammeren.. Helaas ook wel vervelend dat ie dus laag zit en broeken echt bijna een No Go zijn :wow:

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 13:43

xxcleeoo schreef:
Mijn achterste oorbelgaatje is aan het ontsteken, groene pus enz.. is sowieso al erg gevoelig dus er zit al minimaal 1,5 jaar geen oorbel meer in.. Iemand tips?

Mijn advies is om naar de HA te gaan, want als de pus zelfs al groen is... Wellicht kan een AB-kuurtje helpen, al dan niet in combinatie met een voorgeschreven goedje voor de plek zelf.

Labiesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 18:32

Heey allemaal

Weet iemand hoeveel mm een normaal oorstekertje is? Gewoon zegmaar de mm die ze er bij een gewoon oorbelletje inschieten bij de juwelier?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 18:50

0.8mm dacht ik, maar ik kon bij mijn geschoten gaatjes ook 1mm, 1.2mm en met een beetje moeite 1.6mm in.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 19:39

0,8 mm inderdaad.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 19:54

Labiesch schreef:
Heey allemaal

Weet iemand hoeveel mm een normaal oorstekertje is? Gewoon zegmaar de mm die ze er bij een gewoon oorbelletje inschieten bij de juwelier?

De zweerknopjes die ik heb zijn allemaal 1.2 mm.

Labiesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 12:55

Okee en nog een vraagje voor mn helix, poos geleden gepierct en mag er over een poos wat ander in. Nu wil ik graag een ringetje. Wat is de bestw diameten voor een helix ringetje?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 12:59

Dat hangt helemaal van je oortje af, hoe breed de krul is, hoe ver je helix naar binnen is gezet etc. Het beste kun je even meten van het gaatje tot de rand van je oor en daar 1 a 2 mm bij optellen. Kijk wel uit met te snel wisselen overigens. Een helix is echt pas na 10-12 maanden genezen en vele blijven zelfs daarna nog lastig doen. Als je voor die tijd al wisselt is de kans groot dat hij gaat lopen emmeren, zeker ringetjes zijn daar wat gevoelig voor omdat ze bewegelijk zijn en ook wat zwaarder.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 15:42

Mijn gestretchte helix is flink braaf gebleven, ik kon er diezelfde avond gewoon op liggen en heb verder nergens meer last van gehad. :o

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 17:08

alano schreef:
Ik heb trouwens deze laatst gekocht en vind dit echt een leuke combi :D
En dat voor 4 euro 8-)
https://www.lucardi.nl/nl-nl/product/32 ... meter-1-cm

[ [url=m/q4nsAl.png]Afbeelding[/url] ]

Ik heb deze inmiddels ook, maar ik ben echt op zoek naar iets groters blijkt nu. Ik krijg ze echt met geen mogelijkheid dicht, en ik had me even verkeken op hoe stom scheef mn gaatjes geschoten zijn. Ik ga iets groters nodig hebben denk ik.

Of heeft iemand misschien ervaring met instanties die zulk soort dingen op kunnen lossen? Ik wordt er wel tureluurs van. :')

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 18:29

Heee die ringetjes heb ik ook!

Ik heb ze zo :)
Aan de bovenkant "mis" ik nog wat dus de planning is om daar een helix te doen, of hebben jullie nog leuke suggesties?

Afbeelding

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 19:17

Oh krijg jij ze wel dicht aan de achterkant? Ik krijg ze totaal niet dicht als ze erin zitten, en als ze eruit zijn lukt het ook nauwelijks. Of het aan de grootte, het type of aan mij ligt.. echt geen idee. :o

Ik heb gisteren bij mezelf een helix laten schieten, maar ik heb wel maar 2 oorbelgaatjes onder. Denk dat helix ook wel erg leuk zou staan bij jouw combi!

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 19:37

Maanoogje schreef:
Oh krijg jij ze wel dicht aan de achterkant? Ik krijg ze totaal niet dicht als ze erin zitten, en als ze eruit zijn lukt het ook nauwelijks. Of het aan de grootte, het type of aan mij ligt.. echt geen idee. :o

Ik heb gisteren bij mezelf een helix laten schieten, maar ik heb wel maar 2 oorbelgaatjes onder. Denk dat helix ook wel erg leuk zou staan bij jouw combi!

Het is inderdaad ontzettend priegelwerk... mijn zus heeft ze uiteindelijk dicht gedaan :')

Kidrauhl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 23:30

Ik krijg die ringetjes heel makkelijk dicht. Ik duwde altijd maar wat en nu gaat het vanzelf :'). Ik doe ze er wel andersom in. Dus vanuit de achterkant van mijn oor.

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 13:45

Ik heb 2 weken geleden een (.) piercing laten zetten. Ik weet dat de geneesperiode vrij lang is. Maar wanneer mag er een kleiner staafje in? Ik vind hem vrij lang namelijk. Zeker ruim de helft steekt uit als ik hem losjes tegen de zijkant aan duw.

En wat voor diktes hebben jullie er in? Ik heb het idee dat dit staafje net zo dik is als mijn tongpiercing. Ik heb het nog niet opgemeten. Maar ben wel even benieuwd.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 16:26

Ik heb volgens mij 1.2 dik. Maar die dikte heb ik inderdaad ook in m'n tong. Waarom zou je een dunner staafje willen?

Volgens mij kan je het beste echt even een tijdje wachten voor je het verwisselt voor een korter staafje. Maand of 3 wordt wel aangeraden volgens mij.

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 16:55

BiBiQ schreef:
Ik heb volgens mij 1.2 dik. Maar die dikte heb ik inderdaad ook in m'n tong. Waarom zou je een dunner staafje willen?

Volgens mij kan je het beste echt even een tijdje wachten voor je het verwisselt voor een korter staafje. Maand of 3 wordt wel aangeraden volgens mij.

Ik hoef niet perse dunner. Ik was gewoon een beetje verbaast omdat ik had verwacht dat het een beetje helix staafje formaat zou zijn. =P

Dan ga ik tot die tijd wachten.. En alvast shoppen voor mooie piercings. *\o/*