[Centraal] Tattoo's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 10:41

Tinkerloos schreef:
Denk niet dat het door de tattoo komt, die plek zou waarschijnlijk ook gevoelig zijn bij jou zonder tattoo.
Is denk ik gewoon toevallig dat je tattoo daar zit en dat het daar gevoelig is.
Na 2 jaar kan dat echt niet door je tattoo komen.
Die is allllaaaaaaang genezen.

Mooi Ash!

Nee maar het is wel een litteken en zeker als er kleur in zit kan het wel. :) Ik ken ook iemand die na jaren nog steeds jeuk heeft aan haar tattoo (en enkel op de plek van haar tattoo).

Silkaay

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 11:15

Klopt Ayasha, mijn tattoo is soms opgezwollen/jeukerig en die staat er ook al 1.5 jaar, trekt na paar dagen weer weg. Is ook volledig in kleur gezet.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 11:21

Jup, mijne jeukt ook wel eens. Vaak in de winter overigens als mijn huid wat droger etc is.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 11:32

Ik heb er dit jaar bijzonder genoeg weinig last van! Alleen m'n huid is bij m'n sternum piece iets droger dus die ga ik misschien vanavond wel even insmeren :) Just to be sure.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 11:39

Gaat bij jullie het mailen met The Ink Society ook een beetje stroef of ligt het aan mij?

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 11:42

Thanks voor de reacties. Dat soort dagen snachts maar ff wat smeren. Het is idd met vlagen :)

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-16 12:01

Ben ik ff blij dat ik die vlagen niet heb. :+
Wist niet dat het na 2 jaar nog steeds gevoelig kon zijn.

Ik mag woensdag weer.
Spannend. :=
Van 10 tot 15. (ongeveer)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 12:09

Eilish schreef:
Gaat bij jullie het mailen met The Ink Society ook een beetje stroef of ligt het aan mij?

Bij mij is er uiteindelijk niet meer gereageerd, maar omdat ik toch al besloten had dat hun stijl niet bij mij paste heb ik het laten zitten.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 12:44

Ash_ schreef:
[ [url=m/cMhoFX.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is het geworden!

Mooi! En welke betekenis heeft deze tattoo voor jou? Dat vind ik doorgaans erg interessant. :o

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 12:45

Ayasha schreef:
Tinkerloos schreef:
Denk niet dat het door de tattoo komt, die plek zou waarschijnlijk ook gevoelig zijn bij jou zonder tattoo.
Is denk ik gewoon toevallig dat je tattoo daar zit en dat het daar gevoelig is.
Na 2 jaar kan dat echt niet door je tattoo komen.
Die is allllaaaaaaang genezen.

Mooi Ash!

Nee maar het is wel een litteken en zeker als er kleur in zit kan het wel. :) Ik ken ook iemand die na jaren nog steeds jeuk heeft aan haar tattoo (en enkel op de plek van haar tattoo).

Die op mijn pols wil ook nog wel eens jeuken en die zit er nu zo'n 12+ jaar. :j

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 12:46

Oh, en mijn 'naam'-tattoo heeft vorig jaar de kolder gekregen om ineens op te zetten (dus echt alleen de tattoo-lijntjes), om vervolgens na een paar uur weer af te zakken.

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 12:49

Als die huid droog is, kun je er dan gewoon alles opsmeren qua bodylotion enzo? Die van mij jeukt nu ook regelmatig.

Nou ik stond met 20 minuten weer buiten, was mooi vlot klaar :)

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 12:50

ja mijn lijnen in de nek blijven ook erg dik, ook meer als t geirriteerd is. ga t in de gaten houden en anders de shop even berichtje sturen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 12:51

Uiteindelijk is het een lichaamsvreemd iets dat je lichaam "onschadelijk" maakt door het in te kapselen. Maar als je weerstand even aan de gang moet om iets af te vechten (dat kan iets onmerkbaar zijn) dan kan het best zijn dat het ook weer reageerd op dat ingekapselde. :) Dat zakt af zodra je immuunsysteem weer kalmeert. Ik weet ook aan mijn piercings of er een verkoudheidje zit aan te komen of als ik veel stress heb bv. :) Terwijl die ook al jaren staan en dus genezen zijn.
Op genezen tattoo's smeer ik trouwens gewon bodylotion. :) De huid is immers weer dicht normaal gesproken als ze genezen zijn.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 12:53

Yvankaxx schreef:
Als die huid droog is, kun je er dan gewoon alles opsmeren qua bodylotion enzo? Die van mij jeukt nu ook regelmatig.

Nou ik stond met 20 minuten weer buiten, was mooi vlot klaar :)

Ik kan me nog herinneren dat ik het advies kreeg om er sperti (officieel bedoeld voor aambeien) op te smeren. Stonk vreselijk, vond ik, maar het hielp fantastisch. In no-time genezen met weinig jeuk.
Eventueel zou je er ook Vetramil op kunnen smeren. Dat heb ik later - omdat ik de sperti geur te goor vond - op m'n tweede gesmeerd en dat werkte ook goed.

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 12:54

Ayasha schreef:
Uiteindelijk is het een lichaamsvreemd iets dat je lichaam "onschadelijk" maakt door het in te kapselen. Maar als je weerstand even aan de gang moet om iets af te vechten (dat kan iets onmerkbaar zijn) dan kan het best zijn dat het ook weer reageerd op dat ingekapselde. :) Dat zakt af zodra je immuunsysteem weer kalmeert. Ik weet ook aan mijn piercings of er een verkoudheidje zit aan te komen of als ik veel stress heb bv. :) Terwijl die ook al jaren staan en dus genezen zijn.
Op genezen tattoo's smeer ik trouwens gewon bodylotion. :) De huid is immers weer dicht normaal gesproken als ze genezen zijn.

Idd ben momenteel verkouden, mijn oude gaatje in mijn neus is ook erg opgezet.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 13:00

Shenavallie schreef:
Ash_ schreef:
[ [url=m/cMhoFX.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is het geworden!

Mooi! En welke betekenis heeft deze tattoo voor jou? Dat vind ik doorgaans erg interessant. :o

Heb deze laten zetten voor mijn eerste hondje, daar staat het hart voor. Heb haar vorig jaar op een mooie leeftijd in moeten laten slapen. Het hart staat voor mij voor de liefde die je van een dier kan krijgen. De bloesem wilde ik er graag bij omdat ik het een mooie sierlijke bloem vind waarbij ik moet denken aan hoe mooi het leven is. Maar ook staat deze een beetje voor onze nieuwe hond (de eerste hond die ik heb met mijn vriend samen)

renskesanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 13:54

hee iedereen, ik lees al een tijdje mee en ik heb eindelijk de definitieve datum staan voor me eerste tattoo 23 jan dus over 2 weken :D ben nu al zenuwachtig haha
maar hebben jullie nog tips voor de nabehandeling voor de tattoo? heb wel iets gehoord met erna smeren met vaseline...

astra4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 14:01

Met vaseline smeren deden we vroeger ;)

Tegenwoordig gebruiken we Bepanthen, of anders is kokosolie een goed alternatief :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 14:32

De tattoo op mijn rug (bovenaan) wilt ook nog wel eens wat gaan jeuken en opzetten. Dit gebeurt vooral als ik bijvoorbeeld uit ga, of als ik wat aan het zweten ben.

Als je tattoo eenmaal genezen is kan je er ook gewoon geparfumeerde bodylotion opsmeren trouwens, doe ik ook altijd. Als het nog aan het genezen is vind ik zelf Bepanthen of kokosolie het prettigst inderdaad. Altijd even navragen bij je shop in ieder geval. Ik zou vaseline sowieso niet doen, dat sluit de huid af en trekt heel langzaam of niet in.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 14:46

Ik ben vandaag weer, redelijk spontaan, onder de naald geweest. Heb na maanden mijn idee eindelijk een beetje op papier kunnen krijgen, naar een tattooshop hier in Auckland geweest en die kon hem direct die dag zetten!

Hij lijkt wat scheef maar door mijn arm wordt het beeld wat vertekend. Hij is ontzettend recht en strak gezet.

Afbeelding

Afbeelding

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 14:47

wauw erg mooi :D mooie compositie

Yasmine

Waaaaaaaauw Sanne, prachtig!!! Niet alleen de stijl maar ook de plaats <3

Jennifuur

Oh wauw Sanne, ben echt fan van je tattoos _/-\o_ _/-\o_

renskesanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 14:49

astra4 schreef:
Met vaseline smeren deden we vroeger ;)

Tegenwoordig gebruiken we Bepanthen, of anders is kokosolie een goed alternatief :)

Emmaa_ schreef:
De tattoo op mijn rug (bovenaan) wilt ook nog wel eens wat gaan jeuken en opzetten. Dit gebeurt vooral als ik bijvoorbeeld uit ga, of als ik wat aan het zweten ben.

Als je tattoo eenmaal genezen is kan je er ook gewoon geparfumeerde bodylotion opsmeren trouwens, doe ik ook altijd. Als het nog aan het genezen is vind ik zelf Bepanthen of kokosolie het prettigst inderdaad. Altijd even navragen bij je shop in ieder geval. Ik zou vaseline sowieso niet doen, dat sluit de huid af en trekt heel langzaam of niet in.

bedankt voor de tips :) dan zal ik voor die tijd bepanthen halen want van de geur van kokos moet ik heel snel overgeven haha