Ik slik al jaren elke dag 2x daags omeprazol, dus ken het heel goed. Ik slik al sinds ongeveer 2000 maagbeschermers, eerst een andere, dus zal de eerste zijn die zegt dat het fijn is of geen nadelen heeft.
Maar...............mijn problemen komen wel door medicijn gebruik. Die hebben veel kapot gemaakt, waardoor ik echt niet zonder kan.
Ha die Yvonne..... lees dat je geholpen bent aan je oog, hoop dat het zo een goed herstel geeft voor je. Sterkte ( dit is wel wat je dacht dat er steeds aan de hand was)
Het gaat nog steeds niet goed,pijn aan het oog en lichtfobie.Ik plak het oog nu steeds af met zo'n pleister.Ik lig nu alweer 16 dagen op de bank,veel me ogen dicht,beroerd,zwak en moe,gewoon echt ziek.Ik weet niet meer wat ik moet doen,word er gek van. Als ik te lang op ben,dus zit of sta ga ik bijna flauwvallen en ga dan gauw weer liggen.Hoe moet dit maandag als ik naar Utrecht moet? moet ik de H.A.P. bellen?
gohya eerlijk gezegd had ik al lang een arts aan zijn jas getrokken dit duurt toch veel te lang ? je kan altijd even de hap bellen om te overleggen lijkt mij niet onverstandig.
.......voor maandag al je vragen opschrijven, met betrekking tot je neiging van flauwvallen, maar ook je duizeligheidsgevoel.....je lichtfobie. Als in Utrecht gekeken moet worden of dit de primaire haard is en geen metastase, ligt in de lijn dat je verder onderzoek gaat krijgen. Hebben zij dit al met je besproken of is dit het gesprek wat je maandag gaat krijgen? Het is veel wat je op je bord hebt liggen
Ik voel me nu stukken beter nu ik geen 2 stuks Ibuprofen tegelijk in neem,maar 1 per keer. Maar ook de pijn is flink afgenomen en ik kan weer zien! nog niet supergoed,maar het begin is er.Nu hoop ik echt dat er niet weer een terugval komt,maar in stijgende lijn verder gaat. Ik heb ook weer goed gegeten vanavond sinds 2 weken.
Foto's zijn er 2 x gemaakt, een scan niet.
tootje ik ben echt zo'n afwachter,vind het nooit een spoedje,want daar is de H.A.P. voor. Ik zag vanmiddag waarom ik pijn heb rechtsboven in het oog,er is een flinke hap uit genomen.Dat wist ik niet,ze zouden alleen het gehele onderste ooglid leeg halen en het hoornvlies onder tot aan de Iris.
ceesje, leuk dat je reageert! hoe gaat het met Lilly? Ik hoop maandag te horen of dit een geheel nieuwe tumor[en] is/zijn die ontstaan is/zijn uit de achter gebleven cellen óf dat het uitzaaiingen zijn.Mochten dit uitzaaiingen zijn,dan moet er ergens nog een tumor zitten lijkt me,waar komen ze anders vandaan? Ik hoop dat de uitslag maandag binnen is v.d. patholoog,anders weet ik nog niks.
Het kan ook dat je zo beroerd voelt van de oogdruppels het is toch chemo is maar de vraag hoeveel en of er echt in je lichaam opgenomen wordt maar kan wel .
Weet niet welke sterkte ibuprofen je hebt maar boven 200 Mg is 2 tegelijk echt teveel. Als je tegen paracetamol kan mag je wel 1000mg hiervan erbij nemen. Dit versterkt elkaars werking
Jeetje, wat vervelend dat het nog steeds niet goed gaat en alles zo lang duurt.
Mijn ervaring is dat je van oogdruppels wel ziek kan worden. Ik had 3 soorten waaronder bijv prednison. Als ik mn traanbuis niet goed dicht hield of te kort, liep het door en dan komt het gewoon in je slokdarm terecht.
Voor de pijn had ik een verzachtende gel, die was wel erg fijn. Moet je een soort reepje leggen. Maar ze zullen daar wel aan gedacht hebben bij jou en kan denk ik dan niet. Misschien kun je het eens vragen, want verzachte echt een hoop.
Helaas weer terugval,oog maar weer afgeplakt,is weer zeer licht gevoelig en doet pijn. De misselijkheid kwam echt door de chemo,het beroerde is van de pijn.Ik nam Ibuprofen á 400mg,dat is idd. teveel,nu 1 á 400mg per keer.Heel benieuwd naar morgemiddag en of de uitslag dan ook binnen is.
Neem je de ibuprofen wel op vaste tijden in? Misschien even een paar dagen doen je bouwt een spiegel op en dan heb je niet meer van die pieken met pijn. Bij het opstaan dan rond uur of 3 en dan voor het slapen. Evt zelfs nog te combineren met paracetamol
Afspraak morgenmiddag is niet vanwege spoed,is een controle en we hopen dat dan ook de uitslag binnen is. Ik neem de Ibuprofen op vaste tijden in, s'morgens om half 10, s'middags om half 1,s'avonds om half 7 en dan s'nachts als ik wakker word door pijn ook nog 1.
Ik zie zo tegen de dinsdag op! dan begint het druppelen weer een week lang. Ik houd me vast aan de hoop dat ze morgen zegt dat het niet meer hoeft.[vanwege de uitslag].
De uitslag was binnen,alhoewel niet van de Patholoog zelf,maar een collega van hem. Er zat idd. weer kanker in het ooglid en op het hoornvlies,kwaadaardige cellen die zelfs de diepte in aan het groeien waren. Er zaten ook cellen die nog niet kwaadaardig waren,maar die zijn ook weg gehaald.Ze heeft ook onrustige cellen bevroren en er zijn cellen 'verdronken' in de alcohol.Ze denkt dat ze nu echt alles hebben weg gehaald,en mocht er nog wat achter gebleven zijn,dan zal de chemo die ook vernietigen. Ik moet de kuur dus wel afmaken,helaas. Heb de nieuwe dosis voor deze week ook opgehaald daar. Over 4 weken terug komen,en daarna om de 3mnd. controle.
Hè bah dat is minder fijn nieuws. ... Nu maar duimen dat ze ook echt alles weg gekregen hebben en dat je je snel beter voelt
Nick1963
Geplaatst: 10-07-17 19:35
Ah Yvonne toch nog door..... Hoop voor je dat het allemaal goed hersteld. Met Lilly gaat het goed een oude vriendelijke contactvolle dame, zij werkt met de kinderen die voor de begeleiding komen en daar is ze goed in en ze vind het leuk!
Ze was heel verbaasd dat het oog zo goed herstelde w.b.t. de wonden en het hoornvlies,bijna geen littekenweefsel, wat ze eigenlijk wel verwacht had. Het hoornvlies was al behoorlijk hersteld,het zag er allemaal mooi en rustig uit. Heb wel gezegd dat het rechtsboven in het oog nog steeds pijn doet, ze vroeg wat voor pijn het was.Nou net of er iets aan het oog zit te vreten,zo voelt het, maar dat is de wond die nog verder moet genezen. Ze vroeg of ik tegen het licht kon,nou nee totaal niet.Daar zei ze verder niks over,komt vast door het hoornvlies wat nog meer moet genezen. Ook een oogtest gedaan,maar het zicht is nog steeds behoorlijk wazig. Mja zal ook tijd nodig hebben,we zijn pas 2½ week verder nu,en er is flink wat gegraven en geschraapt in het oog.
Vanmorgen weer begonnen aan de 2de chemokuur.Tot nu toe niet beroerd of misselijk,trekt wel door tot in de botten v.d. oogkassen,maar dat is ook maar effe.
Ik hoop dat het hierna klaar is met het oog en de kanker nooit meer terug komt.
Het gaat idd. de goede kant op,maar wat duurt het lang! ik zou zo graag weer naar buiten willen,het daglicht en de zon zien.Maar het oog is nog steeds lichtblind,moet het nog elke dag afplakken.Ook nog snel moe en weinig eetlust.Morgen zijn er alweer 3 weken voorbij,vind ik lang genoeg.