[HK] De zomer komt er weer aan... (Motivatietopic)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Thesserd

Re: [HK] De zomer komt er weer aan... (Motivatietopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 10:24

Maar, het is wel zo dat je lichaam meer eten verteert als het gewend is veel te verteren toch? Stel dat ik 5 dagen lang veel eet, en de 6e dag opeens veel minder, dan gaat mijn lichaam wel door zoals het al bezig was die 5 dagen toch? En andersom, als je een dag opeens meer eet, stimuleer je je verbranding/vertering meer?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 10:29

je lichaam wil altijd de volledige voeding benutten. Wel verteren sommige mensen efficienter hun voeding dan anderen en lijkt daar ook een aanknopingspunt voor obesitas te liggen. Maar het is niet zo dat je ineens slechter of minder goed gaat verteren als je meer of minder eet.

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 14:15

secricible schreef:
nogmaals: dan zouden er geen mensen overlijden aan honger, Afrika is ons voorbeeld dat dit niet kan. De spaarstand is een grote mythe.
Onderstaande link verteld er meer over, zie ook de reacties. Vooral het stukje over de Minnesota starving project is interessant. Deze mensen zijn een half jaar letterlijk uitgehongerd. Daarna was er een "spaarstand" van 40%. 25% daarvan was te wijten aan gewichtsverlies, de laatste 15% zou de spaarstand kunnen zijn waar zoveel over gezegd wordt. Let wel op: 15% is in kcal nihil en zou niet verklaren dat iemand stopt met afvallen. Die laatste 15% werd echter waarschijnlijker verklaard door lichaamssamenstelling die veranderde (vrijwel geen spiermassa meer e.d.)

http://www.guydroog.com/2014/11/25/het- ... inig-eten/

Guy Droog is echt een held. Heb bijna als zijn artikels gelezen. Het is heel simpel. Als je niet afvalt, dan eet je te veel (niet de hoeveelheid van eten, maar kijk naar de voedingswaarden) en/of sport je te weinig.

Alle andere smoesjes gelden niet :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 14:35

Lins_Vetra schreef:
secricible schreef:
nogmaals: dan zouden er geen mensen overlijden aan honger, Afrika is ons voorbeeld dat dit niet kan. De spaarstand is een grote mythe.
Onderstaande link verteld er meer over, zie ook de reacties. Vooral het stukje over de Minnesota starving project is interessant. Deze mensen zijn een half jaar letterlijk uitgehongerd. Daarna was er een "spaarstand" van 40%. 25% daarvan was te wijten aan gewichtsverlies, de laatste 15% zou de spaarstand kunnen zijn waar zoveel over gezegd wordt. Let wel op: 15% is in kcal nihil en zou niet verklaren dat iemand stopt met afvallen. Die laatste 15% werd echter waarschijnlijker verklaard door lichaamssamenstelling die veranderde (vrijwel geen spiermassa meer e.d.)

http://www.guydroog.com/2014/11/25/het- ... inig-eten/

Guy Droog is echt een held. Heb bijna als zijn artikels gelezen. Het is heel simpel. Als je niet afvalt, dan eet je te veel (niet de hoeveelheid van eten, maar kijk naar de voedingswaarden) en/of sport je te weinig.

Alle andere smoesjes gelden niet :')

:j Je kan 1000 calorieën per dag consumeren aan alleen maar chocoladerepen en verder niks, maar dan ga ik je vertellen dat jij echt niet af gaat vallen hoor :Y)
Dan kan je idd. beter je BMR berekenen en aan de hand daarvan, gezond eten!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 14:49

Danique, sterker nog: er heeft in Amerika een man onderzoek gedaan door 1200kcal per dag te eten met alleen candybars. Hij is daarmee kilo's afgevallen, zijn insulinegevoeligheid verbeterde, zijn cholesterol daalde enz enz. Het enige is dat het eenzijdig is dus je krijgt niet voldoende vitamines binnen. Maar in theorie zou het icm een multivitamine een prima afvalmethodes zijn (afvalmethode, geen dieet of leefstijl. Ik zou het niemand aanraden...)
Jou lichaam ziet khd, vet en eiwit. Geen chocolade, kaas of brood.

Edit: oké, ik zat er een beetje naast, te lang geleden, maar essentie is hetzelfde :)
[MWS] Het gemakkelijkste dieet: 13 kg afvallen dmv snoep!

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 14:57

Dat heb ik inderdaad ook gezien, dat onderzoek. Is heel logisch - het is misschien niet gezond maar zodra je een tekort hebt val je af. Maakt niet uit waar de calorieen vandaan komen.

Ik heb hier eindelijk Allinson brood gevonden :~ In de supermarkt dan - heb geluncht met 2 volkoren boterhammen (Allinson dus) met ham en komkommer.

Ik vind het hier heel lastig om echt gezond (biologisch, spelt etc) te vinden. In de meeste supermarkten verkopen ze het niet en ik heb eigenlijk geen tijd om alle onafhankelijke winkels af te gaan (al zijn er genoeg bij ons in de buurt, zeker cafes en restaurants met alleen lokaal en biologisch eten etc). Heeft wellicht niet heel veel met afvallen te maken, maar toch.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 14:59

Waarom noem je gezond en biologisch in 1 zin? Wat maakt voor jou dat biologisch gezonder is dan niet-biologisch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 15:05

Oh echt? Dat wist ik niet. Ik merk wel aan mezelf als ik alleen maar chocolade eet etc (had altijd van die weken dat ik er helemaal doorheen zat en echt alleen maar vet vreten nam), dat ik me zo rot voelde en buikpijn kreeg etc.
Lijkt me toch niet erg gezond dan...

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 15:06

Dat komt denk ik door de toegevoegde meuk Danique. het is geen 'clean' eten. Maar in chocolade (bijvoorbeeld) zitten natuurlijk ook gewoon koolhydraten, eiwitten en vetten, wat je lijf ook nodig heeft.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 15:08

Nou ja, ik weet dat supermarkt biologisch ook niet echt biologisch is maar ik bedoel dat er minder troep in zit. Antibiotica, groenten die meer bespoten worden, hormonen etc. Vooral met vlees vind ik het belangrijk (ook voor dierenwelzijn en milieu).

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 15:09

Mag ik me hier ook aanmelden? Ik zou enorm graag wat kilo's verliezen!

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 15:11

Welkom Furrow!!

Tuurlijk! Wat is je doel?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 15:14

welkom furrow :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 15:15

Ach, ik eet toch liever gewoon mijn fruitjes, voel me dan een stuk gezonder :Y)
Welkom Furrow!

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 15:22

Welkom Furrow! :)

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 15:28

De discussie die ik hier zie is zowat overal besproken. Je kan er megaveel artikelen/studies etc over vinden.Volgens mij is er nog steeds geen definitief 'antwoord'.

Ik blijf vasthouden aan het feit dat het voor iedereen anders is, elk lichaam reageert anders en het is een kwestie van uitzoeken wat werkt voor jou.

Ik heb absoluut geen drang meer naar snoep/koeken etc.
Vooral doordat ik probeer zoveel mogelijk gezonde zoete dingen in mijn voeding te steken.

O: 500gr magere yoghurt met framboos en pink lady appel + 1 boterham (kipfilet/ossegerookt)
Afbeelding
T: 1 boterham (kip/os) + banaan
M: 2 eitjes
T: kleine tomaatjes + blokjes kaas
A: zoete aardappelen (soms rijst) met groenten + Kip/zalm/tonijn/steak/..
T: vaak heb ik geen honger meer, soms zin in zoet, dan ga ik voor rozenbottel thee met honing. Anders yoghurt of handje noten of stukje zwarte chocolade.

Ben nog niet helemaal bezig met de kcal, wil eerst een ritme dat ik kan volhouden, beter gezegd erg lekker en vullend vind. Dan ga ik wel schuiven.

Welkom Furrow! eneuh Succes!

Afbeelding :Y)

Afbeelding

Afbeelding

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 16:04

Ohhh ik heb trouwens echt een YEAH-moment gehad gister!
Heb besloten om 2 dagen in de week (naast de 3 of 4 dagen kracht) cardio te gaan doen, om te beginnen op de hardloopband. Het ging echt super! Heb 2.5 km gelopen (7.1 km per uur hoor, dus meer joggen), flink gezweet, maar ik voelde me heerlijk! Nog nooit zo lang achter elkaar kunnen lopen zonder steken en pijntjes. :D

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 16:06

Goed bezig!!!

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 17:37

Goed bezig!

Ik baal echt... Mijn lijstje voor vandaag weer ingevuld op myfitnesspal en kom gewoon niet hoger dan 1400 cal ;( mijn lijstje vandaag
O: 3 volkoren cracottes, 1 met rosbief en 2 met 30+kaas
T: proteinereepje, brownie crisp (135 cal)
L: maaltijdreep (266 cal) door gebrek aan tijd
T: Appel, 2 volkoren cracottes met rosbief
A: boerenkoolstampot met worst
T: 250 gram magere kwark

B: 50 min fietsen, ruim 2 uur met pony's in de weer geweest en straks nog ander half uur sporten.

Als ik zo eet heb ik echt totaal geen honger op een dag, maar ook geen overdreven vol gevoel. Iemand misschien nog tips, wat ik kan aanpassen?

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 17:41

Ja, uitgebreider ontbijten en lunchen? :)

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 17:42

Volle kwark? Misschien brood ipv cracottes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 18:11

Stop er nog een banaan in ergens, is goed voor je energiepeil en rond de 160 calorieen

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 18:14

Mag ik mij hier ook melden? Heb de eerste 9 pagina's net gelezen.

Ik zoek ook motivatie, misschien dat ik dan eindelijk ga sporten. :+

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 18:15

welkom :) wat zijn je doelen?

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 18:16

Vooral iets strakker worden en gewoon echt gezond eten. Ik hoef niet af te vallen, maar ik wil ook vooral gewoon weer lekker in me vel komen te zitten. :)