Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 10:56

Drifter schreef:
Zwart maken? Een goede cariere achtergelaten om te vechten voor ouders? Je snapt toch wel dat dit gewoon een cariereswitch is? Ze krijgen enorm veel financiele steun en donaties, die eten er echt geen broodje minder door hoor. Dit is alleen maar makkelijker geld verdienen.

Zoek eens zonder gekleurde bril op de namen achter de anti-vax beweging.

Andrew Wakefield: Raakte zijn baan kwijt omdat hij fraude pleegde uit financieel belang. Beetje google en voila, en is hier ook al eerder vaak genoemd.

Dat is nu juist het probleem: wat vuiligheid over iemand verspreiden om hem in diskrediet te brengen. Het zelfde verhaal wordt zonder hoor en wederhoor toe te passen door honderden / duizenden sensatiezoekers overgenomen en voila: een voorheen gerespecteerde dokter met een hele fatsoenlijke opleiding, die "de fout" maakte om een kritische noot te plaatsen bij het onderwerp "BMR-vaccin" wordt monddood gemaakt.

En mensen die de verspreide vuiligheid lezen die slikken het voor zoete koek, zonder hoor en wederhoor toe te passen en missie geslaagd: weer iemand monddood gemaakt +:)+

En dan ook maar zeggen van als het echt zo slecht was, dan zouden dokters het toch ook moeten weten en er niet meer achter moeten staan? Nouja, dat gebeurt dus ook. Maar die dokters houden òf hun mond omdat ze hun zorgvuldig opgebouwde carrière niet door de plee willen spoelen, òf ze zijn dapper en worden monddood gemaakt door ze in diskrediet te brengen.

Nogmaals hier het verhaal van Wakefield, inclusief allerlei materiaal dat getoond wordt om zijn verhaal te staven. Als je zo'n vergaande mening over iemand hebt dat je hem een fraudeur noemt, dan kan je op zijn minst eerst even het verhaal van zijn kant aanhoren, zou je niet denken? :)

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 10:56

Sizzle schreef:
Volgens mij zie je niet dat ik echt wel geloof dat een enting diabetes kan triggeren.
Het is echter geen garantie dat een kind het dan zonder enting dan niet alsnog opgelopen zou hebben.
Mijn broer is daar een voorbeeldje van. Die zit levenslang met een autoimmuunziekte danzij een griepje.

Ik heb hierover zitten nadenken.
Je broer heeft geen autoimmuunziekte dankzij een griepje.
Hij heeft een autoimmuunziekte omdat hij genetisch "voorbestemd" was om de ziekte te krijgen.
De griep was niet de oorzaak, maar wel de trigger.

Dat is toch de loaded gun theorie.
Bij genetisch voorbestemde mensen is een autoimmuunziekte aanwezig in het lichaam als een geladen wapen.
Er is op het eerste zicht niets aan de hand, maar in principe is het alleen wachten op een trigger om het wapen te doen afgaan.

Had je broer geen griep gekregen, dan was de ziekte later door iets anders getriggerd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 10:58

quera schreef:
En wat dacht je van al die premature kindjes die de inentingen in het ziekenhuis krijgen. Die moeten wel aan alle toeters en bellen. Maar die vaccinaties zijn veilig ;)

Dit ja, absoluut gestoord is het!

dromertje2

Re: Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 11:02

Misschien doen ze dat ook alleen maar om ouders gerust te stellen, zo kan je het ook bekijken.
Ouders worden bang gemaakt,en als er dan maatregelen komen, is het van kijk, zo veilig is het.
Dubbele bangmakerij is het dan.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 11:06

dromertje2 schreef:
Misschien doen ze dat ook alleen maar om ouders gerust te stellen, zo kan je het ook bekijken.
Ouders worden bang gemaakt,en als er dan maatregelen komen, is het van kijk, zo veilig is het.
Dudbbele bangmakerij is het dan.

https://rijksvaccinatieprogramma.nl/pro ... ndoeningen
Er komen meer apneus voor bij premature na vaccinatie. Zelfde wat pmarena zegt mbt diep slapen en niet meer wakker worden.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 11:08

Wat is er gestoord aan wat extra veiligheidsmaatregelen nemen?
Mijn prematuurbaby is idd in het zkh geprikt en is een nachtje overgebleven om te kijken of het goed gaat. Prematuurbabys reageren nu eenmaal anders op dingen dan aterme baby’s.

En heeft idd het eerste jaar elke maand antistoffen tegen RS virus ingespoten gekregen. Als een prematuur dat virus krijgt, gaat ie gewoon dood en dat wil ik niet. Het RS virus komt best vaak voor dus de kans op besmetting is ook best groot.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 11:08

dromertje2 schreef:
Nogmaals , mensen die vaccineren zijn ook kritische ouders.
Zolang je zo n superieure uitspraken blijft gebruiken, zie je het maar.

Als andere niet vaccineren zouden er veel meer zieke kinderen zijn bij diegene die zich laten beïnvloeden om niet te vaccineren.
Mensen zoals jij, profiteren en misbruiken die groepsimuniteit door te roepen dat er geen gevaar is als he niet vaccineerd. Nee, inderdaad nu is er geen gevaar maar wacht maar tot er nog meer mensen niet vaccineren, dan zullen diezelfde mensen dik spijt hebben dat ze zich hebben laten beïnvloeden.

Kun jij, of iemand mij misschien uitleggen waarom er nog steeds "uitbraken" zijn van mazelen of kinkhoest als de vaccinatiegraad al heel lang en nog steeds hoog is? Afgezien van het feit of de uitbraken echt waar zijn, maar soit.
Eens in de zoveel tijd roept er weer iemand dat er een "uitbraak" is in een bepaalde regio in Nederland (of Belgie), maar niemand kent meerdere mensen die mazelen of kinkhoest hebben.

In Oekraiïne was de vaccinatiegraad heel lang 30% meende ik (in ieder geval laag, jaren lang), ze zijn daar een inhaalslag begonnen met vaccineren. En nu opeens: mazelen!!!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 11:11

Die uitbraken zijn eigenlijk altijd in gebieden waar weinig gevaccineerd wordt.
Zoals op de biblebelt. En dan gaan alle zwaargelovigen ineens stiekem de vaccinatie halen.
Ik weet de vorige nog wel, woon nl midden op de biblebelt en kende toen echt heel veel kindjes die mazelen hadden :(
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 12-02-19 11:11, in het totaal 1 keer bewerkt

dromertje2

Kinderziektes bij premature zijn ook gevaarlijker. Dus dan is het risico afwegen en is het een goede zaak dat er controle, geruststelling is bij vaccinatie. Dat kan men ook erkennen in plaats van het als argument te gebruiken van kijk, hoe gevaarlijk..

pmarena

Verootje, oprechte vraag hoor, moest je dan elke maand naar het ziekenhuis voor die spuit...? En was je dan niet bang dat zo'n hummeltje juist in dat ziekenhuis wat oploopt?

Dat heb ik namelijk al bij het CB, daar ga je dan zogezegd heen om "de prikjes" te halen die je kind moeten beschermen tegen ziek worden....en dan zit je daar een half uur met je blote baby tussen een samenscholing van snotneuzen :=

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 11:12

verootjoo schreef:
Zoals op de biblebelt. En dan gaan alle zwaargelovigen ineens stiekem de vaccinatie halen.
Ik weet de vorige nog wel, woon nl midden op de biblebelt en kende toen echt heel veel kindjes die mazelen hadden :(

Inderdaad.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 11:12

Nee, alleen bij de eerste vaccinaties.
En die RS spuiten worden aan huis gegeven elke maand.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 11:13

Ah gelukkig, ik zou daar echt niet blij van worden namelijk als ik daarvoor elke keer met mijn baby naar het ZH zou moeten, dan zou ik het risico van mogelijke bescherming versus juist daardoor iets vervelends oppikken wellicht ook niet meer vinden opwegen namelijk :)
Laatst bijgewerkt door pmarena op 12-02-19 11:13, in het totaal 1 keer bewerkt

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 11:13

dromertje2 schreef:
Kinderziektes bij premature zijn ook gevaarlijker. Dus dan is het risico afwegen en is het een goede zaak dat er controle, geruststelling is bij vaccinatie. Dat kan men ook erkennen in plaats van het als argument te gebruiken van kijk, hoe gevaarlijk..

Sorry maar dan kan je elk argument wel verwerpen.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 11:14

pmarena schreef:
Verootje, oprechte vraag hoor, moest je dan elke maand naar het ziekenhuis voor die spuit...? En was je dan niet bang dat zo'n hummeltje juist in dat ziekenhuis wat oploopt?

Dat heb ik namelijk al bij het CB, daar ga je dan zogezegd heen om "de prikjes" te halen die je kind moeten beschermen tegen ziek worden....en dan zit je daar een half uur met je blote baby tussen een samenscholing van snotneuzen :=

Je bent niet verplicht om naar cb daar te gaan voor vaccinatie he.
Je kan dat ook door huisarts bij je thuis bv of op afspraak.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 11:14

verootjoo schreef:

Heb je daar bronnen van? Dat het altijd in gebieden voorkomt waar weinig gevaccineerd wordt?
En zou het misschien kunnen komen doordat er "stiekem" wel gevaccineerd wordt?

En zijn bij de vorige uitbraak kinderen overleden aan mazelen?

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 11:15

quera schreef:
dromertje2 schreef:

Sorry maar dan kan je elk argument wel verwerpen.

Inderdaad, dat merk ik bij anti vaders ook.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 11:16

Arabesk schreef:
Voor elke ziekte die je níet in je kindje laat spuiten zou je eigenlijk verplicht even een filmpje moeten opzoeken met hoe akelig het kan aflopen; tetanus, polio etc.

Grappige vind ik wel dat ze dat in de US ook in 't bijzonder van waterpokken vinden. Daar ben je een beul als je die niet geeft want kinderen gaan daar aan dood.

Terwijl daar hier toch minder paniek over is.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 11:18

Ach het is wel goed natuurlijk dat ze die kleintjes meteen weer terug kunnen halen als het fout gaat. Maar ze doen het vast niet voor niets op deze manier :(:) En als het zo moet met die toeters en bellen dan kan ik me voorstellen dat je je wel even achter de oren krabbelt of je het dan wel wilt doen.

Maar ik denk dat je ook wel extreem sterk in je schoenen moet staan om het dan te weigeren, want het ziekenhuis heeft zich de zorg voor je baby natuurlijk (met de beste bedoelingen!) al een poosje min of meer toegeëigend door de vroeggeboorte.....

Bij de VaXXed stories kwam er ook een dame langs die op zo'n afdeling werkte en met vervroegd pensioen is gegaan omdat ze er niet meer aan mee kon werken hoe het daar ging. Die vertelde overigens wel dat het daar op de afdeling niet fout ging als ze de spuiten kregen. Maar ze vond het vreselijk dat ze de babies uit het oog verloren: nog een vaccinatie er in en naar huis, en dan geen idee had wat dat nu eigenlijk voor effect had op die kindjes.

Eliine

Karma schreef:
dromertje2 schreef:
Nogmaals , mensen die vaccineren zijn ook kritische ouders.
Zolang je zo n superieure uitspraken blijft gebruiken, zie je het maar.

Als andere niet vaccineren zouden er veel meer zieke kinderen zijn bij diegene die zich laten beïnvloeden om niet te vaccineren.
Mensen zoals jij, profiteren en misbruiken die groepsimuniteit door te roepen dat er geen gevaar is als he niet vaccineerd. Nee, inderdaad nu is er geen gevaar maar wacht maar tot er nog meer mensen niet vaccineren, dan zullen diezelfde mensen dik spijt hebben dat ze zich hebben laten beïnvloeden.

Kun jij, of iemand mij misschien uitleggen waarom er nog steeds "uitbraken" zijn van mazelen of kinkhoest als de vaccinatiegraad al heel lang en nog steeds hoog is? Afgezien van het feit of de uitbraken echt waar zijn, maar soit.
Eens in de zoveel tijd roept er weer iemand dat er een "uitbraak" is in een bepaalde regio in Nederland (of Belgie), maar niemand kent meerdere mensen die mazelen of kinkhoest hebben.

In Oekraiïne was de vaccinatiegraad heel lang 30% meende ik (in ieder geval laag, jaren lang), ze zijn daar een inhaalslag begonnen met vaccineren. En nu opeens: mazelen!!!

Beter eerst bronnen checken voor je iets roept zeg:

Dramatic drop in immunization coverage

In 2008, 95% of eligible children in Ukraine received their second (and final) recommended dose of measles-mumps-rubella vaccine (MMR) on time according to the national routine schedule. By 2016, this rate had fallen to 31%, the lowest coverage in the WHO European Region and among the lowest in the world. In addition, in 2016 only 19% of children received the third recommended vaccine dose of diphtheria-tetanus-pertussis (DTP) and 56% of children received the third recommended dose of oral polio vaccine (OPV).

This tragic nationwide drop in immunization coverage left an increasing number of children in Ukraine susceptible to dangerous, preventable diseases. Among these dangers, it created the ideal setting for the extensive spread of measles, one of the most infectious diseases affecting humans. Measles can affect people of all ages, but infants, young children and older adults are the most at risk of serious measles-related complications and death.

http://www.euro.who.int/en/countries/uk ... -this-year

verootjoo

Karma schreef:
verootjoo schreef:

Heb je daar bronnen van? Dat het altijd in gebieden voorkomt waar weinig gevaccineerd wordt?
En zou het misschien kunnen komen doordat er "stiekem" wel gevaccineerd wordt?

En zijn bij de vorige uitbraak kinderen overleden aan mazelen?

Ja, die staan al meerdere malen elders in het topic.
Ja er zijn kids overleden, of doof geworden.
Geen idee of het komt doordat er plots meer gevaccineerd wordt maar dat lijkt me niet logisch. Eerst is nl de uitbraak en dan pas de run op vaccinaties.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 11:20

Sorry dromertje maar dan valt er toch niets te discussiëren.

Daarbij dacht ik dat je dit topic toch verlaten had?

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 11:37

Je hebt gelijk, hoor. Langs beide kanten is het moeilijk om te discussiëren.

Ja, voor de avond.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 11:39

dromertje2 schreef:
Je hebt gelijk, hoor. Langs beide kanten is het moeilijk om te discussiëren.

Ja, voor de avond.

Ik denk dat er prima een discussie gevoerd kan worden. En ja ik vaccineer niet. Maar heb ook goede dingen gelezen van de mensen die wel vaccineren. En dat ook benoemd in het topic.

Voor mij zou eventueel vaccinaties splitsen wel een optie zijn namelijk. Maar dat doen ze niet dus helaas.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 11:41