Leven met Autisme

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 00:26

Autisme en tics gaan vaak samen, je handenwasbeweging is echt niet uniek; eerder kenmerkend zelfs.

Stiekem schuilt er een klein autistje in mij :j want ik heb die typische tics (fladderen en ook die handenwasbeweging) ook vanaf kinds af aan :')
Maar wel een hele kleine, want verder voldoe ik niet aan de kenmerken :)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 07:49

Ik herken het vanuit m'n werk.

Het handenwassen gebeurd regelmatig. Dvd's of cd's worden gerust de hele dag gekeken. En Oja fladderen doet hij ook :D

Ladybird
Moderator Algemeen

Re: Leven met Autisme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-13 07:53

Ik doe fladderen af en toe. Met perioden eigenlijk

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 08:17

We zijn verschillend maar toch hetzelfde, zo sta ik erin.

We hebben dinsdag een uitje met school met heel vwo 4, maar niet voor gymnasium omdat zij het vak niet hebben. Mijn vriendinnen in m'n klas zitten op het gym.
Kan me daar nu al zorgen over maken.

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 08:26

Kijken naar draaien objecten is erg herkenbaar.

Ik friemel met mijn handen

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 09:38

En ik fladder ook, en heb geen diagnose. Als ik iets heel leuk of heel spannend vind (vaak bij mijn vriend, hij voldoet aan beide :o ) dan 'moet' ik fladderen :P

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 10:59

hannahaapje schreef:
Ik lees net wat je toegevoegd hebt, hier ben ik het wel mee eens... Kende ik er maar een paar die als totaalpakket op me lijken, al is het er maar 1, ze zullen er vast zijn in mijn omgeving, misschien in de straat of zo nou ja het kan dichterbij zijn dan ik denk maar personen vinden en met ze kennismaken die op je lijken is een ander verhaal en omdat ik er geen/zo weinig heb voel ik me alleen. En blijft iedereen me raar vinden omdat ik in sommige opzichten als anders beschouwd word.

Lieve schat, niemand is hetzelfde, niemand. En dat maakt ons allemaal weer hetzelfde. :+
Je zal nooit iemand vinden die als totaalpakket op je lijkt, ik denk maar goed ook, ik zou daar helemaal gek van worden denk ik. :Y)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 11:01

Nou, als je een eeneiige tweeling bent... Ik ken ze die zo vergroeid zijn met elkaar dat ze gewoon 1 zijn haha en zich ook als 1 voelen. Maar gelukkig gaan ze meestal wel hun eigen weg en ontwikkelen ze zichzelf nog als individu alleen in het geval die ik ken dus niet. Is wel heel aandoenlijk, want het zijn nu oude dametjes :D

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 11:07

milou123 schreef:
Lieve schat, niemand is hetzelfde, niemand. En dat maakt ons allemaal weer hetzelfde. :+

dit gaat me me pet te boven spreekwoordelijk gezegd, snap er niks van :')

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 11:14

Hee maar we hebben niet allemaal hetzelfde lichaam want sommige hebben een lichamelijke handicap en die hebben reuma enzo.
En ik lijk op niemand van me oude school want daar was afgezien van 2 of 3 mensen IEDEREEN gemeen, geen uitzonderingen.
En ik lijk echt niet op iemand die geen respect heeft voor mensen of dieren. Ook niet een beetje. En op mijn oude school behandelde niemand iemand die anders was met respect.

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 11:16

Oh wacht milou123, ik begin te snappen wat je wou zeggen :P

Heb in dit soort situaties last van niet in anderen verplaatsen en zwart-wit denken.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 11:22

Maar veel mensen vertellen ook niet dat ze wat hebben :) dus dat ze wel een afwijking hebben, maar het niet zeggen of dat je het niet ziet.

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 11:25

Nee okee.
Het houd me wel bezig zeg.
Gaan jullie nog leuke dingen doen?
Ik ga een keertje 's avonds naar de manege in plaats van 's middags wanneer er geen kip is spreekwoordelijk gezegd. Er komen sowieso al een paar aardige mensen die ik ga opzoeken. :j

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 11:28

Wat goed van je! :)

Ik kom voorlopig niet verder dan mijn bed :')

Maar als ik beter ben, gaat mijn vriend heel dapper mee potentiële trouwlokaties bekijken :)

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 11:36

Ohw ben je lichamelijk ziek? Beterschap. :(:)

Volgens mij komen er geen mensen die ik niet leuk vind... Die zoek ik altijd op om aandacht te trekken, uit te dagen en dergelijke en dat is het vervelendst wat er is. Dus heb ik me vanavond vast voorgenomen om dat koste wat het kost niet te gaan doen. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 11:52

Ik spring, ik fladder niet. Vooral als ik te hyper ben om het ook maar op iets te focussen, eigenlijk net als een paard die te druk is. :P

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 12:08

Ja, heb bronchitis helaas... Dus moet gewoon even goed uitzieken.gelukkig wel door een virus dus hoef geen antibiotica te slikken :)

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 00:15

Weer een glas omgestoten vandaag :')
Ben zenuwachtig, morgen heel gewoon dagje maar je weet nooit wie je ontmoet of wat je meemaakt.
Heb ook met iemand afgesproken maar het is niet zeker of ze komt.
Later op het werk wil ik gewoon van tevoren weten hoe de dag eruit ziet en wat er moet gebeuren.
Autist weer aan het woord hoor. _O-
Een vriendin neemt drie vriendinnen mee die ooit tegen haar in een gesprek zeiden dat alle autisten zulke mongolen waren (zitten nu op dezelfde school waar ik op gezeten heb, daar word ze dat soort dingen geleerd en moest ik vroeger elke dag horen). Daar komt dus de grootste onrust vandaan, ik wil zo graag oefenen met voor mezelf opkomen in het echte leven omdat ik dat vroeger niet heb kunnen doen, maar dan word die vriendin boos. En ik moet me wel aan mensen aanpassen, dus dat word niet gillen en rond springen, gekke dingen zeggen en zo zoals iedere zaterdag :') vroeger was m'n motto ''neem mij zoals ik ben en leer ermee leven'', hiermee ben ik een tien jaar oude vriendschap verloren en dat wil ik nooit meer meemaken dus doe ik me best me aan te passen de laatste jaren.

locorette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 00:36

Hier nog 1 met autisme (: Rond mijn 15e kreeg ik de diagnose PDD-nos en nu ik 20 ben kan/durf ik het pas een beetje te accepteren. Ik ben nogal slecht in voorstellen, haha.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 09:11

Dan zeg ik gewoon: welkom!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 09:15

locorette schreef:
Hier nog 1 met autisme (: Rond mijn 15e kreeg ik de diagnose PDD-nos en nu ik 20 ben kan/durf ik het pas een beetje te accepteren. Ik ben nogal slecht in voorstellen, haha.

En dat je slecht bent in voorstellen heb ik onafhankelijk bevestigd. Ik dacht dat je inbeelden bedoelde in plaats van jezelf voor te stellen. :o

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 10:21

Hannahaapje, blijf vooral lekker jezelf hoor! Ik ben drie jaar lang diep ongelukkig geweest omdat ik bij mijn vriendengroet wilde horen en dat ik wilde dat mensen mij er graag bij hadden. Dus deed ik vreselijk mijn best om me aan te passen en me wenselijk te gedragen en was daarbij zo bang iets verkeerds te doen, dat ik gewoon mezelf niet meer was. En NOG was het niet goed en zagen ze niet dat ik mijn best deed. Zon ellende van gehad dat ik besloten heb dan maar gewoon te breken met die groep! En dat is voor mijn eigen geluk echt veel beter geweest. Ja, ik heb minder mensen om me heen en ben eenzamer dan daarvoor, maar ik ben ook minder onzeker en zit lekkerder in mijn vel.

Tuurlijk moet je je best doen bij de maatschappij te horen, maar je moet ook deels jezelf kunnen blijven. Vriendinnen die dat niet kunnen accepteren zijn geen vriendinnen.

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 16:09

Bedankt shiloh.

locorette schreef:

Hoi :) hoe heet je?

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 16:12

Hey jongens ik zat zo vanmiddag op een bankje en we hadden het over iemand die ik heel erg lief vind dus niet roddelen of zo.
Maar ze vroeg: ''is zij gehandicapt.'' (niet op een kleinerende manier maar normaal)
Ik: ''Ze heeft autisme.''
zij: ''Ohw, ik ook.''
Ik: ''Ohw, ik ook.''
Toen moesten we heel hard lachen.
De vijf minuten daarna waren we helemaal stomverbaasd stil terwijl we die uren daarvoor geen tel ons mond konden houden :') _O- ik wou haar alles tegelijk vragen... en ik maar zeuren dat ik niet genoeg autisten in me omgeving heb hahaha.
maar het is echt een heel leuke vriendin, ze is erg druk waardoor ik het ook word en ze schaamt zich niet om elkaar vasthoudend bijna op de grond te vallen van het lachen op het erf dus dat is wel heel leuk.

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 16:48

Wat leuk dat je het zo goed met haar kan vinden!

Ben de hele dag Al druk geweest op stal met vanalles! Zometeen nog rijden.