Hardlopen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Horse_xx

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 22:37

Goed bezig allemaal zie ik!!

Ik ga denk ik toch maar met een trainingsschema van Evy beginnen 5-10 km. Heeft iemand een link oid voor mij waar ik dat kan downloaden?

Ik heb vandaag een uurtje cardio gedaan en een uur bodysculpting, heeeerlijk!

Freeconnect

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 22:38

Geen idee Lis1..
Ja Lente, het wordt nu echt serieus voor mijn gevoel, zie er stiekem ook tegen op: 8r-2w-10r-3w-8r-2w. En nu ik in bed lig, voel ik mijn kuiten.
Voor de ervaren lopers: hoe lang hebben jullie dit soort spierpijn gehouden? Weet ik een beetje wat me nog te wachten staat :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 22:42

Oef! Dat gaat wel hard, daar zit ik dus over twee weken dan ook al aan :=

Hoewel ik moet zeggen dat ik nu na 4 minuten echt zoiets heb van; ik kon nog wel doorlopen! Het kost me eigenlijk geen moeite meer zoals het dat in het begin wel deed.

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 22:56

horse_xx, wat is bodysculpting?

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 23:06

Hunter87 , ken je bodypump? Het is een groepsles van een uur waarbij je alle spiergroepen bij langsgaat dmv gewichtjes, steps, beengewichten en elastiek. Het is minder zwaar dan bodypump vind ik zelf daar wordt ook veel met halters gewerkt wat ik erg zwaar vond.

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 23:08

Klopt het dat op de meeste sites Evy is weggehaald. Ik kan het namelijk nergens meer downloaden.

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 23:23

Ik meld me hier ook weer even. Mijn hele weekend zat helemaal volgepland en had helaas geen tijd om te lopen...
Daarom hoop ik morgen weer aan de slag te kunnen. Op naar les 3 :+ .
Ik voel me af en toe wel een kneusje tussen jullie, hihi. Ben al blij als ik het 3 min volhoud. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 23:27

Horse_xx schreef:
Klopt het dat op de meeste sites Evy is weggehaald. Ik kan het namelijk nergens meer downloaden.

Je hebt PB :)

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 00:00

horse_xx, ja dat ken ik. ik heb een blauwe maandag in een sportschool gewerkt en gaf daar o.a. bodypump:) heerlijk om te doen!

doen jullie allemaal evy? ik ben begonnen met het programmatje van de runnersworld (te downloaden op de site) ik moet eerlijk zeggen dat ik dat een stuk effectiever en beter opbouwend vond dat evy. (natuurlijk iedereen zn eigen keuze)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 01:14

Les 19 begint inderdaad met 8 minuten.
Les 26 zelfs met 13 :Y)
En daarna met 28 en 30 minuten, maar dat zijn de 5 km testers.
Heb een PDF schema van Evy. Moet 'm nog even uitprinten en datums erbij zetten dat ik die lessen moet lopen van mezelf }>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 08:27

Vandaag les 13! Tja we gaan natuurlijk ook naar de duurloop toe maar toch is het maf hoor, hoe snel dat gaat en vooral dat dat ook gewoon gáát!

Ik zag trouwens dat de opbouw van de 5-10 voornamelijk ook steeds het versnellen tijdens het lopen is? En dan een dag per week langer lopen en twee dagen 5km?

Ik had verwacht dat het gewoon steeds verder lopen zou zijn :')

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 08:45

Hoi fanatiekelingen! :D
Ik heb me ingeschreven voor de Bruggeloop (IJsselloop maar dan 5km) op 14 april. Maar ik kan wel wat motivatie gebruiken! :=
Nu twee weken niet gelopen en gisteren weer 6km gelopen in 36min. Streven voor de wedstrijd is onder de 28 min!

Ik ben ook ooit met Evy begonnen, erg leuk om jullie berichten te lezen.. Ik hield 2 minuutjes lopen al niet vol, wat een drama was dat haha! :D

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 10:09

Mijn rondje zit er weer op, lekker! De wind viel me nog tegen, zeker op de dijk. :brr:

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 10:22

@caro: dat soort spierpijn heb ik eigenlijk nooit gehad, kan ik je dus ook niet echt mee helpen.
@kay: goed bezig!
@eline: gezien je tijd van gisteren zou dat wel moeten lukken op de wedstrijd (tenzij het een heel zwaar parcours is natuurlijk) :P
@hunter: tsja, ik denk dat evy vooral zo populair is omdat het kant en klaar is. Zelf heb ik er ook nooit mee gelopen :n
@chanelle: niks niet kneus, we zijn allemaal ooit zo begonnen!

Vanavond helaas geen training met de loopgroep omdat we nog een belastingaangifte moeten invullen, blegh. Maar ja, dat moet wel voordat we donderdag op vakantie gaan. Wel ga ik nog even een rondje rennen na het werk, dan heb ik toch gelopen, maar kost het minder tijd.

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 10:36

Ik twijfel of ik me ook nog ga inschrijven voor de bruggeloop.. Denk dat het helaas net iets te kort dag is... loop nu gemiddeld 3 a 4 km. Wel met minuutjes lopen tussendoor en mijn tempo mag ook nog een flink stuk omhoog... Succes elinebakker! Denk dat ik nog wel ergens aan de kant sta (mits het weer mooi is) zal ik je aanmoedigen! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 10:54

Oewh, lopen in Deventer <3

Komen jullie dan over de Wilhelminabrug? Jeudsentiment :+:

Mijn oma woonde aan de Welle en dan gingen we altijd met het pontje over en dan lopend via de Wilhelminabrug terug :+:

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 10:59

Deventer is voor mij ook jeugdsentiment :D
Mijn opa en oma woonden namelijk in Olst, aan de dijk :D
En mijn andere opa en oma in Schalkhaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 11:03

Ik zou zo graag in juni naar de kermis gaan :+:

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 11:03

Wat ik me nu afvraag is hoe en wat jullie doen als warming up. De eerste paar lessen van Evy hoefde ik maar 1 of 2 minuten te rennen en dan weer wandelen. Ik lees verschillende verhalen over direct beginnen met 4 of 5,8 minuten. Dan ga ik heul erg last krijgen van mijn kuiten :-(

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 11:22

Ik doe nooit aan warmingup,alleen mn enkels even losdraaien van te voren.
Ik ben vorig jaar in mn eentje begonnen met lopen, zonder evy. Gewoon van paaltje naar paaltje :j
Soms ging mn man meelopen maar als ik dan moe word en hij zegt, kom op doirlopen je kunt het,
Dat vind ik zo vervelend :o en dan ging het gewoon niet meer. Terwijl als ik alleen loop en dat dus tegen
Mezelf zeg dan loop ik door. Ik loop dus het liefst alleen.
Nu al twee weken niet gelopen dus moetecht weer eens gaan maar zo geen zin door de kou.

Zo 6km binnen 28minuten s snel zeg, ik loop 5in 33 minuten ofzo.
Ik zou ook wel evy willen voor de 5 - 10 km, kun je die ergens op internet vinden?

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 11:28

Warming up is voor mij 10 minuten stevig inlopen en aan het einde begin ik wat te huppelen, dribbelen, zijpasjes, knieën hoog ect.

Zo, vandaag derde thuistraining gedaan, schema was 5-4-5-4 en ik moet zeggen: prima te doen. Wel een beetje papbenen maar kon het aardig volhouden. Wel opletten dat ik niet te hard ga, want dan ga ik wel stuk, haha!

Ik heb trouwens dit weekend een nieuwe runningbroek/sportlegging gekocht bij de Primark, 11 euro en zit heerlijk!

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 11:33

Ik bedoel 5km in 28 minuten hoor! :=

Kom allemaal maat naar Deventer, gezellig :) Doen we gewoon bruggenloop maar dan wanneer iedereen er klaar voor os!
Dagmar ik kan me voorstellen dat het nog iets teveel van het goede is, het moet natuurlijk ook haalbaar zijn!

Qua opwarming doe ik wat springen, huppelen, stretchen en vooral op tenen/hakken lopen i.v.m. scheenbenen. Geen idee of het goed is :=

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 11:41

Mijn huisgenootje en ik zijn vorige week ook begonnen met Evy, starten morgen met les 4. Vind het helemaal leuk. Vanmiddag naar Runnersworld om een paar goede schoenen te laten aanmeten, ren nu op mijn fitness schoenen, maar dat is niet alles. Kunnen heerlijk in het bos rennen, is 5 minuten lopen en dan zijn we meteen warm gelopen :) Ben nu al verslaafd! Voelt echt heerlijk als ik 's avonds in bed stap :)

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 11:43

volgend jaar meeting in deventer? bruggenloop? :D

Qua opwarming ga ik altijd eerst eventjes touwtje springen,daarna rustig beginnen, daarna even losschudden, de benen rekken en strekken en daarna gaan!

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 11:43

Bedankt voor de tips! Daar kan ik wel wat mee :-)
Ik ga morgen weer beginnen na een week niet te hebben gelopen, ik pak Evy 2 lessen terug (les 7) om er weer in te komen.
En ik heb er zo'n zin in!!