[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nOukjee

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 15:19

Merk aan mezelf dat ik laatste paar dagen erge snaaizin heb. Is me tot nu toe nog wel redelijk gelukt om me er tegen te verzetten(op een heel klein beetje chips na). Is het snaaien bij jullie ook erger voordat je ongesteld wordt? Of zoek ik voor mezelf een excuus om wat lekkers te mogen pakken?

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 15:27

Gelukkig geen last van ongesteldheid hier nOukjee, maar ik merk dat ik het nu een beetje beu begin te worden. Altijd maar dat gezonde eten, niks lekkers een keer. Ik ben het nu na 3 1/2 maand zat! En dan is het ook nog bijna "lekker eten maand" maakt het allemaal niet makkelijker.. Plus ik ben eigenlijk wel tevreden met hoe ik me voel en eruit zie :+ dat is ook niet echt motivatie ;)

nOukjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 15:29

Kan me voorstellen dat dat geen motivatie is! Maar als je tevreden bent met hoe je je voelt en eruit ziet, daar gaat het toch om :). Ik ben dat nog niet, dus ongesteld of niet, ik moet nog maar even doorbikkelen en volhouden haha.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 15:31

ohmeenn als ik ongesteld ben kan ik blijven eten... en dan maakt het ook niet uit wat... bakken cornflakes, alle drie de eieren die ik gekookt had voor de komende drie dagen, alle peijnenburg tussendoortjes en als het echt erg is ga ik zelfs nog aan de yoghurt. Eteneteneten. Echt kan beter zorgen dat ik die dagen gewoon niet thuis ben, maarja...

Morgen overigens... ook weer zo'n leuk aktiviteitje... workshop speculaastaart maken... nnnnooohhhhh!!

Nouja, heb al bedacht dat ik met sinterklaas en met kerst lekkere dingetjes mag eten, maar met mate.

Qua afvallen sta ik nu zo'n twee weken stil, wordt er gek van.

ons eraf, twee ons erbij, twee ons eraf, ons erbij enzenz. Vandaag was ik voor het eerst weer een beetje fatsoenlijk afgevallen en zat ik over de (psychische) grens van weer een cijfer minder op de weegschaal.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 15:34

Dat is waar, alleen ik heb een bepaald getal in mijn hoofd en ik moet en zal dat halen. Nja dat gevoel heb ik soms, vandaag even niet :+

Balen Amaris! Maar er is weer wat af, ik ben inmiddels met ieder onsje erg blij..

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 15:49

Moet wel tot mijn schaamte bekennen dat ik vond dat het qua uuhh stoelgang allemaal wat minder ging, dus ik heb gisteravond een laxeerpilletje genomen. Heeft wel iets geholpen :Y)

Geen idee waar dat nou weer aan ligt, want qua vezels krijg ik toch best wat binnen... misschien maar wat zemelen door de yoghurt roeren naast de cornflakes/meusli ofzo...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 16:03

Laxeer pillen zou ik nooit zomaar gebruiken..

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 16:09

Ik zie niet in waarom niet eigenlijk. Het helpt, dus dat is toch goed?

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 16:14

Het helpt op dit moment, maar ik denk dat je dit niet blijft doen toch? Ikzelf zou me er iig niet aan wagen, dan zou ik eerder 2 uur gaan wandelen/bewegen in de hoop dat er daar ook wat beweging in komt ;)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 16:16

Nee, nu ga ik kijken of ik qua voeding iets kan doen (bak vol pruimpjes ligt al klaar).

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 16:18

Dag dames (en heer?),

zit nu op de derde dag van mijn dieet.
Gaat erg goed, geen honger gehad tot nu toe en al 3 cm kwijt (bij gebrek aan een weegschaal meet ik :P :+ )

Ben erg tevreden en blij en zou graag willen meekletsen, mag dat?

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 16:24

Welkom Puchje :). Wat voor dieet doe je?

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 16:31

Ik heb het zelf het Aloëdieet genoemd :+
Het is het Forever Weight Care programma.
Practise what you preach, zeggen ze wel eens.
Ik wil al een lange tijd 15 kilo kwijt. Gok dat ik net boven de 80 zit momenteel, wil graag naar de 65 terug.
Aangezien ik geen weegschaal heb, is mijn doel terug in maat 38 :)

Dan ben ik héél blij!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 16:33

OEF dat ziet er erg crashy uit moet ik zeggen...

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 16:37

Dat dacht ik eerst ook en heb me er om die reden nooit aan gewaagd.
Maar kort geleden heb ik er iemand met verstand over horen praten en is me duidelijk geworden dat het meer draait om reinigen (eerste fase) en daarna een gezonde leefstijl opbouwen en aanwennen. Met crashen heb je ook honger, dat heb ik nog geen moment gehad omdat ik door de Aloë vera genoeg voedingsstoffen binnen krijg wat het lichaam direct kan gebruiken.
Maar vooral de laatste fase is cruciaal, dat moet je echt afronden heb ik gehoord, anders kom je a) niet op je streefgewicht en b) zul je geen nieuw eetpatroon leren.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 16:50

Amaris, vraagje aan jou:
Jij doet het WW dieet toch? Nu zit ik er over te denken dat ook te gaan doen. Gewoon omdat ik dan een keer kan zondigen zonder meteen mijzelf vreselijk te voelen. Nu volg ik een dieet zonder ooit maar eens iets lekkers. Ook ben ik bang dat dit op lange termijn niet vol te houden is, waardoor ik zometeen weer alles aan gaan komen..

Wat is het leven na WW? Is er een stappenplan, zijn er bepaalde regels?

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 16:58

Welkom Puchje :)

@nOukjee ik heb ook altijd superveel zin in lekker eten als ik (bijna) ongesteld ben. Verschrikkelijk is dat :') meestal geef ik me er 1x aan toe en dan is het ook klaar. Soms moet je jezelf wat gunnen, anders is het moeilijk volhouden. :)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 16:59

Uhm... qua 'procedure' ga je eerst voor 10% van je lichaamsgewicht. Als je dat gehaald hebt spreek je een streefgewicht af. Zodra je op dat streefgewicht bent, dan gaan er zes weken stabiliseren in. Dan gaan ze kijken hoeveel punten je kunt eten zonder aan te komen en zonder af te vallen. Als je die zes weken hebt doorlopen wordt je life time member. Dan ben je gratis lid voor de rest van je leven.

Daarna is het aan jezelf natuurlijk hoe je ermee omgaat. Je blijft life time member als je binnen een marge 2kg van je streefgewicht blijft.

Mij bevalt het erg goed omdat het werkt en ik na het dieet niet van eetgewoonte hoef te veranderen. Ik vind zoals het nu gaat wel prima. Lekker yoghurtontbijtje, jummie crackers 's middags en 's avonds iets anders dan altijd maar die domíno's pizza :)

Wordt nog lastig om straks meer te gaan eten denk ik...

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 17:08

Mag je het streefgewicht ook tussendoor aanpassen Amaris? Ik heb nu namelijk een getal in mijn hoofd dat misschien niet haalbaar is. Daar hoort namelijk een BMI van 20 bij :+
Dat hele inderdaad al een goede eetgewoonte aanwennen lijkt mij wel prettig werken ja. Misschien dat ik toch maar eens ga informeren hoe ik dit dieet kan afbouwen om zo te kunnen WW-en, moelijk moeilijk. Van dit dieet weet ik tenminste dat het werkt. Spannend.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 17:13

WW's moet je eigenlijk ook niet beschouwen als dieet, meer als nieuwe leefstijl, daardoor is het ook makkelijk. Er wordt niet gezegd wat je niet mag, maar juist wat je wel mag. :).

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 17:13

Je hebt tijd genoeg om daar over te denken. Ik had eerst 68 in mijn hoofd, maar toen ik eindelijk op de 10% zat, heb ik bedacht dat ik thuis 65 wil wegen, dus dan is het op de cursus 67 ongeveer (laat op de dag, met kleren ed). Dus heb ik dat doorgegeven. Nu zit ik thuis wel op de 67 (blootje, droge haren :') )maar vanmiddag op de cursus zal het wel weer ietsje meer mogen zijn (kleren, schoenen, eten).

Kwamen ze maar 's ochtends vroeg bij je thuis wegen! haha! :D

nOukjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 17:15

@Samiyah: Goed om te horen! Nu voel ik me iets minder schuldig tegenover mezelf. En het klopt inderdaad wat je zegt, als ik te streng ga zijn tegen me zelf dan hou ik het niet lang vol.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 17:15

badeendje schreef:
WW's moet je eigenlijk ook niet beschouwen als dieet, meer als nieuwe leefstijl, daardoor is het ook makkelijk. Er wordt niet gezegd wat je niet mag, maar juist wat je wel mag. :).

Zo eet ik vanavond lekker een halve fungi pizza van casa di mama. Dat is 9 punten dus daar heb ik de rest van de dag zo'n beetje omheen gepland.

Vroeger at ik een hele shoarmapizza mét twee toetjes (want als je twee bakjes chocomousse hebt ga je er natuurlijk niet eentje voor morgen bewaren :Y) )

Dat soort dingen zijn wel veranderd.

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 17:20

Ik kan me nu al verheugen op vanavond, dan mag ik een maaltijd van 600 calorieen :D
Heeft iemand nog tips? Je mag best veel namelijk en zit geen limiet aan koolhydraten, vetten of iets anders.

Ik zie een halve funghi pizza voorbij komen, oooh hou op :D

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 17:20

Wow! Dat klinkt goed. Vanavond ook maar eens met vriendlief overleggen.