In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 22:55

Fijn om te lezen Jolien! Ik wens je alle succes toe! +:)+

donnar schreef:
Ik was ong 10/11 toen ik die therapie kreeg, dus het kan zeker zo zijn dat het bij volwassenen anders aangepakt word.
Ceasar therapie is een therapie die gebruik maakt van bijvoorbeeld ademhalingsoefeningen. Ik had een gymbal, daar moest ik dan oefeningen mee doen om mijn ademhaling weer goed te krijgen. Ook kreeg ik een blaadje met het silhouet van een persoon er op, en die moest ik inkleuren met dingen die ik voelde. Het heeft me wel geholpen maar het is nou niet zo zeer therapie die ik anderen aan zou raden.

Aha oke, ik ken het alleen als therapie om je houding te verbeteren, dus ik snapte het al niet helemaal.

lovelady1

Re: In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 23:20

hier gaat het ook beter me oma gaat weer de goede kant op

ik 26 augustus pas te horen of ik naar een anderen school moet
en ben dinsdag avond naar de film spijt geweest en dat raakte me erg en ik had het er ook moeilijk mee

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 21:33

Waar gaat die film over Lovelady?

Ik had gister weer een afspraak met mijn psycholoog, heb aangegeven dat ik het allemaal lastig vind, weer een hulpverlener vertrouwen en dat ze mij het gevoel gaf dat ik meteen vol aan de bak moest en moeilijke onderwerpen aan moest brengen, terwijl dat vertrouwen er dus nog helemaal niet is. Afgesproken dat we de eerstkomende sessies wat luchtiger houden en praten over dingen waar ik over durf te praten met haar, om zo een beetje vertrouwen op te bouwen.

Verder gaat het best goed! :)

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 23:08

Phoe, vandaag te horen gekregen dat ik volgende week met mijn therapie mag/moet starten %) Beetje met dubbel gevoel. Ik heb al 1 gesprek achter de rug (2 maand geleden..), maar er zat een enorm lange pauze tussen voor ik "mocht" starten (werkt met wachtlijst) en nu heb ik een mailtje gekregen dat ik volgende week mag beginnen..
Phoe, ik weet het echt niet. Ik ben uit eigen initiatief naar daar gegaan, dus op zich kan ik ook evengoed op eigen initiatief mij terugtrekken.. (al vermoed ik dat ik dan wel van die mensen onder ogen krijg omdat ze me zo al voorrang hebben gegeven op de lijst en vonden dat het wel "nodig" was..) Maar anderzijds .. het zou ook goed zijn door de zure appel te bijten en eindelijk mijn problemen onder ogen zien..

Maar de moed ontbreekt me echt wel momenteel. Mij terugtrekken klinkt zo simpel...

lovelady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 23:21

_Jorine schreef:
Waar gaat die film over Lovelady?

Ik had gister weer een afspraak met mijn psycholoog, heb aangegeven dat ik het allemaal lastig vind, weer een hulpverlener vertrouwen en dat ze mij het gevoel gaf dat ik meteen vol aan de bak moest en moeilijke onderwerpen aan moest brengen, terwijl dat vertrouwen er dus nog helemaal niet is. Afgesproken dat we de eerstkomende sessies wat luchtiger houden en praten over dingen waar ik over durf te praten met haar, om zo een beetje vertrouwen op te bouwen.

Verder gaat het best goed! :)

het gaat over een jongen die gepest word in de klas en op het eind pleegt hij zelf moord

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 13:08

FjordHorse schreef:
Phoe, vandaag te horen gekregen dat ik volgende week met mijn therapie mag/moet starten %) Beetje met dubbel gevoel. Ik heb al 1 gesprek achter de rug (2 maand geleden..), maar er zat een enorm lange pauze tussen voor ik "mocht" starten (werkt met wachtlijst) en nu heb ik een mailtje gekregen dat ik volgende week mag beginnen..
Phoe, ik weet het echt niet. Ik ben uit eigen initiatief naar daar gegaan, dus op zich kan ik ook evengoed op eigen initiatief mij terugtrekken.. (al vermoed ik dat ik dan wel van die mensen onder ogen krijg omdat ze me zo al voorrang hebben gegeven op de lijst en vonden dat het wel "nodig" was..) Maar anderzijds .. het zou ook goed zijn door de zure appel te bijten en eindelijk mijn problemen onder ogen zien..

Maar de moed ontbreekt me echt wel momenteel. Mij terugtrekken klinkt zo simpel...

Gewoon doen :) Succes :)

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 13:36

FjordHorse schreef:

Gewoon doen inderdaad, uiteindelijk kom je er sterker uit. Succes! :)

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 17:35

Inderdaad, het zal misschien niet makkelijk zijn en over rozen gaan, maar je leert er wel veel van en je komt er als het goed is beter uit :)

Ik heb mijn eerste stagedagen gehad en het gaat lekker *\o/*

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 13:49

Hier weer eens een berichtje van mijn kant. Hoe is het met iedereen?

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 21:17

FjordHorses hoe was je 1e therapie?
Jorine fijn dat stagedag lekker is gegaan.

Ik heb vorige week EFT gehad met als rode draad afscheid nemen. Heb heel veel gehuild. De eerste dagen daarna ging goed maar na dag 4 was het weer bagger. Ben toen lekker met ons zoontje naar de camping gegaan, even weg van de dagelijkse sleur. Heeft me enigszins goed gedaan. Alleen eenmaal thuis was ik weer van de leg. Verder heb ik behoorlijk last na behandeling van fysio aan mijn SI, rug en lies (4 september gaat er een definitieve blokkade plaatsvinden), dus alles wordt mij dan gelijk teveel. Woensdag weer naar psychologe maar heb er eigenlijk geen zin in.

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 21:32

:(:) Miranda. Ik hoop dat je psychologe wat voor je kan betekenen.

Oude problemen steken weer een beetje de kop op.
Nu een afspraak gemaakt met mijn ambulant begeleidster en ik hoop dat ik me eraan kan houden.

Ik zou morgen eindelijk mijn psychiater weer zien, is ze ziek.. Erg jammer, ik heb haar toestemming nodig om verder te gaan met mijn autorijlessen, daar wacht ik al een paar weken op, ik wil met haar vervelende bijwerkingen bespreken en ik heb een nieuw recept nodig. Kon ook geen nieuwe afspraak maken, deze week zit ze vol en hierna heeft ze vakantie. Nu belt ze me wel donderdag als ze beter is, maar ik had haar liever even gezien.

Nutter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 20:52

Hallo beste mensen,
jullie hebben een hoop lef.

Miranda, het eerste gevoel na een sessie kan grote opluchting en hoop zijn.
Daarna kan het weer even naar als vanouds voelen.
Maar dat betekent dat er gewerkt wordt aan je probleem diep van binnen, soms wordt het zelfs even een tijdje veel erger dan het was.

Je werkt door het probleem heen wat je aan het oplossen bent.
En dan voel je je geen fuifnummer.
Logisch.

Het ergste wat er kan gebeuren is dat er niks gebeurt.

Sterkte.

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 23:29

Mag ik mij hier ook melden?

Heb onlangs de diagnose Burn-out gehad en heb nu een kennismakingsgesprek en 1 sessie bij de psychologe gehad. Best pittig omdat er een hoop oude koeien uit de sloot komen en ik niet echt een prater over mijn problemen ben.
Verhalen van mensen die in een soort van zelfde schuitje lezen kan altijd helpen om dingen meer te accepteren :) .

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 08:08

Hey calice,
Welkom en sterkte!

Met mij gaat het gelukkig steeds iets beter...ben echt helemaal over mn ex heen en er is ondertussen een leuke man in mijn leven gekomen, waar ik mee aan het daten ben. Qua werk is het allemaal nog onzeker, maar heb wel tot 1 januari een andere tijdelijke plek op begeleid wonen...dus de spanningen rond het werk zijn er nog,maar wel veel minder.

lovelady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 17:54

calice welkom en succes net je gesprekken

ik voel me zo klote alles gaat mis en het voeld net of het mijn schuld is

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 19:29

Wat gaat er dan mis? En waarom voelt dat zo?

Calice welkom

Nutter EFT doet mij altijd wel goed. Weet inmiddels hoe het werkt en doe het ook graag. Het is inderdaad dat het tijdens EFT altijd heftig wordt maar daarna voel ik me altijd wel weer fijn al is het soms van korte duur. Aangezien ik meerdere sessies mag aanvragen moet ik wel zeggen dat het op langere termijn wel zijn vruchten afwerpt.

Gesprek met psychologe was op zich wel fijn. Hoop dingen weer kunnen bespreken maar echt antwoord op de vraag wat ik eventueel zou missen als zij er niet meer is kan ik gewoon niet. Ga het maar opschrijven, dan schrijf ik het van me af, en ga het dan voorlezen zodat ik niet naar woorden hoef te zoeken ;)

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 20:07

@ Calice: Welkom! Jij was toch destijds de bevallende bokker? :D Dat topic heb ik van begin tot eind gevolgd haha.
@ Lammie: Leuk dat je aan het daten bent! *\o/*
@ Miranda: Ik hoop dat je het van je af kunt schrijven.

Nou psychiater zou me bellen gister of vandaag, niks gehoord dus. Wel een telefoontje gehad van de diëtiste van de GGZ hier, 16 augustus heb ik daar een afspraak. Verder gaat het naar mijn idee steeds weer een beetje bergafwaarts, zowel qua alcohol drinken als andere destructieve handelingen/gedachtes.

Nutter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 18:21

Jorine,

zolang je je maar bewust bent dat je bergafwaarts gaat.
Soms heeft een mens gewoon de energie niet er iets tegen te doen.
Soms gaat dat niet.

En als het dan moet van jezelf praat je jezelf de put in ongewild, omdat het gewoon een periode is waarin het niet lukt.

Weet dat dit tijdelijk is en wees lief voor jezelf.

Miranda, ik hoop dat je de woordne hebt kunnen vinden.
En soms komen ze pas als je er niet naar zoekt.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 21:40

welkom calice

en iedereen sterkte

met mij gaat het kort gezegd poedersuiker . ik weet het gewoon niet meer, ben afweZig en niks interesseert mij meer eigenlijk.
hoop dat het wel snel beter gaat , ik zie wel waar het schip strand

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 21:49

Sammy :(:)

Nutter schreef:
Jorine,

zolang je je maar bewust bent dat je bergafwaarts gaat.
Soms heeft een mens gewoon de energie niet er iets tegen te doen.
Soms gaat dat niet.

En als het dan moet van jezelf praat je jezelf de put in ongewild, omdat het gewoon een periode is waarin het niet lukt.

Weet dat dit tijdelijk is en wees lief voor jezelf.

Miranda, ik hoop dat je de woordne hebt kunnen vinden.
En soms komen ze pas als je er niet naar zoekt.

Nutter jouw woorden spreken mij wel erg aan. De manier hoe jij het allemaal omschrijft. Klinkt zo bekend ;)

Ik heb mijn woorden nog niet kunnen vinden, tenminste niet zoals ik het op zal willen schrijven. Zijn nu nog hap snap woordjes, dus overal wat maar een echt verhaal is het nog niet.

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 10:37

@ Nutter: Klopt wat je zegt, maar slechte periodes eindigen bijna altijd in een opname bij mij en daar zit ik nu niet op te wachten.

Nutter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 17:15

@ Jorien: ai... daar heb ik even niets op te zeggen.
Hm, een citaat dan:
Sommige dagen zijn om te leven, anderen om door te komen.
Ik heb het idee dat je door deze periode heen aan het ploegen bent, en soms is dat alles wat een mens op kan brengen of verwachten.

@ Miranda: soms zijn het alleen die woordjes die nodig zijn. Als ze opgeschreven zijn is het goed.
En ik geef toe, veel van wat ik zeg zijn standaarddingen.
Onbeschaamd. Mag je rustig weten..
Alleen weet ik van mezelf dat die standaarddingen soms precies waren wat ik nodig had om te horen.
Zie je nu hoe jij de woorden tot leven wekt?

@ Sammy daarom voor jou ook een gratis dooddoener: het komt mede door het weer!
Ik merk dat ik vandaag niet vooruit te branden ben. Jammer, ik had een hoop willen doen.
Maar het is een reactie op een voorgaande periode.
Bijstellen na de hitte, en je voelt opeens de effecten van de warmte ook al merkte je dat toen niet zo.
Ik in elk geval wel.
En dan is er nog de verrassing: juist op het moment dat je merkt dat je afwezig en ongeinteresseerd bent ben je diep in je hart bezig met je groei.
Klinkt vaag, maar het is echt zo.
Daar zit je aandacht dan, omdat het daar nodig is.
Alleen zie je op dat moment het resultaat niet.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 17:51

Maar de standaarddingen zijn wel de dingen zoals het leven min of meer in elkaar zit. De woorden passen wel bij mij (die jij dan aanhaalt ;))

Hier met de warmte weinig puf maar wat ik wel opmerk is dat ik dan een beetje aan het mindfullen ben. Doe alles rustig aan, neem de tijd, kan rustig een boek lezen. Het is gewoon veels te warm om je druk te maken. Was net een stukje gaat fietsen voelde me emotioneel maar wel in de zin dat ik me lekker voelde. Ja van mij mag het elke dag zulk weer zijn. Met ander weer is er bij mij letterlijk en figuurlijk storm op komst; alles is me te veel en heb dan echt nergens zin meer in.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 18:35

@nutter, de warmte vind ik juist heerlijk. Door dit weer onderneem ik nog wat zoals naar het strand gaan zwembad, wandelingen naar pretparken. Dit doe ik voor mn kids zodat ze ook een leuke tijd beleven. Als het slecht weer was dan denk ik dat ik er nog erger aan toe was omdat ik dan de deur helemaal niet uitga. Ik voel me gewoon zwaar belabberd en doe alleen leuke dingen voor mn kids. Maar alles gaat gewoon verkeerd en ik heb er eigenlijk gewoon schijt aan omdat niks me meer interesseert.
Maar wat je zegt misschien probeer ik het onbewust vanbinnen allemaal op een rijtje te zetten. Dat hoop ik tenminste want hoe ik me nu voel wil ik eigenlijk het liefste van mn balkon afspringen wordt een beetje gek van mezelf. -O-

Nutter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 22:18

@ Miranda: ja dat "kalm aan maar" is inderdaad wel lekker. Alleen merk ik achteraf dat het er wel inhakt als het zo warm is als ik wil slapen, dag na dag (of eigenlijk nach na nacht).

@Sammy je zegt het zelf al:
"hoop dat het wel snel beter gaat , ik zie wel waar het schip strand"
je hebt dus vrede met de situatie, ook al is die niet zo best nu.
Dat is knap.
Misschien helpt het om op te schrijven wat je dwars zit.
Het kan ook zijn dat het je stoort dat je overal lak aan hebt, maar dat is juist je knappe overlevingsmechanisme.
Soms valt er niks meer te verwachten verder, behalve de hoop voor de tijd er na.
En dat duurt altijd te lang :)

OK, een ding dan:
Ik heb het idee dat je worstelt met woede en onmacht.
En sja, dat zijn twee vriendjes die onafscheidelijk zijn.
Maar je onmacht is iets waar je met heel veel beheersing doorheen gaat, kudo's daarvoor.
En je woede is je kracht, die probeert je te laten zien dat je het anders wil. Dat je iets wilt veranderen.
Niet op de manier die je woede je influistert, maar het kan je de kracht geven iets te veranderen.
Beslissingen hebben een basis nodig. En als je voor jezelf weet "nu wil ik het veranderen" dan kan dat heel goed werken.
Ook al is het een beslissing over iets waar je niets aan kunt veranderen.
Dan nog.
Het toont dat je lef en kracht hebt, dat je je niet eronder laat houden.
Ook al lijkt verzet zinloos, het toont dat je bereid bent je huid duur te verkopen.
Laatst bijgewerkt door Nutter op 04-08-13 22:26, in het totaal 1 keer bewerkt