bokkers met hartproblemen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Diaana

Re: bokkers met hartproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 14:23

@ pipo: haha ja dat kan ik me inderdaad voorstellen! Voor wat ben je opgenomen toen?
@ geral: dat vind ik fijn om te horen! vaak zijn er maar weinig mensen die het begrijpen, vooral als je zo jong bent dan is het van 'stel je gewoon niet zo aan'
@missje: heb jij een pacemaker dan? Ja ik snap dat van die betablokkers ook niet! Maar het is om te zorgen dat die niet op hol slaat volgensmij. Ik kan alleen tegen de Selokeen. Van een andere kreeg ik enorme rode bulten op me handen en voeten die enorm jeukten en van een die ik recentelijk kreeg, had ik de hele dag hoofdpijn, was ik oververmoeid en kon ik niet slapen.. verzekeringen :')
@ Farjen: wow heftig hoor TIA op je 26e! Inderdaad, geen blijvende schade?
@ Kaatje: mag ik vragen wat jij dan hebt? Of is dat nog onbekend?

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 14:36

Bij een TIA is er normaal geen blijvende schade, dat is wel zo bij een CVA.
Maar een urgentiearts op mijn werk stelde toch voor om deze maand een controle mri uit te voeren. Maar omdat het nooit langer dan 30min heeft geduurd, zou er normaal geen schade mogen zijn

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 14:42

Ja heb een pm. Vorige maand mn tweede alweer.
ikwerd misselijk van de blokkers, heel de dag zo,n wagenziek gevoel. Bah. Gelukkig kan ik goed zonder medicatie verder

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 15:19

Diaana toen had ik een ontstoken hartzakje, een pericarditis?? Maar omdat ik al s een nieuw tussenschot gehad had werd ik xtra in de gaten gehouden.
Verder afgelopen maart een nieuwe aortaklep gekregen. Heb dus een wekker ingeslikt _O-
In april sloeg het zooitje op hol en sindsdien heb ik ook bètablokkers erbij. plus uiteraard de bloedverdunners ed. Maar t valt nu mee zit gemiddeld op de 7 tabletten op een dag.
Kaatje , hier ook goed hoor. wil nog steeds vragen over mn ribben/borstbeen maar heb nog steeds geen afspraak gemaakt haha. Voor wat ik gelezen heb valt er ook niets aan te doen, dus heb geen haast. :D

geral

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 17:58

Hier was even paniek, Teun was er niet om half3, ik bellen, zegt hij je moet er om 4 uur zijn, nou nee dus, 3 uur.
Dus zonder dat ik het wilde moest ik wel met de pc hoofd tractor op stap. Heb er ook niet meer over na kunnen denken en wonderwel ging het prima.
Was nog net op tijd in het ziekenhuis. Kastje hangt om, ik schrijf netjes alles op, ook dat ik nu achter de computer zit en hoop dat het verder goed blijft gaan.
Morgen mag ik hem inleveren na de revalidatie, dus hoef geen rit heen en weer te gaan maken, want dat is me te vermoeiend.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 19:25

Nou super toch.. Je bent in het diepe gegooid zodat je moest rijden. Dus ook dit achter de rug. Zie het als een overwinning op jezelf. Helemaal super.

geral

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 18:42

Ik vraag mij af of jullie dat ook hebben, mijn interne verwarming is een zootje, of ik heb het te warm of te koud, iemand een idee :(

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 19:34

Euh.. de tijd nemen om te herstellen! Je kachel is niet alleen van slag, je hele lijf is dat! Lekker de tijd nemen en geen zorgen maken.

geral

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 20:36

pipo schreef:
Euh.. de tijd nemen om te herstellen! Je kachel is niet alleen van slag, je hele lijf is dat! Lekker de tijd nemen en geen zorgen maken.

oke, klinkt aannemelijk, ik leg het dan maar even naast mij neer, zal dan ook wel weer goed komen :j
Dank je Pipo _/-\o_

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 20:41

hoooo ik ben geen heilige hahaha alles behalve dat! :D

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 20:52

Citaat:
mijn interne verwarming is een zootje, of ik heb het te warm of te koud, iemand een idee :(

Als ik wat moe ben krijg ik het serieus koud , en ik heb t veel sneller warm dan vroeger.
Citaat:
hoooo ik ben geen heilige hahaha alles behalve dat

Holy Piep _O-

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 21:01

NEEEEE PLEASE.. :r

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 21:18

Geral, herkenbaar. Al de hele week lig ik op de bank met dekentje, soms is het te warm met en te koud zonder :P

een vraagje aan de ervaringsdeskundigen hier, is het normaal dat mijn lies nog steeds gezwollen is? Dat ik helemaal blauw ben ok, maar stappen doet nog steeds pijn en ik kan nog steeds geen normale broek aan want die druk doet teveel pijn..

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 21:35

Citaat:
een vraagje aan de ervaringsdeskundigen hier, is het normaal dat mijn lies nog steeds gezwollen is? Dat ik helemaal blauw ben ok, maar stappen doet nog steeds pijn en ik kan nog steeds geen normale broek aan want die druk doet teveel pijn..

Zoveel last heb ik er niet van gehad . Of het abnormaal is durf ik niet te zeggen .

Citaat:
NEEEEE PLEASE..

Nee joh :')

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 21:49

Volgens mij is dat niet normaal hoor. Het is toch "gewoon" een katheterisatiegatje?
Zal t morgen aan de huisarts laten zien als je twijfelt.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 21:55

Woensdag had ik mijn lies even op het werk getoond aan de dokter (ik werk in het ziekenhuis en bracht mijn ziektebriefje) en dokter schrok wel maar zolang er geen nieuwe bloedingen zijn, is er niets alarmerend zei ze. Ze dacht dat er misschien een zenuw geraakt is aangezien er 5 kathetergaatjes zijn.
Afwachten hoe het morgen gaat, anders inderdaad naar huisarts of mijn werk..

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 21:59

5 ??? %) had de arts zijn bril niet op of zo?

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 22:31

Ik heb 1 keertje opgekeken en toen zat mijn lies vol met allerlei katheters, misschien omdat ze zowel de rechterkant en linkerkant van het hart moesten onderzoeken. Voor de rechterkant gaan ze via een gewone ader en dit was gevoelloos, voor links gingen ze via de slagader en toen had ik echt pijn. En dan nog een buisje voor wanneer ze de ritmestoornissen gingen uitlokken en de andere 2 gaatjes weet ik niet :+

:)* misschien nog buisjes voor het EFO onderzoek

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 23:17

Pff ben blij dat ik maar 1 gat heb zeg

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 23:34

Heb inmiddels een afspraak voor morgen bij de huisarts, gewoon ter geruststelling. Want mijn ouders zijn na de TIA's al zo bang, dus ben verplicht te gaan :+

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 07:21

Helemaal niet zo gek hoor van je ouders. Maar het was dus aardig druk daar beneden... pffff

Zazzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 16:23

Een van jullie bekend in het St Anthonius ziekenhuis in nieuwegein voor aangeboren hartafwijkingen? Hoe is jullie ervaring daar? Ik ga er misschien heen voor een second opinion...

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 17:01

Nee geen idee. Maar als er een thoraxafdeling is lijkt t mij okee of zie ik dat verkeerd?

Mijn ex is vandaag getroffen door een infarct. Hij is gelijk gedotterd en heeft stands geplaatst gekregen. Hoeveel weet ik niet. Maar is wel schrikken, 43 jaar. (okee rookt als een ketter.. en zuipt zich klem) maar heb er wel 2 kids mee, die nu dus in de rats zitten.

Zazzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 19:24

Lijkt me ook wel schrikken, pipo.

Ja in Nieuwegein hebben ze zeker een thoraxcentrum en een kindercardiologie centrum. De ruime ervaring die ze daar hebben is juist een van de overwegingen. Ik heb nog nooit een second opnion gehad en ben dus wel een beetje zenuwachtig erover.

geral

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 19:36

Zazzel schreef:
Een van jullie bekend in het St Anthonius ziekenhuis in nieuwegein voor aangeboren hartafwijkingen? Hoe is jullie ervaring daar? Ik ga er misschien heen voor een second opinion...

iemand uit mijn revalidatie groep is daar geopereerd, heel tevreden over alles wat daar gedaan is. :j