[Centraal] Diëten en afvallen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Myrna_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 21:41

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 21:42

Ik ga even kijken of ik daar wat van kan vinden!

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 21:46

Oh echt, geen zuivel na het eten?

Haha, je mag zo wat cupmaten hebben! Nog kandidaten? :P heb cup I...

Striae heb ik ook heel erg. Mijn bovenbenen wel, maar vooral bij m'n borsten ook... En bij mij is het ook deels medicatie geweest die de eh... 'toename' heeft veroorzaakt. -O-

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 21:50

Ik heb even gezocht

http://i43.tinypic.com/66bwq0.jpg dit was vorig jaar in de zomervakantie, hier woog ik zo'n 83 kg.
http://i44.tinypic.com/2it0sb4.jpg Ook vorig jaar, zelfde gewicht
http://i40.tinypic.com/1zn7xp2.jpg Dit is eentje van ongeveer in het begin, ook al was ik toen wel rond de 105 kg. Erg confronterend vind ik. Tweede foto is van 2 jaar geleden, toen sportte ik ook heel erg intensief, dat was ook wel te zien
http://i40.tinypic.com/3451xc3.jpg Hier woog ik ook rond de 100 kg, maar ik wist het goed te verbergen door kleding hoor :o
http://i44.tinypic.com/2poxhq8.jpg

Ik had toen maat 44/46, ben toen eens uit mijn broek maat 44 gescheurd, drama!

Maar ik moet zeggen, ik heb me tot februari dit jaar nog steeds gevoeld alsof ik 105 kg woog. Tegenwoordig begin ik mezelf en mijn lichaam meer te waarderen, ben altijd heel onzeker geweest over mezelf. Maar nu ik dit zo weer zie denk ik, hé, wat goed eigenlijk van mezelf!

Chocopasta

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 21:52

Mag je ontzettend trots op zijn wat je hebt bereikt ja!!!
Lijkt me heel naar om letterlijk uit je kleding te scheuren.
Die 83 kg vind ik je overigens ook niet misstaan!!
Maar eerlijk is eerlijk, je ziet er nu nóg beter uit! Klasse :)

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 21:57

CCCCC schreef:
Rubyred, ik zie dat je tweemaal warm eet. Is dit vandaag eenmalig of gebeurt dit vaker? En wat voor soort brood eet je? Pindakaas is niet slecht, maar zou het niet te vaak eten!

Denk dat ik 1x in de maand ofzo een keer pannenkoeken eet tussen de middag. Verder dus eigenlijk nooit. Qua brood eet ik meestal witbrood, omdat we dat thuis hebben, maar ga nu op mezelf wonen en ben van plan dan volkorenbrood te kopen.
Qua beleg was er niks anders in huis, en kon door omstandigheden zelf niet naar de winkel. Maar wissel mijn beleg meestal af tussen kipfilet-kaas-vruchtenhagel-pasta-pindakaas. Het liefste kipfilet of kaas.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 21:59

Natasja91 schreef:
Mag je ontzettend trots op zijn wat je hebt bereikt ja!!!
Lijkt me heel naar om letterlijk uit je kleding te scheuren.
Die 83 kg vind ik je overigens ook niet misstaan!!
Maar eerlijk is eerlijk, je ziet er nu nóg beter uit! Klasse :)

Hier sluit ik me volledig bij aan! Heel knap dat je zo bent afgevallen!

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 21:59

Rubyred, dan lijkt je eetlijstje mij opzich prima hoor. Je kiest de goede en gezonde dingen. :j

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 22:01

CCCCC schreef:
En geen toetjes na het eten! Dat is echt iets wat ik afgeleerd heb sinds mijn Sonja Bakker tijd. Een toetje na het eten vertraagd je stofwisseling enorm. Mocht je wel een toetje willen, neem deze dan als avondtussendoortje!

Waarom vertraagd dat je stofwisseling dan zo? Als je het meteen na het eten eet?

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 22:04

Dat zou ik even op moeten zoeken in het boek, dat weet ik ook zo even niet meer uit mijn hoofd :o

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 22:06

Als je er zin in hebt om dat op te zoeken, dan graag, ben wel benieuwd. Maar als je geen zin hebt niet doen hoor ;).

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 22:08

Ik denk dat het wel zondag wordt. Ik ben morgen de hele dag buiten de deur namelijk. Nu ben ik zelf ook wel weer benieuwd eigenlijk. Geen toetje na het eten zit er zo ingestampt bij mij nu. :P

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 22:17

Dit vond ik op het internet. Misschien is het dit wel?
Citaat:
Eet je toetje niet meteen na het avondeten. Vaak voel je dan nog niet of je er echt nog trek in hebt (honger), omdat veel mensen te snel eten. Pas na 20 minuten krijgen je hersenen eventueel een signaal dat je voldoende gegeten hebt. Daarnaast wordt het toetje beter verbrandt wanneer je het minimaal een uurtje later pakt. Zo zou je het toetje ’s avonds op de bank kunnen pakken als snack. Een chocoladetoetje dan, vervangt bijvoorbeeld dat extra stuk chocolade wat je anders gepakt zou hebben.

Bron: http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/die ... ltaat.html

Myrna_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 22:26

guyss hoe tellen jullie die caloriën?
via internet ofz? (zoja welke site)
en hoeveel calorieën moet je minimaal eten?

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 22:51

Op de meeste websites wordt een totaal van 1200 calorieën per dag aanbevolen. Op www.caloriechecker.nl kan je calorieën uittellen.

Myrna_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 23:05

thankyou!

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 13:49

Goedemiddag,

Ik kom uit de sportschool rollen. Na maanden niet meer geweest te zijn, wil ik nu om de dag heen gaan.
Drie kwartier gesport. 13 minuten roeien (2000m), 15 minuten crosstrainer, 10 minuten hardlopen/lopen, 10 minuten fietsen. Toen vond ik het wel prima. :D
Zijn er hier meer mensen die naar de sportschool gaan en een beetje hetzelfde doen? :)

Mijn lijstje van vandaag:
O - 2 boterhammen met kaas 30+ en komkommer
1 glas melk
1 glas optimeldrink
T- 1 appel
1 halve liter water
L- 2 boterhammen met boerenmetworst
1 glas thee
1 halve liter water
A- ijsbergsla, tomaat, komkommer, feta, kipfilet.
1 glas melk

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 14:06

ik was pas om half 1 vanmiddag wakker.

heb tot nu toe niets gegeten.

drink een glas jus d'orange

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 14:21

katertje Ketaki :P

ik was gister uit.. en op 2shotjes na aan de spa blauw gezeten was toch de bob :D
vanmorgen weer hardgelopen 5km..

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 14:22

ik heb de laatste tijd niet zo een honger gevoel meer, had voorheen om bepaalde tijden echt trek, nu zou ik zo van 10 tot 3 zonder kunnen denk ik, doe dit natuurlijk niet.. heb vanmorgen shake gemaakt en vanmiddag yoghurt met muslie..
vanavond aan de vette shoarma (naja is kip dus iets minder vet)

miloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 14:45

ik eet altijd mijn toetje ( magere vla ofzo) zo'n 3 uur na mijn avondmaal als avondtussendoortje... eet verder bijna nooit koekjes ofzo hierdoor...

1025 Cal per dag is echt te weinig, je mag er 2000/2100 cal per dag. Bij dieten word meestal aangeraden zo'n 1600 te nemen. Anders als je straks weer een beetje gewoon gaat eten als je op je streefgewicht zit komen de kilo's er zo weer aan. Je gaat het namelijk niet volhouden om maandenlang 1000 cal te eten en als je dan weer in een oud eetpatroon valt dan maak je al het harde werk mss weer ongedaan.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 15:18

A_man schreef:
katertje Ketaki :P

ik was gister uit.. en op 2shotjes na aan de spa blauw gezeten was toch de bob :D
vanmorgen weer hardgelopen 5km..

ik heb geen kater nee, volg de OS tot heel laat in de avond.

en ik heb geen vakantie.

dus nee.

( drink praktisch al geen alcohol)
of er moet een goede reden zijn :)

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 16:50

miloetje schreef:
ik eet altijd mijn toetje ( magere vla ofzo) zo'n 3 uur na mijn avondmaal als avondtussendoortje... eet verder bijna nooit koekjes ofzo hierdoor...

1025 Cal per dag is echt te weinig, je mag er 2000/2100 cal per dag. Bij dieten word meestal aangeraden zo'n 1600 te nemen. Anders als je straks weer een beetje gewoon gaat eten als je op je streefgewicht zit komen de kilo's er zo weer aan. Je gaat het namelijk niet volhouden om maandenlang 1000 cal te eten en als je dan weer in een oud eetpatroon valt dan maak je al het harde werk mss weer ongedaan.

Sorry maar er is geen oud eetpatroon. Heb ook geen zin om daar over uitleg te geven, maar ik eet momenteel geen vette dingen en geen slechte suikers. Verder eet ik gewoon normaal m'n brood ed. hor... en daarnaast drink ik alleen maar water, dus kcal van drankjes zitten er voor mij niet bij. Ik heb gister gewoon gegeten alleen toevallig gister ook mager als avond eten. En heb daarnaast bijna niet bewogen. Vandaag werk ik weer en zit ik richting de 1500.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 17:38

Ik lees nog steeds trouw met jullie mee, (elkaar niet afrekenen op calorieën ajb!) maar wil gewoon even spammen met een onliner:

Ik ben weer één kilo kwijt! :D Yes! Dat maakt dat ik in 3-4 weken tijd 3 kilo kwijt ben :D

miloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 17:53

Oke Mallow , zo bedoelde ik het niet. Soms zie je alleen mensen die weken lang zichzelf op een dieet van 100o cal zetten en als ze dan weer normaal gewoon gaan eten dan komen ze soms weer aan en dat zou jammer zijn. Maar 1500 cal is heel netjes :j

goed zo Safiera :D