[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 09:46

Pff, mn eerste tegenvaller van de spiraal, na ruim een jaar.... Ik heb echt enorme pijn in mn borsten, had ik vorige maand ook. Een week lang en dan is het weer weg. Ook breekt t zweet me af en toe uit, hoofdpijn, puistjes spelen op, hart gaat ineens sneller. Duidelijk hormonen aan het werk en ik wordt er niet echt vrolijk van :\
Ik heb nu zo'n soort Ahh Bra gehaald bij Blokker, dus een neppe versie. Die gebruik ik op 's nachts mee te slapen, ik denk dat ik voor overdag mn sportbh maar weer aan trek. Eigenlijk moet ik nog een bh zoeken om mee te douchen, t is echt een hel nu zonder bh aan :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 09:54

Tot nu toe erg blij met mijn spiraaltje (precies een week geleden geplaatst), alleen mijn blaas is nu formaat doperwt. Ik moet echt elke 10 minuten plassen en als ik dan niet ga, krijg ik buikpijn :( . Heb wel eens een blaasontsteking gehad, maar heb niet het gevoel dat dit daar op lijkt.
Iemand ervaring mee?

Verder ben ik er tot nu toe erg gelukkig mee, de standaard zware buikpijnen die ik rond deze tijd van de maand altijd had is al een stuk minder en ook geen last van bloedingen ofzo (duimen dat dit zo blijft). *\o/*

Zwitsal schreef:
Wel grappig: meerdere vriendinnen van mij zien mij als proefkonijn voor het spiraal haha. Eerst kijken of ik t overleef ( :p ) en dan willen zij misschien ook haha

Ik ben ook als proefkonijn aangewezen door verschillende mensen :+

AnoukS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 11:01

goedemorgen!

Ook ik word als proefkonijn gezien voor de spiraal.. :') Nu het bij mij zo makkelijk ging, zit iedereen er over na te denken whahah :D
Hier helaas nog wel bloed(dag 6), en smorgens als ik wakker word enorme buikpijn. Nu nog steeds, gister trok het tegen de middag weg, hoop vandaag ook :)

Jeetje Mars, dat het dan opeens zo heftig is! Dat is wel apart. Hoop echt dat het snel weer weg trekt hoor, die pijn in je borsten, klinkt me heel naar in de oren!

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 11:09

Balen Mars! :(:)

Ik had gisterenavond weer wat spotting. Ben benieuwd naar vandaag.

M'n buik staat wel wat bol, minder dan net na het plaatsen van de spiraal, maar wel iets. Broeken zitten niet zo lekker zo :+ Hopelijk trekt dat weg.

AnoukS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 11:10

ahh dat ken ik ook Mayo! :S Ik ben blij dat ik deze week amper college heb, dus lekker thuis kan zitten.. (zit nu ook gewoon lekker in een trainingsbroek, heerlijk!)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 11:35

Hier ook herkenning! Loop al dagen in joggingbroek rond haha.
En als ik de deur uit moet dan trek ik een legging aan ipv broek. Ziet er eigenlijk niet uit maarja, pech gehad , kijken mensen maar even de andere kant op hoor.
Gewone broeken krijg ik nu nog spontaan een nog diKkere buik en buikpijn van

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 11:51

Ik slik trigynon en ik heb werkelijk waar geen enkele last van bijwerkingen waar vrijwel alle vrouwen last van hebben. Menstruatie is minimaal, geen hoofdpijnklachten, niet aangekomen door de pil (wel doordat ik beter ben gaan eten :+ want ja, mijn eetlust veranderde en ik ben veel meer verschillend gaan eten dan dat ik eerst lustte ), mijn libido is super, mijn humeur ook. :j Slik hem al 3 jaar inmiddels.

Ik heb dan ook definitief de knoop doorgehakt, ik ga niet het spiraaltje nemen, ik wil de risico's op lang en onregelmatig ongesteld zijn niet nemen. Want mijn vriend en ik vinden het beiden niet prettig in mijn menstruatieweek, al hebben we het er wel eens over en ook wel eens geprobeerd, we vinden het beiden niet fijn (we gebruiken dan een condoom voor het "schone" en condooms veroorzaken irritatie :+ )

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 12:33

Mars: Wat vervelend!
Komt die pijn door de hormonen? Of door de grootte van je borsten?

Ik heb nog steeds elke dag rond 12/2 uur wat buikkrampen.. Veel naar de wc, beide boodschapjes... Erg vervelend.

Maar verder niets te klagen meer!
Ben benieuwd of ik volgende week nog ongesteld word

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 12:41

De trigynon wil ik ook nog wel aankijken ooit ja. Vriendinnetje is er ook erg tevreden over. Opzich zou ik de nuvaring nog wel een keer aandurven maar dan zou ik minder vaak een stopweek doen. Maar goed ik ga nu eerst testen hoe lang het duurt voordat alle zooi mijn lijf uit is!

@mars: ik zou die pijn toch verder laten onderzoeken! Kan niet dat je dit straks iedere maand moet hebben toch?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 12:52

JG: nee het is puur een hormoon kwestie. Qua grootte heb ik wel redelijk vooraan gestaan :o maar dat is nooit een probleem geweest.

Lillytjuh: ik ben vorige maand nog bij mn HA geweest en zij gaf ook aan dat t een hormoon verhaal was. Niet echt wat aan te doen, wel goede ondersteunende bh's dragen en evt pijnstiller. Ik hoop dat t snel over is en niet meer terug komt.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 13:05

Vriendinnetje had ook erg veel pijn aan haar borsten en werd van het kastje naar de muur gestuurd. Uiteindelijk bleek het ontstoken melkklier weefsel te zijn. In eerste instantie was er niets te zien of te voelen maar een paar weken terug had ze een harde plek. Scan gemaakt en toen dachten ze aan een tumor. Ze hebben toen weefsel onderzocht en toen bleken het die melkklieren te zijn. Hou het goed in de gaten en als je het niet vertrouwd meteen aan de bel trekken!

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 13:26

Mayo schreef:
Kan absoluut. Ik heb jaren de pil gebruikt en werd in elke relatie na een tijdje een ijskast zowat. Uit mijzelf kwam er niet veel meer. Ik heb sinds 2 november de Mirena spiraal en daarvoor een week de pil niet geslikt en óf het zit nu even tussen mijn oren óf ik lijk écht weer een libido te hebben :D Ik hoop ernstig op het laatste :D

Phoe, een spiraaltje. ik ben nog maar 19 zonder kinderen, dus lijkt me moeilijk omdat al in te planten. dacht ook aan een koper spiraal maar ze raden dat pas na een 1e kind aan dacht ik. Ik zou eigenlijk gewoon niets willen gebruiken, en zeker geen hormonen.

Weet me er zo gauw geen raad mee, is dit door pleister of door emoties. Daarom vind ik hormonen verschrikkelijk, je weet nooit of wat je voelt echt is of aan de hormonen ligt :n

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 13:51

Een spiraal laten plaatsen als je nog geen kinderen heb gehad is geen enkel probleem! :)

En als je echt geen hormonen wilt, moet je condooms gebruiken. :)
Vrouwencondooms heb je ook.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 13:55

Ja dat weet ik, maar daar kan ik ook niet zo goed tegen jammer genoeg. Ben nogal moeilijk :p
Ik zou me het liefst onvruchtbaar laten maken, want ik wil geen kinderen. Maarja, dat ga ik toch niet meteen doen voor moest er ooit de kans bestaan dat ... stilletjes hoop ik onvruchtbaar te zijn, dan kan ik niet meer twijfelen en hoef ik er niet meer mee bezig te zijn :Y)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 13:55

Even een vraagje voor de andere spiraal-ervaringsdeskundigen hier: hoe lang zijn de touwtjes bij jullie?
ik heb namelijk net voor t eerst even een touwtjes check gedaan.. En volgens mij zijn ze echt mega lang. Na ong 1/ 1,5 cm kan ik ze al voelen (ong 1,5 vingerkootje, íets minder zelfs nog). Als ze zo lang zijn kunnen ze toch nooit helemaal om gaan krullen? Dan heb ik straks een hele kluwe touw in me :p
Nee maar serieus.. Ik zou niet met een hele vinger naar binnen durven (gut wat een details...), straks raak je verstrikt in die dingen en trek je dat ding half mee naar buiten.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 13:58

Je kunt rustig tot je baarmoedermond voelen ;) Doet geen pijn en kan geen kwaad.
Dit heeft de gyn mij uitgelegd ivm het in de gaten houden van de touwtjes.

Alleen.. ze zijn verdwenen bij mij :+
Ze zitten nergens meer, dus waarschijnlijk zijn ze de baarmoeder ingegaan.

Moet nog even een afspraak gaan maken bij de gyn voor controle. Maar doe het steeds niets.. :=

Aria_zz schreef:
stilletjes hoop ik onvruchtbaar te zijn, dan kan ik niet meer twijfelen en hoef ik er niet meer mee bezig te zijn :Y)

Het doet mij serieus een beetje pijn om dit te lezen..
Dat je dit hoopt.... :\
Ik ga ook even heel bewust niet verder in op je bericht...

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:02

Ik kom trouwens sowieso niet tot m'n baarmoedermond. Ook niet met tampon. (te korte vingertjes denk ik haha)
Maar zijn bij jullie die touwtjes ook zo lang? Als ze een stukje uit de baarmoedermond steken oké, maar een ruime cm langer en je ze waren er aan de onderkant uit gekomen.
Maar als ze bij jullie ook zo lang zijn dan zal het wel goed zitten.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:03

jolliegirl, dat snap ik, veel vrouwen houden heel erg van kinderen, zijn er heel erg mee bezig enz. Maar ik niet, ik heb er een aversie van en zou mijn kind nooit de liefde kunnen geven die het verdiend. Ik wil een kind niet het gevoel geven dat het ongewenst is. Vandaar. Ik weet dat dat voor sommige mensen een vreemd iets is, maar ik kan er niet aan doen, ik ben zo :)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:05

Ik denk dat ze bij mij zeker 1.5 cm uitstaken :)
De baarmoedermond ligt niet zo diep..
Kan me niet voorstellen dat je er niet bij zou kunnen komen met een vinger bijvoorbeeld.

Maar wel vervelend als ze zo lang zijn, maar heb je/of je vriend er last van?

Aria_zz : Niets met kinderen hebben is 1... geen kinderen willen is 2..
Maar hopen op onvruchtbaarheid vind ik gewoon echt een vreemde gedachtegang..

Ieder zijn/haar ding hoor..Maar om nou te hopen dat je lijf op die manier ongezond is.

Kan je het niet overwegen om je te laten sterreliseren dan?
Als je toch hoopt dat je onvruchtbaar ben, waarom wacht je er dan nog mee?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:08

Bij mij zijn ze ook min of meer verdwenen geloof ik :=
Maar serieus, klinkt inderdaad erg lang, was dat al of zou het kunnen zijn dat je spiraal is gaan zakken? Heb je verder geen klachten? Misschien voor de zekerheid even je HA bellen, het lijkt me toch niet heel praktisch zo.

Aria: moeilijk, moeilijk. Zonder hormonen zul je toch aan een koperspiraal/condooms moeten, veel andere hormoonloze anticonceptie is er helaas nog niet. En ik begrijp je gevoel wel, ergens zou ik me ook best willen laten sterilliseren ivm absoluut geen kinderwens en er dan tenminste klaar mee zijn. Steeds maar dat gedoe met die hormonen enzo... dus ik begrijp je wel :j Maargoed, daar ben je te jong voor, ik trouwens ook :)
Maar ik hoop dat je een vorm van anticonceptie gaat vinden die bij je past. Zou je niets voelen voor de Nuvaring? Er zijn hier in dit topic een aantal tevreden gebruiksters.

JG: ieder zijn gevoel hoor, en sterilliseren gaan ze op jonge leeftijd écht niet doen, voor je 30ste sowieso niet en al helemaal niet als je geen kinderen hebt :n
Of er moet medische noodzaak zijn.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:12

Ik weet niet hoe dat zit met die regeltjes e.d.. :) is op mij ook neit van toepassing.
Ik wil ook geen kinderen, nu niet..Maar ik weet niet wat mijn biologische klok allemaal van plan is ;)

Straks de gyn bellen voor een afspraak..
Ik hoop eind december terecht te kunnen.. Donderdag 27 of vrijdag 28 december ivm vriend die hier dan nog is, die ik perse mee wil hebben. En wil ook graag dezelfde gyn.. := Wat een eisen he.
Hoop dat ze er in de kerstvakantie gewoon aan het werk zijn.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:13

Jolliegirl schreef:
Ik denk dat ze bij mij zeker 1.5 cm uitstaken :)
De baarmoedermond ligt niet zo diep..
Kan me niet voorstellen dat je er niet bij zou kunnen komen met een vinger bijvoorbeeld.

Maar wel vervelend als ze zo lang zijn, maar heb je/of je vriend er last van?

Aria_zz : Niets met kinderen hebben is 1... geen kinderen willen is 2..
Maar hopen op onvruchtbaarheid vind ik gewoon echt een vreemde gedachtegang..

Ieder zijn/haar ding hoor..Maar om nou te hopen dat je lijf op die manier ongezond is.

Kan je het niet overwegen om je te laten sterreliseren dan?
Als je toch hoopt dat je onvruchtbaar ben, waarom wacht je er dan nog mee?

Ik heb ook lang gehoopt dat ik onvruchtbaar zou zijn. Waarom zou dat jou pijn doen?
Nu nog trouwens maar goed nu zit het spiraal er in dus doe ik maar "alsof" voor de komende 5 jaar.
Sterliseren doen ze niet op die leeftijd. Ook niet als je zelfs medische redenen hebt. :x
De huidige maatschappij verplicht vrouwen nog steeds rekening te houden met kinderen willen. Dat is immers wat we zijn, lopende broedmachines. Of dat ding dat je zou kweken je kan doden door de hormonen verandering die er mee gepaard gaat of niet doet er zelfs niet toe.

Ik ben ruim een half jaar niet ongesteld geweest door stress (fysiek en mentaal) en ik hoopte oprecht, dat ze nooit meer zouden terug komen. Dat er een deeltje in mijn hersenen dat de vruchtbaarheid regeld, "stuk" zou zijn.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 15-11-12 14:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:16

Krijg je dan een echo JG?
Hier werken ze gewoon door hoor in de kerstvakantie :j

Ayasha: precies, ik vind het ook te gek voor woorden dat je niet over je eigen lijf mag beslissen. Ik weet heel zeker dat ik geen kinderen wil en mag dus jaar in jaar uit hormonen in mn lijf stoppen... Maar vriend en ik zijn al overeen gekomen dat hij zich tzt laat sterilliseren, hij is daar nu ook nog te jong voor, maar wellicht als hij straks 40+ is. Voor hem een stuk minder heftige ingreep als voor mij...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:21

Gewoon de algemene controle. Een echo ja :)

'T is ook wel belachelijk dat zulke dingen worden tegengehouden..
Ik vind dat men zelf moet kiezen wat hij/zij wil... Wat heb je aan die zooi als je geen kids wilt..
Mijn vriend wil wel kinderen.. Dat weet hij nu al zeker. Dus ja.. de vraag is, sla ik om? of blijf ik erbij dat ik ze niet wil?
Geen idee.. Merk het wel..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:29

Vriend wil ze ook niet. Dat was mijn 1e vraag, hoe gek ik ook al op 'm was toen. "wil je kinderen.". Als hij Ja had gezegd was et niet door gegaan. Hoe zeer ik daar ook van afgezien zou hebben. :)
Voor mij is het neen. Het blijft neen. Ik wil ze niet.

Gisteren zei hij nog "eigenlijk wel lekker rustig he, zo zonder kinderen.. Stel je voor dat er nu eentje rond liep..."
Ik schoot al in de stress bij het idee...
Ik vind mijn hond al een hele verantwoordelijkheid en die stuur ik op haar kussen als ze tussen ons in wil komen liggen. _O- 'k zie mij al met dat kind dat bij zijn/haar "vader" wil zeggen "Nee Jip, Papa en mama willen alleen zijn, ga op je kussen!" _O-