knieproblemen..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 20:07

Ben 7 jaar geleden geopereerd aan meniscus binnenkant van de knie
Orthopeed denkt nu dat buitenkant ook moet
Maar vroeg het me gewoon af
Chantal , maar dat is bij jou pas na de operatie door spierverlies?

Hier zit het spiertechnisch wel goed , tis echt mijn knie die gewoon de middelvinger op steekt :=

Hagelslag , ik ben gelukkig helemaal noet eigenwijs
(Op de terugweg van het Z-H na de operatie naar de Mac en daarna door naar het donderdag café in het plaatselijke pop podium, paar dagen daarna stond ik les te geven :+ )

Bloempotje

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 21:54

Ja, na de operatie pas. En de vraag is nu hoe dat komt, omdat er totaal geen verbetering is ondanks begeleiding en oefeningen van de fysio (en stroom impuls behandelingen door de spier)Eigenlijk gaat het elke week een beetje slechter zelfs (vokgens de fysio). Ik moet nu ook een brace aan buiten huis omdat ik nu dusdanig verlies heb dat ik anders zo kan vallen.. (Is al gebeurd namelijk :') )

Mijn knie steekt overigens ook zijn middelvinger op volgena de fysio _O- .

Maar ik moet over 2 weken door de MRI om te kijken of er misschien een probleem in de zenuwen is ontstaan..

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 22:13

ik herken niet wat jij zegt Sonja met dat been optillen, wel dat het lijkt of er steeds wat tussen mijn gewricht in zat (zit de meniscus natuurlijk ook, maar je snapt denk ik wel wat ik bedoel :P )
Nu is dat waarschijnlijk littekenweefsel geweest, dus ik weet pas over 6 weken echt hoe het dan voelt.
jij bent dus ook docent Sonja? Ik mocht pas na 3 weken weer werken van mijn fysio (en collega's :'), maar zat toen ook 6 weken aan een brace vast. nu wil ik volgende week eigenlijk alweer kijken of het lesgeven gaat, maar ik mag weer niet van de fysio. beter rustig aandoen dan te snel weer aan het werk zei hij (moet ik hem ook toch wel gelijk in geven, ben als de dood nu dat ik weer een keer kan :o )

Vandaag al veel rondgeschuifelt in huis zonder krukken, heb ook gelijk een warme en dikke knie :o

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 22:29

Ik gaf indertijd rijles, was dus achter kinderen op ponies aan, aan het "rennen"
Wat ik al zei... Ik ben gelukkig helemaal niet eigenwijs O:)

Chantal, nog steeds alleen maar verslechtering joh -O-
Hopelijk duidelijkheid en een oplossing na de Mri

Mielo, dat "iets in/tussen het gewricht" herken ik idd wel, had ik indertijd heel duidelijk en na de operatie wel verbetering
(Nooit perfect geworden maar wel veel beter) Nu denkt de orthopeed aan meniscus aan de andere kant van het gewricht
Maar ik twijfel door dat hele slechte buigen na belasting
En omdat ik af en toe gewoon het idee heb dat er te veel ruimte in het gewricht zit (onbelast mijn been zijwaarts dan lijkt ie te zwikken alsof de banden te lang zijn , maar Vlgns de chirurg was er geen sprake van te veel mobiliteit in het gewricht )

Maar volgende week een mri, dan zal er wel weer duidelijkheid komen

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 23:21

ik sta echt voor de klas, ik heb 2 weken op mijn bureau gezeten :') maar dan is dat van jou nog wel even wat intensiever. mri geeft toch wel het meeste beeld, chirurgen zijn ook maar mensen en die kunnen het zonder beeldmateriaal ook niet 100% zeggen (zag ik bij mijn eigen chirurg toen ook. zat geen scheur in de meniscus volgens hem, op beeld was hij niet mooier te krijgen := )
Ik hoop dat het bij mij minder wordt, heb het nu weer. maar er zit nog steeds wat vocht in mijn knie en de wondjes zijn natuurlijk ook wat opgezet.
Ik weet niet of dat slechte buigen na belasting puur een meniscusprobleeem zou kunnen zijn. ik had/heb het in ieder geval ook als ik een hele tijd onbelast heb gezeten en daarna wat wil gaan doen.

balen zeg chantal dat het steeds slechter wordt -O- zo moet het niet.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 00:01

Mielo niet te veel rondschuivelen verdorie!!
Je meniscus is nu nog poreuser vlak na een operatie. Doe es voorzichtig!!

Ik heb verdwr niet veel zin om te typen heb kiespijn alweer. Een stuk van mn kies afgebroken... Zenuw ligt geloof ik open. Morgen vroeg maar weer bellen...

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 08:44

succes iedereen !

hier gaat het helaas niet zo goed , ik baal als een stekker dat de huisarts gewoon weg niet luistert

ik ben nu zelf beetje op onderzoek uit gegaan ik weet dat dit niet altijd even handig is maar ze zeiden bij mij dat mijn kniebanden verrekt waren of dat het gewoon zwaar gekneusd is ( ik heb twee huisartsen allebei zeiden ze wat anders ) nu ben ik dus zelf gaan kijken op internet en ben ik bang dat mijn binnenste knieband is ingescheurd waarom ik dit denk is omdat je als je je knie gekneusd heb dit nog alweer redelijk over moet zijn en als je kniebanden verrekte zijn je eigenlijk redelijk alles gewoon moet kunnen doen

ik ga vanmiddag overleggen met mijn fysio want ik ben er onderhand klaar mee en vooral klaar met die onduidelijkheid ( autisme werkt niet altijd mee ) en wil nu duidelijk weten wat ik heb want ik weet nu gewoon niet wat er nou precies aan de hand is , als de fysio niks zegt er over bel ik morgen mijn andere huisarts en zorg ik nu gewoon voor die mri scan of een second opinion.

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 12:08

daar ben ik nu ook achter hagelslag, de hele tijd weer pijn in mijn knie :(
nu heb ik ook dus mijn kleine teen aan de andere voet gekneusd, helpt ook niet mee (was al voor de operatie, arme ding was bont en blauw toen de orthopeed het checkte :') )

Kiespijn is ook naar ;( heb je al gebeld ervoor?
ik heb voor 3 november de volgende afspraak staan, vond het al heel wat dat ik had gebeld. nu nog mijn oude tandarts bellen (ben overgestapt vanwege angst, maar er mag even wat meer aan mijn gebit gebeuren dan ik zou verwachten na de laatste keer mijn oude tandarts. deels de schuld van mijn oude tandarts :\ )

goedzo maatje, zet er maar gewoon druk achter bij de huisartsen. balen dat het nog steeds bagger gaat. nu is op internet lezen nooit zo heel handig, maar ik heb het toen ook gedaan. vandaar dat ik ook op de meniscus uitkwam.

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 12:23

Ik dacht eerst meniscus maar toen ik ging zoeken zag ik ineens de binnenste knieband daar de symptomen van zeg maar en dat kwam over een met wat ik hwb

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 12:40

MieLo gaat lekker bij jou, ook je kleine teen nog gekneusd :(:)
Na een meniscusoperatie weer heel snel van alles doen is idd niet zo heel slim, maar
dat had je zelf ook al ondervonden :+

Balen Maatje dat het niet echt beter wil gaan en dat de huisarts ook vasthoudt aan het feit
dat ze geen MRI wil laten maken. Hopelijk krijg je duidelijkheid na overleg met de fysio vanmiddag.
Was al bij de fysio voor je knie? Wat heeft die er van gezegd?

Ben inmiddels zelf ook wel blij dat het bijna zover is voor de operatie. Ik merk gewoon dat de dagelijkse dingen gewoon veel pijnklachten geven aan mijn knie. In mijn vakantie erg weinig last van mijn knie gehad, alleen wat dik elke keer, maar nu :oo
En gewoon al door zitten achter mijn buro, autorijden, trap lopen en natuurlijk maakt het paardrijden het ook niet beter :=

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 12:55

Die beweert dat het gekneusd is maar daar geloof ik dus echt niks van als dat zo was geweest dan had ik al weer kunnen sporten voorzichtig aan dan maar vanmiddag moet ik om kwart voor drie bij de fysio zijn en dan wil ik echt ff overleggen met haar want dit kan zo niet langer

Lau_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 13:14

Ik lees hier even mee voor mijn vriend.

Die heeft nu ruim een jaar last van zijn rechterknie. Allerei onderzoeken al gehad. Vocht eruit gehaald, ontstekingsremmers erin. En niks werkt. Het is zo sneu want alles wat die vroeger het liefste deed kan die op dit moment niet.

dus ik ga dit topic even doorspitten, kijken of ik iets vergelijkbaars kan vinden.

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 14:07

ik had een dag voor de operatie ruzie met de strijkplank, maar kon er mooi dus gelijk even naar laten kijken :D
Bij de vorige operatie was het erger, toen ben ik in de 2e week bijna van de trap gevallen, dat heeft waarschijnlijk ook mee geholpen aan de problemen die ik nu had.
Wanneer moet je ook alweer voor de operatie proud? ik was ook blij dat de datum er snel aankwam, stilzitten doe je dan natuurlijk ook niet. maar je merkt dan wel echt dat je er aan toe bent om geholpen te worden.

Ben heel erg benieuwd wat je fysio zal zeggen maatje, hopelijk voor jou positief voor een mri! ik ga duimen voor je :o

@ Lau_ welkom, wat heeft hij aan onderzoeken al gehad? wel naar voor hem zeg! is dat ook na een ongeluk gekomen of kwam het spontaan op?

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 14:17

Ik reageer morgen pas weer wat meer.heb nu last van zelfmedelijden en pijn.
Stuk kies wat was afgebroken viel volgens de tandarts mee.
Ben nu al 2 keer er geweest... Ze hadden t eerst opnieuw opgebouwd maar daarna alleen nog pijn. Bijna bewustzijn verloren.
Nu pijnstilling en antibiotica. Morgen terug openboren medicijn voor wortelkanaalbehandeling dr in. Nu boren was onmogelijk viel flauw van pijn

Lau_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 14:18

@MieLo Ik denk eigenlijk wel alles wat je kan bedenken qua scans mri enzov. Het kwam echt opeens opzetten. Het is ook echt belachelijk hoeveel vocht erin zit. Je kan het gewoon heen en weer duwen als een balletje.

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 15:36

Hier net weer terug en de fysio heeft een brief geschreven aan de huisarts dus morgenochtend even bellen voor een afspraak met de huisarts , ze heeft er in gezet dat ik gewoon graag wil weten wat er precies aan de hand is enz dus hopelijk kan ik morgen al terrecht en krijg ik dan den doorverwijzing naar de orthopeed

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 16:08

bah hagelslag, doe rustig aan en sterkte morgen :(:)

Dat is wel heel vreemd Lau_, er zit dan toch wel iets fout, maar wat? ik zou het eerlijk gezegd niet weten.
Heeft hij bij 1 arts gezeten of zijn er meerdere die zijn casus onderzoeken?

ik ga heel hard duimen voor je maatje :D hopelijk luistert de huisarts nu wel

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 17:24

Ik hoop het ook

Sorry trouwens als ik even niet reageer op andere maar maar mijn hoofd loopt een beetje over

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 18:43

Vandaag een nieuw onderdeel gedaan, de Crosstrainer wel 5min maar heb er op gestaan. :D
Je kan met deze steppen en mee crossen :') Het is wel apart opstarten maar je komt er wel.
Cross/Stepp trainer

Als ik hier van geen last van heb dan kan ik thuis met mn eigen crosstrainer ook verder. :)

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 20:24

die ziet er wel grappig uit siigislief! en 5 min is toch 5 min :D

Je moet niet reageren maatje, doe vooral waar jij je fijn bij voelt ;)
Het is bij mij dat ik dus de hele dag op de bank zit, anders antwoord ik ook bijna nooit :')

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 21:24

Ik zat er vaker naar te kijken daar, en vroeg ook zo van is dat nou een step aparaat?
Ja en het is een Crosstrainer in 1.

Weet niet of jullie het ook hebben tijdens het fietsen (warming up) dat je zo'n dood / tintel gevoel hebt in de voeten?
Ik heb na een aantal minuten op een zit fiets en een normale fiets ineens last van m'n tenen/voeten.
Er komt een doodgevoel in de voeten.

Ben ook heel blij als de 20min afgelopen was vandaag na 2 x op pauze gezet te hebben.

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 22:10

ik heb het wel als ik mijn knieën te ver buig. fietsen doe ik eigenlijk max 5 min, omdat die fietsen niet lekker zitten haha

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 09:09

Huisarts gebeld heb een belafspraak gemaakt tussen half twaalf en half een belt hij hier naar toe

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 10:31

MieLo schreef:
ik heb het wel als ik mijn knieën te ver buig. fietsen doe ik eigenlijk max 5 min, omdat die fietsen niet lekker zitten haha

Mijn max is nu 20 min, en had het met 15min ook last van. :=
Ik ga dan ook echt verzitten door dat mn zitvlees zeer gaat doen maar ook mn voeten laten van zich af weten. :=

Maar we gaan de komende tijd kijken hoe en wat.

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 10:44

Belafspraak is afgezegd door assistente hwb nu om kwart voor vier een afspraak bij de dokter zelf gelukkig