Haha ja stom is dat.. mijn buik moet nog veel strakker, ik voel nu eindelijk buikspieren maar moet eerst nog door een laag vet Maar als ik dat dan zeg tegen iemand dan is het meteen je moet niet zo zeuren want er zullen zoveel vrouwen een moord doen om zo'n buik te hebben. Terwijk ik echt wel zwembandjes heb Maar wat kan mij het nou schelen hoe anderen er uit zien, ik voel me prima bij dit gewicht maar er mag wel wat af!
Je moet doen wat je zelf graag wilt, dat is het allerbelangrijkste!! Heel veel mensen vinden mijn buik maar niks, maar anderen vinden het ook weer gaaf. Ik voel me er goed bij en ben er super trots op en dat is wat telt!! Het is fijn als je om je lichaam geeft en dat je je lichaam zelf kan vormen! De één wel wat makkelijker dan de ander, maar het is mogelijk!
Complimentjes zijn altijd leuk natuurlijk, werkt ook motiverend!
Ik vind jouw buik prachtig missfitness, al zou ik hem zelf niet gespierd willen hebben. Maar dat wil niet zeggen dat ik het er niet gaaf uit vind zien!
Ik hoop trouwens dat jullie mij kunnen helpen. Ik ben namelijk wat aan het twijfelen over mijn schema. Niet dat ik die vriend van me niet vertrouw, maar het voelt toch niet goed wat ik nu aan het doen ben. Zouden jullie er eens naar willen kijken? Eigenlijk zou ik wel fullbody willen doen, 3 dagen in de week, maar mijn vriend zegt dat mijn spieren dan niet genoeg tijd hebben om te herstellen. Wat vinden jullie?
missfitness
Geplaatst: 23-06-12 15:59
Dank je wel EvelijnS!!
Wil en kan je vaker dan 3x trainen? Voor een goed resultaat moet je zwaar trainen, dus veel gewicht en weinig herhalingen. Train de spier helemaal moe (maar dan ook echt moe) en neem daarna 1 of 2 dagen rust en train de dag dat je rust hebt een andere spiergroep. Herstel is dus heel belangrijk, want tijdens de rust herstellen en groeien de spieren. Ga je weer te snel trainen, dan breek je eerder de spieren af. Je zal dus een aangepast schema moet hebben denk ik. Ik wil je wel helpen hoor!
Het liefst 3x, want meer tijd heb ik er niet voor. Hulp zou wel heel fijn zijn, want ik heb nu het idee dat ik heel ongebalanceerd train, dat wil zeggen dat ik bijvoorbeeld alleen op maandag mijn rug train, op woensdag mijn borst, op maandag en vrijdag mijn benen, maar mijn biceps en triceps bijvoorbeeld weer elke dag. En dat voelt niet lekker zeg maar, ik heb niet het idee dat ik echt een lekker gebalanceerd schema heb. Hoe zou ik dat het beste kunnen aanpakken?
Waarom de rug en borst 1x, benen 2x en de armen elke dag? En wanneer de andere spiergroepen en wanneer de cardio? Goed, dit is jou verteld, maar ik zou het idd anders doen. Uhmm... ik denk dat ik jou even pb
Ja ik heb ze niet allemaal opgenoemd, maar was even om aan te geven hoe het verdeeld is. De cardio doe ik na de training, ongeveer 20 minuten. Ik weet eigenlijk niet waarom het zo verdeeld is... Ik ben benieuwd.
Anoniem
Geplaatst: 23-06-12 23:39
Weet iemand een fijne webwinkel waar ik dumbells kan kopen, zonder extreem hoge prijzen? Niet van 1,2, of 5 kilo, die koop je ook wel bij de wehkamp.
Ik ben met het vele herhalen gekapt, we gaan nu weer voor zwaarder en minder herhalingen. Vind ik toch fijner.
DDDMakkink
Geplaatst: 24-06-12 09:45
Ik pak gewichte die ik max 6-8 keer kan herhalen en dan 2-3 sessies Alleen wat ik zo raar vind is dat op het moment dat ik bezig ben dan voel ik mijn spieren echt Goed maar zodra ik stop is het ook weer goed Spierpijn is bij mij een dag en dan gaat het wel weer
Tiffany
Geplaatst: 24-06-12 11:15
Met jullie in me achterhoofd fanatiek aan de slag gegaan en ik heb nu best snel resultaat!Me buik wordt strakker en de spieren in me arm ga je mooi zien. Ook houd ik het langer vol op de crosstrainer en voel ik me geen slappeling meer tijdens krachttraining.. Leuk om jullie vorderingen te lezen!
Hmz, wou vanmiddag mn benen gaan doen, maar mn ouders komen langs om te verven, dus dat word morgen, weer maar 3 keer gesport deze week dus... Schiet lekker op zo...
Tiffany
Geplaatst: 25-06-12 08:08
Ik vind drie keer behoorlijk fanatiek... Hoevaak sport je normaal?
Mn doel is nu in de vakantie toch wel 4 keer per week iig. Maar dat is nog maar 1 keer gelukt. Als mn vakantie weer voorbij is ga ik waarschijnlijk weer terug moeten naar 2 keer per week
Oh wat frustrerend dit! Volgens mij zit ik met de volgende blessure... Last van mn linker scheen :S Geen idee hoe het komt, maar voelde het al licht bij de crosstrainer, iets meer na respectievelijk de lunges, squats en leggpress.. Heb paar jaar geleden na veel te fanatiek ongetraint in duinen gaan hardlopen in de vakantie mn schenen overbelast gehad, en dit voelt beetje hetzelfde, hoewel minder erg... Als het hetzelfde is, dan zou ik toch echt niet weten hoe ik dr nu weer aan kom... En dan moet ik verdorie mn been echt een paar week rust geven volgens mij... Bah bah bah! En verder ging trainen ookal niet lekker door darmkrampen, wel alles gedaan op normaal gewicht maar toch...
*baalt als een stekker* Mijn lijf wil gewoon niet fit worden lijkt het wel! En stomme sukkel van een instructeur daar, die me tijd geleden al niet goed de techniek van de lunge kon uitleggen, wist me ook niet te vertellen welke oefeningen ik nu met mn been zowiezo ff moet overslaan en welke ik wel gewoon moet doen... ik moest van hem gewoon voelen waarbij ik dácht dat ik die spier gebruikte, want dat kon hij me niet vertellen... Dude, daar ben je voor! Dus voor morgen maar een afspraak gemaakt, met een ándere instructeur... Kan ik ff overleggen wat ik met die scheen aanmoet, meteen ff mn schema bekijken en kijken of die moet worden aangepast onderhand, en ff vragen aan iemand die wel weet waar hij het over heeft (in tegen stelling tot die dude van vandaag) wat ik kan verwachten qua gewichtsverlies als ik zo doortrain... Deze gozer kwam met een zwetsverhaal over dat spier zwaarder is dan vet... Jah, joh, zo ver was ik ook al... Pfffft!
Ok, ik moest ff stoom afblazen, lol. Was rustig hier dit weekeind, hoe is het met jullie trainen dames?
EvelijnS
Geplaatst: 25-06-12 23:48
Vervelend Airborn, aan zo'n trainer heb je natuurlijk ook vrij weinig. Hopelijk krijg je morgen betere hulp.
Ik ben vandaag begonnen met mijn nieuwe schema, gekregen van MissFitness. Ik vond het heerlijk, even lekker los gaan, kan nu ook vrij weinig meer met mijn armen. Gelijk maar even een meting gedaan, die ging wel via een weegschaal, wat me een beetje onbetrouwbaar lijkt. Hebben jullie daar ervaring mee? De metingen: Gewicht: 62,5 Vetpercentage: 24,7 Vochtpercentage: 53,2 Spiermassa: 44,7 Botmassa: 2,4 Visceraal vet: 1
Dit weekend wedstrijden weer gehad in leeuwarden in een oud gevangenis onwijs gaaf deed niet goed voor mijn doen 3 keer 3de maarja 3 maanden uit gelegen dus nu weer volop aan de bak
Airborn
Geplaatst: 26-06-12 16:00
evelijn, vind dat je al een mooi figuur hebt hoor! Nicole, 3e is best netjes toch? Zeker na zo lang dr uit te zijn geweest.
Net heeeerlijk getraint, bovenlijf, tót ik cardio ging doen op de crosstrainer: ondanks de hak echt op de pedalen te houden had ik na 5 min wel echt weer last van mn scheen. Dus maar gestopt met crosstrainer en armfietsen gaan doen en daarna nog ff uitwandelen op de loopband... Wel een scheen blessure dus Hopelijk ben ik dr vroeg genoeg bij dat het snel kan herstellen, maar ga dr wel rekening mee moeten houden. had al overlegt met instructeur hoe ik dat aan zou moeten pakken, maar die had de hoop dat als ik mn hak naar beneden hield bv crosstrainer nog wel zou gaan zonder last (en dus zonder de blessure te triggeren). Helaas gaat dat dus niet door. Dus ga volgende keer ff kijken hoe dat gaat met de lunge, squat en legpress, ben dr beetje bang voor... Als ik hem daarbij ook voel maar ff overleggen, en misschien bovenlichaam maar in 2en splitsen ofzo? of een dag helemaal cardio... Hoewel dat ook lastig is als crosstrainer niet wil, hardlopen ook niet, wave moet ik uitproberen of mn enkel dat weer aan kan en mn scheen ook trouwens, blijft niet veel over... Goed balen dus! Ff blessure negerend wel mn schema geupdate: meer en zwaardere cardio na de krachttraining, met ook wat meer afwisseling daar in (in de cardio) en sommige kracht oefeningen íets aangepast, qua aantal reps, en lunges bv met bar ipv dumbbel en uitstappend ipv blijven staan.
Zat nu trouwens op 39,6% vet (op zn weegschaal ding gemeten, dus weet niet hoe nauwkeurig dat is)
edit: ik ga proberen te stoppen met icetea drinken en dat vervangen met water... Word heel lastig want ik drink pakweg 2 liter icetea per dag, en als ik te weinig drink krijg ik migraine... I'll keep you posted
Leuke fotos evelijn!! en nicole stoere foto. In een gevangenis lijkt me idd ook erg gaaf! 3x per week is goed hoor Airborn! niet kwaad op jezelf zijn Miss fitness zou ik je foto ook nog mogen? Ben erg benieuwd!
Vandaag fotootje in de sportschool.. zie heel goed waar ik nog aan moet werken. Haal m zo weer weg