[Centraal] Diëten en afvallen deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 14:36

Bij mij zijn het fruit en de zuivel nooit een probleem, maar die 200 gram groente daarentegen.. Ik eet me suf aan worteltjes en cherrytomaatjes en ik schep 's avonds flink wat groente op. Maar er zijn ook dagen als bijv. vrijdag en zaterdag waarop we hier thuis brood eten. Of als we pasta eten gaat er redelijk wat groente in, maar die 200gram red ik dan niet, we eten er dan wel vaak sla bij maar alles bij elkaar is toch niet voldoende. En die worteltjes komen me inmiddels aardig de neus uit!

Nu mijn moeder ook meer wil bewegen en gaan afvallen ziet de koel- en voorraadkast er voor mij een stuk gunstiger uit :D haha. Ik ben zondag weer begonnen met hardlopen en ga dat nu ook echt weer 3x per week volhouden. Zit er over te denken om mee te doen aan de Dam tot Dam Ladiesrun als stok achter de deur, maar ik ren liever 's avonds en gewoon alleen. Vraag me af hoe gelukkig ik dan word van zo'n wedstrijd :')

XLeandrosX

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 14:51

Ik eet 's ochtends kwark en 's avonds yoghurt toe. Tussen de middag alleen wat rauwkost gegeten. Ik was zo druk dat ik vergat te eten. Nu vind ik het te dichtbij de avondmaaltijd. Dus drink maar wat extra water en neem een stukje komkommer.
Ik zat al weken op een plafond van -5 en vanochtend waser toch weer een halve kilo af!!! Er zit dus weer beweging in.

horses_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 14:58

ik zit nu lekker aan me appeltje :)

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 15:12

Ik heb net een snack a jack rijstwafel gegeten. Zijn best lekker!

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 15:17

Ik heb er ook net 2 op, welke smaak had je?

Liin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 15:24

Ik heb het idee dat ik vandaag ook wel goed ga! Terwijl ik ziek ben, en me constant verveel (en dus lekkere trek heb, al scheelt het wel dat m'n keel pijn doet met eten := )
Vanochtend: een grote bak yoghurt met een schepje suiker
Tussendoor; 2kiwi en een paar sherie tomaatjes.
Vanmiddag; 2 broodjes (jam en ham) + krentenbol
Tussendoor; gekookt eitje

Nu nog volhouden de rest van de dag. Normaal eet ik trouwens wel meer maar doe nu niks.
Vanavond vis en een broodje hamburger, sla enz.

Blijf het knap vinden hoe hard sommigen van jullie gaan!

Edit; oh en al een stuk of 15 glazen thee met honing..

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 15:27

LynnDenise schreef:
Ik heb er ook net 2 op, welke smaak had je?

Bbq/paprika.. Jij?

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 15:28

BBQ/paprika vind ik ook lekker :9

Ik heb die met kaas op, maar die met caramel ligt ook in mn kast :D

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 15:30

Paprika vind ik ook lekker, de andere smaken lust ik niet :n

Liin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 15:32

Oeh die dingen zijn zoo lekker, ik lust ze allemaal :+

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 15:32

Ik lust alleen Paprika/BBQ en kaas...de rest lust ik niet :P

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 16:00

ik vind juist de chocola of de cocos/chocola het lekkerst :D

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 16:13

Ik vind alle rijstwafels vies, vooral als er zo'n laagje op zit zoals met snack a jacks

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 16:15

Ik zie hier allemaal enthousiaste afvallers en iedereen is goed bezig!! :D

Ik ben een stille mee lezer maar heb toch een vraag aan jullie en ik vind het zonde om daar een apart topic voor te openen.
Ik ben inmiddels 15 kilo afgevallen *\o/* en nu ongeveer 4 maanden stabiel in mijn gewicht.
Echter wil ik nog graag mijn laatste 5 kilo kwijt. Ik loopt bij een diëtiste dus dat zit wel goed :)
Alleen thuis begint het nu aardig te wringen in het gezin. Ik wil dus graag mijn laatste kilo's kwijt maar mijn moeder wil dit niet.

Mijn moeder is zelf te zwaar (niet ernstig, net aan overgewicht), eet graag en is verder heel tevreden met zichzelf wat ik heel stoer vind!
Maar de laatste tijd kan ze niks meer hebben als ik het over eten of gewicht heb. Ik praat de laatste 4 maanden helemaal niet meer over afvallen omdat mijn ma dus boos word. Wel heb ik het over verantwoord eten en waarom ik wat wel of niet eet.
Zo zou ik heel graag 2 dagen in de week geen vlees eten omdat het heel zwaar op mijn maag ligt.
Hier word ze dus heel boos om waardoor ik het maar eet (niet meer dan 100 gram, vlees is vlees :P) maar ik ben dit dus zat.
Ook kan ik geen snoepje, koekje of zoiets weigeren zonder een nijdige opmerking mijn kant op. Vaak laat ik die opmerkingen naast me liggen en haal mijn schouders op maar helaas lukt dat niet altijd.
Ik heb haar al eens gevraagd er mee op te houden en me mijn gang te laten gaan en te respecteren wat ik vraag.
Ik heb een prikkelbare darm en heb een lichte vorm van vet en zuivel intolerantie dus ik voel me snel slecht. Alleen zij ziet het alleen maar als excuus om te willen afvallen.
En geloof me anorexia zal ik nooit krijgen want ik hou zo van eten en soms ook echt van snoepen :D

Misschien hebben jullie tips, ook vanuit moeders oogpunt :) want ik wil me goed voelen en ja die laatste kilo's gewoon kwijt.

Voor de info, ik ben 1,73 lang en weeg nu 67 kilo. En geloof me ik heb gewoon vet rolletjes hoor ;)
Mijn streef gewicht is 63 kilo en dat is prima gezond voor mij.

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 17:51

Heeft de diëtist hier geen tips voor? Of is het misschien een idee om je moeder een keer mee te nemen naar de diëtist. Wellicht kan zij je moeder overtuigen om jou te steunen. Want het is wel heel moeilijk om zo verder te gaan. Heb je wel eens aan je moeder gevraagd waarom ze het vervelend vindt dat jij aan het lijnen bent.

Is 63 het gewicht wat je met de diëtist heb vast gesteld of wil je dat zelf graag? Het mag best iets meer zijn volgens mij.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 18:10

F_Orumster schreef:
We hebben helemaal geen zuivel nodig hoor.

Het gaat bij margarine niet om zuivel, maar om vitamines, calcium, mineralen en gezonde vetten die daar in zitten.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 18:15

Vandaag is het heel goed gegaan! Heb vrij streng gedaan want heb vanavond verjaardag van mijn opa :)

ikbenerniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 18:17

gefeliciteerd met je opa bonjoy

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 18:21

Naamloos1 schreef:
Ik merk dat heel weinig mensen hier zuivel eten... Is dat een bewuste keuze? Ik heb juist heel veel zuivel.. Vind ik echt lekker.. En gezond.

Volgens mij is zuivel helemaal niet zo gezond. In elk geval heb ik het gevoel van niet, omdat ik het zo tegennatuurlijk vind om melk van een ander dier te drinken. Een beetje smerig vind ik het idee ook eigenlijk.
Ik doe alleen Philadelphia light op brood en soms kaas. Maar veel meer zuivel neem ik niet.
Drink altijd water, nooit melk.
Wel ontbijt ik weleens met hüttenkäse, maar ik moet er dan niet teveel over nadenken waar het vandaan komt, anders vind ik het vies :')

Maargoed, volgens mij kan je zuivel prima schrappen/minderen :)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 18:23

Er zijn tegenwoordig ook veel producten op de markt die gemaakt zijn met soyamelk vooral van Alpro. En het verschil met echte zuivel is bijna niet te proeven vind ik vaak.

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 18:27

Lous schreef:
Er zijn tegenwoordig ook veel producten op de markt die gemaakt zijn met soyamelk vooral van Alpro. En het verschil met echte zuivel is bijna niet te proeven vind ik vaak.

Nou dan neem ik die wel niet, ik vind zuivel ook niet bepaald lekker :')

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 18:30

Geen melk, joghurt, kaas, boter, slagroom en ijs ( buiten waterijs)?
Wow kan ik me niet veel bij voorstellen, vind het allemaal veel te lekker.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 18:31

Mereltje schreef:
Naamloos1 schreef:
Ik merk dat heel weinig mensen hier zuivel eten... Is dat een bewuste keuze? Ik heb juist heel veel zuivel.. Vind ik echt lekker.. En gezond.

Volgens mij is zuivel helemaal niet zo gezond. In elk geval heb ik het gevoel van niet, omdat ik het zo tegennatuurlijk vind om melk van een ander dier te drinken. Een beetje smerig vind ik het idee ook eigenlijk.
Ik doe alleen Philadelphia light op brood en soms kaas. Maar veel meer zuivel neem ik niet.
Drink altijd water, nooit melk.
Wel ontbijt ik weleens met hüttenkäse, maar ik moet er dan niet teveel over nadenken waar het vandaan komt, anders vind ik het vies :')

Maargoed, volgens mij kan je zuivel prima schrappen/minderen :)

Zuivel is niet per se ongezond, maar het is eigenlijk niet natuurlijk dat volwassen mensen zuivelproducten eten/drinken. Daar zijn we helemaal niet voor gemaakt.
Ik ben zelf allergisch voor melkeiwit van de koe, schaap en geit. Ook allergisch voor soja, dus dat kan ik niet als vervanger gebruiken.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 18:45

Het is niet voor niets dat mensen uit diverse landen buiten Nederland niet tegen melkproducten kunnen. Wij zijn niet anders gewend en daarom kunnen we over het algemeen (uitzonderingen daargelaten) tegen lactose. Zuivel is denk ik vooral belangrijk vanwege de voedingsstoffen die het bevat. Zoals calcium en eiwitten.

Ik moet er niet aan denken zonder zuivel te moeten leven hoor! Daarvoor vind ik het veel te lekker :D

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 19:38

Lous schreef:
F_Orumster schreef:
We hebben helemaal geen zuivel nodig hoor.

Het gaat bij margarine niet om zuivel, maar om vitamines, calcium, mineralen en gezonde vetten die daar in zitten.

Ik doelde ook op zuivel, margarine heeft niet veel meer met zuivel te maken.
Daarnaast verschillen we van mening wbt margarine, dat vind ik echt troep.

Het is absoluut niet normaal dat wij zoveel zuivel zijn gaan eten. Het is alleen bedoeld voor onze eerste maanden van het leven, daarna neemt de moedermelk af en zou ook het enzym wat voor de lactose afbraak zorgt afnemen tot het niet meer wordt aangemaakt. Lactose is echter niet het enige probleem wat zuivel levert, ook de eiwitten zijn totaal niet voor ons bedoeld.

Calcium en zuivel... er komen eindelijk genoeg onderzoeken die het tegendeel bewijzen. Het is jammer dat veel voedingsadviezen gesteund worden door de zuivelindustrie.
Er zijn zelfs al onderzoeken die een sterke associatie zien tussen het nuttigen van veel melk en botontkalking.
Ook zijn er studies naar de tegenwerking van de eiwitten (met name caseïne, een eiwit waar ons lichaam niet veel van snapt) wat betreft calcium opname.