Haar/Haarverf deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Haar/Haarverf deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 23:23

Heeft niemand een simpel trucje om snel roos uit je haar te krijgen? Ik vind het echt vervelend om elke dag aan te horen: 'Er zit allemaal roos in je haar.' -O-

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 23:26

Manegepaard, deze shampoo werkt echt supergoed tegen roos :j ! Mijn moeder zweert echt bij deze shampoo, we gebruiken hem zelfs voor de hond die een wat lastige huid heeft :=

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 23:33

Bedankt, ik zal er zaterdag even naar zoeken :D Ik heb alleen wel donker geverfd haar, tast dit de kleur heel erg aan?

(Niet dat ik liever een mooi kleurtje heb dan roos hoor, ik ben veel liever van die roos af xd)

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 09:34

Alies, dan heb je de goede kleur. De 700 is een natuurkleur blond en daar zit dus geen extra roodpigmenten in. Een tint donkerder kom je meteen op 600 uit, en die is weer te donker denk ik. Ik zou het dus eerst met deze kleur proberen, donkerder kan altijd nog, lichter is schadelijker voor je haar omdat je dan weer moet bleken.

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 13:25

Ik heb een vraagje!
In november heb ik m'n haar rood geverfd, toen nog 2 keer zelf bijgewerkt met rode verf en inmiddels 2 keer met bruine verf in de laatste 3 maanden. Kan ik er nu een donkerblond pak verf overheen gooien zonder dat het een rode gloed krijgt?

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 13:31

Mijn ervaring is dat helaas de rode gloed altijd omhoog komt

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 13:55

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 19:11

Leuk!

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 19:14

Dat vind ik heel erg leuk staan! :)

Liin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 20:18

kunnen jullie mij helpen? Ik heb echt geen flauw idee wat ik met mijn haar moet...
Ik had een pony, ongeveer 3 jaar, maar dat werd ik zat en nu na een jaar is het eindelijk lang. Alleen nu vind ik het saai.. verven heb ik gedaan van de winter een spoeling (bruin), opzich leuk maar in de zomer houd ik toch graag mn eigen kleur.
Hier wat foto's, allemaal van afgelopen 1,5 jaar ;
met pony; Afbeelding
pony; http://i195.photobucket.com/albums/z212 ... daa/h2.jpg
zonder pony; http://i195.photobucket.com/albums/z212 ... daa/h4.jpg
zonder pony; http://i195.photobucket.com/albums/z212 ... daa/h5.jpg
zonder pony van de zijkant.. ; http://i195.photobucket.com/albums/z212 ... daa/h6.jpg
en de meest recente foto zonder pony; Afbeelding

zo met zoveel foto;s hoop ik dat jullie mij kunnen helpen!
Nog een keer een pony wil ik dénk ik niet, omdat ik zelf vind dat ik er heel jong door lijk hahah

edit; ik heb het dit jaar wel 3 keer geknipt, ook al lijkt het best dood op de foto :=
nog een edit; mijn haar is trouwens helemaal stijl, ook als het kort is, het lijkt daar namelijk alsof er dan slag in zit, maar dat is er normaal niet :P
Laatst bijgewerkt door Liin op 17-05-12 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 20:20

Je haar zo laten, want ik vind het prachtig :j

Alies, wil je foto plaatsen als je je haar geverfd heb? Ik zat ook na te denken over die kleur.

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 21:09

Lin ik vind je erg oudbollig lijken met een pony, zonder pony zie je er zo lekker fris en vlot uit! Zo laten dus! Wat misschien wel mooi is om je haar in een punt te laten knippen? Daar krijg je hele mooie lagen van aan de voorkant en zeker met stijl haar kan dat de boel vlotter maken. Als je een staartje doet is die heel speels en piekkerig op een leuke manier. Als een een punt te apart vind kan je vragen of ze het onderste puntje iets rond willen knippen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 21:32

Liin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 21:34

oke dankjulliewel! Ik denk dat ik dan inderdaad maar rond ga laten knippen en heb nu 1 laagje, misschien vooraan wat meer doen?

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 21:48

Lin je kan het aan de voorkant laten snijden in mooie lagen. Je kan bijvoorbeeld kiezen dat je van af je kin de lagennlaat beginnen, schuin naar beneden.

Beetje zoals je op dit plaatje ziet:
http://www.hji.co.uk/ImagePopup.aspx?imageid=qhs472&imagename=2006%20red%20layers&imagetitle=2006-red-layers

Je kan die lagen met de stijltang naar binnen stijlen, of leuk speels naar buiten.
Zo op deze manier bijvoorbeeld:
http://www.easy-hairstyles-everyday.com/image-files/large-layered-hair-styles-long-front-layer.jpg

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 22:21

Tutti_Frutti schreef:
Ik heb een vraagje!
In november heb ik m'n haar rood geverfd, toen nog 2 keer zelf bijgewerkt met rode verf en inmiddels 2 keer met bruine verf in de laatste 3 maanden. Kan ik er nu een donkerblond pak verf overheen gooien zonder dat het een rode gloed krijgt?

Nee, ik denk dat er heel veel kans is dat je de warmte (rood) gewoon nog gaat zien...

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 15:24

Zwitsal, _vivi_, sica en Davina_ bedankt voor jullie reacties!! :)

Ik heb het vandaag gekocht en de kleur op de verpakking is eigenlijk gewoon bruin, echt wel een stuk donkerder dan mijn eigen kleur. Ik ben eigenlijk nog steeds bang dat het te donker is..

Uitgroei hoop ik juist niet te krijgen, omdat het een spoeling is die naar verloop van tijd hoort te vervagen naar je eigen haarkleur. Omdat mijn haar niet snel groeit hoop ik dat de uitgroei bij mij niet zichtbaar is..

Verder is mijn haar niet geblondeerd, dit komt allemaal door de zon! (En het contrast op de foto versterkt het iets).

Davinia_, als ik het heb gedaan zal ik een foto plaatsen! :)

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 15:41

Hmmm... Zou die rode gloed heel erg te zien zijn, of dat het er maar een beetje doorschemert?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 22:02

Klis schreef:
Manegepaard, deze shampoo werkt echt supergoed tegen roos :j ! Mijn moeder zweert echt bij deze shampoo, we gebruiken hem zelfs voor de hond die een wat lastige huid heeft :=

[ Afbeelding ]

Ik heb hem gekocht. :D Ik zal hem vanavond uitproberen. :3

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 13:45

Davinia_ schreef:
Je haar zo laten, want ik vind het prachtig :j

Alies, wil je foto plaatsen als je je haar geverfd heb? Ik zat ook na te denken over die kleur.

Ik heb het gedaan! :D Deze kleur is ongeveer hetzelfde als hoe mijn haaraanzet was, dus ik hoop ook dat ik geen uitgroei krijg.
Foto:
Afbeelding

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 14:11

ziet er goed uit alies! mooi egaal ook volgens mij?

(enne, wat ben jij super knap! :D )

ik ga even kijken of ik mn paps over kan halen vanavond mn haren te verven. heb net haarverf gekocht.. meest asblonde die ik kon vinden.. is weinig aanbod in trouwens. ong 100 kleuren blond maar allemaal warm/goud/honing blond en ik kon maar 2 pakjes asblond of 'koel'blond vinden..
hopen dat t goed gaat op mn haar :=

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 14:30

Wow, prachtig! Kleur staat je ook echt super! En ben het met Zwitsal eens, je bent echt een knappe meid zeg!
Dat wordt mijn kleur voor als de zomer voorbij is (heb het namelijk vorige week lichtblond geverfd).

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 14:35

Bedankt! Ja, de spoeling is goed gelukt! Ik ben er blij mee! En 1 pakje was genoeg, dus als deze vervaagt kan ik nog een keer! (ik had 2 pakjes gekocht).
Knap vind ik mezelf trouwens niet, maar bedankt voor jullie complimentjes! :o

Nee, raar inderdaad! Ook bij de bruine kleuren is er veel meer aanbod in roodtinten. Terwijl ik juist zou denken dat veel mensen een natuurlijk resultaat willen en dan denk ik zelf eerder aan koel.
Wat voor kleur heb je nu?
Ik had mijn vader ook gevraagd, maar die kon niet met een kam met mijn lange haar overweg haha! Uiteindelijk heb ik alles er maar gewoon zelf met handschoentjes in gemasseerd.

Davina, ja zo hoort het eigenlijk ook! :D Licht in de zomer en donkerder daarna. Leuk dat je zo aan het wisselen bent!

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 14:40

Nou, ik moet nog beginnen met wisselen hoor, haha! Ik verf het al jarenlang lichtblond en eigenlijk ben ik dat spuugzat, maar ik durf niet zo goed donkerder te gaan :=

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 14:44

Haha oke! Ik heb ook enorm respect voor de mensen die grote veranderingen in kleur aandurven hoor! Dít was voor mij al heel dapper en eigenlijk maar een klein verschil. :P
Wat is je eigen kleur? Dit is niet een heel dramatisch donkere kleur en er zitten verder ook geen rode tinten enzo in, dus deze is redelijk 'save' denk ik! :D