De ziekte van lyme nummer twee

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 12:26

Helaas werd ik daar nog veel zieker van. Met Azitromycine zijn we begonnen. Helaas raakte daarvan alles in mijn lichaam van slag. Geen eten meer binnen houden en vreselijk ziek (en ik ben wel wat gewend). Ik ben helaas heel lastig met antibiotica. Ik kan bijna nergens tegen. Dus als ik weer eens wat opgelopen heb dan is het altijd weer zoeken waar ik wel tegen kan.

Hannanas: insmeren met factor 30 of factor 50? Ik verbrand echt nooit en smeer me normaal in met factor 10 of 20. Ik wordt ook heel snel bruin.

Meert

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 13:17

Insmeren met factor 50. Ik heb vorig jaar tijdens de zomer doxy geslikt, en smeerde me in met Ultrasun 50. Ik gebruikte er ook één speciaal voor je gezicht. Ik smeerde me 's ochtends 1 keer in, verder niet te veel in de zon en altijd een pet op. Ik heb gelukkig op deze manier geen last van de zon gehad.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 13:31

Dankjewel Meert!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 14:24

Azitromycine gaat ook als een speer met de zon erbij.
Dat gaat hem ook niet worden hoor.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 14:26

Ik deed met minocycline (en azytromicine en artemisinine) ook een flinke laag zonnebrand op, en dan zoveel mogelijk in de schaduw blijven. Nu heb ik Zinnat en Rifampicine, daarbij is de zon een minder groot probleem dus nu hoef ik er gelukkig niet meer zo op te letten.

Wel heel erg balen dat je zo slecht tegen antibiotica kunt :(:)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 14:36

Antibiotica is ook zooi als je erg ziek bent.
Ik nen om die reden begonnen met MMS, en dan beginnen met een halve druppel per dag, en na een paar weken kon ik rustig opbouwen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 19:02

Ik twijfel trouwens enorm momenteel.
Heb de mogelijkheid om azitromycine en rifampicine te gaan slikken.
Plaquenil vind ik zooi persoonlijk, het onderdrukt mijn immuunsysteem.
Hebben jullie baat bij rifampicine?
Ik ga het dan in combinatie met probiotica nemen en detoxdruppels van nutramedix en mijn normale middelen.
Pijnstillers heb ik genoeg in huis, ook grof erg geschut.
Eens in de paar dagen wil ik dan een dag stoppen en Zeoliet gebruiken om even op te ruimen zeg maar.

Waarom ik twijfel.. Ik zie er tegen op, en flink ook.
De pijn wil ik niet, maar ik kan nu wel magnesium prikken dus hopelijk valt dat dan mee qua pijnlijke kramp nu.
Het houdt in dat ik weer in moet leveren en dat wil ik zo niet, maar ik wil wel weer even gas geven om die bartonella weg te krijgen..
Ik ga het denk ik wel houden bij 600 mg rifampicine en 500 tot 1000 mg azitromycine, anders ga ik er aan onderdoor denk ik.
Vooral de pijn vind ik vreselijk. :(

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 20:05

Ik heb Rifampicine & Zinnat nu bijna 2 weken, dus nog vrij kort om te zeggen of het helpt. Maar ik ben niet achteruit gegaan en ben mijn buitenritjes aan het opbouwen dus ik denk wel dat het goed gaat zo :)
Ben ook veel minder misselijk dan met de Mincocycline, azytromicine en artemisinine.

Ik gebruik nog steeds geen pijnstillers, alleen soms paracetamol of ibuprofen als ik flink hoofdpijn heb.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 22:35

Bij mij is die rug een probleem.
Mijn rug schiet scheef, en dan blokkeren er zenuwen wat verrekte zeer doet.
Verder kan ik het branderige wel hebben, maar die scheve wervels?! -O-
Ik heb vanavond de eerste dosis rifampicine en azitromycine genomen.
Tot nu toe nog geen last van, wel een wat branderige huid en droge ogen, en ik zie wat wazig lijkt wel.
Beetje blurred, heel maf.
Heb sowieso tramadol genoeg liggen maar voor het geval dat ook zwaarder.
Die rug word op een gegeven moment zo pijnlijk dat ik echt migraine achtige hoofdpijnen krijg.
Hopelijk kan ik dat nu voorkomen door magnesium te prikken, dat zou de eerste keer zijn dat ik echt een lange kuur vol zou houden.

Maar van de week ging ik ook vrolijk door 10 mg morfine heen.
Ik werd onrustig van de morfine, en daardoor kreeg ik wat kramp waarvan ik koppijn kreeg, dwars door de morfine heen. :+
Daarna heb ik een druppeltje wietolie erbij gedaan voor de kramp, en toen was het goed, alleen nogal jammer dat ik echt 19 uur suf ben geweest van dat ene pilletje.
Retard werkt bij mij nogal lang. :')
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 21-05-16 22:42, in het totaal 1 keer bewerkt

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 22:39

Hmm dat is een nare, die rug ook :\ Nu je droog zegt denk ik ineens wel aan mijn keel. Ik drink misschien wel 3-4 keer zoveel dan normaal, ookal dronk ik al echt niet weinig. Ik heb bijna non-stop een droge keel. Maar opzich is dat wel goed want de afvoer gaat lekker snel zo..

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 22:46

Oh, jij was snel.
Dat droge heb ik ook standaard met behandelen inderdaad.
Drinken helpt dan gewoon niet..
Maar hetzelfde met mijn huid, ik krijg gauw een te droge huid.

Ik moet altijd wel grinnikken om een fout ding bij antibiotica.
Zodra ik het woord soa hoor ergens zeg ik altijd: kan ik niet hebben!
Als die soa er nu NOG zit is het een hele knappe soa! :')
Of als men over parasieten of wormen begint: ja als er een persoon in Nederland is zonder wormen ben ik het. :')
Ik heb mezelf recent nog drie keer behandeld met een anti parasitair middel. :+

Die rug.. Ik kan het niet zo goed omschrijven.
Maar ik heb liever flink pijn in mijn harses als pijn in mijn nek en rug.
Met huis tuin en keuken hoofdpijn loop ik wel door, no problemo.
Maar die nek en rug is zo naar.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 08:39

Ik ben het nu al spuugzat, net 12 uur na de eerste dosis.
Werd net wakker omdat de pijn op kwam zetten, maar mijn hele ruggengraat en nek doet al zeer en de hele zooi zit nu alweer scheef.
Dat ondanks een ampul magnesium gisteravond, dus het is niet zoals waar ik hoopte kramp maar zenuwpijn.
Zittend heb ik er minder last van maar de druk erop van liggen doet nu al flink zeer.
Ik ben er echt misselijk van..
Net wat gegeten en bij het opstaan voel ik zeker 5 wervels terugschieten in mijn onderrug.
Nou dan voel je je als het zo doorgaat dus elke dag of je hele rug niet lief verbouwd is door een manueel therapeut, word ik daar vrolijk van? Nee.

Voor vannacht had ik flinke pijnstillers, ik werd heerlijk wakker maar nu is dat uitgewerkt.. Juist m.
Net 20 minuten geleden mijn standaard tramadol gepakt en iets tegen de misselijkheid, nu zakt de pijn weer wat weg.
Maarja, binnen 12 uur dus al extra pijnstillers nodig, wat absoluut geen paracetamolletjes zijn en iets tegen de misselijkheid.
Ik vraag me echt af of ik dit moet doorzetten.
Groffe gok is dat ik binnen nog geen 2 dagen op minimaal 150 mg tramadol zit en over een week kan je de morfine wel uit de kast halen.
Vannacht heb ik daar op geslapen, 10 mg snelwerkend met 1 druppeltje thc olie voor de kramp.
Nou fantastisch, heerlijk geslapen maar nu is het welkom in de realiteit.

Ik weet het even niet, iets met uit het veld geslagen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 09:46

Over opluchting gesproken. :+
Net op hoop van zegen acupunctuurnaaldjes geprikt.
En echt, toen ik in mijn borstspier, ik gok 9 cm onder mijn sleutelbeen een naaldje prikte plopte er op die hoogte gelijk een wervel terug op zijn plek.
Dat is dus iets wat niet zou moeten kunnen volgens mijn fysio, het gaat te makkelijk.
Maar daardoor is het ook te makkelijk scheef..
Nouja ik ben voor nu in elk geval van de druk op mijn zenuwen af, nu heb ik alleen nog het branderige van de ab en wat hoofdpijn, nou dat maakt me niet uit. :Y)
Ik heb er 10 naaldjes doorheen gejaagd, alles stond zo strak en ik denk dat er wel 8 wervels scheef stonden die nu weer goed zitten.
Niet zo gek dat dat pijn deed. :=
Maar nu ben ik wel een blij ei, mooi weer gefixt. :P

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 15:51

Moonfish, fijn dat je zelf wat op hebt kunnen lossen met de acupunctuur! Hopelijk gaat het nu even echt beter met je

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 18:44

Nou.. Tot nu toe is het nog ok wonderlijk genoeg.
Net een tweede tramadol genomen terwijl ik er normaal 1 slik.
Maar als dat het ergste is? Als het zo blijft hang ik de vlag uit, maar dat zal wel niet..
Wat kan een mens opgelucht zijn zeg, zo is het heel goed te hebben.
Mezelf kennende moet ik er nu wel echt bovenop zitten, dus vanavond weer en waarschijnlijk elke dag met de antibiotica wel.
Maar als ik dan een beetje een leven heb mij best.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 21:41

Dit gebeurt er met een scheve wervel..
Afbeelding

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 00:02

Melody, neem jij rifampicine echt voor of ruim na het eten?
Ik heb gauw dat ik ontzettend misselijk word van antibiotica op een lege maag.
In elk geval wel van azitromycine en doxy, dat doe ik echt niet meer. :P
Heb het nu ingenomen met een dun plakje glutenvrije ontbijtkoek, dan heb ik geen last van misselijkheid.

Mijn urine is trouwens zo oranje als wat, en rood als ik te weinig drink. :#
Ik ben trouwens op de eerste dosis na niet meer misselijk geweest, de eerste dosis heb ik een pilletje tegen de misselijkheid gepakt omdat ik groen zag.
Verder kan ik aardig functioneren op brainfog en een muurvaste rug na.
Slik alleen meer pijnstillers nu, vandaag dubbel tramadol en ik moet eigenlijk nu alweer innemen omdat ik erdoor breek.
Mijn huid begint wel al droog te worden, maar mijn huid is wel prachtig zo.
Echt als het zo kon blijven werd ik model. <<) O:)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 00:09

Even kort:

Ik neem rifampicine op lege maag en hoe roder je piest hoe beter!

Balen dat je er zoveel pijn van krijgt!!!

Hier mwa. Sinds stop behoorlijk veel pijn. Vandaag bloed geprikt voor xe cd57, ben benieuwd. Ondertussen doorgaan met oa hoge dosissen ester-c, Now liver detox, magnesium,vit d en om de dag methylcobalamine b12 injectie zetten.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 00:15

Ik neem het 2 uur na mijn ontbijt, en dan 1 uur daarna lunch.
Ik heb er nog steeds geen last van, echt super! Ik kan nu gewoon meteen na het slikken naar de cavia's (zolder) om die eten te geven, bij de vorige moest ik eerst een tijd liggen :D Alleen mijn gewrichten steken volgens mij wat meer, maar dat ligt denk ik meer aan het rijden opbouwen dan aan de medicijnen.

Ja hier ook hartstikke oranje, ik vind het zo grappig _O- Ik drink onwijs veel, moet ook super vaak plassen en zweet mega veel. Lijkt mij een goed teken want het wordt zo wel goed afgevoerd.
Al is dat zweten wel vervelend want dat is dus meestal met opvliegers.

Die zalf lijkt goed te werken en ik vind hem veel fijner dan die ik had, trekt snel in. De bruine korstjes zijn weg dus nu is het een stuk normaler schraal en het doet niet meer zo pijn!

Al met al ben ik heel tevreden hoe het gaat :D Maar er is genoeg ruimte voor verbetering :P

Klote dat jij meer pijn hebt Sanne :(:)

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 00:18

Hoop dat je er baat bij gaat hebben moonfish!

Ik heb vrijdag zaterdag zondag tijdelijk zonder ab gezeten. Was niet op voorraad bij apotheek. Gelukkig amper last gehad. Wat meer pijn maar niet noemenswaardig

Nu weer begonnen om laatste 10 dagen af te maken
Ben toch duizelig en misselijk :( vanmiddag klasgenoot moeten laten zitten met een presentatie. Kon niet op m'n benen staan.
Was altijd wel beetje dizzy en misselijk van doxy maar nu ineens wel heel erg. Heb ook andere tabletten, gewone Ipv dispers. Misschien dat het daar van komt

Verder ook nog wel leuk nieuws
Een nieuw bijrijd paardje die in volpension staat. Dus als ik slechte dag heb wordt er nogsteeds perfect verzorgd

Dit is Twikke ☺
Afbeelding
Afbeelding

Hoop begin juni te horen hoe nu verder na 8 weken doxicicline

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 00:28

Wat balen dat dat zo verergerd door de doxy, dat zijn rotklachten :(:)
Die momenten dat ik op school iemand moest laten zitten vond ik altijd het ergst, dan voel je je zo schuldig ondanks dat je er niet voor kiest..

Wat een leukerd! Wat mag je allemaal met hem doen?

Ik heb een mega blije verzorgpony nu we weer regelmatig buiten rijden en opbouwen. Daar kan ik zo blij van worden, dat gelukkige kopie <3
Afbeelding
Ik mis een beugel omdat ze even moest wachten. Dat was wat teveel gevraagd dus sprong ze aan met een reeks flinke bokken :+
Als we alleen zijn doet ze het super goed, alleen het gras staat erg hoor dus zeker in stap heb ik best wel moeite om haar daar vandaan te houden. Ik moet daar dat consequenter in zijn want ze heeft nu door dat het lukt en dan kan ik haar niet inhouden.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 00:40

Knuffel voor jou Hannanas..
Pijn is rot, ik weet er alles van helaas.
Het jammere is dat het hier ook echt zenuwpijn is, er werkt weinig tegen behalve tramadol en sterker, werkt bij jou paracetamol, brufen, naproxen of diclofenac wel?

Ik weet het van het rode de eerste dag had ik weing gedronken en was het echt rood-rood, heel idioot om te zien.
Had vanavond wel flink pijn, maar ik heb wederom 20 plekken aangeprikt en moeders daarbij licht laten manipuleren.
En vooral bekken laten bewegen en bovenlijf stil laten houden, terwijl ik ontspan.
Dat zorgt dat er weer meer beweging in komt doordat het weer juist bewogen heeft.
Eigenlijk heel, heel licht wat een manueel therapeut ook doet.
Psychisch gaat het wel goed nu, toen ik na 12 uur al die pijn had was het oprecht even paniek, zoals wel opgevallen was denk ik.
Maar ik heb het op kunnen lossen, goed naaldjes blijven prikken en morgen krijg ik weer nieuwe vleugelnaalden om magnesium te prikken.
Ik en magnesium zijn zo: :+: met elkaar. :')
Die zijn op en de levering had veel vertraging..
Mocht het straks echt uit de hand lopen heb ik nog zwaardere pijnstillers, en dat stelt me wel heel erg gerust moet ik zeggen.
Ik voel me wel een ontzettende muts tussen jullie hoor. :o
Jullie slikken het al tig weken en bij mij was mijn rug al binnen 12 uur zo'n ramp dat ik dacht laaaaat maar weer.
Maar ik weet rationeel ook wel dat (deels) geblokkeerde zenuwen ook gewoon echt flink zeer doen, en dat dat dat dus niet gek is dat ik dan piep.
Mijn gevoel zegt stel je niet aan, niet nu al. :n
Het vervelendste is dat de pijnstillers zo heftig moeten zijn, al ik heb gelukkig geen last van sufheid van tramadol en dat is errrrug fijn.
Daardoor kan ik nu nog goed uit de voeten.

Geniet van je verzorgpaard Eloya! *\o/*
Melody, leuk he dat blije, ik kan daar erg van genieten!
Ik heb vandaag clickertraining gedaan met het doen straks een plek in de mond van mijn pony te kunnen spoelen, bij een kies.
Vond hij ondanks het geprut aan zijn mond toch leuk, eten!
Dat is voor mij ook wel echt leuk, hersenkraken en zien hoe hij reageert op wat ik vraag, heel leuk vind ik dat..

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 01:41

Ik slik trouwens ook maar 600 mg rifampicine, dus dat het niet door rood is vind ik niet erg..
Azitromycine slik ik 1000 mg, dat is normaal 1500 max met lyme vaag uit mijn hoofd.
Ik werd eerder van 2x 250 mg al best beroerd, dus dat dit goed gaat is echt een enorme verbetering. :)
Ik pies me trouwens echt suf, niet normaal.
Blijf maar drinken en ik blijf maar naar de wc gaan.
Nou het spoelt lekker door, mij prima.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 10:08

Gelukkig kun je het nu met die naaldjes goed onder controle houden!
Wat ik niet helemaal snap, wat deed je nou wat een manueel therapeut ook deed?
Ik heb de manueel therapeut namelijk alles behalve licht ervaren := Vorig jaar ben ik daar 3 keer geweest, toen is alles recht/los getrokken/geduwd/gezet. Dat ging juist super hard en sindsdien is zeker mijn rug echt verslechterd en zit ik ook scheef op Mel -O- Het lijkt net dat er in mijn onderrug een knik zit ofzo.

Rifampicine slik ik nu precies 2 weken, dus ook nog niet zo lang! Het is puur geluk dat ik nu geen extra last heb want bij de Mino had ik dat vooral de eerste 2 weken wel flink. Dus je bent geen muts, ik heb dit keer geluk :P
Van de Minocycline, azytromicine en artemisinine werd ik ook echt super misselijk. Ik had niet door dat die daar zo'n groot aandeel in hadden. Dat is nu echt veeeel minder :D

Leuk dat je clickertraining doet! :D En slim om dat te doen om bij een plekje te kunnen.
Ik doe met Mel wel wat simpele vrijheidsdressuur/grondwerk dingetjes, maar zonder clicker.

Ik heb ook maar 600 mg, azytromicine had ik maar 500 gram.

Ja dat heb ik dus ook! Volgens mij zit ik echt op elk half uur, heel handig als je een keer wel ergens heen wil _O- 's avonds is dat oranje al helemaal weggespoeld :+

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 21:46

Een manueel is soms best grof geweld, dat doen wij niet hoor.
Maar een duw op mijn rug of mijn rug laten draaien is legaal bevonden door mijn therapeut, als we maar niet gaan wrikken.
Maar ik prik wel eerst magnesium en daarna naaldjes, dan is het zo ontspannen dat je het vrij makkelijk recht kunt zetten. :+

Vandaag echt een poedersuiker. :n
Vannacht onwijs slecht geslapen omdat ik hoogst nodig magnesium moest prikken maar dus geen naalden meer had.
Ik sliep pas om 5 uur en ondanks een derde tramadol en meer pijn.
Vandaag kreeg ik ze binnen, en het pakketje met 6 naalden omdat ik bang was dat ze nog veel later kwamen.
Maar die nieuwe naalden zijn echt poedersuiker, het slangetje is te stug waardoor de naald of eruit schiet of beweegt.
En door de antibiotica en dus denk iets uitgedroogt zijn is prikken sowieso veel lastiger, het prikken lukt wel maar het blijft niet lopen.
Dan is het dus sturen en hopen dat het blijft lopen, maar dat is nogal lastig.
Conclusie ik zit nu met 5 prikgaatjes in mijn arm en ik heb 4 naalden verkleut.

Verder al de hele dag misselijk, van de antibiotica en van de pijn in mijn rug.
Mijn kop is mistig en nu ben ik echt even sjaggo.
Ik wil zo graag mijn pony trainen maar weer moeten skippen omdat ik gewoon niet lekker was en pijn had.
Nog effe en ik kap ermee, ik ben het nu al zo spuugzat!
Gisteren 150 mg tramadol totaal, 10 mg morfine en nog pijn en kramp.
Pas na een 1,5 uur zakte het weg, stom gekloot!
Mijn nek is nu ook een ramp, zo acupuncturen en hopen dat het wegtrekt, godsamme...... :roll: