Beginnen met hardlopen, tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy31

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 13:22

Heb vanmorgen gelopen, heerlijk in alles rust zeg! Dacht ff een ander rondje te lopen maar toen had ik 2 tunneltjes en dat redde ik toch niet, maar op zich vond ik het niet verkeerd gaan. Ga denk morgenavond les 3 doen, voelt wel lekker hoor

barkruk

Re: Beginnen met hardlopen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 16:01

Wanneer houd die regen op? Ik wil rennen!

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 16:36

barkruk schreef:
Wanneer houd die regen op? Ik wil rennen!

Hier is het vanaf gisteravond al opgehouden met regenen!
Ik ga dinsdag weer beginnen.. de stijfheid is aardig weg :P

barkruk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 16:40

Oke, volgens buienradar is het allemaal bijna weg. Dan kan ik me gaan omkleden :)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 17:00

Ik ga zo lekker ín de regen :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 17:05

Heb vanmorgen al gelopen toen het nog droog was hier.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 17:15

hier is het de hele dag al droog! Ik ga vanavond nog lekker lopen. Ben wel heeeel moe. Heb al veel gedaan vandaag

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 18:09

Mijn planning klopt ook weer niet.. Wilde even snel wat nieuwe muziek op mijn telefoon zetten, toen móést ik een update doen (en ik haaaaat iTunes, mijn iPhone kan echt niet met iTunes overweg) en sindsdiens loop ik dus serieus te klooien om mijn telefoon weer aan de praat te krijgen. Echt, grrrrrr, ben zoooo boos...

Dus eerst dit fixen, dan nog even snel een rondje lopen voordat mn vriendjes hier zijn!

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 18:11

Ik ga in plaats van vanavond morgen vroeg lopen. Moeders en ik hebben geen zin meer. Wij moeten dus echt s'ochtends gaan want s' avonds is niets voor ons. Dat stellen we het altijd uit en dan hebben we geen zin meer. En in de ochtend is gewoon lekker. Voel ik me lekker fris over de dag :)

barkruk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 18:14

Net terug van les 3. Die had ik eigenlijk gisteren moeten lopen, maar toen ging het niet ivm werk etc.
Maar nu regenvrij dus, ging lekker.

Wendy31

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 21:40

@Yv, ja dat is irritant! Ik was van de week al onderweg toen ik erachter kwam dat ik per ongeluk de lessen gewist had hahaha kon ik weer terug naar huis, snel aansluiten op de laptop en weer over zetten!

Ik vind 's ochtends lopen denk ik ook lekkerder, voelde me de hele dag lekker en fit!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 22:31

Lekker bezig dames!

Ooohjeetje, wat zonde!!

Ik ben helemaal trots! 24,5 minuut gelopen, waarvan 1.5 warming up. 23 minuten achter elkaar gerend dus :D!!!! Daarna de laatste km naar huis gewandeld.

Marijke_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 23:08

Super goed Yv! +:)+ Echt knap!
Morgen ga ik weer lopen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 23:13

yv, wat goed zeg!

barkruk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 00:00

Ik worstel met mijn oordopjes. Ik gebruik de MP3 functie van mijn telefoon en de bijbehorende oordopjes. Maar die worden door het zware tussenstukje ritmisch uit mij oren getrokken. En ik wordt door dat zelfde tussenstukje aangevallen tijdens het lopen. Nu heb ik de oorhaak van mijn auto-headset gebruikt, maar dat kan dus maar voor 1 oor. En nergens op internet kan ik losse oorhaken vinden, helaas...

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 00:19

Je hebt wel speciale sport-oordopjes/koptelefoontjes en ook wel van die 'verloop' stekkertjes die je in je telefoon kunt pluggen en dan je normale oordopjes in kunt doen. Is misschien een idee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 00:30

barkruk, ik kan ook niet met oordopjes, daarom heb ik een on-ear koptelefoon van sennheiser, de px200 (uit mijn hoofd). Dat is echt een superding, maar sluit het omgevingsgeluid wel makkelijk buiten en daarom staat evy bij mij niet hard.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 11:25

balen zeg!! ik wou vandaag rennen maar het blijft hier volgens het nieuws en buienrader de hele dag regenen.. Laat ik nou net gister me haar donker hebben geverft... Dus als ik in de regen ga lopen zijn mn kleren bruin/rood :=

Marloessjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 12:20

ik heb even twee dagen rust dag. Morgen ochtend ben ik weer van de partij. Wou eigenlijk in de namiddag gaan maar hardlopen met 32 graden in de zon is écht niet te doen ben ik achter gekomen..

barkruk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 14:37

Ja, ik denk dat ik daar maar naar toe moet. Ik kan nl wel andere oordopjes in mijn telefoonstekker pluggen. Maar ik probeer altijd eerst of ik het niet met bestaande dingen kan oplossen voor ik iets nieuws aanschaf.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 15:41

Marloessjee schreef:
ik heb even twee dagen rust dag. Morgen ochtend ben ik weer van de partij. Wou eigenlijk in de namiddag gaan maar hardlopen met 32 graden in de zon is écht niet te doen ben ik achter gekomen..

Weet je wel hoe jaloersmakend dit bericht is..... Ik zou er een moord voor doen om nu met 32 graden te moeten lopen.....

Marijke_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 16:00

Vandaag ga ik met een vriendin hardlopen :D
Dus even niet volgens het schema. Maar eerst 10 minuutjes heen naar stal,
dan moeten we even paardjes binnenhalen enzo,
daarna weer 10 minuutjes terug :j

Marijke_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 19:19

Heb trouwens ook een smart phone sinds gisteren, dus ik ga even een goede app zoeken ervoor! :D

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 19:28

Pff nee hoor, je mag van mij die 32 graden houden ;). Ben 1 keertje toen het hier 33 graden was met een vriendinnetje wezen skaten en serieus.. Wat waren we blij dat we onderweg even konden neerploffen bij een restaurantje! Was echt geen doen meer!

Thanks trouwens, ik was ook wel heel erg trots op mezelf! Vandaag nog even met een vriendinnetje meegeweest voor die les 1 van Evy, maar het weer speelde niet echt mee, dus die laatste 3 minuten heeft ze weer niet gered. Ze was erg boos op zichzelf, vooral omdat het de vorige keer bijna gelukt was, maargoed.. Heb d'r ook gezegd dat het toen miezerde en zo maar 5 graden koeler was. We gaan gewoon rustig verder en een dezer dagen haalt ze 'm echt wel :j. Ik ga nu lekker genieten van 2 rustdagen, want ondanks dat die 3 lessen met haar meelopen appeltje-eitje voor me was, heb ik toch 5 dagen achter elkaar gelopen kom ik nu net achter.. Niet zo slim :+.

Over die oortjes.. Je hebt van die speciale hardloopoortjes he..
Zoals deze (beugeltjes achter elk oortje)
Afbeelding
of deze (beugel achter je hoofd langs)
Afbeelding

Deze zijn allebei van Sennheister, maar weet wel zeker dat je ze ook goedkoper zult hebben van andere merken.

Edit: Vond net deze nog, van JVC, om en de nabij 10 euro. Zal wel even wennen zijn, omdat dit geen oordopjes zijn, maar zeg maar hetzelfde principe als een hoofdtelefoon..
Afbeelding

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 20:01

Zo! Ik heb les 22 gelopen. 2x 15 min. Was pittig maar ging goed! Had er geen moeite mee opzich alleen kreeg zo last van mij zijsteek! niet fijn. Maar wel doorgelopen :j Ben weer trots :D