[Centraal] Diëten en afvallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 18:14

F_Orumster schreef:
ukje schreef:
Ontbijtkoek is per defenitie niet echt aan te raden, aangezien het een niet basis product is en dus gezien kan worden als een koekje annex tussendoortje. Al denken heel veel mensen dat dit een gezonde vervanger is van brood. En RR er bestaat ook glutenvrije muesli die is te koop bij de natuur winkel.

Maar je kan ook een lekker broodje gezond maken of iets dergelijks.

_/-\o_
Hoeveel mensen denken dat dit gezond is, absurd.

[/gaat even uit bijleesmodus :D ]

door mijn diëtiste werd ontbijtkoek aangeraden als vervanger van brood, wat ik niet lust,. Dus niet zo raar dat mensen dat denken dan := ...

Maargoed, ergens is het wel logisch. Aangezien ik denk dat zulke bewerkte producten waar ook nog eens extra suiker aan is toegevoegd, sowieso niet echt thuis horen in een 'gezond' dieet. :D . Maar dat is mijn visie er op :D

Ladyloe

Re: [Centraal] Diëten en afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 19:01

Ik meld me ook!

Ik ben sinds vorige week begonnen met "lijnen".. Ik leefde op cola en ice tea.. Snoepte en snackte er op los.. En maar volhouden dat ik kon eten wat ik wilde zonder dik te worden.. Helaas ben ik het afgelopen jaar veel aangekomen en is het nu tijd voor verandering. Ik heb mezelf gewogen en ik zat 10 kg boven het gewicht dat ik dacht dat ik had! Dus de tijd was juist!

Ik ben begonnen om te gaan ontbijten.. Dit deed ik nooit omdat ik altijd vrij laat me bed uit kom (11 uur) en een uur later zou ik dan toch lunchen.. Maar goed nu eet ik zodra ik uit me bed kom 2 plakken ontbijtkoek met 1 of 2 koppen thee..

Tussen de middag 2 volkoren boterhammer met kipfilet of rookvlees of appelstroop of slankiesmeer kaas 20+.. En een stuk fruit.. Hierbij drink 1 glas cristal clear..

Als tussen doortje neem ik een stuk fruit of een rijstewafel..

Mijn avond eten heb ik niet echt aan gepast in zo verre ik eet geen sauzen meer zoals mayo e.d.. Ben voorzichtiger met zout en eet geen 5 dagen in week meer gefrituurde zooi (op het werk, werk in de horeca)

S'avonds na het werk heb ik altijd trek.. Want ik eet daar al rond half 5 en als ik dan rond 00:00 thuis kom heb je best trek.. Nu probeer ik tussen door op me werk ook nog fruit te nemen.. En heb van die drinkboullion van opkikker..

Over de gehele dag drink ik nog spa rood en thee.. En ook gewoon kraan water..

Daarbij ben ik ook gaan hardlopen.. Dit doe ik om de dag..

Nou morgen ben ik een week bezig en ga ik me ook weer wegen.. Vind dit best spannend! Een vriendin van me had al gezegd dat ik me niet te veel op gewicht vast moet zetten omdat je soms niet veel of geen kilo's kwijt bent maar dat je omvang wel minder is geworden..

Ben benieuwd wat jullie er van vinden!

Norton

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 19:05

Bosritje vanmiddag viel niet onder de categorie sport. Was samen stalgenootje dus veel gebebt en weinig gedaan afgezien van een flink stuk draven. Bovendien is het erg nat in het bos en was het druk met wandelaars.

Succes voor iedereen die is begonnen met lijnen. Ik blijf nu sinds maanden aardig op gewicht. Zou er nog 3 kilo af willen hebben maar daar moet ik echt veel voor laten en met het vele sporten valt dat niet mee.

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 21:08

Ondanks een mc-donalds uitstapje (vind ik zo moeilijk, dan gaat iedereen, en dan?) is het toch goedgekomen met de calorietjes :).

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 21:14

nou, strak plan ladyloe!! succes!

mc D... mjam :9

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 21:23

Als je let op de kholydraten,en je bent geen gewicht kwijt dan ben je wel omvang kwijt.Ik ben nu ook geen gewicht kwijt maar kon gisteren wel in een zomerbroek :j .

charissiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 21:26

Hoi Allemaal! Ik zou het leuk vinden om af en toe met jullie mee te kletsen. Ik ga morgen aan de lijn, en heb me vanaf vandaag ingeschreven bij Weight Watchers online. Ik ben nu nog aan het orienteren over die website, dus als iemand nog leuke tips of ervaringen heeft,dan hoor ik het graag. Mijn streefgewicht is 10kg afvallen. Heel stom, maar ik heb er echt zin in! Gewoon weer lekker in me vel zitten! Maarja... het zal wel even doorbijten zijn!

Ik wil jullie in ieder geval succes wensen, en als je al bezig bent! Hou vol!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 21:27

Ik val altijd af als ik bij de Mac ben geweest, heel vreemd.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 21:35

marleen_usar schreef:
Ik val altijd af als ik bij de Mac ben geweest, heel vreemd.

nou elke dag heen denk? :')

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 21:48

@charissiej: gezellig! Ik had er ook echt zin in, en vind het nu ook nog steeds leuk, ben er wel veel mee bezig hoor in gedachten ;).
@marleen-usar: idd: lekker elke dag erheen :P. Wordt wel een duur grapje dan.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 22:35

Zo, wij hebben een lekkere strandwandeling met de hond gemaakt vandaag, dus lekker weer in beweging geweest. Beiden voelden we onze benen wel van de hardlooptraining van gisteren, maar zo weten we ook dat we ons goed ingespannen hebben haha :D
Net naar de bios geweest en in plaats van een zak M&M's heb ik een bakje cherrytomaatjes meegenomen, en dat beviel ook goed.

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 22:39

@Mars: en dan lekker die spierpijn eruit wandelen :). Cherrytomaatjes eet ik ook vaak, van die tommies, in zo'n beker. Echt superlekker!!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 22:42

Ik lust ze ook heel graag :j
Druiven ook trouwens, jummie! Gelukkig lust ik niet alleen zoete/vette dingen maar ook bijna alle groente/fruit soorten.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 22:46

Menino, Je kan het wel als broodvervanger eten en zeker als je brood niet lust. Het is immers wel gemaakt van meel waar ook brood van gemaakt kan worden. Dus altijd nog iets gezonder dan koek, maar ik zou het zelf niet als broodvervanger eten/aanraden.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 23:45

Vanavond heel vervelend. Ik ben nu bezig met de eerste fase van Dukan en kon daardoor geen vette hap mee eten op stage. Heb ik niet zo'n fijne reactie op gehad...... uiteindelijk wel voor elkaar gekregen maar volgende keer moet ik maar gewoon mee eten wat de pot schaft. Klote dus.

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 23:48

Vervelend zeg suuzepuus! Kan je de volgende keer niet zelf iets mee nemen?

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 23:51

Stom.. gewoon zelf meenemen hoor come on.. het is echt belangrijk op di emomenten door te zetten.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 00:08

Ik had al wat voor mezelf mee genomen (haverzemelen pannenkoek) en morgenochtend heb ik magere yoghurt met haverzemelen. Ik volg voor het eerst een dieet en moet nu gewoon even doorzetten. Vanaf woensdag mag ik weer groentes erbij. dan wordt het weer anders maar ben eigenlijk niet van plan vette zooi te eten. Eindelijk heb ik een knop omgezet en dat vond ik erg moeilijk. nu dag 3 erop zitten van de 5 zware dagen en wil wonsdagavond een beetje groenten eten.

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 08:43

Raar van je stage zeg... Gewoon lekker zelf je eten meenemen, laat ze maar zeuren. Het is toch jouw leven?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 09:06

Goedemorgen!

Phoeh, ik ben STIJF! Ben sinds zaterdag terug bezig met sport in de infraroodcabine,
nou ik voel het aan mijn buik :') Vanavond moet ik terug gaan sporten, dit gaat even pijn doen...

Maar ik ben SUPERgemotiveerd om dit jaar te eindigen op 85 kilo :D

Ik ben 2010 geïndigd op 150 kilo.
2011 geïndigd op 108 kilo.
Zou fijn zijn om 2012 te eindigen op 85 kilo!

Ik ben 1.70m groot en vind die 85kilo dan wel al knap genoeg.
(ik heb niet de bouw om 'slank' te zijn :n)

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 12:27

Woehoe het resultaat na 1 week is 3,2 kilo er af!

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 12:28

Ik ben vandaag begonnen, maar ik weet gewoon niet wat ik wel en niet mag eten..

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 12:34

Ruby1995 schreef:
Ik ben vandaag begonnen, maar ik weet gewoon niet wat ik wel en niet mag eten..

Ga je een dieet volgen? of wil je gewoon gezonder gaan eten?

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 12:39

Gewoon gezonder gaan eten...

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 12:41

Nou euhm...... geen snoep en koek. Meer groente en weinig aardappels, Light frisdranken ipv gewone. Meer thee en water (sowieso veel drinken) veel fruit en veel bewegen!