[MW] Less is more! Verantwoord en gezond afvallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Flying_Angel

Re: [MW] Less is more! Verantwoord en gezond afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 20:30

Haha nee, maar goed ik vind yoghurt niet zo lekker, en was net gewend om alleen yoghurt te nemen := En nu ben ik weer terug aan vla gewend. Maar oke het komt goed! :))

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 20:36

Ach die vla zou ik me ook niet druk om maken. :+

Ik had mijn moeder gevraagd of ze van die ontbijtkoek reepjes mee wou nemen en nu heeft ze kruidkoek gekocht. :+ Meer dan 200 kcal in zo'n ding. :Y)

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 20:39

Haha nee, maar ik ben altijd beetje paniekerig :)) Als ik dan even iets neem wat slecht is denk ik dat ik meteen 1 kilo aankom :')

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 20:41

Ja dat ken ik. :+ Ik heb gisteravond ook gezondigd en ging vanmorgen stiekem even op de weegschaal staan om te kijken en was 1 kilo zwaarder. |( Maarja je bent ook niet elke dag op het zelfde gewicht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 20:44

Ik heb voor één keer calorieen gecheckt, kom op 375 excl avondeten. := Geen idee hoeveel er in dat avond eten zit (gele rijst met champignons, paprika, kip, kip curry cocos zakje). Maar dat zal denk ik hooguit 300/400 zijn? Hooguit... Kom ik maar op +- 675/775 calorien.

Wel beetje te weinig dan vandaag. Terwijl ik m'n eetschema niet verkeerd vind trouwens. Maar je mag echt meer hebben dan je denkt blijkbaar.

Ik denk dat ik vanavond mezelf eens trakteer op een stukje chocola. Voor het eerst in 2 weken.

Bluh, kreeg vandaag zo'n k*topmerking van iemand dat ik op school in huilen ben uitgebarsten.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 20:51

Ik vind dat je jezelf ook mag belonen inderdaad :j
Wat zeiden ze dan op school :(:)

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 20:53

He Wuis wat is er gebeurd dan? Geniet maar van je stukje chocolade ;)

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 21:11

He Wuis, wat was er dan? In iedergeval heel veel sterkte en geniet van je chocolade. Ik ga te bed! Welterusten!

ZZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 22:46

Goed bezig iedereen!
Hoe zit met menstruatie en lijnen?
Niet dat ik nu aan eten kan denken net deze verschrikkelijke kampen Maarja, moet ik iets speciaal binnen krijgen?

Kady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 22:49

even n vraagje hier..

Die Maaltijdsalades met kip van de albert hein, zijn die verantwoord om te eten? ik las dat er per maaltijd 515 calorieen inzitten, is dit veel voor avondeten of?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 22:50

Ik ga het niet zo op bokt gooien ivm wellicht meelezers. :) Maar het was niet echt leuk iig.

Heb mezelf getrakteerd op twee bonbonnetjes! En nog een stukje chocola. Maar oef, het is me niet zo goed bevallen, denk niet dat ik het snel weer neem! Ben er nogal misselijk van geweest (misschien omdat ik niet meer zoveel vet gewend ben?). #)

@Kady: Ik ken veel mensen die die salades regelmatig eten. Er zitten wel veel calorieen in idd, en onderin zit veel witte pasta. Is ook niet echt gezond. Ik denk dat je beter zelf een salade kunt maken! :)

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 22:58

idd gewoon zelf salade maken van groenten en fruit dat je lekker vind, nootjes sla en een lekkere soort kaas ( geitenkaas bijv.) In witte pasta zit geen voedingstof en alleen maar snelle suikers.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 23:06

Owwwwwww.. ik zit hier te genieten van m'n cracotte met brandnetelkaas :~ :+:

Heb net twee nieuwe sportbroeken gekocht. Had van die flubberbroeken, van die herenbroeken met het kruis op je knieen :+ Dus nu maar even 2 fatsoenlijke broeken, Zumba't vast ook een stuk prettiger :Y)

Wuis, wat rottig dat ze een opmerking maakte die je zo raakte, hoop dat het nu weer oke met je gaat. Mijn inbox staat altijd open hoor, als je iets kwijt moe :(:)

Ik zit een beetje met het eten van morgenavond.. vriendje is dan weer thuis (die zit doordeweeks intern bij de luchtmacht) en ik wil hem niet de dupe laten worden van mijn lijn-gedrag :P Denk dat ik maar iets ga wokken ofzo?? Of iemand nog suggesties??? Hijs iig heel erg gehecht aan zijn stukkie vlees :P

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 23:07

wokken is leuk hoor! gewoon groentes en wat vlees nemen !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 23:09

Bedankt allemaal! :+:

Ik eet morgen ook bij m'n vriend. Zal wel niet veel gezonds worden, oef! Hij heeft nu net vier dagen pasta met vette saus gegeten. :')

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 23:13

4 dagen achter elkaar? :=
Dat is niet lekker :n :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 23:17

Tja, zij kennen eigenlijk niet zoveel variatie qua eten. :P

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 23:21

Wuis schreef:
Ik heb voor één keer calorieen gecheckt, kom op 375 excl avondeten. := Geen idee hoeveel er in dat avond eten zit (gele rijst met champignons, paprika, kip, kip curry cocos zakje). Maar dat zal denk ik hooguit 300/400 zijn? Hooguit... Kom ik maar op +- 675/775 calorien.

Wel beetje te weinig dan vandaag. Terwijl ik m'n eetschema niet verkeerd vind trouwens. Maar je mag echt meer hebben dan je denkt blijkbaar.

Ik denk dat ik vanavond mezelf eens trakteer op een stukje chocola. Voor het eerst in 2 weken.

Bluh, kreeg vandaag zo'n k*topmerking van iemand dat ik op school in huilen ben uitgebarsten.

:(:) ik zit ook telkens op 6 a 700 calorien max hoor! :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 23:23

Toch maar wat vaker naar Mc Donalds dan. ;) (grapje).

Ik zit er over na te denken wat ik dan een beetje kan veranderen in m'n eetpatroon om aan meer calorieen te komen.

suzanne_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 23:30

Goedenavond!
Ik heb me vandaag ook goed ingehouden!
geen chips of chocola ook al heb ik er zo trek in!

ga inderdaad nu maar 1x per week wegen maar het is zo verslavend om te zien dat je afvalt!

@wuis: wat rot voor je dat er dingen gezegd werden tegen je die je zo raakte!

Alvast slaaplekker!

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 23:40

Ik heb vandaag ook gezondigd voor m'n gevoel. Ik heb gewoon te veel gegeten. Te veel tussendoortjes, wel gezonde, maarja het telt wel bij.
Ik heb tentamenweek en ik ga eten van stress.. Ach morgen nieuwe dag, nieuwe kansen!

Edit:
ik ga zaterdag zo'n zumba dvd kopen. Welke kan ik het beste kopen? Of is er maar 1?

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 00:40

ik zou een beginners dvd kopen.. het is nog best lastig.. ( vind ik dan := )

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 00:49

Het is idd lastig :=
Ik had dinsdag m'n eerste les, 'juf' zei dat er veel op me af zou komen, dus ik dacht ach dat zal wel meevallen toch? NOT _O-
En het is vermoeiend! Ik helemaal moe zegt ze 'zijn jullie al opgewarmt?' :D :=

Maar het is wel super, super leuk! :j

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 08:42

Nou gister dus ipv aan de andijvie, aan de patat gegaan (met snack) en kwam toen uit bijmekaar op 1700 nog wat calorieën. Best netjes, en had in de avond geen tussendoor meer genomen en ook geen honger :)
Dag ervoor had ik maar 1300 dus dat is ook weer een positief iets :) kan ik vandaag weer zo rond de 1300 gaan zitten.

O: 2 sneetjes volkoren brood met hagelslag en 1 kiwi
T: ?
L: bruin pistoletje brie
A: andijviestamppot met wienerschnitzel

Moet vandaag werken.
Denk dat ik even langs de supermarkt ga en appels ga halen (moet van half 1 tot 6 werken) en daarvoor school.

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 09:10

Goedemorgen! :wave:

Ik was gisteravond zo moe dat ik niet meer kon reageren. :=

Wuis, wat rot dat je zo'n opmerking kreeg. Trek je d'r niks van aan hoor. Je bent hartstikke goed bezig :(:)

Gisteren heb ik dus de hele dag mee gelopen met chirurgie. Was echt ontzettend leuk. Een niertransplantatie en een galsteenverwijderoperatie meegekeken. :D Alleen wel veel staan dus heb zere voeten :oo

Eten was vrij onregelmatig. Zoals ik gister zei had ik rond kwart over 11 m'n lunch gehad (hachee) en verder heb ik de hele dag tot 7 uur niks meer gegeten. Ik had een maaltijdsalade mee maar uiteindelijk heb ik nasi met een stokje kipsaté gehad. 's Avonds toen ik thuis kwam nog een mandarijntje.
Zat ik uiteindelijk toch nog op 1000nogwat calorietjes, dus wel tevreden.