Het ik ben begonnen met hardlopen topic VI

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

annika_s

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic VI

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 09:43

Goedemorgen allemaal!

Hier een super druk dagje!

Zo eerst les op me zwarte (bijrijd) parel :P Vervolgens ook nog op die van mezelf! Hoopte vandaag ook nog een rondje te kunnen lopen maar moet als ik terug kom meteen oppassen tot vanavond laat dus denk niet dat het hem gaat worden!

Baal der van want heb echt weer zin om te lopen!

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 09:57

Mogguh :O

Scoob, denk dat het hardloopmaatje van Fan niet meerent maar vrolijk aanmoedigd via de mp3 speler ;)
MJ, goed dat je schoenen gaat kopen, je zult het verschil zeker merken :j
Sak, rustig aan, wel lekker lang geslapen :z
Noor, spierpijn nu?
Annika, misschien als je klaar bent vanavond na het oppassen? Wel lekker 2 paardjes rijden

Hier gaatie ff niet zo, gistermiddag al wat last van mijn onderrug, toch gaan paardrijden gisteravond, dat ging goed. Maar vanochtend echt zeer veel pijn in mijn onderrug, kon bijna mijn sokken en laarzen niet aankrijgen. Diclofenacje erin en nu op het werk. Hoop dat het snel overgaat want dit is not funny :n Morgenochtend heb ik een buitenrit date met een stalgenoot en ik wil ook nog hardlopen. Dus m'n rug moet weer goed zijn morgen.

Vandaag een druk dagje op het werk, veel overleg en daartussen nog het eea uitvoeren. Ik ga de ban-knop eens zoeken anders wordt het echt nix met me :=

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 10:15

Goedemorgen!
Bom, balen van je rug joh!

Ik mag vanavond ook weer lopen! Heb er wel zin in! Nu eerst nog 'ff' werken, haha.

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 10:19

Goedemorgen!

Voor degene die graag een hartslag meter willen... Ik heb er nog 1 nieuw in doos liggen, voor een zacht prijsje stuur ik die op! Stuur maar een PB!

@Bom doe je voorzichtig!! Bannen is soms zoooooo fijn.... (gaat ook weer opzoek!)

Vandaag maar weer even net zo strak in de planning als dinsdag! Op tijd weg van mijn werk, gelijk in de schoenen en hollen en dan kan ik daarna nog even een rondje hobbelen! Moet lukken!
Jeuj, morgen lekker "vrij"!! Even 1 verslagje thuis uitwerken en verder lekker rustig aan doen!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 12:32

@scooby, wel fijn dat jouw waarden in een sportschool zijn vastgesteld. Ik kom daar niet dus ga nu maar een beetje uit van algemene formules maar dat is natuurlijk toch minder effectief.

@hetbommeke, klinkt vervelend van je rug! Ik hoop dat je er morgen al minder last van hebt!

Ik ga toch ook maar eens op zoek naar een intervalschema, lijkt me een goede afwisseling! Lijkt me wel erg zwaar, ik ben ook meer type diesel. Ik moet altijd echt even op gang komen en als ik eenmaal bezig ben verstand op 0 en gewoon doorgaan in één tempo.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 17:48

Ben ik heel even kort, ik ban mezelf iedere keer 6 uur achter elkaar. Die scriptie moet echt over 2 weken af! Realiseerde me vandaag hoe snel dat de tijd altijd gaat en dat 2 weken dus heel snel voorbij is. Heb ook niet meer gelopen sinds dinsdag. Morgenochtend paardrijles, wie weet dan morgenmiddag/avond nog lopen/sporten en anders zaterdagochtend lopen/sporten. Morgenmiddag zal ik in ieder geval weer even bijlezen!

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 18:12

Rustig hier zo de hele dag. Allemaal de ban-knop gevonden? :+

Pfff, veel werk verzet vandaag :j

Helaas is mijn rug nog niet over, iets minder maar dat komt hoofdzakelijk door de diclofenac die ik erin heb gestopt vandaag. Vanavond maar rustig aan doen, ging toch niet rijden of lopen. Moet nu toch eens even wat meer doen aan mijn cursus, studieopdracht moet voor 1 maart binnen zijn bij de begeleider en dat is toch al snel. Als ik al mijn studieopdrachten, 5 in het totaal op tijd inlever, heb ik 1 vraag minder op mijn tentamen, dus da's wel handy ;)

Toedeloe allemaal en ga me nu bannen op mijn werk-pc, zou ik dan ook niet op mijn thuis-pc erin kunnen? Geen idee hoe dat werkt... ik ga het uitproberen.

Loopse allemaal, of leerse of hobbelse!!!

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 19:27

Nee Bom, druk op werk, heerlijk!!!

*schaamt zich* ik loop niet vandaag. Ben zo ontzettend moe dat ik kan janken om niets. Kortom, hoe leuk ik nu alles ook vind, ik loop een stapje te hard en dat trek ik ff niet. Heb dus besloten om in ieder geval tot einde deze maand, misschien langer nog maar 2 keer per week te lopen.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 19:44

WenK schreef:
Ben zo ontzettend moe dat ik kan janken om niets.

Pfff, nou daarom ben ik vandaag een uurtje eerder weggegaan van mijn werk. Zo ontzettend MOE! :O
Vanavond lekker op de bank! Rustig aan hoor, Wenk! :(:)

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 20:49

Ikke wel hoor, heb in de loop der tijd wel geleerd om naar mezelf te luisteren. Soms frustrerend, maar uiteindelijk wel altijd het beste. Eerder weg kan bij mij niet, zit nog in mijn proeftijd. Das ook 1 van de redenen dat ik zo moe ben trouwens, heb een hoop nieuwe dingen te leren. Ik kan al heel veel zelf en met de kennis die ik heb lukken de meeste dingen die ik nog niet weet ook wel, maar het kost gewoon dubbel energie. Daar komt gewoon de (mentale, door mijzelf opgelegde) druk van de jurycursus bij (wil zooooo graag slagen, dus leer veel, maar het lijkt soms wel of ik amper wat opneem en ik ben en blijf perfectionist).

Ach, komt vanzelf goed. Nog 3 weken tot het theorie-examen en nog maar 8 werkdagen proeftijd te gaan.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 21:46

Zo, da bin ich wieder jah..... en je wordt geband op het ip-adres ;) Ben nu thuis en kan gewoon lekker bokken :j

Zit mijn ov-chipkaart aan te vragen... moet je een foto bijvoegen van jezelf, maar die heb ik helemaal niet, ik maak ze meestal *-:) Dus net met foon 1 vanmezelf gemaakt, vreselijk maar het is voor een goed doel ;)

Rug wordt steeds beter, diclofenac en een wijntje doet wonderen := Misschien morgen dan toch wel lopen, gewoon lekker 5 km joggen, niks snelheid, interval, piramide of wat dan ook. Rustig aan doen.

Wen, heb je het wel naar je zin daar? En die eerste weken zijn altijd vermoeiend, maar als het maar leuk is, dat vergoed een boel. En niet alles hoeft een TIEN te zijn, een ZEVEN is ook voldoende, maar ik herken het wel.
Noor, rustig aan hoor *zegt de ene ambtenaar tegen de ander* _O-

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 22:17

Diclofenac met wijn, mooie mix maak jij ervan :+

WenK en Noor, doe maar even lekker rustig aan jullie!

En ik heb nieuwe schoenen!! Uiteraard vond ik de duurste schoenen echt het allerlekkerste zitten...
Het is de asic kayano geworden! Wil ze eigenlijk gelijk testen maar dat wordt hem niet meer. Zondag maar weer. Moet wel heel rustig beginnen van de verkoper omdat ik nu een schoen met correctie heb en mijn lichaam daar dus wel aan zal moeten wennen.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 22:25

MJ, verstandige verkoper :D Beter iets te rustig zonder blessures dan te snel met. Die Asics, zijn dat die ze speciaal voor dames hebben? Zag iets in het Perry krantje staan van de week.

En loop je met een schema MJ en MP3 speler? Dan kun je op http://www.dutchrunners.nl/vgz het schema downloaden van Renate Wennemars. Is van 0-5 km.

Zo OV-chipkaart is aangevraagd, ben benieuwd hoe lang het duurt voor ik m in huis heb. Kan ik lekker met de trein naar mijn werk ipv met de auto. Scheelt weer boel :$

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 22:37

Nee, ik heb eigenlijk zelf een beetje een schema bedacht om op te bouwen tot 5 km en daarna rustig aan de afstand verlengt. Loop samen met vriendje dus wil dan geen MP3 dragen.

Maar ik denk dat ik maar even begin met een rondje van 3-4 km op deze nieuwe schoenen, in een rustig tempo.

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 23:44

Ik kom weer even een keer binnenvallen. wat gaat dit topic toch altijd hard.
de laatste keer dat ik reageerde was het volgens mij het 2de topic.

maar heb van de week 15 km hard gelopen in precies 1.5 uur. ben wel enorm trots.
eigenlijk geen spierpijn gehad, ten minste ik voelde wel iets maar kon ook van het rijden zijn.
Misschien dan toch die halve marathon in de zomer of najaar. mag dan eigenlijk wel iets meer gaan trainen.
aangezien ik nu maar 1x per week train.

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 01:40

Goedenacht. ;)

Zit weer 's in mijn nachtdienst, dus even tijd om te posten. T begint rustig hier, dus hopelijk houd ik dat zo tot 8.00u Dan zit mijn dienst er op. Ik heb vandaag weer even kunnen lopen, helaas ging het weer niet goed. Misschien kwam het omdat ik de hond had mee genomen, die me nogal voor uit trok waardoor ik 2x zo hard liep. Wilde een duurloopje van 20min doen, om even te testen hoe 't met mijn scheenbeen gesteld was. Maar ik had weer erg veel last, niet prettig! Nadien nog wel 15min door gewandeld en thuis benen hoog gehouden en gekoeld. (tip van bom toch?) Ga nu maar eens op zoek naar verdere preventieve maatregelen tegen shin splints. Ik baal wel, want ik kan zo niet verder in mijn training.

Floorsil, jij gaat lekker zeg, netjes hoor 15km! Zal blij zijn als ik dat ooit haal. ;)
MJ, gaaf nieuwe schoenen! Ik moest in het begin ook weer rustig opbouwen hoor toen ik mijn asics kocht mét correctie!
Bom, druk dagje gehad? Wat akelig zo'n rugpijn, hopelijk is 't morgen een stuk beter en kan je voorzichtig weer een rondje doen, anders 't weekend toch!? En idd met OV reizen scheelt vast een hoop centjes.
Wen, ik herken me best wel in jou. Hopelijk vindt je een manier om je balans weer terug te vinden, even een tijdje rustiger aan doen en 2x per week lopen is dan helemaal niet zo'n gek plan!
Noor, even lekker bijkomen vanavond!!
Tara, succes met je scriptie! Zal fijn zijn als dat straks achter de rug is.

Nou ik ga 's ff weer wat doen hier. Opruimen, aanvullen, schoonmaken, vuilnis legen. Heb ondertussen mc Leod's daughters maar ff opgezet. Is er blijkbaar 's nachts ook op. :)

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 09:19

@floorsil, wat goed, 15 km lopen op 1 keer trainen per week!

@marjoleintje, wat vervelend van je scheenbeen. Dat kan nogal hardnekkig zijn begreep ik. Ik hoop dat je iets kan vinden in de preventieve hoek.

Ik zit hier al met mijn nieuwe schoenen aan :D Misschien dat ik er vandaag wel even een uurtje op kan gaan wandelen.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 09:30

Bom, ja ik heb het onwijs naar m'n zin!

Tegen shin splints: ook niet met de hond hollen als ie je vooruit trekt.

Morgen ga ik weer lopen, weer lekker een uurtje. Daarna nog even leren.

Bom, als ik leer/werk/train voor een 10 weet ik in ieder geval zeker dat de 7 haalbaar is... :o

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 09:38

Môge meiden!
Hele week niet geweest hier; druk met oefenen voor de pas-de-deux...Vandaag is het zover! := OMG, wat ben ik al zenuwachtig! :oo

@wenk: Niet raar dat je zo moe bent; vind jou altijd een enorm druk en vol programma hebben met je Lis, jke projectjes, nieuw werk en de cursus....Idd ff goed luisteren naar je lijf!
@bomm: Helpen rek- en strekoefeningen voor je rug? Oe ist vandaag ermee?
@marjoleintje: Gets, nog steeds last. Hoe is je looptechniek? Heb vroegah opt CIOS geleerd dan Shin-splints als oorzaak kan hebben dat je teveel bounced op je tenen op harde ondergrond. Vandaar looptechniek.
@floorsil: Dikke respect zeg, 15km!
@MJ: Wat een goede schoenverkoper! :j Hopelijk bevallen de schoenen! :j
@noor: :(:) Hopelijk kan je van het weekend goed bijtanken.

Zo, ga ns douchen en naar stal. Benen en staart wassen, zadelen en ff lessen. Proefje nog 2x rijden, wijken nog wat oefenen en weer naar huis. Kan meneer t bakje in en dan haal ik m er om half 5 ofzo weer uit, kan hij vretten terwijl ik m vlecht en dan gaan we rond 18u naar De Kroo!

Allemaal een hele fijne dag, hopelijk weernet zo mooi als gister!

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 09:47

goedemorgen allemaal!

Lopen naar het oppassen niet meer gelukt ze waren pas om 12 uur thuis! Maar hihi zit nu nog ff mijn broodje naar binnen te werken en dan ga ik er weer tegenaan!

Bom en noor: rustig aan hoor :)!

Jaan: Veel plezier vandaag! En vanavond veel suc6! :D

Florsil: Jeetje 15 km knap hoor! Hahah volgens mij ga ik dat echt nooit halen :P

MJ: nieuwe schoenen! Leuk wat voor?

Hier dus zo ff lekker een rondje lopen, dan op de fiets door naar knollie en lekkeer rijden :)

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 10:02

Sportief dagje dus Annika, veel plezier met alles!
Ik heb de Asics Kayano 17 gekocht.

annet155

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 13:55

Hoi iedereen!
Sorry dat ik hier zomaar kom binnenvallen, maar ik ben ook begonnen met hardlopen.
Nu nog met slechte schoenen (eigelijk te klein, tegen worden er nogal pijnlijk van) maar ik wil als m'n stufi deze maand binnen is eens binnenlopen bij de winkel van runnersworld in rotterdam.
ik volg een beginners schema van runinfo.nl.
ik heb gisteren 6x 2 min hardgelopen met 2min wandelen er tussen.
Vorig jaar heb ik ook een poging gedaan om zo'n schema te volgen maar in week 6 kreeg ik steken in m'n heup, ik denk ook door het verkeerde schoeisel.
hebben jullie nog tips voor een beginner?

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 15:18

Annet, ik zou denk toch eerst beginnen bij een andere schoen. Ik heb zelf ook het eerste half jaar gelopen op een niet aangemeten schoen, maar die zat verder qua maat wel goed dus dat ging nog wel. Maar een te krappe schoen lijkt me wel vervelend voor het lopen.

Ik heb vanmorgen eerst maar een uurtje gewandeld op mijn nieuwe schoenen. Zondag maar beginnen met een stukje hardlopen!

Heeft iemand voor mij een voorbeeld voor een intervaltraining voor een loop van rond de 5 km??

annet155

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 15:32

net weer 5x 2 min hardgelopen maar ik krijg nu al weer last van m'n linkerheup aan de buitenkant dus dat zullen wel spieren zijn. toch maar aankomende week al om schoenen dan!
ik las dat jij schoenen hebt met extra steun? op wat voor plaatsten bieden je schoenen dan extra steun?
hoe ging het wandelen? voelen ze anders?

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 16:15

Misschien ook een idee om te kijken naar je manier van lopen? Ik loop zelf namelijk erg door mn heupen, zak te ver door. Moet mn buik- en rugspieren hier goed voor trainen, dan doe ik het minder. Ik probeer er ook erg op te letten bij het lopen.