ben het inderdaad met Lilian eens. Tenminste tot hoeverre ik er al over kan meepraten deze eerste 2 weken Ik heb eigenlijk ook weinig pijn, valt me ook allemaal erg mee. Behalve dan het niks doen.. Dat gaat inderdaad wel aan me vreten..
nou gisterenavond in het ziekenhuis geweest. knoopjes en steri-strips verwijderd. Ging er iets van bloeden, maar dat is niet gek, staat natuurlijk wat spanning op. Ik heb wat tubes littekengel mee gekregen waarmee ik moet gaan beginnen als de wonden helemaal dicht zijn. Verder heeft ze ook verteld hoeveel gram er precies weg gehaald is. rechts 546 gram en links 440 gram. dus op 14 gram na in totaal een kilo... pffff Nog even langs me collega's geweest, die vonden dat ik snel naar huis moest en niks doen lol Ben in totaal 2 uurtjes weg geweest, maar was kapot.. Zo stom.. nouja doen we lekker weer rustig aan.
Nou meiden, net mij dochter opgehaald van schiphol(woont in scotland)en zij gaat mij lkr 3 weekje`s verzorgen.. Morgen om 10 uur na het ziekenhuis en daar hoor ik hoelaat ik onder het mes moet ,niet te laat hoop ik want ik heb `smorgens altijd schreeuwende honger ... morgen zal kit wel vertellen hoe het is is gegaan,laat laptoppie thuis en heb geen internett op tellie....
Ik kom weer even binnen vallen om te vragen of iemand deze "klachten" ook heeft.
Ik ben vorig jaar november geopereerd, alleen sinds een paar dagen heb ik gigantisch last van m'n littekens, kon eergisteren eigenlijk niks met m'n rechterarm, en gisteren deed m'n linkerkant nog meer pijn...
Kon gisteren met links geen lichtknopje aandrukken, glas optillen..
En op stal was iemand die zei dat het normaal is dat je last van je littekens hebt als het koud is, maar zo erg? Herkent iemand dit? Ik moet sowieso nog naar de huisarts, en dan vraag ik hier ook even naar..
Het voelt soms gewoon alsof mijn litteken aan een spier of iets vastzit, want dan trekt het ook helemaal door...
Nou dochter van Arabianwoman hier. mams ging uiteindelijk rond 12 uur naar de operatie kamer en rond half 6 kreeg ik telefoontje dat we haar konden bezoeken. Bij mams aangekomen was ze lekker duf ze had morphine gehad dus ze viel telkens terug in slaap dus na half uurtje gingen we maar weer. Morgen mag ze hopelijk naar huis en dan kan ik lekker voor me mamsie zorgen en haar vertroetelen
fijn dat het goed gegaan is!! ik genoot ook heeeeeel erg van de morfine, heerlijk spul heel veel succes en beterschap voor je mams! En ook voor jou natuurlijk
MalaQ
Geplaatst: 11-11-11 12:08
Ik kreeg een allergische reactie van de morfine, heel mijn arm (waar het infuus zat) zat onder de bulten
MalaQ, ik kreeg een hele ampul int bloedvat, nou alles ging draaien en voelde me echt geweldig heerlijk spul. zo'n reactie is niet leuk iedereen reageerd er weer anders op. We zien wel regelmatig met gewoon onderhuids of in de spier spuiten dat de mensen iets rode kleur krijgen.
Karin: balen van de pijn aan je littekens! Ze zeggen inderdaad wel dat je er met koud weer op kan reageren. Maar jij hebt er wel erg veel last van en dat 1 jaar nadat je geopereerd bent. Even in de gaten houden en anders idd contact opnemen met de PC.
Ik heb inmiddels een uitnodiging gekregen op het anesthesie spreekuur!
arabianwoman
Geplaatst: 11-11-11 15:23
Heey,nou ben er zelf weer en heb net ff tukkie gedaan.. Hihi nou ik was gister volgens mij alleen maar aant slapen en kon ook niet normaal praten ,was meer dronkemans gelul en ook niet gezellig ,kon amper mijn ogen open houden.. Vannacht slecht geslapen ,moest natuurlijk op me rug en ben een zijslaper en de nachtzuster kwam regelmatig mij borsten controleren en drainstuf ... Vanmorgen kon ik niet op de po ,gister wel ..raar..maar op de wc en werd daar helemaal niet goed en ging over me nek voorzover er iets uit kwam ,had gister niets gegeten.... Later gegeten en knapte toen wel op ,daarna wassen en bh aan ...YEAH EEN D CUP... Oh wat heerlijk,zag er mooi uit ,nog wel een ietstie pietstie pijnlijk maar is eigenlijk het op noemen niet waard en moet over twee weken voor controle bij PC .....
Arabian woman, fijn dat het goed gegaan is! Hopelijk is de pijn snel weg!
Ik ben vandaag naar de huisarts geweest. Nadat het nu ook af en toe met ademen pijn deed.. M'n moeder had gisteren met het ziekenhuis gebeld, maar ze hebben het daar superdruk met een wachtlijst... Dus zij zeiden ook dat ik het makkelijkst eerst langs m'n huisarts kon gaan. Dus ze heeft alles bekeken en gevoeld, ziet er allemaal prima uit, en het zijn niet m'n littekens maar m'n spieren? Maar het voelt niet als spierpijn ofzo.. En de ene dag doet links meer pijn als rechts...
Moet het nu even afwachten hoe het verder gaat, en anders kan ik via m'n huisarts weer doorgestuurd worden en dan hoef ik hopelijk minder lang te wachten....
Esther, oooooew spannend! Komt dan dichtbij! Hier is het in ieder geval zo, dat de goedkeuring van de annesthesist maar 1 maand geldig is ofzo.
Arabianwoman, komt me bekend voor. Ik had die eerste nacht ook amper geslapen. Echter had ik wel het geluk dat ik om een uur of 21.30 onder begeleiding naar het toilet mocht. Geen po's! Heel veel beterschap hè, en gewoon je rust nemen!
Kaatje, mmm, nouja hopen dat het dan dus beter wordt. Ik heb inderdaad wel als ik het koud heb dat ik het in me littekens voel. Begrijp me niet verkeerd hoor, maar probeer wel als je er last van blijft houden echt naar de PC te gaan. Niets ten nadele van de huisarts, maar die weten toch niet precies wat de arts gedaan heeft enz.
Hier gaat alles opzich goed. Zwelling verschilt met de dagen, het bloed nog steeds iets bij het 3-landenpunt, maar niks dramatisch. Vanochtend haalde ik de gazen eraf en bleef er een korstje aan zitten, leek het net of er een haar meekwam. Dus ik voelen, was een hechting :S .. Nu hangt er dus een hechting iets uit.. Zo stom, ik ben zelf verpleegkundige op de chirurgie en zou dus bij patienten die dit gebeurd zeggen: gewoon even zo laten en proberen dat je het er niet verder uittrekt. En toch stiekem ben ik mezelf nu druk aant maken. stom hè
arabianwoman
Geplaatst: 12-11-11 14:59
Zo leuk!!!! komt net me dochter met dish aan gewandeld,ik roep haar en zie dat hoofje alle kanten op kijken waar is ze dan ,toch maar een beetje uit haar bereik gebleven ,ik kan haar onverwachtse begroetingen... Ik ben weer helemaal happy ....
ooh wat leuk haha indd uitkijken met die paardenhoofden
zo verschillend hoe iedereen uit de narcose komt he :p ik ben gelijk op de kamer zelf naar de wc gelopen en heb gelijk gegeten, had harstikke honger, daarna ben ik de hele dag en nacht wakker geweest omdat ik zo druk was
arabianwoman
Geplaatst: 12-11-11 17:34
Li-lee-yang.....wat onwijs en hoe inderdaad verschillend ,ik ben de hele dag en avond bijna niet wakker geweest en eten ,onee de gedachten al alleen wat thee gedronken.. En pfff best moeilijk de hele dag niks doen ,wil niet slapen anders slaap ik vanacht weer niet...
Arabianwoman, nooooh dat is lief! heb je mooi goed, een stoot vind je niet leuk nu hoor
Lilian, officieel mocht ik de eerste dag niet het bed uit. Voornamelijk ivm 2 drains en de bloeddruk die kunstmatig laag was gemaakt op OK. Scheelt dat ik van mijzelf al een lagere bloeddruk heb, dus was er aan gewend.
Ik ben nu 2x geopereerd, maar beide keren heel anders uit de narcose gekomen.. wel apart
arabianwoman
Geplaatst: 14-11-11 16:53
Ja lief he Kadanslover,zomaar me mutsie dat voor de deur stond.. Maar ik wil niet klagen maar hebben julli ook zo`n last van de onderkant van je BH ???,tjee kan dat ding wel vervloeken , heb er nu eentje aan van livera huismerk maar ik laat er nicki maar een hema BH halen ... Gister gedoucht,vond het best eng hoor met die hechtingen ,ahh..straks vallen me tepels eraf.. Maar het zag er allemaal erg mooi uit ,ja hoor mam je heb nu mieretietje`s... Hebben jullie ook dat borrelen in je borsten,net alsof er luchtbelletje omhoog gaan ,gek gevoel is dat..
Ghehe mijn zuster liet me zelf met die stok met infuus en die twee drains lopen. Gelukkig kreeg ik snachts van de zuster een zakje om die flesje in te doen haha. Maar dat was ook echt een boerin die zei hallo die meid is 22 die kan echt wel zelf naar de wc hoor. en ik moest heel nodig dus dat scheelde Ik moest al voor de operatie maar toen mocht ik niet meer en na de operatie duurde het een uur voor ik opgehaald werd, dus moest echt echt nodig
Dat borrelen had ik ook arabianwoman! echt gek is dat he Ik werd indd ook gek van die bh, deed er een verlengstukje tussen als ik tussen de middag kon liggen zodat ik ff van die druk af was. Maar dat komt gewoon omdat alles nu beetje gekneust en dik is enzo. Dat wordt wel beter!