De ziekte van lyme

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anya

Re: De ziekte van lyme

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 19:32

hallo allemaal. Oude jaar goed doorgekomen?
Ik ben terug van La Palma en merkte daar pas wat ik allemaal meer dan normaal kon. Ik ben de vulkaan opgeklommen!!!! Geweldig.

Prachtig eiland, lekker weer.. Ik wil zo weer terug :j

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 20:26

was natuurlijk ziek met oud en nieuw. Maar ik heb overdag heel rustig aan gedaan, lekker op de bank met een boek. 's Avonds heb ik even een paar uurtjes geslapen en toen kon ik er rond 12 uur wel bij zijn gelukkig. Ik ga morgen naar voor het eerst naar de Walborg kliniek, vindt het best spannend. Wish me luck!

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 20:28

Oud en nieuw? in bed liggen :)
Kon niet in slaap komen, dus sliep laat..
Hoop het volg jaar te kunnen vieren :)

Anya fijn dat je hebt genoten :D Wauw, de vulkaan op! Klinkt gaaf.
Heb je ook foto's?

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 20:30

good luck :j

Ja die staan nog op de camera. Zal er van de week een paar neerzetten :j

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 20:32

Leuk :)

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 22:00

Hier ook ziek geweest, nmet de kerstdagen met moeite een boterham naar binnen gewerkt.
Nu tijdens de vakantie twee weken niet naar de acupuntuur geweest en merk nu echt duidelijk dat ik dat echt wekelijks wel nodig heb.

Allemaal de beste wensen voor 2011 en dat de lyme ons een beetje met rust wil laten op z'n tijd.

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 23:35

Allereerst allemaal de beste wensen.

Oudejaar ging nog wel, maar ben nu al 2 dagen kapot. Mijn hele lichaam trilt en heb last van zenuwpijnen die door mijn hele lichaam gaan. Verplicht rustig aan doen dus. Ik vind het heel moeilijk om mezelf rustig te houden als ik me een beetje beter voel en moet het dan weer bezeuren.

Anya: Wat fijn dat je meer hebt kunnen doen. Misschien stomme vraag, maar kwam dat door het klimaat of door de behandeling.

Ineke: Spannend morgen. Wens je veel succes.

Woensdag ga ik weer naar de ABNG arts en krijg dan waarschijnlijk de uitslagen van de bloedtesten uit Weert. Eind januari krijg ik dan de uitslag van de bloedkweek. Als het goed is heeft hij dan ook contact gehad met de neuroloog in Amsterdam. Amsterdam is voor mij nu wel heel ver weg (3 uur enkele reis), maar mijn ouders wonen daar vlakbij dus kan het altijd combineren. Daarnaast rij ik op het moment zelf geen auto, omdat ik dat te onverantwoord vind, dus ga dan samen met mijn man.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 23:47

Het klimaat helpt wel. Als het niet koud is, duik je niet zo in elkaar, zet je je spieren niet op spanning en dus in de kramp. Maar ik kon van de zomer niet zo gek veel/lang lopen en nu ben ik toch maar mooi de berg opgekomen. Had wel als een oud wijf zo'n opvouwbare wandelstok bij me, maar ik stond mooi wel boven. Dus ik denk dat het toch vooral door de behandeling komt. Ben alleen bang dat als ik er mee stop alles gewoon weer terugkomt. Dat is me nu al eerder overkomen.

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 11:25

Hallo lyme vriendinnen,

Ik ben net terug van twee weken Frankrijk. Ik heb allemaal gelzen wat jullie geschreven hebben, maar er blijft niet veel hangen in mijn mistige hoofd. Ik wil jullie allemaal een zeer goed 2011 toewensen dat de spirocheten en co allemaal snel oprotten, en dat iedereen zich weer goed gaat voelen en dingen kan gaan doen die je al een tijd niet hebt kunnen doen!!!!

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 13:53

Issy: Lekker genoten in Frankrijk?

Anya: Daar ben ik dus ook bang voor. Het zit al zolang in je lijf en vraag me af of de behandeling dan nog wel goed aanslaat.

Het kan zijn dat ik vanavond mijn tweede afspraak bij de ABNG arts heb. Hangt er vanaf of de uitslagen binnen zijn. Van het reguliere lab in Groningen waren ze wel binnen, maar van Weert waarschijnlijk nog niet. Hoor vanmiddag of de afspraak vanavond doorgaat.

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 14:35

Ik heb jullie advies nodig :)

Vanaf (ongeveer) 7 december had ik meer energie. Ik kon verder lopen, kon iets meer op een dag doen, het ging gewoon iets beter. Dit heeft ruim twee weken geduurd, maar met kerst ging het weer mis. Op kerstavond was ik laat naar bed gegaan omdat we naar familie waren geweest en eerste kerstdag was ik al moe. Toch veel gekookt, 's avonds weer laat naar bed en tweede kerstdag idem dito. Maandag 27 december was ik helemaal nergens, hele tijd op de bank gelegen, dinsdag ook, woensdag ook. Donderdag was de vermoeidheid iets minder, maar dan ook echt maar heel iets. Merkte niet heel veel verschil. Op die dag was ik naar de ABNG arts geweest voor uitslagen. Uitslagen waren niet goed (schimmels etc.) en ik moest stoppen met de doxycycline. Als het niet goed zou gaan, dus dat ik meer vermoeid werd oid, dan moest ik weer beginnen met de doxy en dan zouden we er ook gewoon mee verder gaan. Nu voel ik me nog steeds hetzelfde als afgelopen donderdag. Moe, kan vrijwel niks. Maar ik vraag me af of het door de terugval van kerst komt of dat het komt doordat ik met de doxy ben gestopt. Wat zou het zijn? Of is het allemaal gewoon toeval en moet ik nog even afwachten om weer te beginnen met de doxy? Ik weet het niet meer...

Morgen ga ik de ABNG arts weer bellen, maar ik vraag me af wat jullie hiervan denken. Ik slik trouwens nog wel al die andere medicijnen, alleen de antibiotica niet meer.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 17:12

komt denk ik toch door stoppen met de doxy in combinatie met kerst

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 17:29

Zo net weer terug van het Walborg. Er zijn een hoop testen aan gevraagd en ik heb het gevoel dat de arts me goed serieus nam. Ik schrok alleen een beetje van de prijs van al die testen, ik ben gewoon 400 euro eraan kwijt. 7 februari mag ik terug komen voor de uitslagen. Ze gaan naast de lyme en co-infecties ook op de schildklierwaarden en vit B waarden controleren. Daarnaast wordt er op reuma en dat soort aandoeningen getest en een algemeen bloedbeeld.

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 17:30

Jeetje, veel testen!!!
Via bloed allemaal?

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 17:34

Jup allemaal via bloed, o nee wacht. Ook nog testen van de feces op schimmelinfecties en parasieten. Er werd op het testformulier iig heel wat aangestreept en de arts iedere keer o ja dit moet er ook nog bij :p
Laatst bijgewerkt door InekeH87 op 03-01-11 17:40, in het totaal 1 keer bewerkt

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 17:34

Jeetje doen ze dat daar allemaaL???
dat dat doet mn abng arts niet...

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 17:41

hebben ze niet getest hoor.. Wel basislyme en dat eiwit (naam even kwijt) en eens in de zoveeltijd leverwaarden e.d. Maar dat wordt gewoon vergoed door de AWBZ

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 17:43

Ja dat deden ze daar dus allemaal, daarom ben ik doorgestuurd naar deze kliniek. Mijn eigen huisarts wist niet meer hoe hij verder moest en na overleg met de neuroloog en internist besloten ze dat ik het beste naar deze kliniek toe kon gaan.

Pff ben nu wel moe van het de hele dag in de auto zitten. Ik had gisteren migraine dus kon vannacht daardoor al niet echt lekker slapen. Wekker ging om 7 uur en om half 8 zat ik al in de auto. Dan is 3 uur heen en 3 uur terug rijden echt lang.

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 17:44

Daarom zit ik bij een ABNG... maar die test daar allemaal niet op.

Ja kan me voorstellen.. hele reis.
Uit welke hoek kom je?

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 17:46

Uit de kop van Twente vlakbij Drenthe, dan is Amsterdam een heel eind :P.
Op de heenweg zijn we ook nog even langs mijn kamer in utrecht gegaan, daar lekt het dus ik moest even foto's van het lek maken om de schade goed bij te kunnen houden.
Laatst bijgewerkt door InekeH87 op 03-01-11 17:47, in het totaal 1 keer bewerkt

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 17:47

Oh hier uit deze hoek :)..

Krijg je infuus?

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 17:48

Is nog niet bekend, eerst maar eens even de resultaten van de testen afwachten. Als ik wel een infuus krijg dan ga ik proberen te regelen dat ik het thuis krijg. Mijn vader is arts, als hij weet welke AB en in welke dosering dan kan hij die spullen ook voor me bestellen.

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 17:50

Oh dat is handig..
Ja vind infuus helemaal niets.. maar als ik jou zo hoor over al die testen, twijfel ik toch.
Je hoort ook veel over alternatief... maar weet het allemaal nog niet zo goed.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 17:59

Ik kwam hier met de reguliere artsen niet verder. Na 8 weken 200 mg doxycycline ben ik in principe uitbehandeld. Omdat ik klachten bleef houden is er een LP gedaan, niets uitgekomen evenals een MRI. Maar de klachten werden alleen maar erger. Uiteindelijk dus doorgestuurd met de mededeling dat het allemaal maar eens heel goed uitgezocht moet worden. Vandaar dus ook zo uitgebreid testen, alhoewel ik het idee heb dat dat wel normaal is voor het Walborg. Volgens mij testen ze iedereen die daar komt heel utigebreid.

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 18:03

Uhm klinkt goed daar..
Zit nu vanaf juni aan Ab.. 2 soorten ofzo en alle andere pillen..
ABNG arts moet ook erg goed zijn, maar als ik dat bij jou hoor doen ze het daar wel uitgebreider..