[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 14:30

MissBambi schreef:
Ik heb tot morgenmiddag 15.00 vrij, heb vandaag om 15.00 de afspraak. Neem 2 ibuprofen vantevoren

Ik heb een hoge pijngrens en kan gelukkig erg goed ontspannen, denk dat het zo gepiept zal zijn maargoed, je weet maar nooit :=

Om ± 16.00 een update van mij :') (Of niet, als ik het niet heb overleefd _O-)

Succes!!!
Het plaatsen viel mij heel erg mee, werd alleen direct daarna ff heel duizelig.
We horen wel hoe het gegaan is!

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 14:53

zeanine schreef:
MissBambi schreef:
Ik heb tot morgenmiddag 15.00 vrij, heb vandaag om 15.00 de afspraak. Neem 2 ibuprofen vantevoren

Ik heb een hoge pijngrens en kan gelukkig erg goed ontspannen, denk dat het zo gepiept zal zijn maargoed, je weet maar nooit :=

Om ± 16.00 een update van mij :') (Of niet, als ik het niet heb overleefd _O-)

Succes!!!
Het plaatsen viel mij heel erg mee, werd alleen direct daarna ff heel duizelig.
We horen wel hoe het gegaan is!

Daarom weet je pas hoe het was als je het hebt laten doen, de een gaat out, de ander staat binnen een paar minuten weer vrolijk buiten. Sta na het plaatsen ook niet te snel op ;)

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 16:46

Nondeknetter :+ Ik ben mishandeld!

Haha nee even zonder gekheid, :+ Het deed best pijn.. :\ Vooral het opmeten en het plaatsen.. was blij dat hij zat .. :=
Niet duizelig geweest, Dokter vertelde heel fijn: ''zo voelt een wee ongeveer''
én bedankt! Nu weet ik zéker dat ik geen kinderen wil :')

Heb nu een héle lichte druk onder in mijn buik en heb het idee dat er bloed uit giet (niks te zien ;)). Het is véél minder erg als kramp wanneer ik ongesteld ben.
De kramp bij het plaatsen was eerst gelijk aan de kramp bij mijn menstruatie, later even wat erger. Maar menstrueren is toch minder erg! :j dan blijft het continu, nu was het maar 2x eigenlijk een betje onverwacht.

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 18:22

jeej overleefd :D
maar je bent niet van je stokje gegaan? :P
als die weeën zo voelen, ga ik ook nog even nadenken over kids haha, dat opmeten is nog wel uit te houden, maar dat plaatsen :P maar je bent er nu weer 5 jaar vanaf (hopen we ;) ).
Ik had toen de hele dag flinke kramp, mentstruatie krampen waren bij mij ook altijd wat erger door een spastische darm :/ daarom wilde ik zo min mogelijk ongesteld worden :P

San87

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 19:11

Fijn dat het is meegevallen. Ik had de uren na het plaatsen constant krampen, kon niet lopen, liggen of zitten eigenlijk niks dus haha. Gelukkig dat niet iedereen dat dus heeft.

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 22:18

Ik heb hélemaal geen krampen, denk ik tot een zeer klein uurtje erna gehad.. wel een lichte druk op mijn buik/rug.

Nu vloei ik nog wel.. :j

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 23:21

Oke, ik zeg niks meer.. eerst zij ik niet te vloeien..10 min later --> tadaaaaa :\

Daarna zij ik dat ik geen krampen had.. ---> Tadaaa (ibuprofen zal nog wel niet uitgewerkt geweest zijn :') nu maar pcm genomen :=)

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 01:06

haha voortaan mondje dicht :P

jetla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 17:37

Cookies schreef:
Tja voor mij is het niet zo van belang of te implanon betrouwbaar is of niet. Ik ben al gesterriliseerd. Maar ik heb last van hormonale migraine, dus ik ben even aan het kijken wat de mogelijkheden zijn. Spiraaltje had de dokter het al over, maar dat zie ik dus echt niet zitten.
@lammie7201, ja wij waren stalgenoten.

Ik heb dus ook erg last van hormonale hoofdpijn, deze is eigenlijk verdwenen met de mirena!!!

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 21:12

Ik heb even een vraagje, ik heb van de dokter een zwaardere pil gekregen.

Ik moest meteen beginnen met deze pil, maar nu vraag ik me af of hij dan wel meteen veilig is...
Aangezien ik wel gewoon seks gehad heb..

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 21:43

Als het goed is, is 'ie gewoon veilig. Kijk even in de bijsluiter daar staat het als het goed is duidelijk in :)

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 21:55

MissBambi. heb je vandaag nog veel last gehad?
Ik wil ook wel een spiraaltje laten zetten maar ben bang voor de pijn als ik sommige verhalen zo lees :=

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 22:24

Pascal schreef:
Ik heb even een vraagje, ik heb van de dokter een zwaardere pil gekregen.

Ik moest meteen beginnen met deze pil, maar nu vraag ik me af of hij dan wel meteen veilig is...
Aangezien ik wel gewoon seks gehad heb..

als je van pil verandert zijn ze verplicht je te zeggen dat je de eerste maand niet beschermt bent ....
meestal ben je wel beschermt, maar moest je nu toch zwanger worden kun je de dokter niets verwijten ..

San87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 22:28

Chrissie_ dat kan ik me voorstellen. Ik was echt blij dat ik van te voren niet wist dat het zoveel pijn kon doen. Bij mij was het overigens ook een uitzondering dat ik er zoveel last van had. Maar je bent er daarna wel een tijd van af. Ik heb ook al zoveel pijn erdoor geleden (ook een cyste gehad bij mijn eierstok, erg vervelende bijwerking) en nu gaat het eindelijk goed. Mijn spiraaltje gaat er dus ook echt niet eerder uit dan over 5 jaar :D

zeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 10:38

Chrissie_ schreef:
MissBambi. heb je vandaag nog veel last gehad?
Ik wil ook wel een spiraaltje laten zetten maar ben bang voor de pijn als ik sommige verhalen zo lees :=

Het zetten viel bij mij best mee, het wat even 1 korte pijnlijke steek. Daarna een dagje beetje rustig aan gedaan. Het enige wat ik heel vervelend vond is de rugpijn in de onderrug die ik zeker een week 2-3 heb gehad. Net toen ik er helemaal klaar mee was ging het gelukkig over. Verder heb ik weinig klachten over de mirena, alleen af en toe nog die rugpijn, met name tijdens de menstruatie (dus die had ik zonder mirena waarschijnlijk ook gehad)

voordelen zijn er genoeg!! bijna niet meer ongesteld, verhoogt libido (tenminste dat idee heb ik) :D

jetla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 14:43

je kan een mirena ook in het ZH laten plaatsen dan wordt je verdoofd vooral als je virgo bent (geen kinderen hebt gehad).
Ik vond het allemaal wel mee vallen de pijn.
Ik hoop over ongeveer 2 wkn te bevallen van ons tweede kindje maar ga dan voor de derde keer voor een mirena.
Tip!! zorg dat je ongesteld bent tijdens het plaatsen, dan staat je baarmoedermond al een stukje open.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 14:57

Ik mocht juist geen brufen gebruiken bij en na het plaatsen van de mirena ivm de mogelijke bloedverdunning door de brufen. Ik heb diclofenac gekregen omdat paracetamol niet werkt. En hier ook vooral het opmeten was erg pijnlijk en het oprekklemmetje dat hij nodig had. 2 keer geplaatst bij niet ongesteld zijn en de eerste keer moest de mirena flink aangepast worden omdat ie te groot en te lang was toen was de 4e pas goed. Wat heb ik daar een last van gehad.

NU de 2e keer was ik na anderhalve week kramp en bloed vrij. En ook hier af van de pms hoofdpijn en doodziek gevoel. Alleen merkte ik bij de 2e keer plaaatsen dat ik na 7 jaar niet ongesteld zijn de kramp pijn ontwent was. Deed me dus flink zeer ook ondanks de pijnstillers.

zeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 15:34

jetla schreef:
je kan een mirena ook in het ZH laten plaatsen dan wordt je verdoofd vooral als je virgo bent (geen kinderen hebt gehad).
Ik hoop over ongeveer 2 wkn te bevallen van ons tweede kindje maar ga dan voor de derde keer voor een mirena.
Tip!! zorg dat je ongesteld bent tijdens het plaatsen, dan staat je baarmoedermond al een stukje open.

dat was ik vergeten te vertelen, ik heb inderdaad in het ZH die plaatselijke verdoving gehad (ook geen pretje als daar een naald in gaat)

jetla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 16:57

zeanine schreef:
jetla schreef:

dat was ik vergeten te vertelen, ik heb inderdaad in het ZH die plaatselijke verdoving gehad (ook geen pretje als daar een naald in gaat)

tja het is lood om oud ijzer :) Net als bij de tandarts heb je soms meer last van de verdoving dan van de behandeling.
Als je via de HA goede pijnstillers vraagt of je haalt naproxen neemt deze ruim van tevoren in helpt het net zo goed.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 10:53

Hier ook even een vraagje; k slik de 24+4, maar wordt vaak tijdens mijn placebo's niet ongesteld, soms 2 strippen achter elkaar niet, en vervolgens wordt ik midden in een nieuwe strip zwaar ongesteld, en dat gerust een week of 2 achter elkaar :( Zo ontzettend vervelend. En dan denk je dat het over is een paar dagen lang, en dan begint de ellende weer.
Is mijn pil dan te licht of juist te zwaar?? Want ik wil echt iets anders, dit is niet leuk :n

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 18:52

Bij mij is de mirena in het ziekenhuis geplaatst, en ik heb geen verdoving gehad :n
Misschien maar beter ook, als zo'n verdoving ook pijnlijk is!

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 11:47

Iedere verdoving is toch pijnlijk? De implanon word ook met verdoving geplaats en die vond ik ook behoorlijk pijnlijk.

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 13:48

Weet iemand trouwens welke pil ik moet nemen?
Ik heb lichte overbeharing vind ik zelf :o Dus de microgynon wil ik liever niet.
Ook heb ik van me zelf weinig puistjes maar zodra ik aan de pil begin krijg ik soms zo puistjes, zit ik dus ook niet op te wachten :P
En ik heb liever niet de diane of yasmin.
Dus weet iemand het en liefst ook ervaring mee?

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 14:43

Emytje schreef:
Iedere verdoving is toch pijnlijk? De implanon word ook met verdoving geplaats en die vond ik ook behoorlijk pijnlijk.

de verdoving van de implanon heb ik niks gevoeld...ook van het plaatsen heb ik niks gevoeld...

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 23:00

Heel handig topic dit!
Ik heb zelf ook al heel wat pillen gehad en heb nu de microgynon 50, vandaag opeens een lichte doorbraak bloeding terwijl ik nog 5 dagen moet tot executie :o
ik ben de laatste tijd erg snel down heb vrij weinig zin in seks en heb overal last van zit mezelf echt in de weg kan dat met de pil te maken hebben?
Ik lees dus verder niet op internet omdat ik echt een paniekzaaier ben wat dat betreft!