Mensen met een Burnout/overspannen, deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 17:28

hoe het hier gelopen is met date...
het was leuk en gezellig, maar ik was bloednerveus, en héél onzeker. Het is er dus op gekomen dat zij wel meer zou willen enzo..
Maar ik kan het niet. ik zit nog veel te veel met mezelf in de knoop. ik zag dat ze verliefd was op me, en wat deed ik, haar proberen gelukkig te maken. volledig verkeerd mja... zo typisch borderline.. en ik werd helemaal blij van haar, niets van mezelf uit
Nu voel ik me alleen maar slecht om wat ik beslist heb. Maar aan andere kant is het toch ook goed dat ik het op tijd ingezien heb.
kan even niet duidelijker typen, voel me heel warrig.

Lieszje

Re: Mensen met een Burnout/overspannen, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 15:11

Sorry hoor even een egopost..

Heb het even gehad met alles.
Elke keer als ik me goed voel hoop ik dat het ook even zo blijft.
Maarja dan voel ik me 1 dag goed en daarna weer een week niet..

Morgen moet ik weer naar de therapeut.
Zie er nogal tegenop, terwijl het vrijdag ook nog niet eens zo slecht was.
Heb echt nergens meer zin in, mijn kamer is ook al ruim een maand een puinhoop omdat ik aan zulke dingen ook geen aandacht meer besteed.

Pfff soms vraag ik me af hoelang ik dit nog kan volhouden.

ikbenellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 16:14

Sorry, heb echt al even niet meer gereageerd hier..
En ben vanmiddag begonnen met een reactie te typen om te reageren op wat berichten van jullie van de afgelopen pagina's. Maar merk dat ik er even niet doorheen kom, dus zal het zo hieronder plaatsen. Excuses voor degene waar ik niet op gereageerd heb..
Ik heb wel meegelezen en aan jullie gedacht.

De afgelopen tijd leek het of bij alles wat ik deed, ik daar ook weer wat voor in moet leveren. bijv 's ochtends 2 uur wandelen, betekend 's middags 3 uur op bed liggen en echt diep in slaap zijn..
Lichamelijk ben ik nog lang niet wat het geweest is.., maar geestelijk begin ik me beter te voelen!
Ik heb nu 2 hele intensieve en fijne gesprekken gehad met een psychologe waarbij we dingen hebben gevisualiseerd (met mijn ogen dicht teruggaan naar momenten en dingen inbeelden/voelen) Het is ongelooflijk, maar vond het echt bijzonder, heb er veel aan en kan me op zo'n moment helemaal overgeven en alle beelden en gevoelens op me af laten komen, het voelt heel puur..
Het doet iets met me. Er is iets aan de gang gezet vanbinnen.. zo voelt het echt..

Maar nu ben ik net begonnen mijn kamer op te gaan ruimen (die ook al maanden een zwijnenstal is)
Kom ik een verslag tegen die ik precies 3 jaar terug geschreven heb voor mijn opleiding toen.. Hier ben ik toch best van geschrokken.. Ik beschrijf daar gewoon precies waar ik nu ook mee loop, stemmingswisselingen, geen ontspanning meer uit de paarden kunnen halen, druk, stress, het niet meer zien zitten, moe, energieloos, snel chagrijnig, boos worden op mezelf omdat ik zo doe en niet zo wíl doen..
poeh.. en ik spreek in dat stukje van een terugval dat ik me zo rot voelde.. jemig, als ik er zo over nadenk speelt dit al veeel langer.. |( En weet ik nu pas waarom ik toen gestopt ben met de studie.. Niet zozeer vanwege de studie, maar door mezelf.. ik trok het allemaal niet meer.. En ben gewoon gevlucht door fulltime te gaan werken, om na een tijd weer precies bij hetzelfde te eindigen... Maar dan wel in te storten.. Waar ben ik mee bezig geweest, heb ik dan echt zo slecht naar mezelf gekeken en geluisterd..?
Ik weet even niet zo goed wat ik hiermee aan moet.. ;(

ikbenellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 22:10

Nou, ik had vanmiddag een begin gemaakt met reageren en zet hem er toch maar even neer hier.. Sorry dus dat ik maar op een paar mensen heb gereagerd, maar het lukt me niet om verder te gaan..
En als ik het zo lees lijkt het net of ik het allemaal zo makkelijk voor het zeggen heb en het allemaal erg simpel is. En zo zag ik het vandaag ook, voelde me goed!
Maar ook ik weet hoe dat gevoel zo ineens weer om kan slaan.. Heb weer een dipje even nu.., terwijl ik vanmiddag van plan was een heel positief bericht te schrijven dat het goed gaat met me 8-) gaat het ook :+

:(:) voor iedereen!

Aikon Top je berichtje!! *\o/* Sorry dat ik er niet eerder op heb gereageerd.. was een beetje passief weer en het lukte me niet goed.. Maar goed om te horen!

Maaaike schreef:
Erg he?! Nou is het ook te hopen dat het bij eind september/begin oktober blijft en dat ze het niet steeds verder opschuiven.
Denk je soms niet; waarom wacht ik eigenlijk? Of dagen dat je denkt dat je het eigenlijk best zonder kan en het niet meer nodig vind.
Als je gelijk terecht kon, hoefde je niet met die twijfels te lopen.
Nu word je, door het lange wachten, heen en weer geslingerd van de ene emotie in de andere..
Herkenbaar?

Heel herkenbaar! Hoe langer het werd uitgesteld, hoe meer ik dacht dat ik het helemaal niet nodig had en dat het bij mij wel meevalt.

Charlot je schreef dat je stemming vaak 's avonds zo om kan slaan, terwijl je de hele dag bijv nergens last van had en juist leuke dingen gedaan hebt.. Het kan natuurlijk ook een stukje vermoeidheid/uitputting zijn ookal waren het leuke dingen die je deed.. Als je overdag bezig bent geweest en het geeft je een goed gevoel probeer dan uit te vinden of je 's avonds dan teveel van jezelf vraagt. Misschien na zo'n goede dag 's avond niks doen en terugdenken/nagenieten van de dingen die je die dag gedaan hebt en als fijn ervaren hebt..
10 jaar vind ik geen verschrikkelijk verschil, liefde is niet gebonden aan leeftijd, dat is alleen de maatstaaf die de maatschappij er aan geeftt. Maar je gevoel dat je bang bent om gekwetst te worden herken ik goed. Daarom word ik ook niet snel verliefd, of ik laat het niet helemaal toe.. Uit zelfbescherming..

Urielle schreef:
Ik herken de stemmingswisselingen heel goed, ik ga van bijna manisch vrolijk, naar kwaad en agressief naar intens verdrietig en weer terug. En dat kan zo op 123 ineens omslaan. Vandaag ook: ben met de hond gaan hardlopen en voelde me trots op mezelf daarvoor, maar eenmaal terug bij de auto was ik ineens weer heel down en terug thuis (bij de stal) zag ik dat de loonwerker de voordroog op het stro had gestapeld en daarvan ging ik dan weer door het lint. Toen boos de stallen gemest, vrolijk paarden gelongeerd, in tranen in de auto en nu zit ik met al mijn stekels overeind op bed met de laptop. Ik word een beetje moe van mezelf. :roll:

Ik herken het ook maar al te goed.. Maar ik begin het bij mezelf toch steeds meer te herkennen als vermoeidheid waar de oorzaak ligt. Of teveel gedaan hebben of willen doen. En het kleinste wat mis gaat is dan al de druppel..
En dat zie ik hier ook. De omslag komt (vaak) na iets actiefs. En zelfs vaak omdat je nóg iets actiefs erachter aan wilt doen.
Wat ik nu in mijn training leer en ook besef dat dit echt zo werkt, is dat je moet stoppen op het punt wanneer je denkt: Wow, heerlijk ik voel energie! Dit is namelijk het gevoel dat je vast moet houden.. Wij (en ik spreek voor mezelf maar ik denk ook zeker ons allemaal) zijn vooral geneigd energie gelijk te gebruiken en in dit geval te verbruiken zodra je het voelt.
Om je energie weer op peil te brengen is het juist erg belangrijk om niet alles gelijk te verbruiken, dus je niet voor 100% in te zetten, maar 80%. En dit is ongelooflijk moeilijk! Maar zo hou je steeds een beetje over en bouw je langzaam je reserve weer op die je volledig opgemaakt had..

Maaike lastig die dissociaties, maar kan me erg goed voorstellen dat het heerlijk voelt en misschien zelfs een soort van verslavend is oid..

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 20:04

hier gaat het vandaag eens beter :D . Na een hele lange tijd . Goed dressuur gereden met summer want het was nodig :D . Een Goeie strenge les gehad , en eigenlijk deed me dat echt goed .

Hoe gaat het met jullie ?

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 20:35

Bofkont :')

Met mij ging het goed..
Totdat ik hoorde dat ze me van de opleiding af willen hebben..
Ze denken dat ik het niet aankan omdat ik depressief ben.
Leuk, nu heb ik al helemaal niks meer.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 20:41

Oeie Das minder ... Ma der zal toch wel iets zijn wat je nog hebt !

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 10:29

oh balen lieszje....wat voor opleiding doe je dan? en kan je geen oplossing met hen vinden dat je toch lessen kan blijven volgen?

en charlot! regel 1, eerlijk naar jezelf zijn! dan wordt je het gelukkigst!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 16:14

hier gaat het vandaag weer slecht . Eet al niet meer smiddags ... waarschijnlijk ga ik vanaf volgende week iedere week op gesprek .

Charlot : 10 jaar is niet zo veel hoor ;) Op liefde staan geen cijfers .

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 18:59

Ik doe HTV (handhaver toezicht en veiligheid).
Mag nog blijven, maar ze houden me wel in de gaten.
Moet ook elke week een kort gesprek voeren op school hoe het ging etc.

Heb vandaag ook de klas verteld dat ik depri ben.
Vond het wel moeilijk en moest ook een beetje huilen..
Gelukkig reageerde iedereen 'normaal', ben blij dat ze het nu weten.
Heb opzich ook wel een goede dag gehad vandaag, begin alleen nu gestrest te worden..

Wel goed blijven eten hoor Daaphh..
Weet dat het moeilijk is, maar het blijft toch belangrijk.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 19:02

Eten is voor mij echt een probleem ... Smiddags zeg ik tegen mama dat een vriendin broodjes meepakt . Dus heb nooit eten bij ... Ik probeer echt te eten ma gaat echt meoeilijk ...
Dadenlijk gaan babbysitten .. hoop dat het wat mee zal vallen

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 18:30

fijn lieszje dat je toch mag blijven!!!! en dat de klas het nu ook weet, is wel fijn denk ik!

en daaph, eten jij!!! is moeilijk, weet het, maar probeer te eten met een vriendin, gewoon met iemand! dan eet je altijd paar hapjes meer dan als je alleen bent!
en eet lekkere dingen, banaan, yoghurt, vla, chocola, als het maar iets is! sterkte!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 19:44

Lieszje : Leuk dat je mag blijven !

Bobomelo : Ik probeer echt te eten . ma dat is voor mij echt moeilijk , ook al voel ik me goed , eet ik nog steeds redenlijk weinig :)

Donderdag weer op gesprek . heel waarschijnlijk moet ik iedere week gaan ..

hoe is het met jullie ?

ikbenellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 10:46

Lieszje Fijn dat je toch mag blijven op school en dat je het met je klas hebt kunnen delen. Lijkt me een opluchting dat ze er zo goed op reageerde.

Daaphh Het is inderdaad echt belangrijk een regelmaat te vinden in je eetpatroon, al weet ik zelf dat je soms écht geen zin hebt in eten. Probeer wel dan steeds iets te eten of vraag of iemand je hierbij helpt. Misschien kun je het in je gesprekken ook aangeven?

Hoe is het met de rest hier??

Ik voel me steeds beter de laatste tijd. Kan wel nog enorm piekeren over mezelf en wat ik met mijn toekomst moet.. Maar ik voel me wel wat beter in mijn vel..
Alleen lichamelijk ben ik nog steeds zo snel moe.. Heb vaak nog zo weinig energie voor dingen.. En ik word hier onderhand een beetje gek van.. Wil gewoon zo veel, maar ben het zat dat mijn energie en lichaam niet meewerkt.. :(

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 13:44

@ikbenellie
die energie komt vanzelf weer! geloof me....halfjaar geleden had ik ook GEEN energie, en als ik nu vergelijk met toen.....nou, is een heel stuk beter geworden, maar heeft tijd tijd tijd nodig!

@daaph, ja eten is lastig als je je niet goed voelt.(of heb je er ook een eetstoornis bij?) maar zodra je zin hebt in iets, toegeven en eten! en helpt even een snackje of iets halen in de stad met een vriendin ook niet? andere sfeer, lekker snackje halen/broodje halen werkt vaak beter dan thuis een boterham....

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 19:51

Bobomelo : Eetstoornis , Goh weet eigenlijk niet . Ik eet heel weinig , soms met de bedoeling echt niks te eten . en soms krijg ik niks binnen ...

Vandaag naar zangersheide geweest , was heel leuk ! alleen de laatste proef werd het mij te veel . Hele tijd steken in mijn buik . op weg na de auto ging ademhalen heel moeilijk . Ik de auto ook niet gemakkenlijk . toen ik thuis kwam ben ik flauwgevallen met mijn hoofd tegen de muur .. Helaas zijn mijn ouders een weekend weg samen met mijn broer ...

hoe is het hier ?

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 20:04

Daaph waarom meld je het niet bij je HA?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 20:06

ik weet niet ... Ik heb heel erg schrik voor dokters en alles wat er mee te maken heeft . Ga dus enkel als ze me echt verplichten ... Uit mezelf zou ik nooit gaan

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 20:08

Niemand houd van dokters ;)
Persoonlijk vind ik t niet echt slim van je om met deze vage dinge door te lopen.
Hoe langer je doorloopt hoe verder je van huis bent zo...

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 20:12

Mja , ja ik zal er eens met mama over praten als die terug is :) Bedankt :D

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 09:29

en als je al aangeeft dat je soms gewoon echt niks kan eten, maar soms ook express niks wil eten, ja dan zou ik me toch ook echt gaan melden.
weet: laat je een eetstoornis te ver komen, dan gaat je lichaam en geest echt naar de fielestijnen.....
dus bespreek het echt met je moeder straks!!!!

oelewapper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 09:38

ik heb gister een topic geopend op bokt http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=136&t=1361637 over mijn klachten,met de vraag wie deze klachten herkend.
mijn huisarts wil en kan nog geen diagnose stellen,hij heeft al verschillende dingen laten vallen oa cvs/overspannen/oververmoeidheid en uitputting.
ik ben erg benieuwd of sommigen van jullie dingen herkennen uit mijn verhaal,en wat zijn precies jullie klachten?
zouden jullie misschien eens willen kijken in mijn topic?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 20:10

hier is het weer ruzie ... tussen mijn mama & Broertje . Broertje Maxim heeft al een vaas naar mij gegooid ... Ben toen maar met summer gaan rijden . Toen ik terug kwam was ik effe ontstresst . Terug thuis was alle stress weer terug . thuis was het nog steeds ruzie ... Pff

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 19:28

Het is zeker een opluchting nu iedereen het weet :)
Maar sinds vrijdag gaat het eigenlijk ook wel goed met me^^
Heb weer contact met iemand waar ik 4 jaar geleden helemaal gek op was.
Denk dat het door hem komt, hij is ook gewoon te grappig en lief :o

Ik weet dat eten soms moeilijk is maar het blijft toch belangrijk..
In korte tijd ebn ik ook ruim 11 kilo afgevallen (ongeveer de helft bewust).
Voel me soms ook zwak worden, dus probeer ook wat meer te eten ook als ik me rot voel..
Rot dat het ook de hele tijd ruzie is thuis..
Weten ze eigenlijk wel hoe je, je voelt?
Ben nogal vergeetachtig, sorry :')

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 19:35

Ja ze weten hoe ik me voel ... Of ze der iets aan veranderen ? Nee . Ofja , me meer naar de therapeut sturen...

Heb ik waarschijnlijk 2 gebroken tenen omdat ik eens mee doe met Lo .. Doe ik eens mee en breek ik 2 tenen :p ( kan niet altijd omdat ik nog veel last heb van mijn schouder en pols door mijn val van de zomer )