Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Wendy schreef:En ik vind dat dus weer een vertoon van een enorme onverdraagzaamheid MB. Omdat je ermee opgevoed bent, is het zo.
De stellen van tegenwoordig hebben de keuze. Ook al ben je ongewenst zwanger, dan nog is er een keuze.
en dat is ook precies wat eerder in de discussie de keuzemaatschappij genoemd werd (overigens kan niet iedereen omgaan met die keuzevrijheid. Maar dat is weer een andere discussie).
Overigens vind ik het hele gedoe rondom die millie zwaar overtrokken. Natuurlijk is het ernstig dat ze door haar buurman vermoord is.
Maar er verdwijnen zoveel kinderen per jaar. Veel ouders worden daarin nauwelijks serieus genomen door de politie. Maar als ze 'hart van nederland' benaderen is het ineens belangrijk?
Zidore schreef:misschien zeggen die vaders zelf wel dat ze moeten 'oppassen'![]()
wendy ik denk dat eenieder die zijn kind kwijt is serieus genomen moet worden
en dat de politie daar zorgvuldig in moet zijn
1 x in de zoveel tijd duikt er echter een verhaal op wat in de media breed wordt uitgemeten
maar ja de krant van morgen ligt gisteren in de prullenbak..
ben het trouwens erg eens met dat niet iedereen met keuzevrijheid om kan gaan...
Zidore schreef:ja hahaaha oppassen voor al die pinnige moeders
joh what's in a word? oppassen,babysit, mama/papadag, huisvader, thuisblijver, luieropruimer, klikobuitenzetter
zolang hij het maar doet!
er zijn nog genoeg mannen die denken 'doe jij het maar' maar dat is ook weer een andere discussie denk ik...
laetitia schreef:Zidore: Het is inderdaad een beladen woord voor mensen die geen kinderen kunnen krijgen.
Echter als je het in het grote verband ziet, ben ik van mening dat het een juist woordgebruik is. Ik wil hier echter geen mensen voor het hoofd stoten of mee kwetsen.
Ik snap dat het heel erg gevoelig ligt.
Chiqa schreef:Och ik vind het zooooo zonde dat mensen hun leven zo weggooien door kinderen te nemen.............Ik had zoiets van nu lach je nog, straks als een boer zonder kiespijn en is er geen weg meer terug
weg leven!
Onassa schreef:laetitia schreef:Zidore: Het is inderdaad een beladen woord voor mensen die geen kinderen kunnen krijgen.
Echter als je het in het grote verband ziet, ben ik van mening dat het een juist woordgebruik is. Ik wil hier echter geen mensen voor het hoofd stoten of mee kwetsen.
Ik snap dat het heel erg gevoelig ligt.
Ben je mal zeg!
Ik heb ze niet kunnen krijgen maar om nu sentimenteel te gaan lopen doen of iemand zegt, ik krijg kids of ik neem kids.....dan moet je wel een erg kwetsbaar zieltje zijn.
En als je ze niet kunt "krijgen"kun je ze altijd nog "kopen"(adoptie) en dan neem je dus een kind.
Alet74 schreef:Dat kan ik direct meenemen naar Wendy: alles is niet zo makkelijk als het lijkt. Misschien is er voor jou in zo'n situatie een keuze, voor een ander misschien weer niet. Iedereen heeft een andere kijk hierop, ervaart het weer anders.
Het getuigt niet erg van respect om het woord 'gedoe' te gebruiken met betrekking tot Millie.
Onassa schreef:Daar weet ik alles van hoor.
Het klinkt bot, maar helaas is het wel zo.
Je moet wel effe 20.000 euro op je rekening hebben staan als het inmiddels al niet meer geworden is.
En dat andere wat ik schrijf, daar spreekt mijn persoonlijke gevoel.
Kan bij een ander anders voelen, maar om als moeder zijnde altijd op je tellen te moeten passen met wat je zegt vind ik ook onnodig.
tita schreef:Het zou te zot voor woorden zijn als een kindje uit een ander land hier in de bijstand komt, dan kan het net zo goed daar blijven.