Ik heb dystrofie, wie nog meer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

phillien

Re: Ik heb dystrofie, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 19:03

@judith, wij hebben geen geld om een schilder in te huren, en net als wat aikon zegt ik wil me niet nutteloos voelen, kan al zo weinig, (weer woordtje doseren en grenzen) mijn hoofd wil zo veel en zo graag.
dus ik ga dan toch heeeeeeeeeeeel eigenwijs alle 4 de kozijnen in 1 dag schilderen, want ja 1 raam is geen gezicht, dus vind ik dat ze maar alle 4 moeten hihihihi.
ben benieuwd hoe het morgen gaat bij het zwembad hahahaha, vooral als je dezelfde miep achter de kassa hebt hihihihi

met mijn hond gaat het gelukkig stukken beter, kwispeld gelukkig weer heel veel, heeft al zelfs lopen joelen, dat doet hij als hij blij is. heeft weer goed gepoept, vandaag ook wat verder gelopen, meneer ligt nu te slapen bij mij op de bank, ja eindelijk mijn kacheltje ligt er weer hihihi
blijkbaar werken de pijnstillers goed, merk niks van dat hij pijn heeft, wel nog moe van de narcose.
maar we gaan de goeie kant op gelukkig

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-12 16:23

Nou, ik heb een intake gehad voor huishoudelijke hulp. Heb een heel erg dubbel gevoel, ik krijg 4 uur per week hulp tot januari. Ik weet niet of ik blij ben of niet, is toch weer een stukje opgeven.

Kreeg van mevrouw te horen dat ik te veel planten potten op de vensterbank heb staan? :? Ik heb een vensterbank van 2 m. lang en 30 cm breed, daar staan 6 potten op van 30 cm. doorsnee vol met verschillende planten. Ok een beetje oerwoud, maar ik vind het mooi staan en was kat bestendig. Moest maar 3 potten weg halen anders was de hulp een kwartier langer bezig met de vensterbank schoonmaken :Z Ik kan dat zelfs binnen die tijd met mijn onwillige hand :( Ik hoop geen zeurpiet als hulp te krijgen :n

Judith hoe is het gegaan bij het zwembad ????????
Dus nu is je kruk ook in de lappenmand? Arme kruk Y;( Hoe durf je die aan te rijden :+

phillien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 16:33

jeetje wat een zeur mens, ik had(heb) ook 6 potten staan, en wat tierelatijn ertussen (lampen, fotolijsten beeldjes, kattenhaar) en daar werd niet moeilijk over gedaan, wel is bekend ze mogen niet boven hun hoofd werken, sommige nemen dat wel heel strikt, die komen echt niet boven de 160 a170 uit(ligt aan hoe groot ze zijn) ik heb hier een jong meisje gehad, die werkte super, deed zelfs de hoekjes en kleed van de beesten en plukte zelfs dodebladeren uit mijn planten!! maar de wat oudere die deed gewoon een uur over de woonkamer liet de emmer in de keukenstaan en liep elke ker heen en weer(dat best ver)

dat dubbele gevoel heb ik ook gehad hoor, doe het nu weer zelf(kreeg maar 3mnd hulp) vaak komt mijn moeder ook helpen, ff het groffe werk

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-12 16:53

Ik heb geen eens iets tussen de potten staan. O ja, thuishulp was er niet om mijn honden te verzorgen. Heb ik nooit om gevraagd.

Mijn moeder werk full time in de particuliere thuiszorg, veelal laatste face begeleiding. En mijn vader zit met zijn aderen in zijn benen die niet goed zijn. Dus daar kan ik niet op rekenen dat die om de zoveel tijd met het groffe werk komen helpen doen.

phillien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 17:45

idd honden en kinderen doen ze niet, dat hoeft idd ook niet, gaat om het schoonmaken stof stof en stof.... ik hoop dat ze je wat kunnen ontlasten, zodat je energie voor wat anders kan gebruiken

ik heb ooit ook bij de thuishulp gewerkt, oook in de schoonmaak (heet tegenwoordig intrieurverzorgster) bij mensen geweest die venster bank stond wel zo vol....... was ik echt een uur bezig om alle beeldjes, plantjes etc weg te halen, schoonmaken en weer terug zetten, zo erg is het bij ons niet gelukkig hahaha

judith_irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 20:35

Het gevoel over de HH ken ik, maar geloof me, als je huisje een paar keer schoon gemaakt is zonder zelf aan het einde van je latijn te zijn is ook een lekker gevoel. Voor mij was de stap misschien iets minder groot. Mijn moeder deed veel bij mij maar werd zelf ziek, toen HH via de gemeente aangevraagd.
Over de potten, ik heb op dezelfde maat vensterbank 7 bloempotten staan, nog nooit iemand over gehoord. Wel kreeg ik een hele lijst met allemaal spullen die je in huis moest hebben. Maar ook dat heb ik niet. Ik heb de eerste keer overlegd met de hulp zelf welke spullen ze wel en niet wilde gebruiken. Als voorbeeld: mijn dweil voldeed niet aan de opgegeven maten. Ik heb niets aan hoeven schaffen, uit eigen wil doet ze het met wat er is.

Mijn arme kruk, hoe kan ik he := , mijn soulmate, wijkt normaal weinig van mijn zijde. Al blijven ze de laatste tijd wel vaker thuis als ik mijn wielen meeneem. Ik houd het op levensmoe, hij was in de gang onderuit gezakt gaan liggen en ik had dat niet gezien toen ik achteruit naar binnen kwam. Als hij was blijven staan had hij nu nog heel geweest :x .
Vandaag heb ik nieuwe gekocht maar wat een ondingen. Zijn precies dezelfde maar de manchetten zijn nog erg stug. Grrr

Gisteren bij het zwembad ben ik met de auto en de rolstoel gegaan. Leek me toch makkelijker dan de scoot mee naar binnen te nemen. Het zwemmen was bij de lichamelijk-gehandicapte-vereniging dus daar kijkt niemand op van een rolstoel meer of minder. Bij het koffiedrinken was madam er niet. Wel moet ik bekennen dat het met de rolstoel een stuk relaxter was dan lopend. Kost een stuk minder energie.

Tijdens het zwemmen is het wel helemaal mis gegaan. Ik kreeg per ongeluk een schop van iemand tegen mijn been aan, precies op de plek waar het ooit begonnen is, de plek waar niemand naar kijken mag. Dat doet al teveel pijn. Het deed zoveel pijn dat ik een black-out kreeg. Ik kan me er niets meer van herinneren maar wat me verteld is, is dat ik wel blijf zwemmen om boven water te blijven maar verder ga ik alle kanten op. Heb totaal geen oriëntatie meer. Ook ziet mijn zwemmen er raar uit. En ik hoor en zie helemaal niets meer. Ik schijn recht op mensen af gezwommen te hebben := . Tot ze me naar de kant gedirigeerd hebben. Alles heeft een paar minuten geduurd. Ik weet er niets meer van.
Maargoed, dit was altijd mijn angst met zwemmen, wat doe ik als ik een black-out krijg. Nu weet ik iig dat ik niet verzuip.

Maar nu gaat het nog steeds niet goed. Heel mijn voet is opgezwollen en zolang ik niets doe met mijn benen is het uit te houden maar als ik ga staan of lopen wordt ik helemaal misselijk en duizelig van de pijn. Vanmiddag toch maar naar de fysio gegaan, helemaal niets doen leek me ook niet goed. Ik heb de hometrainer op zijn allerlichtst (5 watt) geprobeerd maar het ging niet. Weer ben ik in een andere wereld beland. Daarna maar niets meer met mijn benen gedaan.

phillien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 20:53

jeetje wat schrikken, idd gelukkig dat je zweminstinct wel werkte en dat de mensen je snel hebben geholpen. 5 watt is niks, zal voor je duimen dat de pijn snel minder word, want zo word je helemaal belemmert in je doen en laten. en dat je vanacht wel kan slapen.

hier gaat het met ups en downs, de duim geen last meer van gehad na het kneden, durf nu niet meer te doen stel je voor dat het erin schiet hahaha.
morgen mag ik weer naar de fysio, wordt weer een uurtje afbeulen.

met de hond gaat het gelukkig heel goed, alleen begint nu alles te jeuken. alleen bij zijn castratie wond komt veel vocht weg, morgen even aan kijken en anders da bellen voor controle

phillien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 13:54

hier gaan we zo weer naar de da, meneer heeft ondanks zijn speciale pyama, toch de hechtingen los gebeten en gelikt, lang leve zijn lange snuit....... NOT.
meneer wordt vast een lampekapje vanmiddag hihihihi, de boel is ook ontstoken, zal wel een dosis antibiotica mee krijgen

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 15:08

Fijn thuis hulp maar idd of je blij moet zijn...
Straks ben je er aan gewent en stopt het en moet je het zelf weer gaan doen
En ik vind dat niemand wat over je huis mag zeggen
Al wil jij 300 planten hebben is jou zorg
En da het dan tijd kost is jammer dat is dan jou keuze
Snappen ze niet dat je al meer aan huis gebonden bent en zo wat vreugde in huis haalt
Het punt van huisdieren snap ik nog wel
Het gaat puur om schoonmaken van je huis

Oeh black out met zwemmen dat klinkt niet best
Doordat ik steeds een schop kreeg tegen mijn voet ben ik gestopt met zwemmen
Zelfs sporten doet minder pijn soms dan een schop tegen mijn voet
Sowieso voel ik mijn litteken de laatse dagen veel meer dan anders
E lag gisteren al om 17:00 in bed
Ben gewoon zooooooo moe de laatste weken bah

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 15:09

Oh ja vergeten( onthouden is ook niet meer wat het geweest is)
Sterkte met de hond balen dat hij alles open heeft gehaalt
Kapje is dan de enigste optie nog
Hoop dat het al met al meevalt zowel voor de hond als je portemonee

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-12 15:18

Jeuk is een teken dat het geneest. Zal hem schattig staan zo'n lampenkap. _O-

Judith, balen zeg. Maar goed dat je overleving instinct het goed doet. We willen je nog niet kwijt! Tja, als de kruk levensmoe was. Daar doe je weinig aan. :n

DDD, ja en ze vroeg steeds dingen waar ik geen hulp voor vraag. Kan u fietsen heeft u een fiets. Kan u autorijden heeft u een auto. Heeft u persoonlijke verzorging nodig. Mijn jongste hond heeft bijna het hele gesprek door geblaft/gegromd. Ze mocht die vrouw niet, ik ook niet. :+

Hier ook een moe geval. Was om 7 uur klaar wakker en viel daarna als een blok in slaap. Heb heerlijk gedroomd. Ik heb een remslaap tussen 7 en 8 uur 's morgens wintertijd :z dus in de zomer tussen 8 en 9. :j Wel vervelend om midden in zo'n remslaap wakker te worden, ben dan niet wakker.

Onthouden >;) weet niet wat dat is, komt niet in woorden boek voor net als dat do........ dinges. :D

phillien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 16:02

aikon schreef:
Jeuk is een teken dat het geneest. Zal hem schattig staan zo'n lampenkap. _O-

DDD, ja en ze vroeg steeds dingen waar ik geen hulp voor vraag. Kan u fietsen heeft u een fiets. Kan u autorijden heeft u een auto. Heeft u persoonlijke verzorging nodig. Mijn jongste hond heeft bijna het hele gesprek door geblaft/gegromd. Ze mocht die vrouw niet, ik ook niet. :+

hij hoeft geen lampenkap!, de da vond het wel meevallen, hij vond het eigenlijk wel netjes eruit zien, maar toch voor dezekerheid een ab kuurtje meegekregen, en ik mag het wassen met biotex, en hij mag natuurlijk er niet aan likken, dus ik zeg DUCKTAPE!!! hihihi
andere wond ziet er rustig uit, dat vond ik ook.

Je hond heeft nu al goede mensen kennis, I LIKE hihihihi. die van mij hebben dat ook heerlijk zo weet je of iemand te vertrouwen is.
mijn grote ligt nu nockout, inspanning was toch te veel kwa energie, en er zaten ook chihuahas, stelletje keffers, echt de hele tijd blaffen, bah, onopgevoed spul en het reutje was nog eens veel te groot ook, en het teefje had tepels tot aan de grond, lekker fokken zonder stamboom want ze zijn zo in........... arme beestjes (schedel vergroeid etc)

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-12 16:42

Mijn jongste had op een leeftijd van een paar maand al heel erg wie ze wel en niet vertrouwde. Ik heb soms het idee dat ze meer ziet dan de meeste. Mijn oudste (eerste hond) had dat ook, de middelste niet. Met mijn pony's net zo, de oudste is bij bepaalde personen heel wantrouwend en zal zich niet door hun laten aaien/pakken. Zo staart hij ook wel in het "niets" (achter iemand) met gespitste oren en bijna uitpuilende ogen. Wel grappig om te zien.

judith_irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 20:19

Wat fijn dat het meeviel met je hond. Veel dieren weten veel beter dan wij wie er wel of niet te vertrouwen zijn.
Het is jouw huis dus ze moeten niet te hard zeuren hoor. Jij leeft zoals jij dat wil.

DDDM: ik begrijp heel goed dat je gestopt bent met zwemmen. Voor mij was dit de eerste (en hopelijk ook de laatste) keer dat ik zo'n schop kreeg. Wat een hel! Vannacht heb ik slecht geslapen maar vandaag gaat het gelukkig al wel weer iets beter.

Dat overlevingsinstinct is echt bizar. Ik weet er zelf helemaal niets meer van. Ik denk er ook best wel veel over na. Ik heb niet het idee dat ik bang geworden ben en aan de ene kant vind ik dat toch een beetje raar. Het is toch niet niks. En aan de andere kant, ook al weet ik het niet maar houd ik mezelf wel boven water. Maar voor hoelang? En ga ik uiteindelijk de kant ook vinden? Ik ben er veel mee bezig merk ik. As donderdag is gelukkig mijn favoriete badmeester er als ik ga zwemmen. Hem vertrouw ik 100%.

Toevallig heb ik het hier vorige week ook met de manager van het zwembad over gehad. Er zijn bij het reguliere zwemmen een paar toezichthouders die totaal niet opletten. Daar voel ik me ook niet veilig bij en als ik op een dag veel krampen heb en 1 van deze toezichthouders komt, dan ga ik eruit. Daar schrok de manager best wel van en zou daar werk van maken. En prompt de keer erop is het raak. "Gelukkig" gebeurde dit bij de gehandicapten-zwemvereniging. Daar zijn heel veel toezichthouders en allemaal erg behulpzaam en standaard overbezorgd.

Gaan jullie ook naar de support-beurs? ( http://www.supportexpo.nl )

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 21:52

Oh fijn voor de hond geen kappie
Ik zat nog geheel onverwachts met mijn hondje bij de arts vanavond

Dat had ik dus ook na het zwemmen
Als ik geschopt was kon ik niet slapen van de pijn
En ook uit het water komen was niet grappig ineens weer al je gewicht op je voet -O-

Vanavond ook gesport en heb echt veel pijn in mijn knie en voet en rug -O-
Word weer slecht slapen gelukkig slaappillen die ietsjes meewerken

phillien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 10:54

@ddd hoop niks ernstigs met je hond.

ik durf om die reden niet door drukte te lopen, bang dat ze me tegen me armen aan komen, 2jr terug zuidlaardermarkt was een ramp, was blij dat we weer thuis waren.
maar goed een 3 jarige die aan je arm hang en zich plots laat vallen. AAAAAAHHH maarja dan maar ff binnenmonds vloeken hihihi

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 12:04

mijn hond heeft vorig jaar een geperforeerd hoornvlies opgelopen
en ternouwenood zijn oog kunnen behouden(hij is afgelopen 1 maart 2 jaar geworden)
en nu had hij dus weer een bloeding zitten dus wist niet hoe gauw ik bij de DA moest zijn
gelukkig valt het mee en lijkt het een soort van gesprongen ader te zijn
maar wil absoluut geen risico meer nemen

dystrofie is de reden dat ik mijn 3 jarige in 2010 verkocht heb
ik mis het wel soms maar kan het risico niet meer nemen om van een paard af te vallen op mijn voet
als het weer breekt heb ik echt een groot probleem
heb er wel over nagedacht om een super mega braaf paard te kopen
maar ja garanties heb je niet ook daar kan je van af vallen natuurlijk
het blijven dieren

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 16:31

Kwestie van blijven zitten. Dat is bij mij toch wel de grootste eis tijdens het rijden. Wat er ook gebeurt BLIJVEN ZITTEN. Lukt aardig. :j Wil dat niet dan heb ik veel aan de val lessen die ik heb gehad, de kans dat ik verkeerd neer kom is klein. (ik zeg niet dat het onmogelijk is, kan altijd) Ik heb bewust mijn jongste willen beleren, en wonder boven wonder was die draak zo mak als een lammetje. Ik weet dat er "gevaar" zit in met paarden omgaan, maar ik kan net zo goed een keer verkeerd van de trap lazeren. En dat komt vaker voor, helaas :o Of tijdens het fietsen ergens tegen op knallen. Wil je alle gevaar uitbannen moet je in een glazen huis gaan wonen. Dat wil ik niet, ik leef nu en wil dat ten volle benutten. Met bijbehorende risico's.

Gelukkig dat je hond niets ergs heeft.

phillien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 16:51

DDDMakkink schreef:
dystrofie is de reden dat ik mijn 3 jarige in 2010 verkocht heb

kan moeilijk mijn kind verkopen hahaha.

zag net dat ik het er een beetje raar had neergezet hihihihihi
mijn dochter heeft de neiging om zich telkens (lees drifbuien) te laten vallen als je haar arm vastpakt. je voelt en ziet het niet aan komen en ineens ruk aan je arm. geen pretje.
ik durf het rijden niet meer aan, als ik geen kind had, dan zou ik het wel doen, maarja heb nu een dochter om voor te zorgen en ik kan moeilijk tegen haar zeggen, nu niet mama heeft pijn, red je zelf vandaag maar even

ik mis het vreselijk, het rijden, maar vooral de pony zelf het verzorgen, knuffelen. gewoon lekker bij ze in de wei zitten

nu zit in westerbork een manege waar gehandicapten rijden 90% is verstandelijk of meervoudig, als ik ooit weer geld heb dan zou ik daar denk ik wel willen rijden, maar dan vooral paard leren rijden op de benen, ooit een ruiter zien doen die geen armen had.
al denk ik dat ik eerst in janken uitbarst, wanwege het heerlijke gevoel wat een paard geeft, helemaal zonderzadel,

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 17:44

Ik zat ook te janken toen ik na 3,5 jaar weer te paard zat. En toen stapte ik alleen nog maar. Bij elke stap verder, draf en galop, ging het net zo. Man, wat was ik blij dat ik weer 4 benen onder me had.

phillien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 20:27

dat wil ik wel geloven !!

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 20:53

Ik heb een spalk gekregen om mee te rijden, en dat scheelt zo ontzettend in de pijn. Ook heel erg blij mee!

phillien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 20:54

wat fijn, minder pijn is altijd fijn,

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 08:54

ik zou zelf wel graag weer een paard willen hebben
maar dan gewoon zo een super mega braaf diertje
om lekker een stapritje te maken en te kroelen en verder geen gekke dingen
ook leuk voor mijn dochter om op te leren rijden
maar goed wat niet is ,is niet
we willen ook nog zoveel andere dingen doen
en een paard aankopen is wel even een smak geld gelijk
heb wel zitten rondkijken vor de gein maar wat ik dan leuk vind en aan mijn wensen voldoet moet je toch wel denken
aan een 3500 euro minimaal en daar kunnen we toch veel andere dingen van doen
want we zijn nu bezig om de slaapkamer van onze dochter helemaal te vernieuwen
en dat kost ook zo rond de 500 euro

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 09:02

De aanschaf is meestal wel te doen, maar de maandelijks terugkerende lasten moet je ook op kunnen vangen.