joyce2 schreef:@pmarena: Wat hebben smaakversterkers en suikers te maken met hyperventilatie, als ik vragen mag?
Sommige stoffen kunnen iets triggeren in je hersenen waardoor je erg onrustig wordt / ademhaling raar gaat doen.
Ik ben er achter gekomen dat als ik me eigenlijk plotseling heel onrustig / gejaagd voelde en mijn ademhaling niet gewoon lekker automatisch ging maar zo onrustig / te diep en ik het dus niet gewoon ontspannen kreeg, dat ik ineens met hartkloppingen en zwetend en duizelig enzo op de bank zat of wakker werd in bed, ik kon gaan zoeken naar wat ik gegeten had in de uren ervoor en dan zat er gegarandeerd weer ergens een smaakversterker in de E621 e.d. categorie in....
Soep, slaatje, hamburger, worstje, gehaktballetjes, pastasaus, chips, nootjes....dat soort dingen.
Ik herken het precies en heb het te vaak gehad en te vervelend om nu zeker wel goed te lezen voordat ik iets eet want het is echt niet tof 
Overigens als je toch acuut in zo'n "aanval" zit waarbij je je zo ellendig gejaagd voelt en je je ademhaling niet op orde krijgt, wil magnesium op dat moment ook helpen 
E621 Bijwerkingen:
tintelingen
brandend gevoel
druk op de borst of moeilijk ademen
hoofdpijn
migraine
misselijkheid
versnelde hartslag
zwakheid
vermoeidheid
enz.