Borstvoeding

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 11:06

Is wisselend hoe lang het duurt soms is ze met 2 keer 10 minuutjes klaar en soms duurt het 15 a 20 minuten. Maar inclusief verschonen, boertje laten, spuug opruimen (soms nog een keer verschonen) ben ik ook wel een uur bezig gemiddeld. Ga nu een paar dagen proberen hoe het gaat als ik geen prei eet want heb dat nu 2 dagen gedaan (1 keer in de soep en 1 keer in de macaroni) en Marinde heeft 2 avonden last gehad, spugen, krampjes e.d. en lang wakker liggen 's nachts wat ze eerst dus niet deed. En idd overdag wakker vind ik niet erg maar 's nachts is niet zo prettig.

Cyntje

Re: Borstvoeding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 12:00

Je kindje is ook nog maar net 14 dagen oud he,...
Ik heb geloof ik de eerste maand alles wat vooral krampen op kon wekken, zoals ui, prei, chilisaus, knoflook etc weggelaten naar mijn weten...
Tijdens de zwangerschap heb ik wel gekruid gegeten.
Heb dit langzaam opgebouwd en ze heeft er nooit last van gehad, alleen van de paprikachips van de Aldi. Maar die vind ik zelf niet zo enorm lekker dus dat scheelt om het weg te laten :)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 12:15

hier reageert tessa vermoedelijk op melkproducten die ik eet. nu ik die 2 dagen heb weggelaten lijken de krampen minder te worden.

ik ben vandaag aan het proberen tessa om de 3 uur te voeden op de dag. overdag slaapt ze gerust 4 tot 4,5 uur en vervolgens 's nachts zo'n 2 uur omdat ze dan de hongerschade moet inhalen...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 12:30

benangelique schreef:
hier reageert tessa vermoedelijk op melkproducten die ik eet. nu ik die 2 dagen heb weggelaten lijken de krampen minder te worden.

ik ben vandaag aan het proberen tessa om de 3 uur te voeden op de dag. overdag slaapt ze gerust 4 tot 4,5 uur en vervolgens 's nachts zo'n 2 uur omdat ze dan de hongerschade moet inhalen...

Tip: Laat de melk weg en drink Optimel! :j

(Als je melk drinkt natuurlijk :) ) Dit werkte bij mij goed!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 12:51

oh, dat vind ik wel lekker idd! waarom zou dat beter zijn denk je?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 13:04

Moet eerlijk zeggen dat ik niet meer precies weet wat en waarom maar mijn middelste had ook zulke krampen en mijn kraamverzorgster kwam toen met dit advies en bij ons hielp het toen.

Maar wat er nu juist in zit en/of niet in zit... :o? Ik beken, ik ben een leeghoofd, dat weet ik niet meer... :o
Maargoed, proberen kan zeker geen kwaad! :)

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 13:05

Ik mag van de osteopaat ook geen zuivel meer, behalve kaas, boter en rechtsdraaiende biogarde. Heeft bij ons ook te maken met de spruw en de darmpjes van Elianne. Moest wel ff slikken, want ben wel gek op een bakje vla en zuiveldrank...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 17:56

Optimel is idd erg lekker, kan geen kwaad om te proberen, toch?

Vandaag geen prei gegeten, vanavond en vannacht maar eens bekijken of het effect heeft. Cyntje als ik jouw begrijp heeft het bij jou goed geholpen? Ik heb tijdens mijn zwangerschap ook gewoon alles gegeten maar blijkbaar komt het met bv toch wat harder binnen? Maar ja, tijdens de zwangerschap merk je niet zo goed waar ze wel of niet tegen kunnen natuurlijk.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 18:16

Logisch ook he dat het met je eigen voeding meer binnenkomt ;)
Ik ben er de eerste tijd vanaf gebleven of heeeel matig en heb het langzaam opgebouwd. Kan nu rustig iedere dag ui eten, dag erna knoflook of wat dan ook, daar heeft ze geen last van :n

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 09:24

Heb een keer veeeel druiven gegeten en een keer spruitjes. Was ook geen succes. Sinaasappelsap doet het ook goed en rode kool met hachee mocht ik toen ook niet in het ziekenhuis...

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 10:11

( witte ) Druiven moet je sowieso niet eten, loopt je voeding van terug ;)
Dat is ook het eerste wat ik ga eten als ik er klaar mee ben :9

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 10:14

@hier:
gisteren tessa iedere 3 uur wakker gemaakt voor een voeding. dat viel niet altijd mee hihi. broek uit, sokken uit, verschonen.. en ja, dan gingen eindelijk die ogen open!
gisteravond na een badje (wat ze eindelijk eens kon waarderen) om half 11 op bed, toen heeft ze doorgeslapen tot 1 uur, vervolgens kwam ze om 6.15 (!!!) weer en om 8.45... wat een heerlijkheid.

owja; heb gisteren voor het eerst geen chocolade op en tessa heeft geen krampen gehad. verband?

zoo, dat is maar goed dat ik dat lees van die druiven. ben echt druiven-verslaafde!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 10:16

Chiara was ook zelden wakker te krijgen BA, ik weet hoe wanhopig je ervan kunt worden,...

Chocola kan er idd ook voor zorgen, vrouw van de voorlichtingsavond had dat ook bij haar oudste, terwijl ze de jongste BV gaf kon ze het wel eten :)

Ik 'was' druivenverslaafd :+
Enfin,... komt wel weer :')

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 10:42

benangelique schreef:
@hier:
gisteren tessa iedere 3 uur wakker gemaakt voor een voeding. dat viel niet altijd mee hihi. broek uit, sokken uit, verschonen.. en ja, dan gingen eindelijk die ogen open!
gisteravond na een badje (wat ze eindelijk eens kon waarderen) om half 11 op bed, toen heeft ze doorgeslapen tot 1 uur, vervolgens kwam ze om 6.15 (!!!) weer en om 8.45... wat een heerlijkheid.

owja; heb gisteren voor het eerst geen chocolade op en tessa heeft geen krampen gehad. verband?

zoo, dat is maar goed dat ik dat lees van die druiven. ben echt druiven-verslaafde!

Waarom moet ze wakker worden dan?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 10:43

Cyntje schreef:
( witte ) Druiven moet je sowieso niet eten, loopt je voeding van terug ;)
Dat is ook het eerste wat ik ga eten als ik er klaar mee ben :9

Is bij iedereen ook wel anders hoor! ;)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 10:50

omdat ze 's nachts iedere 2 uur kwam en overdag gerust 5 uur slaapt...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 10:55

Fijn dat het gelukt is en je lekker hebt kunnen slapen.

Hier niet goed geslapen, laatste avondvoeding kwam er voor een deel weer uit, hierna heel onrustig. Na ruim een uur heeft ze toch even geslapen. Hierna gaf ze aan dat ze honger had, dus weer gevoed. Ook na deze voeding een uur wakker geweest. Voordat ik dan weer slaap duurt even want ik hoor ieder geluidje. In de avond komt ze wel iets sneller dan om de 3 uur, misschien is dit tekort op elkaar zodat ze gaat spugen? Ze had nu geen kramp dus enige wat ik kan verzinnen is dat haar maag nog te vol was zodat ze over moest geven. Vanmiddag komt het CB, ga het dan even vragen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 11:04

benangelique schreef:
omdat ze 's nachts iedere 2 uur kwam en overdag gerust 5 uur slaapt...

Oh zo, die hield er overdag een nachtleven op na! :D

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 12:13

psies mb!

susan, tessa spuugt ook heel af en toe en van de week kwam de melk zelfs uit haar neus! gelukkig heeft ze er zelf eigenlijk geen last van.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 13:06

Hier ook weer gespuugd, vanmorgen vroeg moest ik wel 3 keer verschonen inclusief het bedje. Maar CB heeft haar gisteren gewogen en ze is in 1 week tijd 300 gram gegroeid terwijl 150 gemiddeld is. Waarschijnlijk drinkt ze gewoon te kort op elkaar dan, en net iets teveel. Ze maakt iig een tevreden indruk dus dat is goed, plus natuurlijk het feit dat ze zoveel gegroeid is. Vannacht ook goede nacht gehad, ze vindt het gewoon fijn om aan het eind van de avond een tijdje bij pappa of mamma te liggen, hierna slaapt ze heel rustig verder in haar wiegje.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 13:16

Hier vloog vanochtend ook een heleboel door de lucht.... Het kwam uit mond en neus.
Gelijk maar in bad gestopt, want het zat echt overal.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 13:44

Maak je daar aub niet te druk om, Chiara deed dat ook de eerste maanden :j
Na het voeden hield ik haar lange tijd rechtop, geregeld proberen te laten boeren, niet gaan wandelen of in de box etc.
Na dat half uur kon ik gewoon alles doen en van de één op de andere dag was het weg ;)

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 13:52

SusanH schreef:
Hier ook weer gespuugd, vanmorgen vroeg moest ik wel 3 keer verschonen inclusief het bedje. Maar CB heeft haar gisteren gewogen en ze is in 1 week tijd 300 gram gegroeid terwijl 150 gemiddeld is. Waarschijnlijk drinkt ze gewoon te kort op elkaar dan, en net iets teveel. Ze maakt iig een tevreden indruk dus dat is goed, plus natuurlijk het feit dat ze zoveel gegroeid is. Vannacht ook goede nacht gehad, ze vindt het gewoon fijn om aan het eind van de avond een tijdje bij pappa of mamma te liggen, hierna slaapt ze heel rustig verder in haar wiegje.

Hihi, dat doen ze hier nog steeds :D

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 14:01

SusanH schreef:

spugen heb ik hier nog niet gehad gelukkig! alleen een mondje wat teruggegeven werd.
tessa vind het heerlijk om aan het einde van de nacht/begin van de ochtend bij ons te liggen ipv haar bedje.

pfff, lang leven het oei ik groei boek! tessa wil vanaf gisteren iedere 1,5/2 uur drinken en drinkt dan relatief kort (kwartier, is voor haar doen kort). doet ze ook 's nachts. verder is ze huilerig en wil ze nog meer dan anders worden vastgehouden. wat blijkt; op week 3 zit ook een regeldag.. :+
ging al twijfelen of ik wel genoeg voeding had...

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 14:02

Zorgen maken doe ik me niet meer. Dat was alleen bij de eerste. Dan is alles nog nieuw en eng :+
Ik vind het alleen zo vervelend wanneer ik haar weer helemaal om moet kleden. En dan vooral 's nachts...
Maar ik voed nu 2 nachten in de schommelstoel ipv liggend in bed en ze heeft beide nachten niet gespuugd. :)