Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pollewoppy

Re: Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 15:36

Hoe gaat het hier?
Ik ben net terug van stal en mijn vriendin. Was wel een lange dag zo en moet zometeen ook nog gaan sporten. Iets teveel van het goede maar ja. Was wel gezellig op stal en bij mijn vriendin.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 17:51

Nou het is rustig hier, is iedereen van het mooie weer aan het genieten? Hier alles wel goed, wel een beetje last van spanningsklachten, pijn op de borst maar na morgen hebben we weer weekend, lekker. Op het werk ging het goed, heb volgens mij mn maatje gevonden, zij is gelijk met mij begonnen en we kunnen goed praten, denk ook dat ze dingen wel voor zich kan houden wat bij ons de afdeling nog weleens een probleem kan zijn. Vanavond geen plannen, even rustig aan doen.

Flappie, dat klinkt goed! Moet eens kijken voor zo'n balkje, is wel leuk natuurlijk maar misschien gaat het dan weer langzamer omdat ik er steeds naar kijk? Geniet nog lekker daar, wanneer komen jullie terug?

PW, was al benieuwd hoe het was geweest maar het is meegevallen? Succes met sporten, is dat binnen want het is wel warm om buiten te sporten, vind ik. Doe vanavond lekker rustig aan.

Angela, hoe is het met jou en met je vriend? Hoop dat het allemaal al iets beter gaat, leef met je mee.

Daijano, hoe was jou dag? Nog een beetje van de zon kunnen genieten?

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 20:01

Allemaal van het mooie weer aan het genieten? Ik zal zo weer eens in bad gaan, heb nu verder niet veel te doen, zou nog wel naar mn paardje willen maar weet dat ik het niet moet doen nu omdat het al een drukke dag was, morgen weer een dag. Wilde nog even melden dan ik mn medische intrede keuring op mn werk heb verplaats, het is 2 weken laten geworden maar nu kan ik wel onder werktijd en anders moest ik er speciaal voor terug komen. Vind dit wel beter en dan is mn naaste collega al geweest en weet ik wat meer :D

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 21:24

Het is wel erg rustig hier, voel me even iets minder. Pijn op de borst en ik ben misselijk, daardoor wordt ik weer wat angstig en voel ik me emotioneel, zo volgt het elkaar op. Hoop dat het snel zakt, normaal doet het bad me goed maar deze keer niet helaas.

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 21:50

Wij vertrekken vrijdagochtend vroeg uit Spanje en gaan dan richting België om een tussenstop te maken bij mijn ouders. Dan rijden we zaterdag overdag terug verder richting NL (terug de stress in :) )
Hoe komt het dat het wat minder gaat. Als je wil mag je pb'en hoor als je even wil kletsen. Ik blijf hier nog wel even online...

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 21:57

Indd rustig hier,

PW wat goed van je gesprek, en dat hopen dat d eovergang naar je oude behandelaar niet al teveel tegen valt.
Goed om te horen dat je samen met je vriend een goe dgesprek hebt gehad, en dat je Angela hebt kunnen helpen, je bent een schat!

Angela hoe is het nu met jou en je vriend? Knuf van hier.

Civ beter onder werktijd en nu weet je van je colleg aook weer wat meer, ik lees dat je lichamelijk even niet zo lekke rbent, probeer te ontspannen misschien even een makkelijk boekje erbij of even gewoon gaan liggen en begin bij je tenen te voelen en dan omhoog. hoop dta het snel over gaat.

Flappie dit klinkt allemaal wel goed bij jou, supe rom het je te horen, maar die dromen ik denk dat je nu echt aan je laatste verwerking zit, en dat zijn je dromen. onbewust bleef je ermee bezig en nu ga je verwerken.

Bij mij gaat het redelijk heb beetje spanning, mijn ouders gaan zaterdag weg en papa wete nog nik sover de datum dat hij weg moet. mijn ouders komen hierna niet meer zo snel deze kant op, dus ik met het weer even zonder doen, doet me veel verdiet!
Op mijn werk is ook n og steeds K*T wou vrij morgen , nu moet ik nog wat afwerken wat vrijdag net zo goed kan, maar ik moet morgen terug en ga dus 7 uur beginnen en 10 uur weg daag , ik ga alles afwerken en klaar , hoop dat ze me laten gaan ik wil nog even van de dagen gebruik maken!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 21:58

Denk aan jullie! :*

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 22:03

Daijano: is ook lekker dat ze je speciaal morgen laten komen opdraven voor een paar uurtjes! Balen iig. En wat doet je vader dat ze dan een tijdje weg zijn als ik vragen mag ? Mijn ouders wonen 200 km van bij mij en dan ga je ook niet even langs voor een gezellig praatje dus mis ze soms ook erg. Vooral de voorbije maanden heb ik een paar keer huilend aan de telefoon gehangen bij mijn moeder omdat ik raad nodig had en dan is de afstand toch echt te ver... Sterkte iig de komende periode :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 22:06

Hee CIV, hoe komt het datg je je wat minder voelt? Is het toch allemaal teveel?

Flappie: Fijne vakantie gehad? Nog maar een paar daagjes en dan weer naar huis.. Dan mag je al bijna aan je nieuwe baan beginnen!

Ik ben vanmorgen bij Garuna geweest en flink met haar gewerkt aan de dubbele longe. Ze ging zo goed! Tegenwoordig komt ze in de wei al naar me toe gerent, terwijl de eigenaren haar niet te pakken krijgen! Doet me ergens wel goed, geeft me zelfvertrouwen. Ik ben zo gek op dat beest, helemaal verliefd. Ik voel me superschuldig dat ik dit zeg, tegenover mijn vorige pony. Alsof ik niet meer van andere paarden mag houden zeg maar. Sinds januari probeer ik dit gevoel al tegen te houden en Garuna op een afstand te houden. Maar het lukt niet meer, ze heeft echt een plekje in mijn hart veroverd, en Sietske heeft er ook nog een plekje!

Vanmiddag zijn we gaan zwemmen in een natuurbad in Duitsland. Was heerlijk, misschien morgen weer. Daarna hebben we geBBQt, en ik heb net de vakantiefoto's op hyves gezet. Wie ze wil zien, moet maar even gillen!

Morgenvroeg weer hardlopen, en daarna therapie.

Gisteravond moest ik mijn vriend afhalen op de honkbalclub. We hadden om 11 uur afgesproken. Om half 11 krijg ik een smsje, of ik een half uur later wilde komen. Ik vind dit dus niet prettig, en reageerde geprikkeld en stuurde een smsje met daarin: Waarom, we hadden dit toch zo afgesproken? Kreeg ik niks meer terug tot 10 over 11, met daarin: Wat maakt dat half uurtje nou uit? Ik zal buiten staan.

Ik weet niet wat het is, maar ik kan dus gewoon niet tegen verandering, en reageer daar erg heftig op. Hij was daarom boos, en heeft over mij zitten vertellen op de club. Hij heeft gezegd hoe flauw ik wel niet was en de smsjes laten lezen. Ook heeft hij gezegd dat ik niet binnen wilde komen. Ik heb inderdaad geen zin om naar binnen te gaan, want ik voel me zo onzeker en kom niet graag in grote groepen binnen. Zeker niet als mensen gedronken hebben..

Toen we thuis kwamen vertelde hij dit aan mij, dat hij dit had verteld en dat iedereen het erg stom van mij vond. Ik voelde me zo verschrikkelijk! Ik heb de hele nacht zitten janken en hyperventileren. Ik vond het al niet prettig om met hem mee te gaan naar wedstrijden, maar deed het voor hem. Nu durf ik dus helemaal niet meer, bang dat iemand wat zegt... |(

Vanmorgen deed hij weer poeslief.. Ik weet echt niet wat ik er mee aan moet.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 22:16

Flappie, mijn ouders wonen in Duitsland en mijn vader is militair, en moet misschien weer op uitzending... doet me veels te veel verdriet en ik wil niet dat z egaan , maar ik moet verder want ik moet mijn leven op de rails houden.

Angela wat erg dat je vriend zo reageerde, en je dan nog voor schut zet, niet leuk als je niet op hem kan bouwen , hij moet achter je staan in dit soort situaties!!!!!!

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 22:16

en nog even GIL, en even complimenten dat het zo goe dgaat met je paardje, niet schuldig voelen het doet je goed en dat had ze ook gewild!!!

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 22:21

Angela: vakantie was super: hoognodig voor ons beiden en heb het gevoel dat we er weer tegen aan kunnen tegen de stressdingen van NL !

Zo, lastige situatie zit jij in. Persoonlijk vind ik het (en hier wil ik je echt geen slechter gevoel mee bezorgen hoor !) geen leuke zet wat je vriend daar geflikt heeft... Kan begrijpen dat je er aardig door van slag was vannacht (ik reageer ook zoals jij op zo'n dingen en vraag mij ook direct af wat iedereen wel niet van me denkt, maar denk dat wij wat dat betreft vaak van een mug een olifant maken en dat hetgeen de andere denken vaak echt wel mee valt, maar begrijp je reactie 100 %). Hebben jullie het er vandaag nog over gehad of was er volgens hem niets aan de hand als hij zol lief terug deed vanmorgen ?

Ben wel enorm blij voor je dat je zo'n band aan het krijgen bent met Garuna en je moet je zeker niet slecht voelen tgo Sietse (die heeft die speciale plek in je hart die er altijd zal blijven !!!)

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 22:23

Daijano, wat vervelend zo op je werk en van je pa en ma, kan me goed voorstellen dat je ze mist. Ik vind het al niks als ze op vakantie gaan, vroeger had ik daar trouwens geen problemen mee, is iets van dit jaar. Als ik iets voor je kan doen, dan weet je me te vinden, het is nu wel weer voor die cocktail ;) Wanneer weet je meer mbt je pa, duurt wel lang zeg.

Petulan, hoe is het met jou? Bedankt voor het meeleven

Angela, wat leuk dat het zo goed gaat met Garuna, als je je rot voelt moet je daar maar aan denken. Geniet hier van en Sietske blijft in je hart. Wel vervelend dat je vriend zo heeft gedaan, je smsjes liet lezen en dingen over jou verteld???, daar hou ik ook niet van. Zou toch nogmaals met hem proberen te praten anders blijft het aan je knagen, er moet toch een oplossing komen. Sterkte meid, ben er voor je en leef met je mee. Kan me goed voorstellen dat je nu helemaal niet mee wilt, zeker omdat ze geen begrip toonde, het is zo jammer dat mensen het niet begrijpen.

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 22:27

Daijano: das minder voor je (en ik moet me schamen want volgens mij had ik dit al eens eerder gevraagd, je antwoord klinkt mij te bekend. Sorry...). Eigenlijk raar hoe dat je toch nood blijft houden aan je ouders terwijl we zelf ook al lang en breed volwassen zijn en op onze eigen benen staan, niet ? Zeker als ze zo ver wonen dan ga je er meer bij stil staan vind ik dat ze er niet altijd kunnen zijn wanneer je ze eens nodig zou kunnen hebben.
Daarom heb ik er soms wel moeite mee dat het tussen ons (vriend en ik) en mijn schoonouders (die op 4 km van ons wonen) zo fout is gelopen... maar je veranderd er weinig aan.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 22:29

JA dat is het erge eraan , gaat al een half jaar zo,.. hij g=heeft zijn vervroegd pensioen aan gevraagd en nu willen ze hem nog mee laten gaa,.. wel of niet maar hier word ik gek van, kan nog ot oktober duren , onzekerheid word ik gek van!
Ik heb het nu ook 2 jaar dat ik ze erger mis dan voorheen!

Thanks meid lief van je, zou wel gezelli zijn :D

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 22:31

Flappie30 schreef:
Daijano: das minder voor je (en ik moet me schamen want volgens mij had ik dit al eens eerder gevraagd, je antwoord klinkt mij te bekend. Sorry...). Eigenlijk raar hoe dat je toch nood blijft houden aan je ouders terwijl we zelf ook al lang en breed volwassen zijn en op onze eigen benen staan, niet ? Zeker als ze zo ver wonen dan ga je er meer bij stil staan vind ik dat ze er niet altijd kunnen zijn wanneer je ze eens nodig zou kunnen hebben.
Daarom heb ik er soms wel moeite mee dat het tussen ons (vriend en ik) en mijn schoonouders (die op 4 km van ons wonen) zo fout is gelopen... maar je veranderd er weinig aan.

Geeft niks meid, kan gebeuren ;)
Vind erg zwaar voor het moment, lijk wle een kind die niet zonder kan.
Soms kan je dat niet dwingen en dan passen julli eniet bij elkaar als schoonfamilie, je kan niet iedeeen leuk vinden!
Wel jammer , maar er is ook genoeg gebeurd volgens mij, en dat is dan soms beter zo!

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 22:33

Meiden ik ga mijn bedje opzoeken en cdje aan en lekker slapen .

Slaap lekker allemaal!
Knuffel

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 22:34

Die onzekerheid is erg vervelend, nu was bij ons die kogel al snel door de kerk gelukkig maar ik widle de eerste dag al dat hij zou zeggen dat hij zou gaan(bij wijze van), dan wisten we het maar want van die onzekerheid word ik ook gek. Ben ergens wel blij dat hij nu weg want anders had hij zeker in november weggemoeten en nu is hij met de donkere dagen in ieder geval thuis. Hoop dat je snel meer weet, hoe ons/mij maar op de hoogte, zal voor je duimen dat hij niet hoeft. Slaap lekker.

Ik ga ook mn bedje opzoeken, de hitte in, het was net nog 26 graden, hoop dat het nu iets koeler is anders wordt het weer een zware nacht en morgen een zware dag.... hoop zo dat ik wat kan slapen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 22:38

ik vind het echt heel moeilijk om hier mee om te gaan. Ik dacht gister goed met hem te hebben gepraat 's middags, en was voor mijn gevoel sterk geweest en voor mezelf opgekomen.

Ik denk nu begrijpt hij er dan helemaal niks van? Ik kan nog steeds janken om het feit dat hij zo over mij gepraat heeft. Ik vertel hem dingen in vertrouwen, en ik dat heeft hij geschaad voor mijn gevoel. Of overdrijf ik nu?

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 22:47

Kan je gevoel goed begrijpen, zo zou ik me ook voelen en ik vind je gevoel dan ook terecht. Vind dan ook dat hij te ver is gegaan, snap dat hij er ook mee zit en zijn verhaal wil doen maar dat moet niet publiekelijk, dat kan hij ook met een vriend bespreken. Zelf zou ik het er wel met mn vriend over hebben. Hoe denkt hij er zelf over?

Sterkte meid, ik denk aan je, ik ga nu écht want morgen is het vroeg dag, sorry.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 22:49

Ik ga er ook vandoor, ik zal toch nog een keer met hem moeten praten.. Bedankt voor jullie steun in ieder geval, doet me goed om te weten dat ik niet helemaal gek ben! ;)

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 22:55

HIer ook nog even kort.

Angela: je bent zeker niet gek (iedereen denkt er hier het zelfde over, dat wil dus zeggen dat we of allemaal gek zijn of dat deze situatie gewoon niet kan en het is echt het laatste...) Hoop dat je er met hem nog eens goed over kan praten want zou dit ook niet onuitgesproken laten.

Daijano: das minder die onzekerheid dat je niet weet hoe ofwat...

CIV: slaap lekker en succes op je werk morgen !!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 23:08

Nou, praten is ook geen optie blijkbaar.. ;(

Ik heb net in mijn woede gezegd dat hij het maar uit moest zoeken en dat ik het uit maak... ;(

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 23:48

Meid toch... Probeer er even een nacht over te slapen. Heb je mss iets dat je kan helpen voor een goede nachtrust, want als je de voorbije nacht al amper hebt geslapen reageer je nu waarschijnlijk veel emotioneler dan de bedoeling is... En probeer morgen mss terug een gesprek aan te knopen als dat mogelijk is...
Hoe reageerde hij hier eigenlijk op ??? En een erg grote digiknuffel vanuit Spanje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 02:01

Thanks Flappie..

Ik ben dus nog steeds klaarwakker.. Hij zegt dat het misschien beter is als we uit elkaar gaan. Hij kan niet met me omgaan, en irriteerd zich aan mij. Hij wil zich niet meer aanpassen, en wil dingen doen die normale mensen ook doen. ;( Begrijpelijk, maar ik kan niet anders.

Echt, ik voel me zo rot nu.. Morgen heb ik activering, groepstherapie. Ik durf dit niet in te brengen vrees ik. Dan stort ik helemaal in. De negatieve gedachten en paniek spelen nu in alle hevigheid op. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Ik zie geen uitweg meer, en de hoop die ik had is nu helemaal weg. Dit gaat echt niet meer goedkomen vrees ik. Niet met mij, maar ook niet met mijn relatie. ;(

Ik heb echt onwijze last van druk op de borst, en als ik me laat gaan schreeuw ik alles bij elkaar. Als ik nu doorzet met huilen, kan ik nooit meer stoppen vrees ik... ;( Het liefst loop ik nu nog weg van alles, weg van mijn leven, van mijn vriend, gewoon van alles. ;( Ik kan deze klote ziekte niet aan... Zwakkeling dat ik ben... ;(