Meer mensen met een burn out / overspannen deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 21:57

PW, ben benieuwd wat je er van zult vinden na een aantal keer, wel goed dat je er voor open blijft staan. Volgende keer gewoon iets minder moe zijn. Was de spanning die je vooraf had nodig geweest? En ben je klaar voor morgen, dat moet je toch naar de psych.? Bespreek je vragen want zij zit daar voor jou, voel je geen aansteller, wees gewoon eerlijk.

Daijano, wat fijn dat je haar hebt en nog dezelfde hobby ook, dat is toch wel een extra klik die ik zelf mis bij mn paardloze vriendinnen.
Ze hebben mij wel gevraagd wat meer te werken de eerste weken maar zoals ik eerder al zei zag ik al vergaderingen voor juli voorbij komen, op de dagen die ik vrij zou zijn? We zullen zien hoe het loopt, wil eerst even mn proeftijd door en dan zien we weer wel.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:03

Zal eens naar bed gaan, hopelijk slaap ik iets beter vannacht. Val in ieder geval vrij snel in slaap en dat is weer mooi meegenomen.

_Pilipa_

Re: Meer mensen met een burn out / overspannen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:04

ja snap het je proeftijd is ff belangrijk,.. maar daarna grenzen!!!

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:11

Slaap lekker, ik ga ook naar bedje!

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:20

Slaap lekker meiden, ik ga er ook in!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:30

CIV schreef:
Sifra, jij pakt het ook allemaal heel verstandig op, morgen doe je het goed op die manier. Hoop dat het je lukt het zo aan te pakken, maak je in ieder geval niet druk om anderen. Zoals je zegt, je zit daar voor je opa en die zal jou bijstaan. Ik doe 's avonds niets meer, mn sociale leven en mn paard staan nu op een heel laag pitje, het is thuis komen en bankhangen maar dat is gewoon even nodig. Anders ben ik bang dat het straks toch weer fout gaat, werk nu toch bijna fulltime en dat was niet echt de planning.

Ben dubbeltje op zn kant aan het kijken op RTL 4, die mevrouw moet haar paard weg doen.

Ik heb het net gekeken, en sindsdien kan ik niet meer stoppen met huilen.. ;( Ik voelde me precies zo, ik had ook geen andere keus. En nu meer dan een jaar later mis ik haar verdomme nog steeds.. ;(

Daijano: Ik ging eerder ook al zo met mijn vorige paard om, maar sinds die weg is heb ik me afgesloten voor andere paarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:33

PW: Aparte ervaring he! Ik had precies hetzelfde de eerste keer. Ik probeerde eerst vol te houden, en daarna vloog ik tegen het dak aan. Mijn 2e reactie als het niet meer uit te houden is, is aanvallen, woede, agressie, en als dat niet lukt vluchten.. Hoe teste ze jou?

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 08:22

Goedemorgen dames, Lekker geslapen? Ik niet helaas, was om 3 uur al wakker en de uren die ik slaap droom ik steeds over mn vriend. Was gisteren ook al. Begin vanmorgen iets later, snel even boodschappen doen en dan richting kantoor, vanavond borrel van het werk en daarna wil ik nog even wat hondenvoer gaan halen, zou niet weten wanneer ik dat anders moet doen? Hoop dat jullie een goede dag zullen hebben, tot vanavond.

PW, succes vandaag, zie je er tegenop?

Angela_ ik vond het ook een zielig programma, hoop dat het paard het goed heeft gekregen. Heeft jou paard een goed plekje gevonden? Hoe voel je je verder?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 10:34

Balen dat je zo slecht heb geslapen CIV!

PW: heel veel succes straks, zet em op meid! Je kan het, en wij geloven allemaal in je.

Voor het geval dat jullie Samantha gemist hebben de afgelopen dagen, ze ligt ziek in bed. Ik kreeg een sms van haar.

Ik voel me nog steeds zwaar klote, maar ben toch het bed uitgegaan. Mijn paardje heeft een superplek gekregen, maar toch.. Vanmiddag ga ik naar Garuna, eens kijken of die me kan opvrolijken. Morgen komt een vriendin, en dan gaan we naar Venlo, winkelen. Als ik niet meer kan of naar huis wil, gaan we meteen. En daarbij wonen mijn ouders ook in Venlo, geeft een veilig gevoel.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 11:01

Morgen allemaal.

Werk ze CIV, heftig hoor die lange dagen. Pas goed op jezelf!

Succes vandaag PW, je kunt het!

Goed dat je toch bent opgestaan Angela, hoop dat je je straks wat beter voelt als je bij je paardje bent. En leuk dat je gaat winkelen morgen! Kan me voorstellen dat het prettig is dat je ouders daar wonen, mocht het niet gaan kun je altijd even daar naartoe. Maar ga ervan uit dat het gewoon goed gaat, veel plezier!
Vroeg me idd al af hoe het met Sam was, maar ze ligt dus in bed. Beterschap en groetjes!

Nou, nog een paar uurtjes en dan begint het. We moeten om kwart voor 1 bij oma zijn en dan rijden we achter de lijkwagen naar de kerk. Het wordt een lange middag, om 2 uur begint de dienst, die zo'n 50 minuten duurt (pff), dan naar de begraafplaats en daarna weer terug naar de kerk waar de condoleance is. Denk dat het rond een uur of vijf voorbij is.
Ik neem over een half uurtje een oxazepam en dan zien wel wel waar het schip strand. Eigenlijk best erg, ik ben alleen maar bezig met hóe ik de dag door ga komen en niet met het afscheid op zich...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 11:03

Heel veel sterkte Sifra.. Ik hoop dat je deze dag later zult herinneren als een mooie dag.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 11:15

Thanx Angela...ik hoop het ook.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 11:19

Pw succes vandaag , gedachten zijn bij je! Oh en je Pb vraag negeer ik :+

Civ, werkse hoop dat je de boodschappen hebt kunnen doen, lekker edingen voor een weekendje chille ..? hhi

Sifra ik wens je heel veel sterkte, probeer niet teveel te denken hoe het gaat lopen maar probeer ook gewoon over je heen laten te komen, neem afscheid op
Jouw manier en als je het niet meer trekt wegwezen!

Sam ziekjes? Wens der beterschap vanaf hier!

Ik ga van het weekend de ultieme uitdaging aan! Ik heb morgen Beachboom waar alle bekenden zijn van mij , die ik dus bijna niet meer zie, mijn Ex moet draaien
Dus die loop ik ook tegen het lijf, maar ik ga , ik laat mij niet weg jagen van het ultieme strandfeest waar ik naar uit kijk, ik ga er heen met mensen die nu nog steeds om me geven en voel me nu echt sterk, als iemand wat zegt dan ben ik er klaar voor. Sorry moest ik even kwijt!

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 11:23

Whaa Dapper van je Daijano!! Hoop dat je een supertijd hebt daar!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 12:10

Daijano dat vermoeden had ik al. Jij bent veel te goed!!
Ik heb verder nog niet bijgelezen, ga ik zometeen misschien wel doen.

Vanochtend gesprek gehad. Mijn behandelaar zag ook wel in dat het zo niet goed gaat komen en dat ik meer hulp nodig heb. Ze heeft me nu aangemeld voor acute dagbehandeling. Maandag hoor ik daar meer over en waarschijnlijk kan ik die week nog starten. Ik vind het doodeng, maar realiseer me ook dat het beter is. Ik kom de dagen gewoon niet door zelf en trek het echt niet meer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 12:20

Ach meiske toch... ;( Wel fijn dat je nu eindelijk begrepen word en de hulp krijgt die je verdient.

Daijano: Wat ongelovelijk knap van je! Ik ontwijk mijn ex dus nog steeds..

Ik heb net geprobeerd mijn verdriet van me af te schrijven op mijn blog. Ik voel me wel iets beter, maar nog steeds ;( ;( ;(

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 12:22

Ik vind het knap dat je alles in je blog zo goed onder woorden kan brengen Angela!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 12:26

Thanks PW..

Voel je je nu wel wat beter, nu er stappen worden ondernomen?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 12:28

Ik voel me een beetje raar, moet alles nog even op me in laten werken geloof ik. Ook vind ik het allemaal wel heel spannend. Nieuwe dingen vermijd ik momenteel liever en dat gaat nu niet werken natuurlijk ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 12:30

Sterkte meid.. Als ik iets voor je kan doen moet je het zeggen he!

Mijn schoonmama heeft ook in de dagopvang gezeten en die heeft er echt wat aangehad.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 12:32

Dat is wel fijn om te horen :)
Er komt veel op me af nu. Ik moet mijn probleem nu echt onder ogen zien. Wegstoppen kan niet meer. En dat is alleen maar goed.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 17:16

@ Sifra: Hoe is het gegaan vandaag? Een verdrietige dag denk ik, maar hopelijk ook mooi.

@ Daijano: Dapper hoor van je je plannen voor het weekend! Echt goed dat je de confrontatie aan durft te gaan!

@ CIV: Blij dat het weekend is? Wat is je gevoel over je eerste week? Ben je niet doodop nadat je eigenlijk veel meer uren gemaakt hebt dan je normaal zou doen? Pas goed op jezelf he!

@ Angela: Hoe was het bij je paardje vanmiddag? Heb je een beetje kunnen ontspannen? Veel plezier morgen in Venlo, goed dat je het gaat doen. Hoe voel je je verder? Gaat het al wat beter?

Ik heb vanmiddag lekker op de bak geslapen. Wilde niet naar bed want dat vond ik ongezellig voor de hond. Dit was een mooie middenweg zo. Was ik toch gezellig beneden bij mijn maatje. :+ Ik heb net op mijn gemakje de folder over dagbehandeling doorgelezen. Ik vind het erg spannend. Ik realiseer me nu pas dat het eigenlijk toch best heftig is. Ik ga waarschijnlijk verschillende therapie-onderdelen volgen en krijg een persoonlijk begeleider die me zeker in het begin vrij intensief zal begeleiden. Nu maandag afwachten. Ik voel me een beetje onwennig, een beetje vreemd. Er is trouwens ook een therapie-onderdeel dat volgens mij weer heel mooi aansluit bij haptonomie dus dat is wel weer leuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 18:02

Wat voor therapie-onderdelen ga je volgen PW?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 19:02

Dat weet ik nog niet. Dat moet ik nog bespreken met mijn persoonlijk begeleider en die moet eerst nog toegewezen worden. Ik heb zelf geen idee wat allemaal mogelijk is en voor mij geschikt.

Ik heb net weer een zware woedeaanval gehad. Echt zo klote, heb er nu hoofdpijn van. Het gaat niet goed. Mijn vriend was een beetje door aan het vragen en daar raakte ik heel geïrriteerd van. Voor hem is het ook moeilijk, maar soms kan ik al die vragen gewoon niet hebben. Het voelt dan alsof hij me aan het uithoren is terwijl hij het gewoon goed bedoeld. Maar goed, heb de hele tuin dus weer op z'n kop gezet en mijn vriend werd bijna boos op mij (omdat ik alle tuinstoelen door de tuin trapte...)
Helaas is de spanning nog niet weg. Heb nog steeds het gevoel dat er maar iets hoeft te gebeuren en ik weer helemaal uit mijn dak kan gaan. Ik wil het niet, maar kan het ook niet tegenhouden. Ga nog maar een eindje rijden denk ik, word ik altijd wel wat rustiger van.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 19:40

hoe kan dat nou he, ik ben alléén maar moe!
voel me net een zombie.
ik doe wat ik moet doen, regel alles wel enzo, maar heb een kortere spanningsboog dan normaal, en dus echt overdreven veel moe.
op het werk had ik daar tot nu toe geen last van (omdat ik er zo enthousiast over ben, vind het geweldig leuk daar), maar laatste keer merkte ik daar ook al dat ik shaga werd toen iets twee keer achter elkaar niet lukte.

ik weet niet, misschien verwacht ik teveel van mezelf, heb denk ik te veel aan m'n hoofd, éigenlijk vind ik dat ik juist de rust moet nemen om van afzonderlijke dingen te genieten, maar voel me alleen maar gejaagd en het is me snel te veel en te druk.

heb op sommige vlakken van mijn leven (daar waar er ruimte voor is) een paar stappen terug gedaan, en het lukt ook wel verder, maar fijn is het niet..