Mexicaanse Griep - Pandemie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 09:35

Katja schreef:
Juist de mensen die ziek worden na de enting hebben een lage weerstand en dus de enting hard nodig.

En dat heeft mij overtuigd om ook de Mexicaanse griepprik te gaan halen. Ben al ziek van de gewone die ik dinsdag heb gehad en zie ook wel in dat die andere griep gewoon gevaarlijk voor me is. Weerstand van 0,0 en long en hartpatiënt. Risico's van zo'n vaccinatie wegen daar niet tegen op.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 09:40

SAKKIA schreef:
Katja schreef:
Juist de mensen die ziek worden na de enting hebben een lage weerstand en dus de enting hard nodig.

Dat is vreemd want mijn vader is toch wel vrij ernstig ziek, die heeft nergens last van gehad. Mijn moeder echter, zo gezond als een vis, is er echt ziek van geweest.
Het gaat dus niet helemaal op ;)
Dus had je vader al in bepaalde mate antistoffen tegen de griep en je moeder niet. De mate waarop je reageert in op een enting is afhankelijk van hoeveel weerstand je tegen dat bepaalde virus hebt.
Oudere mensen (dacht boven de 50) zijn in meer op mindere mate al in contact geweest met een virus die lijkt op degene die nu de Mexicaanse griep veroorzaakt en kunnen daarom al wat meer weerstand hebben om die reden.

Hopelijk blijven je klachten beperkt Paula :(:)

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 09:41

Ik heb nu 38,5 graden koorts,
dus heb de huisarts gebeld. Hij zij dat er niet meer gecontroleert werdt of je de mexicaanse of de
gewone griep heb, en dat het in de media allemaal zwaar overdreven werd.

Meys

Re: Mexicaanse Griep - Pandemie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 11:43

Heb een oproep binnen voor mijn dochtertje van 5 jaar, ze behoort bij de risicogroep (kanker) en het werd sterk aangeraden, daarbij moest de rest van het gezin ook.
Ik zie er toch wel erg tegenop maar we hebben geen keus....

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 12:19

Paula schreef:
Katja schreef:

En dat heeft mij overtuigd om ook de Mexicaanse griepprik te gaan halen. Ben al ziek van de gewone die ik dinsdag heb gehad en zie ook wel in dat die andere griep gewoon gevaarlijk voor me is. Weerstand van 0,0 en long en hartpatiënt. Risico's van zo'n vaccinatie wegen daar niet tegen op.

Terwijl wanneer ik de griepprik niet haal ik jaren achtereen geen griep (dus geen koorts, geen misselijkheid enz) krijg maar enkel eenhardnekkige verkoudheid die doormoddert. Haal ik de prik dan kan ik er vanuit gaan dat ik een week uit de running ben.

Ik haal m vooralsnog denk ik niet, heb alle stoffen in de griepprik (gewone) eens doorgeplozen, puur gif wat erin zit. In de artsenbijsluiter van de diverse griepprikken staan de stoffen die slecht zijn, en die staan grotendeels niet in de patientenbijsluiter.

Destiny22

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 13:13

Ik heb gisteren de griep prik gehaald en nou is mijn hele schouder en nek stijf of dat nou daar door komt of dat ik vannacht raar gelegen heb weet ik niet.

Maar nou moet ik volgende week de mexicaanse griep prik halen, maar nou heb ik ook gelezen en dat zei degene ook die mij prikte dat die prik meer pijn doet dan de gewone (en ben echt bang voor naalden) ook hoor je zulke rare dingen over die prik dat ik me echt afvraag of ik hem wel zal gaan halen?

Ik behoor tot de risico groep omdat ik een lichte hartafwijking heb waarvoor ik 1 keer per 3 jaar naar het AMC moet voor onderzoek en het eigenlijk alleen maar beter gaat als slechter.

wat is jullie advies?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 13:19

Destiny22 schreef:
Ik heb gisteren de griep prik gehaald en nou is mijn hele schouder en nek stijf of dat nou daar door komt of dat ik vannacht raar gelegen heb weet ik niet.

Maar nou moet ik volgende week de mexicaanse griep prik halen, maar nou heb ik ook gelezen en dat zei degene ook die mij prikte dat die prik meer pijn doet dan de gewone (en ben echt bang voor naalden) ook hoor je zulke rare dingen over die prik dat ik me echt afvraag of ik hem wel zal gaan halen?

Ik behoor tot de risico groep omdat ik een lichte hartafwijking heb waarvoor ik 1 keer per 3 jaar naar het AMC moet voor onderzoek en het eigenlijk alleen maar beter gaat als slechter.

wat is jullie advies?

Tja, we zitten qua dilemma een beetje in het zelfde schuitje, dus advies geven over wat je zelf al lastig vind, is moeilijk.
Ik ga hem wel halen, morgen de griepprik, vorig jaar heb ik geen last gehad van de enting. Ook de mex griepprik ga ik toch maar halen.

Destiny22

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 13:25

Ik denk ik ook je slaat jezelf zo voor je hoofd als je hem straks wel heel erg krijgt dan denk je had ik maar....

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 13:29

Een collega van mijn vriend was afgelopen maandag nog gewoon aan het werk maar in de loop van de dag voelde hij zich niet zo lekker.
Dinsdag is hij opgenomen in het ziekenhuis op de Intensive Care en sinds gisteren ligt hij al aan de beademing :wow: Het was verder een gezonde man dus dan moet hij vast al iets onder de leden hebben gehad anders wordt je toch niet gelijk zo ziek? Hij rookt trouwens wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 13:30

nu ga ik het vaccin zeker halen.

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 13:39

Maar aan de andere kant: 2 vriendinnen van mij hebben (waarschijnlijk) de mexicaanse griep ook gehad en zij waren gewoon 1 week heftig ziek (de ene wel met wat benauwdheidsklachten) en toen was het weer over. Het ligt er denk ik ook maar net aan hoe sterk of zwak je zelf bent.
Ik weet niet of het vaccin voor iedereen is of alleen als je ook ieder jaar een griepprik krijgt maar ik ga hem denk ik niet halen.
En als ik wel de mexicaanse griep krijg jammer dan, dan ziek ik wel even goed uit.

BibiSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 13:46

Hier nog een die onzettend zit te twijfelen of ik de prik moet halen of niet. Werk in de zorg en moet voor vanavond beslissen of ik er wel of niet een neem. Ik ben gezond heb al in geen jaren griep gehad, maargoed werk wel in de zorg en kan wel mensen besmetten. Als ik dan ook lees op internet dat er niet eens bekend is wat de eventuele gevolgen kunnen zijn van de vaccinatie (wordt pas bekend in December) Begin ik toch wl heel erg te twijfelen. Iemand nog tips?

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 13:48

Ben je niet verplicht de enting te halen als je in de zorg werkt? Ik heb besloten wel de prikken te halen. De ziekte oogt me iets te heftig en dat kan ik even niet hebben. :)

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 13:49

BibiSmurf schreef:
Hier nog een die onzettend zit te twijfelen of ik de prik moet halen of niet. Werk in de zorg en moet voor vanavond beslissen of ik er wel of niet een neem. Ik ben gezond heb al in geen jaren griep gehad, maargoed werk wel in de zorg en kan wel mensen besmetten. Als ik dan ook lees op internet dat er niet eens bekend is wat de eventuele gevolgen kunnen zijn van de vaccinatie (wordt pas bekend in December) Begin ik toch wl heel erg te twijfelen. Iemand nog tips?

Ja dat is ook een lastige. Ik werk ook in het ziekenhuis maar dan als secretaresse. Ik denk dat als ik als verpleegkundige zou werken dat ik hem dan wel zou halen puur omdat ik niet wil dat ik zwakke patiënten zou besmetten. Maar nu ga ik hem denk ik niet halen.

Wat ook lastig is is als je zwanger bent. Daar is helemaal nog niks over bekend over de gevolgen van de prik.

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 01:12

Unwritten schreef:
Dus de kans is er dat ik hem nogmaals kan krijgen? Ik heb de Mexicaanse in Juli al gehad. Ben er toen bijhoorlijk ziek van geweest.

De kans dat je hem nu nog krijgt is vrij klein.

Ik bedoelde dat de griep in een jaar of 2 toch kan veranderen. Dit gebeurt door mutaties.
Je eigen antistoffen herkennen de griep dan niet en er moeten nieuwe antistoffen gevormd worden voor deze 'nieuwe' griep.

Op een paar maanden lijkt het mij heel sterk dat je opnieuw deze griep kan krijgen :)

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 01:14

Destiny22 schreef:

wat is jullie advies?

Wij hadden héél dunne naaldjes dus van de prik moet je niet echt schrik hebben.
Als je in de risico-groep zit zou ik hem sowieso gaan halen. Je kan nooit weten. Liever een arm die een dag of 5 niet volleidg mee wil, dan een opname in een ziekenhuis ofzo.

De prik deed bij mij niet echt pijn, nadien wordt die spier wel gevoelig. 2 dagen na de inspuiting voelde ik mij slap, maar niet te slap om te gaan werken ofzo.

Destiny22

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 09:11

ach ik moet 11 nov de eerste halen dus heb nog even om erover na te denken :-), maar denk toch maar dat ik hem ga halen....

Hebben meer mensen hem ondertussen al gehad hier?

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 09:25

hm lekker stukje destiny :(

maar ik zit hier wel met een zwanger buik en drie kindjes van onder de 8 waarvan ik dus best wakker lig de laatste dagen....
nu staat weer op de voorpagina van de telegraaf dat er een gezond meiske is overleden door " hoogstwaarschijnlijk" de mexicaanse griep.......

maar die inentingen zijn ook nog niet duidelijk dus dat vind ik ook eng! heb al moeite als ze de gewone dktp/bmr prikken krijgen, vind het doodeng want ook dat gaat een enkele keer helemaal mis, laat staan iets wat nog niet helemaal getest is......

pfff is er nog een land waar het niet voorkomt?! ga ik emigreren...

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 09:37

Van dit topic worden mensen ook alleen maar angstig.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 09:52

Waarom zou je er bang van worden, het is een griep en die kan gevaarlijk zijn. Er gaan ook wel eens kinderen aan de gewone griep dood.

En natuurlijk blijft wel of niet vaccineren een moeilijke keuze. Als je niet vaccineert en je wordt ernstig ziek heb je spijt, maar als je ernstig ziek wordt van het vaccin heb je ook spijt.

Destiny22

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 10:19

kekaro schreef:
hm lekker stukje destiny :(

maar ik zit hier wel met een zwanger buik en drie kindjes van onder de 8 waarvan ik dus best wakker lig de laatste dagen....
nu staat weer op de voorpagina van de telegraaf dat er een gezond meiske is overleden door " hoogstwaarschijnlijk" de mexicaanse griep.......

maar die inentingen zijn ook nog niet duidelijk dus dat vind ik ook eng! heb al moeite als ze de gewone dktp/bmr prikken krijgen, vind het doodeng want ook dat gaat een enkele keer helemaal mis, laat staan iets wat nog niet helemaal getest is......

pfff is er nog een land waar het niet voorkomt?! ga ik emigreren...

Nee helemaal geen lekker bericht je moet ook eigenlijk niet google!!

Ja maar van dat meisje weten ze het helemaal niet zeker ze moeten dit soort dingen helemaal niet naar buiten brengen tenzij ze het 100 % zeker weten dit brengt alleen maar paniek!! En volgende week komen ze weer o nee was het toch niet….

Van de normale griepprik ben ik een paar dagen slapjes maar ik reageer altijd behoorlijk heftig op medicijnen zoals antibiotica wordt ik dood ziek van dus hoe ik op de MG prik reageer vraag ik me af..

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 10:28

Moderatoropmerking:
Ik wil jullie er graag even op wijzen dat wat geschreven wordt op bokt door vele gebruikers jong en oud gelezen wordt. Het is niet de bedoeling via dit topic onnodige paniek te zaaien. Niet alleen door berichten die geplaatst worden, maar ook (en vooral) door het plaatsen van links waarvan de betrouwbaarheid op zijn minst twijfelachtig te noemen is.
Ik wil jullie vragen je bewust te zijn van links die je plaatst en in hoeverre deze betrouwbaar te noemen zijn. Dit om onnodige ongerustheid onder andere gebruikers te voorkomen :)

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 10:31

Ik word echt moe van de hoeveelheid onzinnige sites die er zijn op internet hierover en vooral over de hoeveelheid mensen die alles maar klakkeloos geloven. Ik kan ook een website beginnen dat Bokt gemaakt is met een speciaal programma en als er genoeg leden zijn wordt dat actief en worden we allemaal gehersenspoeld tot geheime soldaten. Staat het wel op internet maar dat maakt het niet waar.
Er zijn hele volksstammen die geloven dat Aids door de overheid verzonnen is om mensen onder controle te houden en zo zijn er nog honderden achterlijke theorieën.

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 10:38

Ik werk in de zorg. De prikken zijn niet verpicht. Ik haal ze niet denk ik..

Jaarlijks gaan er (ook gezonde) mensen dood aan de gewone griep, dat komt alleen niet in de media. Nu vliegen de berichten met "vermoedelijk'' overleden aan de mexicaanse griep je om de oren.

De KANS dat je aan de griep dood gaat blijft heeeeeeeeeeeeeeel erg klein. Ik weet eerlijk gezegd niet of ik dat risico op vind wegen tegen de risico's van een enting waarvan de (bij)werking niet helemaal bekend is...

Het is een lastige kwestie

ShirleyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 10:39

Ik hou ook niet zo van die complot theorieen.... En wat er in de telegraaf staat over dat 3 jarige meisje staat verder in nog geen enkele krant, en er is nog niet bewezen dat het zo is. Net als afgelopen week bij dat meisje van 16. Eerst lekker speculeren en dan blijkt er vervolgens geen klap van waar te zijn. En de telegraaf staat niet echt bekent om zijn correcte artikelen....