[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 4

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xDramaQueen

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 23:47

nou maandag word mijn spiraaltje geplaatst... zie er best tegenop..

ik moet alleen savonds trainen... is dat te doen denken jullie?

zeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 23:56

xDramaQueen schreef:

Nee!! Tenminste daar moest ik niet aan denken, terwijl ik er nog niets een zo heel veel last van had( als ik de andere verhalen zo lees)

Maar je ziet het vanzelf toch

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 09:41

ik heb er niks van gevoeld, zelfs de eendenbek niet en inbrengen van spiraal ook niet gevoeld. ik was helemaal ontspannen, misschien komt het daar door.
probeer gewoon rustig te zijn en te ontspannen

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 13:16

xDramaQueen schreef:

Ik moest er niet aan denken, heb m op een dinsdagochtend laten zetten en donderdagavond met moeite weer paard gereden. Verschilt naturlijk per persoon maar denk dat je beter af kan zeggen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 13:25

Ik moest er ook niet aan denken... maar heb hier ook ervaringn van mensen gelezen die eigenlijk nergens last van hadden. Het verschilt dus echt per persoon.

Last van de tepels heb ik trouwens niet gehad. Weleens gevoelige borsten, maar dat had ik soms ook toen ik even helemaal van de hormonen af was.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 13:36

Wat gaat er mis als je de training op het laatste moment nog afzegt? Als dat niet zo'n probleem is, zou ik gewoon die middag kijken hoe je je voelt, het verschilt zo per persoon!

zweetvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 14:00

Van de week 6-weken controle gehad of spiraal nog goed zit. Gelukkig wel.

Ik had ook nergens last van tijdens/ na het plaatsen hoor! Direct wezen winkelen, trainen had voor mij ook geen probleem geweest. Maar dat verschilt echt per persoon dus je zal af moeten wachten.
Succes ;)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 14:14

ik ben nu al tijdje toch van de pil af en heb echt last van "afkickverschijnselen" ik moest hem eigenlijk gewoon doorslikken tot ik me spiraal kreeg maar ben gewoon gestopt..

heb de dokter gister een belletje gegeven en het is normaal na zo'n lange tijd ik voel me een beetje down, slaperig, snel geirriteerd, vlagen van misselijkheid etc.

ook hoop dat het spiraaltje me libido weer een beetje naar beneden haalt, ik had altijd al zin en nu is het echt helemaal erg :=

voel me vandaag wel iets beter dan gisteren maar nog niet optimaal..

@ leandrotje was je ongesteld tijdens het zetten?
de dokter zei dat het dan minder pijn deed :j ik zie het wel, ging gisteren het pakketje ophalen bij de apotheek, dacht dat ik een klein doosje kreeg, kreeg ik een doos van een halve meter mee _O-

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 14:41

@dramaqueen: nee ik was niet ongesteld tijdens het zetten. ;) ik was 8 weken geleden bevallen en daarom kan ik er ook minder last van hebben gehad ;) Nu na de menstruatie blijf ik helaas bloed verliezen, hoop dat dat nog stopt :P

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 16:01

ah okee :j

ik zie het wel :D

youreperfect

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 21:21

Hey ik heb een vraagje maar ik weet niet goed of het hiet echt wel thuishoort of niet.. Ik ben dit jaar in januari begonnen met de pil, Daphne. Ik zag mijn weegschaal zo ineens met 15 kg stijgen. Wat ik ook deed, ik kreeg de kilo's er onmogelijk af. Ik ben toen naar de dokter geweest en kreeg toen de yasminelle, een iets lichtere pil, maar mijn gewicht bleef hetzelfde. Nu zit ik eigenlijk toch wel in met die 15 kg en overweeg ik om te stoppen met de pil. Als ik stop, zou ik dan ook, dmv te gaan joggen enzo die 15 kg er weer makkelijker afkrijgen?

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 18:44

Ik ook effe een vraagje aan de mensen die overgestapt zijn op een andere pil.
kregen jullie toen geen last van extra bloedingen enzo?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 20:50

IvysToeter schreef:
Ik ook effe een vraagje aan de mensen die overgestapt zijn op een andere pil.
kregen jullie toen geen last van extra bloedingen enzo?

nooit last van gehad, ook geen gewichtsschommelingen ofzo :)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 22:56

youreperfect schreef:
Hey ik heb een vraagje maar ik weet niet goed of het hiet echt wel thuishoort of niet.. Ik ben dit jaar in januari begonnen met de pil, Daphne. Ik zag mijn weegschaal zo ineens met 15 kg stijgen. Wat ik ook deed, ik kreeg de kilo's er onmogelijk af. Ik ben toen naar de dokter geweest en kreeg toen de yasminelle, een iets lichtere pil, maar mijn gewicht bleef hetzelfde. Nu zit ik eigenlijk toch wel in met die 15 kg en overweeg ik om te stoppen met de pil. Als ik stop, zou ik dan ook, dmv te gaan joggen enzo die 15 kg er weer makkelijker afkrijgen?

het zal ook wel met voeding te maken hebben maar toen ik stopte met de pil viel ik 12 kilo af, nu zeg ik er wel bij dat ik een hele stressvolle periode achter de rug had, ik ben 3 maanden gestopt en daarna weer gaan slikken.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 23:18

youreperfect schreef:

Maar ik neem toch aan dat je een goede reden had om aan de pil te beginnen, is die er nu dan niet meer? Eerlijk gezegd denk ik dat het hoe dan ook niet eenvoudig zal zijn om die kilo's er weer af te krijgen. Ik vraag me ook af of je nu dan last heb van overgewicht of dat je gewoon een beetje bent uitgezwaard. In je profiel zag ik dat je 15 bent, op zich is het helemaal niet zo vreemd dat je rond die leeftijd wat aankomt aangezien je lichaam ook verandert.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 11:53

Misschien een beeetje rare vraag maar kan iemand die de nuvaring gebruikt er misschien een foto van maken met iets ernaast wat ongeveer even groot is :P Ik heb namelijk geen idee hoe groot dat ding is. Wil graag van de pil af, mja wat dan? Zit te twijfelen tussen nuvaring en spiraaltje..

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 11:59

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 12:52

Ik voel em dus wel zitten. Als dat ding zakt doordat ik buikpijn heb of mijn buikspieren hard heb aangespannen, dan begint het te kriebelen en ik vind dat ie schuurt in bed. ;) Vandaar dat ik de ring er dan wel even uithaal.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 13:00

Nou 5,5 cm vind k nog aardig groot :P Mja eerst maar is een afspraak maken bij de dokter, heb t niet zo op dokters dus dat is al een hele stap hihi

zeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 13:11

goeroe schreef:
youreperfect schreef:

Maar ik neem toch aan dat je een goede reden had om aan de pil te beginnen, is die er nu dan niet meer? Eerlijk gezegd denk ik dat het hoe dan ook niet eenvoudig zal zijn om die kilo's er weer af te krijgen. Ik vraag me ook af of je nu dan last heb van overgewicht of dat je gewoon een beetje bent uitgezwaard. In je profiel zag ik dat je 15 bent, op zich is het helemaal niet zo vreemd dat je rond die leeftijd wat aankomt aangezien je lichaam ook verandert.

In de tijd dat ik gestopt was met de pil vlogen de kilo's er met een klein beetje lijnen af. Ik had veel minder trek en het lijnen was veel makkelijker vol te houden. Het kan zijn dat dat bij jou ook het geval is.
Echter geen anticonceptie is ook niet prettig!

zeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 13:12

xDramaQueen schreef:
ik ben nu al tijdje toch van de pil af en heb echt last van "afkickverschijnselen" ik moest hem eigenlijk gewoon doorslikken tot ik me spiraal kreeg maar ben gewoon gestopt..

heb de dokter gister een belletje gegeven en het is normaal na zo'n lange tijd ik voel me een beetje down, slaperig, snel geirriteerd, vlagen van misselijkheid etc.

ook hoop dat het spiraaltje me libido weer een beetje naar beneden haalt, ik had altijd al zin en nu is het echt helemaal erg :=

voel me vandaag wel iets beter dan gisteren maar nog niet optimaal..

@ leandrotje was je ongesteld tijdens het zetten?
de dokter zei dat het dan minder pijn deed :j ik zie het wel, ging gisteren het pakketje ophalen bij de apotheek, dacht dat ik een klein doosje kreeg, kreeg ik een doos van een halve meter mee _O-

Bij de meesten (ook bij mij) gaat het libido omhoog door de spiraal, dus in dat opzicht is de spiraal geen goede keuze

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 20:05

wat een hel -O-

ik ben niet kleinzerig, maar dit was belachelijk pijnlijk..

om 2 uur daar gemeld, 2 dokters de eerste dokter kon niet goed voelen hoe alles lag dus dokter nr 2 en dat ging nogal ruw, ik was toen al gepikeerd.. toen de eendenbek, was te doen, toen kreeg ik de klem vanbinnen mijn hemel wat deed dat pijn.. niet normaal, toen nog afmeten wat ook vreselijk veel pijn deed, ik lag daar maar te kreunen en te puffen...

het spiraaltje erin viel mee, dat voelde ik niet alleen het "aanduwen" weer wel klem loshalen was ook weer een hel... ik bloedde heel erg dus de dokter ging met een gaasje naar binnen met een "pincet" om het wat te stillen dit was ook weer zo'n vreselijk k*t gevoel.. mijn baarmoeder mond lag heel ver naar achteren dus alles was moeilijke te bereiken

ik heb het eerste kwartier thuis alleen maar zitten huilen, daarna opgeknapt en nog even naar me werk terug gegaan, ik heb al 3 pijnstillers geslikt en net weer een zetpil genomen van 500mg, maar niets lijkt te helpen want er is nog geen minuut geweest dat ik geen kramp heb gehad, alsof er een haak door me baarmoedermond heen zit met daaraan een hele zware steen.

Ik kan niet traplopen, rechtop staan, normaal tempo lopen, bukken, plassen etc. heb net wel een klein beetje gegeten en geplast.

ik doe dit nooit maar dan ook nooit meer ik slof een beetje door het huis heen vind me best nog een bikkel dat ik terug ben gegaan naar me werk.. nu zit ik thuis met een kruik dat helpt iets ik ga nu dan ook me bed in met de kruik want mensen hemel wat ben ik beroerd..

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 20:45

Sterkte meid... Niet te veel pijnstillers nemen hè, er is niet voor niets een maximale toegestane dosis :(:)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 20:55

Nee me moeder bewaakt de medicijnen kast :') ik lig nu in bad warmte voelt zoooo lekker op mn buikje tis nog steeds pijnlijk maar kan me zo wel ontspannen :) ben net ook naar de wc geweest want dat zat ook allemaal vast omdat alles pijn deed maar ben nu leeg en de pijn is daardoor iets afgenomen ik hoop dat ik kan slapen vanacht...

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 21:08

Pff ik ben toen echt 3 dagen niet naar de wc geweest, durfde niet, bang dat dat ding er ook uit zou komen ofzo :+