Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Marilla schreef:Hannanas schreef:![]()
Marilla jij hebt Wajong. Na leeuwarden ben ik nog eens gaan nadenken. Ik houd mij belachelijk in mijn hoofd op de been. Tsjah, maar ik geef toe dat ik straks wel een pas op de plaats moet maken, zonder mijn studie daardoor in het geding komt. Hoe wat waar? En als je groen licht hebt, duurt het nog erg lang voor je wat krijgt? Ga toch eens spitten. Volgend jaar Minor en afstuderen, geeb ruimte voor werk. Bij de minor ga ik het zeer zeker aangeven zodat ik hopelijk hier en daar nog eens wat kan missen mocht dat nodig zijn. Mja 90 euro stufi is niet veel. Ook al komt daar dan bijv maar 50-100 euro bovenop, alle beetjes zijn megenomen.
Ik zat ook nog op school toen ik mijn Wajong aanvroeg. Naast school kon ik niet werken en zodoende heb ik hem aangevraagd. Hoe het aanvragen precies gaat weet ik niet, want ik had toendertijd een ambulant begeleidster wegens mijn gehoor, die mij toen geholpen heeft.
Aan de hand van een vragenlijst en gesprekken ben ik toen 45-55% afgekeurd. Ze gingen er van uit dat ik 20-25 uur in de week kon werken. Toen ze mij de uitkering toegekend hadden, kreeg ik de maand erop al gelijk een uitkering. Dit was ruim 200 euro per maand. Veel voor iemand die daarvoor nog geen inkomen had.
Je hebt vanaf je 18e recht op een Wajong, ik weet niet hoe oud jij bent?
Ik heb het een maand voor mijn 19e aangevraagd. Ik had geluk dat ik het van terugwerkende kracht kreeg. Dus een jaar uitkering in 1 keer betaald. Vandaar dat ik ook een auto heb kunnen kopen.
Wellicht vind je meer informatie op http://www.uwv.nl Ik zou het zeker aanraden! Het is er niet voor niets! Ik snap dat het moeilijk is om zoiets aan te vragen, maar ik ben er toch wel blij mee dat ik het gedaan heb!
*Edit: Heb het even opgezocht en je moet 2 formulieren downloaden en die opsturen.
Er is meteen middels een echo en een ECG gekeken of dit nadelig is, maar toen kwam het goede nieuws, het gehele hart is goed, geen lekkende hartkleppen. Het hartruisje wordt veroorzaakt doordat mijn bloed heel snel door mijn lichaam gepompt wordt, en kan geen enkel kwaad. Topsporters schijnen dit ook te hebben
Heb de keuze al zolang uitgesteld...
)
?
lekker handig.