me/cvs

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 19:43

Dat is heel vreemd Marilla.
Mijn fysio vergoed het ook.
Ze zetten het begeleid sporten onder "behandeling"

Niet dat ik t nu doe hoor, is niet haalbaar. Wel af en toe langs voor mijn rug. Heb wel voor dit jaar nog 16 behandelingen minimaal dus ik hoop na mijn stage nog wat te kunnen doen. Idem dito gewoon onder "behandeling".

Echt iets raars van je fysio. Ze kunnen er van maken wat ze willen, desnoods noemen ze het manuele therapie zodat het vergoed wordt.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 19:53

Marilla schreef:
Hannanas schreef:
:wave:

Marilla jij hebt Wajong. Na leeuwarden ben ik nog eens gaan nadenken. Ik houd mij belachelijk in mijn hoofd op de been. Tsjah, maar ik geef toe dat ik straks wel een pas op de plaats moet maken, zonder mijn studie daardoor in het geding komt. Hoe wat waar? En als je groen licht hebt, duurt het nog erg lang voor je wat krijgt? Ga toch eens spitten. Volgend jaar Minor en afstuderen, geeb ruimte voor werk. Bij de minor ga ik het zeer zeker aangeven zodat ik hopelijk hier en daar nog eens wat kan missen mocht dat nodig zijn. Mja 90 euro stufi is niet veel. Ook al komt daar dan bijv maar 50-100 euro bovenop, alle beetjes zijn megenomen.

Ik zat ook nog op school toen ik mijn Wajong aanvroeg. Naast school kon ik niet werken en zodoende heb ik hem aangevraagd. Hoe het aanvragen precies gaat weet ik niet, want ik had toendertijd een ambulant begeleidster wegens mijn gehoor, die mij toen geholpen heeft.
Aan de hand van een vragenlijst en gesprekken ben ik toen 45-55% afgekeurd. Ze gingen er van uit dat ik 20-25 uur in de week kon werken. Toen ze mij de uitkering toegekend hadden, kreeg ik de maand erop al gelijk een uitkering. Dit was ruim 200 euro per maand. Veel voor iemand die daarvoor nog geen inkomen had.
Je hebt vanaf je 18e recht op een Wajong, ik weet niet hoe oud jij bent?
Ik heb het een maand voor mijn 19e aangevraagd. Ik had geluk dat ik het van terugwerkende kracht kreeg. Dus een jaar uitkering in 1 keer betaald. Vandaar dat ik ook een auto heb kunnen kopen.
Wellicht vind je meer informatie op http://www.uwv.nl Ik zou het zeker aanraden! Het is er niet voor niets! Ik snap dat het moeilijk is om zoiets aan te vragen, maar ik ben er toch wel blij mee dat ik het gedaan heb!

*Edit: Heb het even opgezocht en je moet 2 formulieren downloaden en die opsturen.

Trouwens 25 uur per week kunnen werken en dan nog 45% afgekeurd worden vind ik best heftig.
25 uur daar zeg je me wat!

Helderder

Re: me/cvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 08:49

Dus als ik het goed begrijp, al ga je naar school en ontvang je stufi (met aanvullende beurs in mijn geval), dan nog heb je recht op een uitkering? Omdat je daarnaast niet kunt werken? Ik heb trouwens geen diagnose voor m'n 17e.

@Marilla; Wat stom van die fysio zeg. Maar gelukkig krijg je het nu vergoed dan! Ik kan bij mijn zorgverzekering heel slecht vinden wat ze verzekeren. Staat bijna niets over in m'n polis. Iemand enig idee waar ik het wel kan vinden?

Ik heb gisteren wanneer ik kon geslapen. Nu echt een day after, spierpijn in m'n echt niet normaal. Maarja, weer even doorvechten want zit nog tot 4 uur op school.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 08:50

Sterkte Paula!

Ik ben weer 8 buisjes bloed armer! En nu maar hopen dat ze een beetje opschieten bij het lab want ik moet die formulieren bijna opsturen naar Amsterdam!

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 08:52

Toemaar 8 buisjes! Die lijst van het CVS centrum neem ik aan?

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 08:52

ja klopt :)

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 08:53

Lange dag dus Paula! Succes ermee! Ik heb toen naar m'n verzekering gebeld, omdat ik er ook niet wegwijs uit werd wat allemaal vergoed werd. Ik ga zometeen weer eens fitnessen. Heb echt een oma schema'tje gemaakt en ben benieuwd hoe dat gaat! Maar 2 km fietsen, 5 minuten crosstrainer en 5 minuten wandelen moet wel vol te houden zijn hoop ik!

Ik kreeg ook een aanvullende beurs en ging gewoon naar school toen ik die uitkering kreeg. Ik denk omdat ze er van uit gaan dat je naast school gewoon kan werken. Maar ik weet er ook niet alles van.

Zozo, Mp, jij bent dus aardig bloed wat armer! Ik heb morgenochtend afspraak bij de dokter en dan hopelijk vrijdag bloed prikken! Ben benieuwd wat daar uit komt. Want paar jaar terug had ik te kort aan ijzer en daar hebben ze nooit iets aan gedaan of opnieuw getest.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 08:57

Wat gek dat ze daar nooit wat mee hebben gedaan? Mijn zusje heeft daar ook last van, maar die wordt regelmatig getest en aan de ijzerpillen gezet!

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 09:00

Ik had een dokter die nog al snel zei dat alles vanzelf wel weer over ging en alles tussen je oren zit.
Ik ben toendertijd wel naar een dietiste geweest om aan te komen en die heeft me toen wel tips gegeven, maar nu praat ik over 6 jaar geleden. Dus morgen ga ik maar eens naar de andere dokter en hopelijk helpt die mij wel goed!

Ik was overigens gisteren bij de fysio, daar zei ik tegen die fysiotherapeut dat ik afgekeurd was wegens m'n cvs, zegt die 'Omdat je moe bent word je al afgekeurd?? Sjonge zeg.. Gewoon vroeg gaan slapen' :(

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 09:02

Wowwww nou ik was weggelopen :=

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 09:04

Achjoh, dat is gewoon echt een kneus. Ik heb een jaar lang bij hem onder behandeling gelopen wegens een zere knie, hij wist niet wat het was.. Hij gaat op vakantie, ik ga 1 keer naar die andere fysiotherapeut en die zag gelijk dat het komt door de stand van m'n voeten, doordat ik verkeerd liep en ongelijke heupen..
Maarja, zolang hij regelt dat ik gratis kan fitnessen vind ik het wel best. Tips vraag ik wel aan die andere die daar rond loopt, die mag ik wat meer :o

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 10:51

Net bij de dok geweest, de beste man had geloof ik geen tijd gehad om het dossier te bekijken, en hij had dus totaal geen idee van wat er aan de hand is. Maar ik heb mijn prikformulier ...

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 11:22

idd een kneus dan je had moeten zeggen je mag het wel een weekje overnemen,weet zeker dat je na 2 dagen al niet weet wat je moet doen.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 11:23

Fijn dat je toch wel je prikformulier heb!

Ik ben vanmorgen wezen sporten en kreeg echt spierpijn!
Schema die ik gemaakt had was goed vol te houden. Was niet doodmoe aan het eind.

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 11:47

Ik ben vanochtend bij het CVS centrum in Amsterdam geweest, bij de cardioloog, blijkt dat ik een hartruisje heb :? Er is meteen middels een echo en een ECG gekeken of dit nadelig is, maar toen kwam het goede nieuws, het gehele hart is goed, geen lekkende hartkleppen. Het hartruisje wordt veroorzaakt doordat mijn bloed heel snel door mijn lichaam gepompt wordt, en kan geen enkel kwaad. Topsporters schijnen dit ook te hebben :Y)

Mijn bloeddruk was wel veel te hoog, raar hoor, want mijn hele leven is deze te laag of normaal, maar nooit te hoog geweest. Volgende wek woensdag moet ik naar de internist van het CVS centrum, kijken of hij me verder kan helpen met het uitsluiten of vinden van dingen.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 12:57

Ik heb precies hetzelfde Issy, functionele souffle (hartruis) noemen ze dat. Komt bij mij ook omdat mijn bloeddruk heel hoog is waardoor m'n bloed dus snel wordt rondgepompt.
@HWK; Lekker dat 'ie de moeite had genomen om je dossier door te lezen... Verder geen rare opmerkingen gehad?

Ik heb vanmorgen een studieloopbaan gesprek gehad en ik moet nu een gesprek met mijn loopbaan begeleider en de afdelingscoördinator. Over hoe ik volgend jaar naar school ga. Komt nu wel erg dichtbij dat ik m'n opleiding anders aan ga pakken. Moet het vrijdagmorgen eerst gelijk met mijn HA bespreken, en zonodig ook een verklaring krijgen van dat ik CVS heb. Ben benieuwd... := Heb de keuze al zolang uitgesteld...

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 13:19

Ook hier een onbelangrijke hartruis (kwam ik in een brief van een internist tegen laatst)

Heb niet helemaal alles meegekregen bij de dok vanochtend.
Hij begon een lang verhaal over dat ze bij de praktijk uit principe niets ondertekenen (ik wens je bij deze vast succes Paula ;) )
De IBG wil dat een arts een verklaring geeft dat ik sinds 2001 ziek ben (en dan wil ik dat ik mijn studieschuld niet terug betaal, dit hele ziek zijn is verdorie al ellendig genoeg!)
Hij zei dat ze me gewoon moeten geloven, punt. En dan als de IBG een verklaring wil dan gaan ze daar zelf maar achteraan , daar kwam het geloof ik op neer..maar tijdens dat verhaal van hem kwam wel vanalles voorbij dat totaal niet van toepassing was op mij.

Heb d'r net even een briefje achteraan gestuurd met een daarin korte samenvatting van de laatste 8 jaar , en ook meteen even duidelijk gemaakt dat ik toch erg aan huis gebonden ben en erg weinig kan. Houd totaal niet van dramatisch gedoe, maar het moet wel even duidelijk zijn.
Max voor mij op het moment is : 5 tot 10 minuten fietsen, over de dag verdeeld 2 uur werken vanuit huis, 3x per dag 1 uur rust, en minstens 10 uur slaap.

Ik denk dat ik de man ook niet echt veel kwalijk kan nemen eigenlijk (alleen dat hij het niet van te voren alles even snel doorgelezen had...) want ik ben erg lang niet bij de huisarts geweest en dit was ook een voor mij nieuwe arts.
Ze hebben daar ook gewoon niet alle info, dus dat is na morgen als het goed is weer in sync. (Helemaal als dat vervloekte patientendossier online komt lijkt het me wel handig dat alles daar ook goed in staat...)
Er zitten 2 huisartsen hier geloof ik, dus een volgende keer maak ik gewoon een afspraak met de andere, en dan kijk ik welke me het beste bevalt.
Eerst maar eens bloedprikken volgende week en kijken of dat allemaal nog steeds goed is.

Denk dat ik toch ook maar weer een keer naar Amsterdam ga, zie erg tegen de veel te lange reis op, maar dat moet dan maar.
En daar ook even vragen hoe het zit met het Vermoeidheidscentrum. Daar werkt 'mijn' Amsterdam (Oosteinde kliniek) wel mee samen geloof ik - ik heb in ieder geval de naam van een arts die in het vermoeidheidscentrum werkt op mijn recepten staan - maar het is wel een andere locatie dus.

Pff, word zo moe van dit ziek zijn, en het beter worden kost alleen maar meer energie die er niet is.

Ben net zo'n overjarige oplaadbare batterij, die laadt tot ongeveer 15% op, en is binnen 4 tellen ook weer leeg.
Laatst bijgewerkt door highwaykind op 27-05-09 13:21, in het totaal 1 keer bewerkt

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 13:20

Mijn bloeddruk is constant erg laag trouwens, meestal 96/60.
Na inspanning wel kort 125/80.

Misschien dat ik daarom wat dizzy ben af en toe ;)?

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 15:26

hahaha...highwaykind, die opmerking van de overjarige batterij.....daar herken ik me goed in. :D
Kies inderdaad de huisarts waar jij je het beste bij voelt. En check met regelmaat of alle gegevens in je patientendossier staan, door gewoon te vragen of ze het kunnen voorlezen. Bij bleek dat er twee operaties helemaal niet in stonden }:0 lekker handig.

Marilla, is het wel goed dat je echt gaat fitnessen? is het niet beter om je te concentreren op beweging in plaats van inspanning? Het is overigens geen goede indicatie om vast te stellen of je na het sporten doodmoe bent of niet, het gaat er met name om hoe voel jij je de volgende dag na het sporten. Ik zelf kan geen inspanning leveren waarbij ik ga zweten, want dan ben ik de volgende dag lichamelijk ziek. Maar bewegen kan wel, vandaar dat ik maar een kwartier op mijn paard zit, en een beetje met mijn hond wandel. Ik hoop van harte dat je niet over je grens gaat met het sporten.

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 18:32

ik heb een ruisje bij me longen zijn ze achter gekomen.morgen belt me cardioloog me hoe het gaat.zie nog steeds flitsen gek word je der van.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 18:35

@HWK; waarom wil je HA niets tekenen dan? Wil hij er niet verantwoordelijk voor zijn oid?

Ik ben het ook zo zat allemaal, vooral dat 'gezeik' met school nu weer. Ik wil m'n opleiding niet aanpassen voor zo'n verd*mde ziekte. ;(

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 06:45

@Issy: Sja, wat noem je sporten.. Het is niet zo dat ik te veel doe. Ben gisteren geweest, ben 15 minuutjes geweest. Het is voor mij meer, omdat ik niet de discipline op kan brengen om buiten te gaan wandelen of fietsen, dus ik doe dat in de sportschool. Heb het een jaar lang gedaan en had juist het gevoel dat ik iets fitter van werd, omdat ik conditie kreeg.
Heb vandaag wel beetje spierpijn, maar ben niet moeier dan normaal. Ik zorg wel dat ik binnen m'n grenzen blijf en als ik merk dat ik moeier word stop ik er ook gelijk mee :)

Ik heb vanochtend een afspraak met die nieuwe HA, kijken of hij het goed vind als ik weer ga bloed prikken.
De stiefvader van mijn vriend heeft gisteravond een afspraak gemaakt bij de homeopaat voor volgende week donderdag.
Ikzelf heb er niet zoveel vertrouwen in, maar zij denken dat hij mij wel een beetje kan helpen. We zullen wel zien..

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 06:47

@Paula; wat vervelend zeg, al dat gedoe op school! Ga je het niet redden op deze manier?

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 07:06

Misskippie, als ik jou schrijven lees, dan heb ik maar weinig te klagen, wat ontzettend vervelend voor je dat je. Hou je taai!!!!

Marilla, oh ja 15 minuten is goed te doen, ik zag je al voor me, een heel uur in de sportschool :+
Succes bij de andere huisarts, en een klassieke homeopaat kan met supplementen wel wat voor je doen, maar hij moet wel bekend zijn met CVS/ME. succes!

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 08:57

Een uur in de sportschool, pfff, nee hoor, ik hou het netjes bij heel eventjes :D

Ik ben net terug van die andere huisarts, heb echt lang moeten wachten. Maar ik mag die man echt! Hij nam echt de tijd voor mij en vond dat ze mij veels te snel de stempel me/cvs hadden gegeven. Dus nu moet ik morgen weer uitgebreid bloed laten prikken en over 2 weken terug komen. Als er niets uit de bloedtesten komt, wilt hij dat ik terug ga naar het ziekenhuis voor allerlei testen.
Beter dus dan die andere huisarts die zegt dat het allemaal tussen m'n oren zit.