Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 11:45

macke schreef:
Ik gebruik al jaren Zomig, kreeg ik deze week een rekening van het IZZ dat ik de medicijnen eerst uit eigen zak moet betalen tot mijn eigen risico op is van 165 euro. Hebben jullie dat ook ??

ja dat klopt, volgens mij vallen alleen huisartsenbezoeken (en nog wat dingetjes, maar dat weet ik zo niet) niet onder je eigen risico.

doerakje

Re: Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 11:49

Hoi!
naar dat jullie ook allemaal migraine hebben, zelf heb ik het ook (ervelijk helaas).
Ik gebruik momenteel naramig, imigran tabletten en de Imigran spuiten, deze vind ik wel naar om te zetten maar werken het beste. Hebben jullie ook ervaring met de Imigran spuiten?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 12:20

Farmaceutische hulp valt inderdaad onder het eigen risico. Het klopt dus dat je tot 165 euro eerst zelf moet betalen.

Ikzelf heb de imigran spuiten, vind ze het meest ideale. Van het injecteren heb ik geen last, maar ik zet dan ook al jarenlang zelf B12 injecties die veel vervelender zijn. Maar tabletten werken bij mij te traag en die neusspray vind ik echt maar niks, jakkie bakkie bah. Helemaal als je daarna gaat liggen, ieuw!

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 13:42

scheelt dan voor mij dat ik al aan de 165 euro zit na het laten plaatsen van implanon...
ik zit trouwens ook bij het izz...
ik heb geen ervaring met de imigran spuiten, alleen met de tabletten en de neussprays en ondanks dat die neussprays heel vies zijn helpen ze wel heel goed bij mij...de tabletten daarentegen hielpen bij mij helemaal niks...
ook heb ik depakine geslikt (500mg) en ben blij dat ik van die troep af ben...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 19:47

ik kreeg vandaag weer goed last van mn hoofd op mn werk, maar na de neusspray gaat het nu gelukkig weer goed. Ben alleen nog duf...

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 19:49

dat ken ik...dat duf zijn...heb ik ook vaak na het gebruik van de neusspray...maar dat is bij mij de enige bijwerking...

macke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 19:51

Ik had vandaag weer een knetter van een aanval en dat met het mooie weer, soms om moedeloos van te worden...

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 19:53

Ik ben er nu na 3 dagen net weer vanaf! ;)

Sterkte voor jullie! :(:)

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 19:54

sterkte voor iedereen met een aanval...ik heb alleen giga last van mijn ogen...die klote zon ook...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 20:31

bij mij kwam het door warmte op mn werk, ging voor de eerste keer van dit jaar de airco weer gebruiken en hij stond nog op een verwarm stand ipv afkoel stand en het duurde ff voor ik wist hoe het werkte. Tegen die tijd was het al zooo warm in de winkel + rot licht en zonlicht en wat te weinig gedronken, PAF, daar was de migraine!

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 15:28

Wat een stilte hier zeg! op 28-04 12 berichten, en nu al 5 dagen niks. Hebben we het allemaal druk? Of is iedereen verlost van z'n migraine? (dat zou een mooie zijn zeg ;) )

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 16:26

Helaas niet...ik zit echt op mn tax qua hoofdpijn vandaag. Maar volgens mij is dit geen migraine meer... Uitslag mri kunnen ze int ziekenhuis niet vinden, huisarts heeft geen tijd voor me maar heb zo egzeurd dat ik er nu morgen tussendoor kan. Trek t zo echt niet meer

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 16:39

Sterkte Pinacolada.

Hier gaat het goed gelukkig.

Sneeuwelfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 17:15

Citaat:

@ lammie2701: ik heb ook net Depakine 500 mg voorgeschreven gekregen... Waar had jij last van?

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:25

Ik heb ook duidelijk vergrote pupillen, herkennen jullie dat?

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 19:11

Pinacolada schreef:
Ik heb ook duidelijk vergrote pupillen, herkennen jullie dat?

Nee, maar als ze niet klein worden als je het lichter maakt, is er iets niet goed. Mijn neuroloog kijkt elke keer als ik daar kom of mijn pupilreflex nog goed is. Ik ben zelf ook doktersassistente en ik vind het belachelijk dat je met zulke klachten bijna boos moet worden om er ''tussendoor'' gezet te worden. Dat is gewoon een smoes dat ze je klachten niet ernstig genoeg vinden om het morgen te laten zien aan de huisarts.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 19:13

Hoop dat ik me morgen beter voel dan ga ik dr een beste heisa maken. Helpt dat ook niet ga ik andere praktijk bellen hier in de stad, daar zit oud stageloper van deze praktijk en die was 100x beter. Al staat deze praktijk goed bekend...

Heb die pupillen sowieso de hele middag al en is nog niks kleiner. Net ff naar supermarkt om de hoek geweest, zo dronken als een hol voelde ik me maar klaar...heb morgenochtend ontbijt.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 19:33

echt vervelend pinacolada, dat van die pupillen herken ik niet, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook nooit op let... Hopelijk neemt de dokter je klachten wel serieus... En wat is het voor onzin dat ze je MRI uitslag niet kunnen vinden?!

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 19:39

joyce2 schreef:
echt vervelend pinacolada, dat van die pupillen herken ik niet, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook nooit op let... Hopelijk neemt de dokter je klachten wel serieus... En wat is het voor onzin dat ze je MRI uitslag niet kunnen vinden?!

Je wil niet weten hoeveel ze in het ziekenhuis kwijtraken ;(.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 19:57

Ik vind dat echt vreselijk slecht, je gaat al niet voor niets naar het ziekenhuis en het kost allemaal zat en dan raken ze de boel nog kwijt ook!!

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 21:34

Sneeuwelfje schreef:
Citaat:

@ lammie2701: ik heb ook net Depakine 500 mg voorgeschreven gekregen... Waar had jij last van?

in het begin kwam ik er van aan in gewicht en werd er suf van...heel suf...maar dat ging gelukkig wel weer over...dat aankomen stopte pas toen ik van alle stress af was en daardoor ook kon gaan afbouwen van de depakine...
bij clienten die die zooi slikken merk ik dat ze echt heel suf zijn en ook erg dik worden (die hebben het voor gedrag of epilepsie) en die krijgen dan de 150mg...2 x daags...

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 22:39

macke schreef:
Ik gebruik al jaren Zomig, kreeg ik deze week een rekening van het IZZ dat ik de medicijnen eerst uit eigen zak moet betalen tot mijn eigen risico op is van 165 euro. Hebben jullie dat ook ??

Nee. Mijn imigran wordt gewoon vergoed door de verzekeraar. Al probeerden ze me vorig jaar wel een nep-merk te verkopen maar nu bestel ik via de HA uitdrukkelijk imigran en dat wordt (nog) gewoon vergoed.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 22:45

imigran (ja de echte) krijg ik gewoon vergoed via izz...

Jua

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 22:53

Ik kan niet alle 70 pagina's doorlezen dus ik weet niet of ik nu een al reeds naar voren gebrachte tip naar voren breng.

De energie tablet Guarana heeft een positief effect op migraine. Bij dagelijkse dosis kunnen na verloop van tijd je aanvallen minder ferquent worden en zelfs verdwijnen (zoals in mijn geval en ik had echt zware migraine, lag 1 dag in de week met veel pijn in mijn bed (zo stil en donker mogelijk) te wachten tot ik me weer beter voelde)

Op een engelse site vond ik
Guaraná has traditionally been used for headaches and migraines. A 1997 study found the plant has pain-relieving ability. In 2001, a U.S. patent was filed on a combination of plants, including guaraná , to relieve pain and other symptoms associated with migraines and headaches.

Guarana was altijd gewoon te koop bij oa kruidvat (huismerk potjes). Ik weet niet of dat nog steeds het geval is, want ik woon sinds drie jaar in the USA. Maar het is zeker de moeite waard om guarana te proberen. Naast energie, helpt het bij veel meer dingen van doorbloeding tot het stelpen van honger gevoelens.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 22:55

energietabletten en dranken moet ik echt niet hebben...dan stuiter ik tegen het plafond...