Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ayasha schreef:Sorry dat ik zo kom binnenvallen maar... Zou iemand van jullie me kunnen uitleggen hoe de onderzoeken hier naar precies verlopen?
haffiem schreef:Ayasha schreef:Sorry dat ik zo kom binnenvallen maar... Zou iemand van jullie me kunnen uitleggen hoe de onderzoeken hier naar precies verlopen?
Het heeft bij mij allemaal heel lang geduurd voordat ze wisten wat het was. Elke keer had ik vage klachten etc. Elke keer konden ze niets vinden. Ben dan ook bij diverse specilisten geweest, diverse foto's, scans, echo's, bloedonderzoeken ondergaan. Nooit kwam er iest uit. Behalve in het bloedonderzoek af en toe onstekingswaarden, dit was dan op dagen dat ik echt mega veel pijn heb. Ben een aantal keren bij verschillende reuma artsen geweest. 1 ervan stuurde mij zoweer weg, het was geen reauma of een variant daarvan. Toen weer naar de huisarts en na alle onderzoeken etc. wat ik had gehad, toch nog maar verder zoeken. Het enige waar hij nog aandacht was iets in mijn spieren. Hij stuurde mij weer naar een reauma arts in een ander ziekenhuis. Hier werd ik wel goed en netjes behandeld en zij gaven aan dat ik fybro had.
Dus voor mij was het na jaren zoeken (wel ongeveer 10 jaar) is het sinds vorig voorjaar duidelijk dat ik fybro heb. Ik zelf ben blij dat het een naam heeft, dit vooral voor de buitenwereld. Mensen vroegen mij wat ik had, ze konden zien dat ik pijn etc. had, maar elke keer kon ik hen niet vertellen wat ik had. Nu ik weet wat ik heb kan ik hier rekening mee houden met mijn lichaam. Nu gaat het beter, heb minder hevige pijnen etc. Pijn vrij ben ik eigenlijk geen 1 dag.
Sorry voor het lange verhaal, maar misschien heb je er iets aan. Mocht je meer willen weten etc. mag je altijd een PB sturen.