De werkzame bestanddelen (kunstmatige hormonen) erin zijn precies gelijk in beide, alleen de hulpstoffen zijn anders. Dat laatste verklaart dus waarom sommige mensen minder goed tegen de een ofwel de ander kunnen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Yessy schreef:Omdat dat nieuwe merk goedkoper is dan de originele microgynon
De werkzame bestanddelen (kunstmatige hormonen) erin zijn precies gelijk in beide, alleen de hulpstoffen zijn anders. Dat laatste verklaart dus waarom sommige mensen minder goed tegen de een ofwel de ander kunnen
_Tara_ schreef:@ MSophie: Die eendenbek voel je echt niks van hoor... En ik zou liever een uitstrijkje laten doen dan dat ik ineens hartstikke ziek ben.
MSophie schreef:Mag wel goedkoper zijn maar als mensen er klachten van gaan krijgen vind ik dat belachelijk ! laat ze maar gewoon vragen of je naar een andere over wil..
Yessy schreef:Je kan je morning after pil zonder recept halen bij apotheek en drogist, maar niet de gewone pil
Zou wat zijn, meisjes van 12 zonder recept aan de pil...
xingridx schreef:Ik heb even een vraagje over mijn pil. De laatste keer dat ik nieuwe voorraad ging halen kreeg ik de stediril 30 mee ipv de ethina…(die goedkopere versie van microgynon) omdat de verzekering alleen nog maar de Stediril vergoed. Nu wil het feit dat ik al een aantal weken vrij slecht in mn vel zit, vaak chagrijnig en huilerig..iig totaal niet mezelf. Voor mn gevoel loopt dit ongeveer gelijk met dat ik veranderd ben van pil, kan dit er zoveel invloed op hebben?
En zo ja, hoe zit het met de verzekering als ik terugga naar mn oude pil, dan betaal ik de pil gewoon in de apotheek oid?
Als hier niemand het weet, dan bel ik mijn huisarts wel, maar die is alleen in de ochtenden bereikbaar en dan zit ik op stage, dus dan is het een beetje lastig bellen
xingridx schreef:ben net bij de apotheek geweest, kreeg zonder recept een jaarvoorraadje van mn oude pil meemaar goed, dat staat uiteraard wel allemaal al in de computer, dus het is niet zo dat ze het zo maar meegeven
ben iig wel blij dat ik gewoon weer deze pil terug heb
DenK4ever schreef:Daar heb je gelijk in.
Maar hiet gaat het om iemand die de pil al gebruikt en dus al in het systeem staat.. en dan kun je tegenwoordig zonder (herhalings)recept de pil halen