[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yessy

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 18:25

Omdat dat nieuwe merk goedkoper is dan de originele microgynon :)

De werkzame bestanddelen (kunstmatige hormonen) erin zijn precies gelijk in beide, alleen de hulpstoffen zijn anders. Dat laatste verklaart dus waarom sommige mensen minder goed tegen de een ofwel de ander kunnen :)

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 18:40

Yessy schreef:
Omdat dat nieuwe merk goedkoper is dan de originele microgynon :)

De werkzame bestanddelen (kunstmatige hormonen) erin zijn precies gelijk in beide, alleen de hulpstoffen zijn anders. Dat laatste verklaart dus waarom sommige mensen minder goed tegen de een ofwel de ander kunnen :)

Mag wel goedkoper zijn maar als mensen er klachten van gaan krijgen vind ik dat belachelijk ! laat ze maar gewoon vragen of je naar een andere over wil..

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 18:56

@ MSophie: Die eendenbek voel je echt niks van hoor... En ik zou liever een uitstrijkje laten doen dan dat ik ineens hartstikke ziek ben.

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 19:16

_Tara_ schreef:
@ MSophie: Die eendenbek voel je echt niks van hoor... En ik zou liever een uitstrijkje laten doen dan dat ik ineens hartstikke ziek ben.

whaha maak dat de kat wijs dat je daar niks van voelt..
Zou me daar tamelijk niet prettig bij voelen dat er ander uitgebreid mijn onderste kan bekijken ! nee dankje.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 19:32

Uit eigen ervaring weet ik toch dat je er niks van voelt. Tja stel je laat geen uitstrijkje doen en je krijgt iets aan je baarmoeder, dan word er waarschijnlijk nog veel uitvoeriger naar je onderste gekeken.

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 19:41

Denk dat je het echt wel laat doen omdat het écht moet. :D

Bij mij deed zo'n eendenbek toch ook behoorlijk pijn hoor!
Er zat een stuk condoom in mij wat eruit moest, was geen pretje kan ik je vertellen. :=

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 19:46

Normaal gesproken doet het geen pijn en zelfs al deed het pijn... Liever even een flinke meid zijn dan het risico lopen om te overlijden aan iets wat relatief gemakkelijk te behandelen zou zijn geweest. Je zult maar ongeneeslijk ziek worden, dan sla je jezelf toch ook voor je kop? :=

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 20:10

ben net bij de apotheek geweest, kreeg zonder recept een jaarvoorraadje van mn oude pil mee :) maar goed, dat staat uiteraard wel allemaal al in de computer, dus het is niet zo dat ze het zo maar meegeven :)

ben iig wel blij dat ik gewoon weer deze pil terug heb :)

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 21:09

Je kunt inderdaad terug naar je oude vertrouwde pil zonder nieuw recept van je huisarts. Wel krijg je hierna de rekening van je zorgverzekeraar of moet je hem in de apotheek afrekenen (en nu aub niet allemaal tegelijk naar de apotheek rennen!!!)

Normaal moet je voor de pil wel een recept hebben. Morning afterpil gaat zonder recept.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 22:43

MSophie schreef:
Mag wel goedkoper zijn maar als mensen er klachten van gaan krijgen vind ik dat belachelijk ! laat ze maar gewoon vragen of je naar een andere over wil..

Ik had klachten en ben zonder gezeur weer naar MG30 overgegaan, daar doen ze niet moeilijk over hoor! Alleen hoe moet je weten dat je klachten krijgt als je het niet eerst probeert?

Ik vind het goed dat ze iedereen overzetten. Maar een paar procent krijgt klachten en gaat weer terug naar de dure versie. Dit scheelt miljarden aan medicijnkosten, en dat zien wij weer terug in de maandelijkse kosten van de verzekering :)

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 09:56

Yessy schreef:
Je kan je morning after pil zonder recept halen bij apotheek en drogist, maar niet de gewone pil :n
Zou wat zijn, meisjes van 12 zonder recept aan de pil...

Daar heb je gelijk in.
Maar hiet gaat het om iemand die de pil al gebruikt en dus al in het systeem staat.. en dan kun je tegenwoordig zonder (herhalings)recept de pil halen :j

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 11:26

xingridx schreef:
Ik heb even een vraagje over mijn pil. De laatste keer dat ik nieuwe voorraad ging halen kreeg ik de stediril 30 mee ipv de ethina…(die goedkopere versie van microgynon ;) ) omdat de verzekering alleen nog maar de Stediril vergoed. Nu wil het feit dat ik al een aantal weken vrij slecht in mn vel zit, vaak chagrijnig en huilerig..iig totaal niet mezelf. Voor mn gevoel loopt dit ongeveer gelijk met dat ik veranderd ben van pil, kan dit er zoveel invloed op hebben?
En zo ja, hoe zit het met de verzekering als ik terugga naar mn oude pil, dan betaal ik de pil gewoon in de apotheek oid?

Als hier niemand het weet, dan bel ik mijn huisarts wel, maar die is alleen in de ochtenden bereikbaar en dan zit ik op stage, dus dan is het een beetje lastig bellen :)

Ik had altijd micorgynon 30, maar heb vandaag inderdaad ook de Steridil 30 meegekregen :\ Ik ben er helemaal niet blij mee, want het kan inderdaad veel invloed hebben..Ga het even afwachten, want heb eerst nog een oude strip die op moet..

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 11:27

xingridx schreef:
ben net bij de apotheek geweest, kreeg zonder recept een jaarvoorraadje van mn oude pil mee :) maar goed, dat staat uiteraard wel allemaal al in de computer, dus het is niet zo dat ze het zo maar meegeven :)

ben iig wel blij dat ik gewoon weer deze pil terug heb :)

Hoeveel moest je betalen als ik vragen mag? :o (mag ook via PB)
Fijn dat het zo geregeld kon worden :j

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 13:56

Ik kreeg mijn AB mee met de mededeling dat ze zagen dat ik de pil slikte, en dat dit de werking kon beinvloeden. Lekker dan, als ik wil kan ik dus braaf mijn pil blijven halen, terwijl ik al vanaf oktober mijn spiraaltje heb :+

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 15:14

Even een vraagje, weet iemand of gebruik van glijmiddel in combinatie met de nuvaring kwaad kan? Via google heb ik al gezocht maar daar word ik niet veel wijzer van.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 15:18

Ik denk dat je goed moet opletten dattie er niet uitglijd. De hormonen zullen niet aangetast worden neem ik aan?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 15:19

Lijkt me inderdaad eigenlijk ook sterk dat het de hormonen aan tast. Maar goed ik dacht, vraag het voor de zekerheid even.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 15:22

Hallo, heeft er hier iemand ervaring met de YAZ pil? Ik slik deze nu al een tijdje en t is echt een goede pil!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 16:35

DenK4ever schreef:
Daar heb je gelijk in.
Maar hiet gaat het om iemand die de pil al gebruikt en dus al in het systeem staat.. en dan kun je tegenwoordig zonder (herhalings)recept de pil halen :j

Ohh zoo :D

Kon dat niet vroeger ook al? Volgens mij heb ik dat vanaf dag 1 op die manier gedaan (lees: 7 jaar geleden). Of moest je toen eerst 's morgens even de dokter bellen en dat je dan 's middags hem kon afhalen?

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 16:44

Ik moest "vroeger" altijd smorgens inderdaad even bellen, dan werd recept naar apotheek gefaxt :j
Voor zover ik weet is dat de laatste jaren (jaar of 3) meen ik niet meer nodig...

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 17:54

ik weet niet hoe mijn moeder dat altijd doet.. die belt volgens mij gewoon naar mijn dokter die faxt naar onze apotheek en daar haalt ze het op:P lui ben ik overigens haha heb dat nog nooit zelf gedaan haha.. zeg altijd geen tijd hmm hihi

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 18:04

Ik kreeg vorige maand ook een andere Microgynon. Ik slik gewoon Microgynon 30, maar kreeg ineens een hele andere. Die was inderdaad stukken goedkoper. Wordt nu een beetje bang, gauw kijken wat het precies is. :roll:

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 18:05

Oh, zie nu dat 't alleen andere verpakking is? :?

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 18:39

Picassox schreef:
Oh, zie nu dat 't alleen andere verpakking is? :?

geen andere naam? ik had zelfde verpakking alleen andere naam
ik vind trouwens flink grof dat ze dit niet aankondigen waarom schrijven ze dan iedereen microginon voor ? dat snap ik dan niet..

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 18:41

Een arts schrijft nooit een geneesmiddelmerk voor, alleen de generieke naam ervan.