Automutilatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bromfiets

Re: Automutilatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 18:22

Wiebke: Ik scheel ook 18 jaar met mijn vriend en als je gevoel zegt gaan, moet je er ook voor gaan :j Praat eens echt goed met hem om duidelijkheid te krijgen.

Horseees: Sterkte :(:) Hoe komt het dat je haar zo ineens kwijt bent?

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 19:12

ze vind het te ernstig worden ofzo, toen ik vroeg of ze me dan in de steek liet zei ze nee. Ik kan niet meer volgen, ze spreekt zichzelf tegen.. Maar ze komt ook niet met me praten ofzo. Best wel rot dus ..

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 21:12

Wat een narigheid lees ik hier allemaal... weet nooit zo goed wat ik daarop moet zeggen, daarom: :(:) !

Ik ben vandaag continue druk bezig geweest, dus ben gelukkig nog niet in de 'verleiding' (wat klinkt dat toch ongelooflijk stom...) gekomen. Moet nu snel weer iets anders gaan doen dan computeren, voordat m'n gedachten weer omslaan!

Hebben jullie trouwens therapie (gehad) voor het automutileren en/of de achterliggende problemen daarvan?

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 22:14

Horseees: Als je maar weet dat je het hier kwijt kan, mijn pb staat ook open :(:)

Ymke: Ik sta nu onder behandeling voor het achterliggende probleem, namelijk borderline :)

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 22:33

nou iedereen een knuffel dan maar?? :(:)

Peepaardje ik ken je uit een ander HK topic.
en ja. hoeveel mensen uit je omgeving? Nou een poos terug schreef ik iets te veel van me af, dat heb ik geweten. Heb een maand ruzie gehad met die persoon die zich aangevallen voelde..... dus daar wil ik mee oppassen.

Moet dan altijd aan die reclame denken over dat je moet oppassen wat je allemaal op het internet zet.
Aan de andere kant wil ik het ook juist wel vertellen, maar het blijft nog een beetje moeilijk. Veel mensen weten het niet eens, omdat ik het nu eigenlijk zeker al een half jaar, misschien al een jaar niets echt schokkends heb gedaan..

wiebke wat vervelend zeg.. maar toch moet je wel echt leren nee te gaan zeggen...toch? Je mag je niet zomaar laten gebruiken zeg!
van je soulmate weet ik het niet zo goed. Is hij wel de liefde van je leven? Of je soulmate als in echt je beste buddy, maar verder niet?
begrijp zeker je gevoel van *hoezo mannen begrijpen vrouwen hints niet*

Savasan je hebt gelijk betreft de relatie en dan de drang tot.

horseees wat gek van de leerkracht. heb je het wel helemaal goed begrepen denk je? En hoe bedoel je dat je daar alles op had gezet?
en niet alleen volhouden om haar, er zijn nog heel veel andere mensen waar je het voor volhoud toch? :(:)

Ik heb therapie gehad, 1 x eenmalige afspraak wat me niet beviel. Tot kort geleden ook weer maar ik wil er eigenlijk nog steeds niet over praten. Ik houd het allemaal nog te veel in me en probeer een masker ook daar op te zetten. en dat leek te lukken en nu ga ik niet meer.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 22:39

Dan is het nu de tijd om te gaan fahyafemke, hoe moeilijk het ook is....

Ik ging ook niet vrijwillig, maar ik moet nu toch toegeven dat het me helpt :j

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 22:43

nja goed.. ik heb zoiets van het gaat nu wel. ben vrij stabiel...
ik hoefde niet meer terug te komen.
en er over praten ja.. ik weet niet. ik wil/kan t gewoon niet :n ik heb het zo goed verdrongen dat ik soms ook afvraag wat er vroeger wel en wat er niet gebeurd is.
edit: en vooral of ik me niet gewoon aanstel.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 22:45

Het breekt je op een gegeven moment alsnog op (Ik spreek jammer genoeg uit ervaring...) en dan ben je eigenlijk al te laat. Dan heb je kans dat het proces aanzienlijk verlengd wordt.

Edit: aanstellerij is het zeker niet :n

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 07:58

Wiebke, weet niet zo goed wat je er mee zou kunnen doen, daarom maar een :(:)

Horseees, wat raar dan van die lerares. Maar weetje, je moet nooit voor 100% op één iets of iemand steunen, want al valt dat dan weg, dan dan heb je het gevoel alsof je alleen bent... Maar eigenlijk ben je dat helemaal niet! :(:)
Je mag mij ook altijd PB'en :j

Ymke, je kan niet altijd maar bezig zijn hea... Het lijkt te werken, maar op een gegeven moment raak je gewoon helemaal uitgeput...
Ik heb geen therapie hiervoor. Wel belde school gister ofdat ik al bij die psycholoog was geweest. Ik had de pech dat ik die vrouw aan de lijn had, dus meteen de hoorn maar in mijn moeder haar handen gedrukt...

FayaFemke, het is echt niet zo dat ik alles zo op internet zet, maar dit is iets wat bij mij hoort. En dat mogen anderen opzich best weten. Maar het hoe of wat ga ik hier ook echt niet neerzetten, veel te bang dat bepaalde personen zich schuldig gaan voelen/het anders oppakken. Want ja, ik weet ook dat er wel mensen zijn uit mijn omgeving die mijn berichten nalezen, nou moeten ze lekker doen. Niks boeiends... ;)
Enneh, sommige dingen lossen zichzelf op, maar anderen dingen kun je echt niet in je eentje aan. En daarom moet je vooral erover praten/blijven praten :j Want anders loop je op een gegeven moment echt helemaal vast :(:)

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 08:56

hee Peepaardje .. ik ben blij dat je school zich voor je inzet. Dit gaat denk ik positief voor je uitpakken ookal zie jij dit misschien niet zo. Als mensen je nu hulp aanbieden..probeer het dan vast te pakken en niet je ogen ervoor te sluiten. Het is moeilijk, dat weet ik, maar probeer het toch! Kijk naar Bromfiets..die heeft er ook al heel veel aan gehad! En ik ook.. die mensen zijn er om jou te helpen. Hoe reageerde je moeder op het telefoontje ?

voor de rest een dikke knufffff

Ik heb gisteren trouwens met soulmate gepraat want ik trok het echt niet meer. Nadat ik al een week of twee niet echt aardig tegen hem was merkte hij ook wel dat er iets was. Gisteren alles eruit gegooid ( ben ik best trots op ) en gezegd dat ik duidelijkheid wil. Die heb ik gekregen , en we hebben samen besloten dat we geen toekomst zullen hebben omdat hij echt geen kindjes meer wil en ik wel. We blijven elkaar wel gewoon zien tot ik een andere jongen vind en ook daarna blijven we gewoon buddy's. Ik ben opgelucht dat ik nu eindelijk uit die onzekerheid ben.. die een jaar heeft geduurd.

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 09:02

dankje voor de adviezen :j

heel goed Wiebke! en je pakt het super op. nou op naar een leuke en lieve jongen :D

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 09:03

Het is vooral mijn moeder die de hulp afwijst. Ikzelf had er ook wel weinig zin in om naar een psycholoog te gaan, maar snap wel dat het beter is/zou kunnen zijn. Maar mijn moeder die zegt zo vrolijk dat ik op de wachtlijst sta, maar dat het zo goed met mij gaat dat het eigenlijk niet meer nodig is.

Ik kan me wel goed voorstellen dat je heel blij en opgelucht bent met die duidelijkheid :j Fijn joh voor je (jullie)!

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 09:03

Wiebke: Goed van je dat je gepraat hebt +:)+

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 09:37

Dankjullie wel .. ik heb ook veel steun aan jullie ! en het is zo vreemd.. gisteren was ik helemaal oliebol met poedersuiker en vandaag weer vrolijk.

Peepaardje .. ik vind het toch appart dat je moeder zo reageerd. Het lijkt mij dat je als ouder zijnde wil dat je kinderen helemaal happy zijn. Sta je ook wel echt op een wachtlijst ? Kun je niet via andere mensen hulp krijgen ? Het lijkt erop alsof jou moeder haar ogen sluit voor jou probleem.. en dat is niet fair. Je verdient het om de hulp te krijgen die je nodig hebt. Vervelend dat je er zelf achteraan moet !! Weet je bij welke instantie je op de wachtlijst staat ?

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 16:21

Tja wiebke, dat betwijfel ik dus ook... Of ik überhaupt wel op een wachtlijst sta...
Denk er een beetje t mijne van, maar dat is één van de dingen die ik niet op Bokt ga zetten... Het is nogal ingewikkeld wat dat betreft ;)
En ik red het opzich ook wel in mijn eentje :j

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 16:33

Hmm, die vragenlijsten van de GGD ken ik :j Doordat ik ben blijven zitten heb ik ze twee keer gehad. Maar hoefde van mijn moeder nooit naar de GGD toe omdat zij dat niks vind. Dus die lijsten nog nooit echt in hoeven vullen...

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 16:40

Ahhh, hoever moest je fietsen?

Ik heb vandaag besloten wat ik voor werkweek ga doen, nu hopen dat er niet veel anderen naar Schotland willen :D
Verder beetje down nu, loop maar te piekeren over mn paardje, wil zo graag even heen, maarja ik moet leren en mag dus niet van mijn moeder. Maar nu zit ik toch niet te leren...

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 16:51

bedankt iedereen. en jha het is een heel lang verhaal maar ik had idd alles op die lerares gezet .. nu wil ik echt opgeven :'(
ben vandaag naar haar gegaan om te vragen of ze boos was, ze zei nee maar ik zei dat ik wel degelijk iets aan onze gesprekken heb (zij denkt van niet omdat het al anderhalf jaar slecht gaat en het alleen maar erger wordt) en dan zei ze jha oke dan .. Dus in principe kan ik vrijdag met haar gaan praten maar ik heb het gevoel dat ze het gewoon zei omdat ik zei dat ik er wel iets aan had. Maar als ik afga op haar toon e.d. is ze het beu .. Wat moet ik nu ? Ze is de enige die ik nog vertrouwde maar blijkbaar weet ze niet hoeveel ze voor me betekent.

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 16:58

:(:) Ik heb helaas ook ervaring met heel erg op één iemand steunen. En als die ene persoon dan helemaal weg valt heb je zomaar ineens niks meer... Toen dat bij mij een paar keer vlak na elkaar was gebeurt heb ik tijden niemand meer zo dichtbij gelaten, ik was altijd maar bang dat ze me alleen maar pijn zouden doen. Inmiddels weet ik dat het ook anders kan, maar dat heeft toch zeker een jaar geduurt.

Maar je moet doorgaan hoor :j En vooral blijven praten :) Is er niet een andere leraar die je voeldoende vertrouwd?
Wat ik al zei, je mag me altijd PB'en!

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 17:01

Nee dat is het net, iedereen heeft afstand van me genomen dus ik van alle mensen, behalve zij .. Ik vertrouw niemand meer en sluit me direct af van nieuwe mensen.
Ik kan écht niet verder zonder haar, echt niet.
Ik kan haar wel mailen, maar dan voel ik me weer zo'n super opdringerig kind.

-dat van die andere leraar zei zij ook, maar dan de vraag of er in mijn jaar niemand was. Dat deed pijn, moet ik zeggen ;(

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 17:06

:(:) Best een beetje banketstaaf van haar zo... Maar zal ze er niet ook een reden voor hebben, die waarschijnlijk helemaal niks met jou heeft te maken?
En natuurlijk kun je wel verder zonder haar, je moet er alleen zelf achter komen :j
Hoeveel jaar heb je al zonder haar gekunt? Voordat je haar leerde kennen? ;)

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 17:15

ik eis echt uitleg over die poedersuiker x) en banketstaaf en alles, ik ben een domme belg hoor ! x)

- en ik ben ook niet goed in iets nuttigs zeggen momenteel Rebecca dus hetzelfde voor jou.

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 17:20

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 17:22

ow bedankt x)
haha sorry ik dacht dat jullie dat echt zeiden :') hoezo domme belg :P

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 17:24

is dit de enige keer dat ze naar nederland komen dan?