gelukkig heb ik een lieve vader en moeder die altijd helpen, en mijn zus

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
liesje23 schreef:Het is niet zo dat ik tegen alternatieve geneeswijze ben, absoluut niet. Maar ik vind dit nogal wazig, moet ik eerlijk zeggen..
Dan is zo'n test voor de mensen uit dit topic die fibro hebben lijkt mij echt geen uitkomst. Heb dan toch echt sterk het idee dat je er toch niks mee opschiet.
Wat ik van horen zeggen heb is dat veel fibro patienten op allerlei manieren proberen de pijn weg te laten nemen, dat je veel euro'tjes armer bent en niks opschiet.
sronnie schreef:Ik begrijp niet waarom juist firbo patienten er baat bij hebben dat afvalstoffen worden afgevoerd? (Dit gebeurd van nature al, vanwaar dit extra?)
Goof schreef:sronnie schreef:Ik begrijp niet waarom juist firbo patienten er baat bij hebben dat afvalstoffen worden afgevoerd? (Dit gebeurd van nature al, vanwaar dit extra?)
Nou, ik heb toch erg vaak last van verzuurde spieren en dat is juist wel een resultaat van slecht afgevoerde afvalstoffen, dus die logica zie ik dan weer wel
Hoewel ik natuurlijk niet weet of iedereen hier last heeft van verzuurde spieren....
sronnie schreef:Ik wou dus het zelfde zeggen als liesje23, ben het daar dus ook helemaal mee eens.
Wat altijd mijn struikelpunt is dat het zo ''algemeen'' is, en er eigenlijk nooit bij wordt verteld waarom het nu zo goed werkt voor firbomyalgie.
Voornamelijk deze zin wekt mijn verbazing op: ''wat erg goed werkt op de gebieden waar je ontstekingen hebt en/ of pijn.''
Als dit nl. daadwerkelijk zo goed werkt bij ontstekingen/pijn, waarom is het dan geen methode die bekend is en veelal toegepast wordt?
Tulandro schreef:Bij mij is het wel 'officieel' vastgesteld door een reumatoloog. IK moet alleen eerlijk bekennen dat ik de diagnose fibromyalgie echt onzin vind. Dus ik vind het niet zo raar dat er mensen zijn die de ziekte niet erkennen, zelf doe ik dat ook niet.