fibromyalgie..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Emori

Re: fibromyalgie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 11:01

Wij wonen ook heerlijk vrij, paardjes aan huis, rijbak etc, is inderdaad wel zwaar, je moet alles zelf doen
gelukkig heb ik een lieve vader en moeder die altijd helpen, en mijn zus Lachen

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 11:13

@liesje23:
Ik snap helemaal wat je bedoeld hoor, geloof zelf ook niet zo in om alle therapie-en af te lopen. FM is toch een diagnose waarbij de klachten bij iedereen verschillend zijn en dus ook de behandelwijze anders zal zijn.

Ik heb voor het Roessingh gekozen omdat dit revalidatiecentrum goed bekend staat op dit gebied en op 3 minuten fietsen van mijn huis zit. Dan wil ik het best proberen, en tot nu toe (ben er pas net begonnen) bevalt dat prima!

Ik denk dat belangrijkste blijft dat je kijkt naar jezelf, je eigen lichaam, je eigen klachten en je daarbij aansluitende behoeftes....Er is voor FM nu eenmaal niet een algemeen geldende regel / oplossing.

Wat astma en darmklachten betreft, de eerste heb ik geen last van. Soms hooguit wat kortademig als het erg benauwd is of veel mensen roken. Dit heeft mijn moeder ook, zij heeft geen FM, wel astmatische klachten.

Darmklachten heb ik (helaas) wel zeer regelmatig. Erg vervelend en vooral frustrerend!

Rust en regelmaat, tsja, misschien is er toch een algemeen Credo voor FM......

LinnieLin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 13:14

liesje23 schreef:
Het is niet zo dat ik tegen alternatieve geneeswijze ben, absoluut niet. Maar ik vind dit nogal wazig, moet ik eerlijk zeggen.. Bloos

Dan is zo'n test voor de mensen uit dit topic die fibro hebben lijkt mij echt geen uitkomst. Heb dan toch echt sterk het idee dat je er toch niks mee opschiet.
Wat ik van horen zeggen heb is dat veel fibro patienten op allerlei manieren proberen de pijn weg te laten nemen, dat je veel euro'tjes armer bent en niks opschiet.

Ik bedoel ook niet dat de mensen die test moeten doen om zeker te weten dat ze FM hebben, maar om te laten zien dat als je huisarts bijvoorbeeld niet wil meewerken aan de diagnose FM, of dat je naast FM andere vage klachten hebt waarvan je wilt weten wat het is...Dat je dus zo'n scan zou kunnen doen. Het is ook geen genees-scan! Maar is een onderzoek.

Liesje23, je begrijpt mij verkeerd denk ik...

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 06:54

Zo, ik ben mij aan het voorbereiden op een dag snuffelmarkt. Gelukkig ben ik tot en met Donderdag vrij, kan ik nog even bijkomen Haha!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 08:28

Veel pelzier vandaag! Ik kom niet, ik ga me Simply naar een oefentrail middag... Knipoog Gezien ik met in de bak rijden echt minder last heb als lange afstanden moeten we dat maar meer gaan doen... Knipoog

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 21:46

Je hebt wat gemist hoor, het was echt super gezellig!
Maar ik ga zo wel in een heet bad en dan mijn bed in, ik kan werkelijk waar geen kant meer op

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 21:48

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 12:23

Dat ziet er ook echt super uit! Jij hebt dus ook een mooie dag gehad!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 12:53

Nou en of! kost wel wat, met mijn tanden op elkaar van de pijn in slaap gevallen gistreen en vandaag kan ik niet echt wat, maar was het waard. Knipoog

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 12:57

Leuk zeg. Je hebt ook een erg gaaf paard!!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 13:12

Dank je Goof! Haha!

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 13:37

Senna ziet er idd geweldig uit!
Ik heb gisteren het grootste deel van de dag gestaan en aan het eind van de dag kon ik dus niet meer op of neer Clown Heet bad en een heerlijke massage van Hans deden dan wel weer erg goed maar ik kan vandaag ook even niets meer.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 14:11

Ziet er goed uit Jeddah, je paard is volgens mij wel een echte knuffelkont Nagelbijten / Gniffelen

Vandaag even een uurtje op mijn stage geweest voor de administratieve afhandeling en het bespreken van mijn rooster, wat blijkt hebben ze mij sowieso voor de komende 2 weken ingeroosterd om 7 (!!) uur 's ochtends. Ik ben al helemaal geen ochtendmens en heb zeker een half uur nodig voordat mijn lichaam op gang komt dus dat wordt vroeg opstaan.
Erger vind ik dat ik nu doodleuk op de afdeling housekeeping wordt ingedeeld en in de bediening. Schoonmaken kan ik wel maar ik ga het dus niet volhouden om van 7 - 12 te schoonmaken om vervolgens om 12.30 met bedienen te beginnen, er is meer dan 5 keer aan mij gevraagd vanuit school wat ik wel en niet kan aangegeven dat ik niet teveel lichamelijk belastende dingen achter elkaar kan doen en het resultaat is dit.
Ben erg teleurgesteld omdat ik het meerdere keren heb aangegeven en er binnen school een regeling voor mij is getroffen, nu is daar blijkbaar geen sprake meer van

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 14:17

ik werk met bioresonantie en APS, een apparaatje met microstroom wat erg goed werkt op de gebieden waar je ontstekingen hebt en/ of pijn. Het gebied wordt beter doorbloed en afvalstoffen worden afgevoerd. Ook het immuunsysteem wordt opgekrikt. Ik test tevens de voeding door, want dat heeft een enorme invloed op fibromyalgie. Dus je krijgt zowiezo een op maat gemaakte behandeling. Kijk eens op mijn site..Voor APS op www.apstherapy.com voor uitleg en evt. een therapeut in de buurt! Je mag me altijd pb-en!

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 14:22

Ik begrijp niet waarom juist firbo patienten er baat bij hebben dat afvalstoffen worden afgevoerd? (Dit gebeurd van nature al, vanwaar dit extra?)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 15:32

sronnie schreef:
Ik begrijp niet waarom juist firbo patienten er baat bij hebben dat afvalstoffen worden afgevoerd? (Dit gebeurd van nature al, vanwaar dit extra?)

Nou, ik heb toch erg vaak last van verzuurde spieren en dat is juist wel een resultaat van slecht afgevoerde afvalstoffen, dus die logica zie ik dan weer wel Haha!
Hoewel ik natuurlijk niet weet of iedereen hier last heeft van verzuurde spieren....

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 15:47

Goof schreef:
sronnie schreef:

Nou, ik heb toch erg vaak last van verzuurde spieren en dat is juist wel een resultaat van slecht afgevoerde afvalstoffen, dus die logica zie ik dan weer wel Haha!
Hoewel ik natuurlijk niet weet of iedereen hier last heeft van verzuurde spieren....

De reumatologe vertelde mij, dat dat komt omdat je over je grens heengaat. Ieder normaal mens krijgt door overbelasting verzuring. Echter omdat voor ons de grens veel eerder is bereikt ( omdat een ´normale´ beweging al meer inspanning kost van je weke delen) ontstaat er dus ook sneller verzuring....

Sorry, maar ik ga dat soort therapieen liever uit de weg. Medisch is er nog steeds geen duidelijkheid waarom wij last hebben... en wat ik al eerder zei, volgens mij wordt je snel blij gemaakt met een dode mus. Er zullen vast mensen baat hebben bij bepaalde therapieen, echter hebben zoveel mensen zoveel verschillende klachten en zijn de plaatsen ook niet aan te wijzen. De therapie die hier genoemd wordt zal dus over heel het lichaam plaats moeten vinden dan?

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 15:51

Ik wou dus het zelfde zeggen als liesje23, ben het daar dus ook helemaal mee eens.
Wat altijd mijn struikelpunt is dat het zo ''algemeen'' is, en er eigenlijk nooit bij wordt verteld waarom het nu zo goed werkt voor firbomyalgie.
Voornamelijk deze zin wekt mijn verbazing op: ''wat erg goed werkt op de gebieden waar je ontstekingen hebt en/ of pijn.''
Als dit nl. daadwerkelijk zo goed werkt bij ontstekingen/pijn, waarom is het dan geen methode die bekend is en veelal toegepast wordt? Knipoog

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 15:51

sronnie schreef:
Ik wou dus het zelfde zeggen als liesje23, ben het daar dus ook helemaal mee eens.
Wat altijd mijn struikelpunt is dat het zo ''algemeen'' is, en er eigenlijk nooit bij wordt verteld waarom het nu zo goed werkt voor firbomyalgie.
Voornamelijk deze zin wekt mijn verbazing op: ''wat erg goed werkt op de gebieden waar je ontstekingen hebt en/ of pijn.''
Als dit nl. daadwerkelijk zo goed werkt bij ontstekingen/pijn, waarom is het dan geen methode die bekend is en veelal toegepast wordt? Knipoog

Ja dat vraag ik me dus ook af...

Lindah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 16:58

Ik heb ook een vraag Lachen

Bij mij is zaten ze dus wel te denken in de fibro kant.. Alleen wouden ze het niet officieel maken, of zeker stellen. Dit omdat het dan 'tegen me gebruikt zou kunnen worden.' omdat niet iedereen het erkent als echte ziekte.
Ik heb ook geen zware vorm ofzo, maar dagelijks last en pijn heb ik zeker wel.

mijn vraag is dus, of bij jullie allemaal 'officieel' is vastgesteld dat jullie fibro hebben. Of zijn er ook mensen tussen waar het allemaal zo lekker vaag is gehouden?

Ik moet vanaf woensdag aan de gang met de fysiotherapeut. Ik heb alleen geen idee wat zij voor behandeling van plan zijn.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 19:11

Bij mij is het wel 'officieel' vastgesteld door een reumatoloog. IK moet alleen eerlijk bekennen dat ik de diagnose fibromyalgie echt onzin vind. Dus ik vind het niet zo raar dat er mensen zijn die de ziekte niet erkennen, zelf doe ik dat ook niet.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 19:13

bij mij is het ook officieel vastgesteld door een reumatoloog

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 19:17

Wat doe je dan Tulandro?

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 19:21

Tulandro schreef:
Bij mij is het wel 'officieel' vastgesteld door een reumatoloog. IK moet alleen eerlijk bekennen dat ik de diagnose fibromyalgie echt onzin vind. Dus ik vind het niet zo raar dat er mensen zijn die de ziekte niet erkennen, zelf doe ik dat ook niet.

wil je dit eens nader toelichten?

Vind je de diagnose bij jou onzin?

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 19:30

Bij mij is het ook officieel vastgesteld door een reumatoloog. Inmiddels ook door mijn revaqlidatie-arts trouwens.

Vindt het eerlijk gezegd nogal kort door de bocht om je eigen diagnose niet te herkennen / erkennen. Je kunt prima met d eklachten leven, is af en toe heel zwaar, maar toch, het kan. Als je echte ralles ontkent maak je het i.m.o. in mijn ogen alleen maar moeilijker voor jezelf....