GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

carina

Re: GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 12:11

Weet iemand of je een enkele dosis in een insulinespuit mee mag nemen in je koffer in het vliegtuig?

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 12:48

carina schreef:
Weet iemand of je een enkele dosis in een insulinespuit mee mag nemen in je koffer in het vliegtuig?

Moet je zelfs in je handbagage meenemen want in het ruim kan het veel te koud of veel te warm zijn. Zolang je maar een verklaring bij je hebt

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 13:21

carina schreef:

Medicatie moet in de originele verpakking.
Dus als je met insulinespuit 1 ml spuit zonder opdruk wat voor medicatie het is; nee dat mag niet.
Ik spuit ook biologicals en ik word er sindsdien wel uitgehaald bij de douane.
Met alleen pillen had ik dat nooit.
Dus ik heb nu netjes mijn medicatiepaspoort op orde.

carina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 13:39

raket schreef:
carina schreef:

Medicatie moet in de originele verpakking.
Dus als je met insulinespuit 1 ml spuit zonder opdruk wat voor medicatie het is; nee dat mag niet.
Ik spuit ook biologicals en ik word er sindsdien wel uitgehaald bij de douane.
Met alleen pillen had ik dat nooit.
Dus ik heb nu netjes mijn medicatiepaspoort op orde.

Hmm dan wordt het toch een week overslaan. Ben benieuwd wat dat doet!

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 13:45

Ik zit nu op dag drie.. Vrijdag de eerste keer gespoten.. Maar nog steeds gewoon hongergevoel.. Ik baal wel moet ik zeggen..

Annelies_VG

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 14:49

Ik snap dat je daar van baalt, maar het is op zich niet vreemd dat het wat langer kan duren voor je wat merkt. Enkele weken is normaal en sommige mensen beginnen sowieso pas wat te merken bij een hogere dosis.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 16:03

Ik had ook wel eens hongergevoel zeker in het begin kwam dat vrijs nel weer, maarrrrrr als ik eraan toegaf at ik wel veel minder, want sneller vol. Dan is het toch ook prima.

kr1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 16:08

Annelies_VG schreef:
Farmaci neemt geen nieuwe klanten meer aan uit het buitenland.

Met een BMI van 25 zal het sowieso niet lukken om het op een legale manier te krijgen.

wat balen dat dit niet meer kan, ik zag dat zeker op lange termijn wel als iets wat ik dan zelf kon bestellen en zo best wel wat geld kon besparen.

zijn er nog andere opties dat je weet Annelies?

kr1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 16:09

nine1987 schreef:
Ik zit nu op dag drie.. Vrijdag de eerste keer gespoten.. Maar nog steeds gewoon hongergevoel.. Ik baal wel moet ik zeggen..

had ik ook, bij de 1e spuit.. ik dacht echt 'ik ben weer degene bij wie het niet werkt'

blijkbaar had het gewoon tijd nodig om in mijn lijf te settelen. De 2e prik was al een heel ander gevoel.

kr1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 16:11

ik heb wel de originele Mounjaro pen met opschrift, kan ik die gewoon meenemen het vliegtuig in? deze via Wellis gekregen, maar moet er dan alsnog een medisch voorschrift bij? Ik ga straks 2 weken op vakantie en wil niet al te veel schommelen met stoppen en beginnen.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 16:17

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 16:37

gomir schreef:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ee-op-reis

Volgens mij hen je alleen een verklaring nodig voor middelen die onder de opiumwet vallen.

Hier staat in dat het wel in de originele verpakking moet zitten, dus de originele spuit.
Je mag niet met een 1 cc spuitje wat je zelf vult medicatie meenemen.
Dan heb je kans dat hetvoor drugs wordt aangezien.

De pennen zijn gekoeld mee te nemen in etuis die daarvoor zijn gemaakt.
Ik kreeg er 1 bij de biologicals.

Ik heb mijn medicatiepaspoort nooit hoeven laten zien. Maar neem het dus wel mee in de verpakking met opschrift.

Toen ik vanuit het astmacentrum in Davos terug ging met medische begeleiding vanuit de kliniek duurde het lang. Omdat zij ook van alles aan spuiten en naalden bij had.

Annelies_VG

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 16:53

kr1985 schreef:
Annelies_VG schreef:
Farmaci neemt geen nieuwe klanten meer aan uit het buitenland.

Met een BMI van 25 zal het sowieso niet lukken om het op een legale manier te krijgen.

wat balen dat dit niet meer kan, ik zag dat zeker op lange termijn wel als iets wat ik dan zelf kon bestellen en zo best wel wat geld kon besparen.

zijn er nog andere opties dat je weet Annelies?

Enige optie is het in Engeland ophalen. Het mag namelijk niet meer van de fabrikant.

Of een forward bedrijf inschakelen, maar ik zou er niet op vertrouwen dat het dan gekoeld blijft.

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 17:04

Ik ben net eindelijk bij de huisarts geweest! Dat was een lange anderhalve week _O-

Lang verhaal kort; mijn lieve huisarts begreep me echt heel goed en vind ozempic een goede volgende stap in mijn eindeloze afval traject. Dus ze gaat het voorschrijven! *\o/* ze maakt een plan, overlegd met de apotheek en belt me als het goed is deze week nog :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 17:25

_Hedi schreef:
Ik ben net eindelijk bij de huisarts geweest! Dat was een lange anderhalve week _O-

Lang verhaal kort; mijn lieve huisarts begreep me echt heel goed en vind ozempic een goede volgende stap in mijn eindeloze afval traject. Dus ze gaat het voorschrijven! *\o/* ze maakt een plan, overlegd met de apotheek en belt me als het goed is deze week nog :D

Oh wauw! Dat hoor je niet veel. Top! Wordt het volledig vergoed of moet je het toch zelf betalen?

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 17:29

Nee klopt! Maar ik heb een hele lieve, meedenkende huisarts die het er helemaal mee eens is dat obesitas gewoon een hele lastige ziekte is. Ze kijkt zelf ook positief tegen deze ontwikkelingen aan.
Ik mag het wel zelf betalen ja haha. Maar dat is ook niet de keuze van de huisarts natuurlijk. Ze verwacht wel dat afslank medicatie in de toekomst wat voordeliger gaat worden omdat er steeds meer aanbod is. Dus dat hoop ik dan maar :P

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 18:08

raket schreef:
gomir schreef:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ee-op-reis

Volgens mij hen je alleen een verklaring nodig voor middelen die onder de opiumwet vallen.

Hier staat in dat het wel in de originele verpakking moet zitten, dus de originele spuit.
Je mag niet met een 1 cc spuitje wat je zelf vult medicatie meenemen.
Dan heb je kans dat hetvoor drugs wordt aangezien.

Dat klopt, maar dat was al duidelijk gezegd in dit topic en het staat in de link heel duidelijk.
Ik zei alleen dat verklaring niet nodig is voor middelen die niet onder de opiumwet vallen, omdat die vraag nog gesteld werd. Ik spreek nergens tegen dat het in de originele verpakking moet zitten.

Wat fijn Hedi!

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 19:54

@nine ik heb dat ook! Maar mij is bij Wellis ook gezegd dat de 1e 4 weken op 0.25 mg echt bedoeld is om te wennen, dat veel mensen pas vanaf week 5 met 0.5 mg gaan afvallen.
Mij valt het tot nu toe ook iets tegen, puur omdat je van anderen ook wel leest dat ze meteen effect merken.

Ik moet zeggen dat ik deze 2e week niet meer misselijk ben maar wel meer moe dan voor de Ozempic. Ik ga er vanuit dat dat ook wel bijtrekt.
Ik doe dit niet als snel kuurtje, maar ik ga er vanuit dat ik dit de rest van mijn leven nodig heb. In die zin kan ik nog wl een paar weken wachten.

Ik had vanavond voor het eerst dat ik maar 2/3 op kon van wat ik normaal eet. Du ik begin hier en daar wel wat te merken.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 20:07

Koekie73 schreef:
@nine ik heb dat ook! Maar mij is bij Wellis ook gezegd dat de 1e 4 weken op 0.25 mg echt bedoeld is om te wennen, dat veel mensen pas vanaf week 5 met 0.5 mg gaan afvallen.
Mij valt het tot nu toe ook iets tegen, puur omdat je van anderen ook wel leest dat ze meteen effect merken.

Ik moet zeggen dat ik deze 2e week niet meer misselijk ben maar wel meer moe dan voor de Ozempic. Ik ga er vanuit dat dat ook wel bijtrekt.
Ik doe dit niet als snel kuurtje, maar ik ga er vanuit dat ik dit de rest van mijn leven nodig heb. In die zin kan ik nog wl een paar weken wachten.

Ik had vanavond voor het eerst dat ik maar 2/3 op kon van wat ik normaal eet. Du ik begin hier en daar wel wat te merken.

Ik moet zeggen dat ik gelukkig geen last heb van misselijkheid.. Ik wacht 'm ook nog ff af en sowieso ga ik door met ozempic tot na de 0.5,just to be sure.. :)

En anders ga ik ook om naar Mounjaro.. Maar ik wil 't wel tijd geven.. :j

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 20:14

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 20:15

Ik ga zo even dat artikel.
Vandaag naar de intake geweest voor het gli-traject.
Over 2 weken beginnen de bijeenkomsten. Dat is er 1 per maand tot 8 maanden en dan 1 per 2 maanden.
En dan hopenlijk begin volgend jaar starten *\%/*

Edit: het begint steeds beter te klinken. Steeds meer positieve dingen.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 20:25

Nog weer een mooie bijkomstigheid dus, fijn

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 20:30

Achterom schreef:
Vanmiddag hoorde ik dit op Radio 1...https://www.nporadio1.nl/nieuws/wetensc ... ten-kanker

Mooi! Bijzonder dat het ook ontstekingsremmend en hormonaal werkt. Ik hoor dat overgangsklachten ook verdwijnen. Ik ben nog niet in de overgang maar voel me uitermate goed. Stabieler eigenlijk. Minder ups en downs. Kan het niet zo goed uitleggen maar stabieler in mijn gevoelens en ook qua hoe ik me voel.

Vandaag wel een mijlpaal want had een nieuwe broek besteld in een kleinere maat en zelfs die was nog te ruim. Ik ga dus nu 2 maten kleiner. Ongelooflijk.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 20:31

Zo te horen worden er steeds meer voordelen bekend!!

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 20:46

Fijn zulke positieve bijkomstigheden.

Ik heb afgelopen donderdag voor de tweede keer geprikt met de verhoging en ik merk dat het nu effectiever werkt als de lage dosering of het begint nu pas echt te werken haha. Kan het niet zo goed uitleggen maar zo voelt het voor mij.