Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
carina schreef:Weet iemand of je een enkele dosis in een insulinespuit mee mag nemen in je koffer in het vliegtuig?
raket schreef:carina schreef:Weet iemand of je een enkele dosis in een insulinespuit mee mag nemen in je koffer in het vliegtuig?
Medicatie moet in de originele verpakking.
Dus als je met insulinespuit 1 ml spuit zonder opdruk wat voor medicatie het is; nee dat mag niet.
Ik spuit ook biologicals en ik word er sindsdien wel uitgehaald bij de douane.
Met alleen pillen had ik dat nooit.
Dus ik heb nu netjes mijn medicatiepaspoort op orde.
Annelies_VG schreef:Farmaci neemt geen nieuwe klanten meer aan uit het buitenland.
Met een BMI van 25 zal het sowieso niet lukken om het op een legale manier te krijgen.
nine1987 schreef:Ik zit nu op dag drie.. Vrijdag de eerste keer gespoten.. Maar nog steeds gewoon hongergevoel.. Ik baal wel moet ik zeggen..
gomir schreef:https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ee-op-reis
Volgens mij hen je alleen een verklaring nodig voor middelen die onder de opiumwet vallen.
kr1985 schreef:Annelies_VG schreef:Farmaci neemt geen nieuwe klanten meer aan uit het buitenland.
Met een BMI van 25 zal het sowieso niet lukken om het op een legale manier te krijgen.
wat balen dat dit niet meer kan, ik zag dat zeker op lange termijn wel als iets wat ik dan zelf kon bestellen en zo best wel wat geld kon besparen.
zijn er nog andere opties dat je weet Annelies?
_Hedi schreef:Ik ben net eindelijk bij de huisarts geweest! Dat was een lange anderhalve week![]()
Lang verhaal kort; mijn lieve huisarts begreep me echt heel goed en vind ozempic een goede volgende stap in mijn eindeloze afval traject. Dus ze gaat het voorschrijven!ze maakt een plan, overlegd met de apotheek en belt me als het goed is deze week nog
raket schreef:gomir schreef:https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ee-op-reis
Volgens mij hen je alleen een verklaring nodig voor middelen die onder de opiumwet vallen.
Hier staat in dat het wel in de originele verpakking moet zitten, dus de originele spuit.
Je mag niet met een 1 cc spuitje wat je zelf vult medicatie meenemen.
Dan heb je kans dat hetvoor drugs wordt aangezien.
Koekie73 schreef:@nine ik heb dat ook! Maar mij is bij Wellis ook gezegd dat de 1e 4 weken op 0.25 mg echt bedoeld is om te wennen, dat veel mensen pas vanaf week 5 met 0.5 mg gaan afvallen.
Mij valt het tot nu toe ook iets tegen, puur omdat je van anderen ook wel leest dat ze meteen effect merken.
Ik moet zeggen dat ik deze 2e week niet meer misselijk ben maar wel meer moe dan voor de Ozempic. Ik ga er vanuit dat dat ook wel bijtrekt.
Ik doe dit niet als snel kuurtje, maar ik ga er vanuit dat ik dit de rest van mijn leven nodig heb. In die zin kan ik nog wl een paar weken wachten.
Ik had vanavond voor het eerst dat ik maar 2/3 op kon van wat ik normaal eet. Du ik begin hier en daar wel wat te merken.
Achterom schreef:Vanmiddag hoorde ik dit op Radio 1...https://www.nporadio1.nl/nieuws/wetensc ... ten-kanker