Diagnose BK en verder.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 22:31

SansaS

Re: Diagnose BK en verder.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 22:38

Dan kom ik met je wandelen :))

Is vlakbij.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-24 22:57

pien_2010 schreef:
Zelf vind ik het ver van Antwerpen of Brussel of een Nederlandse grote stad. Het huisje is schattig.
Maar wellicht dat je dan in Drente ook iets kunt vinden.

Bv Coevorden

Veel huis

https://www.funda.nl/detail/koop/coevor ... /43713904/

Veel huis, veel onderhoud. Ik ben alleen :j
Wel heel mooi huis. Ken het daar niet.

Ik zoek eigenlijk niet in echt noord Nederland of echt diep Zuid Limburg. Dat is me eigenlijk net wel te ver om ook in voor mij mooie gebieden weer te kunnen wandelen. En wat vrienden groepen om mee samen te wandelen. Dat wil ik wel graag kunnen blijven doen. Alles tot aan Apeldoorn. En grens België noord Braband. Maar niet in Tilburg ofzo.

Zeeland vind ik ook weer onhandig.
Ik wil dus wel in contact kunnen blijven met Zuid Holland dit moet voor mij haalbaar zijn.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 23:10

Ik snap het ver is hoor! Maar je kunt hier prachtig wandelen. Drenthe en Overijssel zijn hele mooie provincies :j

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-24 23:12

Oo absoluut daar twijfel ik niet aan.

Maar ik heb ook wat kennissen die ik soms spreek/mee wandel.
Ik heb dus geen rijbewijs en dat is toch wel echt een ding dan.

Het is sowieso mooier dan hier

Maar het gaat waarschijnlijk zorgen dat ik echt vereenzaam dan.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 23:13

Dat moet je niet willen. Ik zag dat ook voor me in Putte eerlijk gezegd.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-24 23:15

Ja het is ook een uithoek maar met de bus naar Bergen op zoom en daar de trein pakken richting Zuid Holland is wel makkelijker gedaan. Daarbij ken ik de Belgische bossen ook een beetje. Maar wel de kant op van poppel dus dat is er idd wel een stuk vanaf.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 23:17

Ja een rijbewijs is hier wel noodzakelijk! Of nouja alles kan zonder maar dan inderdaad is het best lastig even ergens heen te gaan.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 23:20

Meelezer hier: heb je weleens gedacht aan Twente? Zeker in de steden of bijvoorbeeld in Nijverdal kun je een leuk huisje kopen voor een relatief redelijke prijs en is er een goede treinverbinding...

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-24 23:24

Daarom :)

Ik zou echt blij worden van een huisje kleiner dan 100m2 v.a 70m2 zou fijn zijn.
Instapklaar beetje moderne keuken of iig apparatuur/goeie badkamer liefst met bad.

Leuk tuintje

Veluwe/Utrechtse heuvelrug zou top zijn.

Maar Brabant kijk ik ook.

En hier boskoop, leimuiden, Alphen, Delft ook leuk.

Belangrijk goede ov verbinding dus putte is ook niet top. Maar heeft toch wel ook wat moois zeg maar wat mij toch trok.

Nijverdal-Holten vind ik mooi.
Wel ver toch al zou ik dat best willen bekijken. Iig prachtig wandelen daar. Maar dat is Overijsel en niet Twente of Drenthe. En huizen daar zijn net zo duur als hier in alphen aan den rijn - Boskoop dus het moet wel mooi liggen en instap klaar zijn wil zo ver interressant zijn.

Het huisje wat ik ben misgelopen nu
https://www.funda.nl/detail/89163367

Klein maar leuk. In een omgeving die ik ken. En wel polder maar toch natuur in de omgeving. Ruimte nog om een bad te plaatsen in derde kleine slaapkamer.

Goede verbinding met Den Haag, Gouda, Zoetermeer maar ook snel op de heuvelrug uiteindelijk.

Maarja niet van mij ;)

Ps ik hoef niet persee een grote stad te hebben.

Supermarkt, paar winkeltjes voor de gezelligheid, restaurantjes ook wel fijn. En natuur zou top zijn.

Ik heb hier alleen dus wat kennissen. En rond amsterdam en om daarmee af te spreken moet ik wel deze kant op kunnen komen.
Dus middle of nowhere of noord/zuid wordt het niet. Hoe mooi het ook is want ik zie ook wel dat je daar meer kunt kopen voor je geld. Maar dan zit je daar in je prachtige huis in God vergeten niemands land ;)

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 08:03

Zowel Apeldoorn, als Nijverdal/ holten zijn goed bereikbaar met ov. Apeldoorn dan net wat beter, en huizen wat goedkoper dan Deventer of Zutphen. Ik vind het voordeel van Apeldoorn dat er veel mensen uit allerlei windstreken wonen, je bent dus niet de enige vreemde. Kleinere plaatsen hier die ook goed bereikbaar zijn met ov zijn Klarenbeek, voorst, twello etc. Hoenderloo, Kootwijk etc zijn over het algemeen wat duurder en een ander slag mensen.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 08:34

Vergis je niet in de Veluwe als je grootendeels van het OV afhankelijk bent. Op papier zien de busverbindingen er goed uit, maar in de praktijk is het een drama. Veel uitval die vaak niet wordt aangekondigd.

Apeldoorn goedkoper dan Deventer herken ik totaal niet. Ik ben er al een tijdje niet meer mee bezig maar toen ik nog zoekende was vertrokken veel mensen juist naar Deventer omdat het daar goedkoper was om te kopen.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 09:23

tiwi1969 schreef:
Vergis je niet in de Veluwe als je grootendeels van het OV afhankelijk bent. Op papier zien de busverbindingen er goed uit, maar in de praktijk is het een drama. Veel uitval die vaak niet wordt aangekondigd.

Apeldoorn goedkoper dan Deventer herken ik totaal niet. Ik ben er al een tijdje niet meer mee bezig maar toen ik nog zoekende was vertrokken veel mensen juist naar Deventer omdat het daar goedkoper was om te kopen.

Ligt beetje aan locatie in beide plaatsen. Apeldoorn west is duur, rest goedkoper. Appartementen zijn in Apeldoorn veel duurder.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-24 09:29

Het gaat mij vooral om trein verbinding. Verder heb ik een e bike, en hopelijk wordt mijn karretje gefixt.

Apeldoorn is een grote stad dat vind ik wat minder. Maar het is wel gunstig kwa verbinding. Arnhem ook en Nijmegen ook. Arnhem vind ik veel pauper durf ik niet snel aan denk. Ede, Veenendaal etc lijkt mij ook wel wat. Nunspeet ook.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 09:47

Ben al aan het kijken, maar is allemaal ongelooflijk duur. Net als Amersfoort.
Pfffff niet gemakkelijk gaat dat worden.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-24 10:18

Het heeft geen absolute haast ik ga ook niet hals overkop voor een woning die ik zo even zou zien ofzo. Het moet echt mijn plekje worden.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 11:32

Je mag mij een pietlut noemen, maar Overijssel is de hele provincie inclusief Twente, Salland en de Kop van Overijssel. En Nijverdal is dan weer onderdeel van Twente, Holten is Salland.
Vertrouwen op de bus zou ik inderdaad niet aanraden, dat is waarom ikzelf mijn eigen woonomgeving (Berkelland in de Achterhoek) ook niet aanraad. Weinig treinverbindingen en met de bus zie je heel regelmatig dat die maar eens per uur rijdt, áls hij al rijdt. Want zeker met de overgang naar Arriva is het busverkeer hier echt een zooitje. Zonder auto kun je hier eigenlijk weinig, dus geen handige woonomgeving voor TS, ondanks dat het hier prachtig wandelen is.

Apeldoorn goedkoper dan Deventer en Zutphen herken ik ook niet :n Zelf ben ik goed bekend in Deventer, mijn familie woont er en ik werk er zelf alweer bijna 5 jaar. In Deventer moet je goed uitkijken in welke wijk je terecht komt, bepaalde wijken zijn er minstens net zo pauper als Arnhem. In andere is het juist heerlijk wonen, en ik vind het landschap bij de rivier ook altijd prachtig.
Wat je ook ziet is dat een flink aantal mensen vanuit Deventer inmiddels naar Olst en Raalte zijn getrokken. Ook daar goede ov verbindingen, wat kleinschaliger (meer dorpsgevoel) en lagere prijzen.

Voordeel van Apeldoorn is wel dat je vanuit bepaalde wijken zo het bos op de Veluwe in loopt, dat zal vast de reden zijn dat het zo populair is en er echt een enorme trek vanuit het westen is gekomen daar. Die vervolgens door ging naar Zutphen en Deventer vanwege de op dat moment gunstiger prijzen.

Ik snap heel goed dat je dat huisje in Boskoop leuk vond, heel geschikt :j

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 11:37

Deze regio is wel echt duur helaas! Maar een goede treinverbinding is wel echt veel waard (vind ik).
Was wel een leuk huis in Boskoop, snap dat je het wilde.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-24 12:37

Ik vond dat huisje in Boskoop dus best betaalbaar en ik kon nog omhoog met bod. Dat is waar ik het meest zuur van ben. Zo'n leuk instapklaar huisje. Maar het is weer het eerste huis waar ik op bood en via Move dus weet nog niet goed hoe dat werkt. Maar leuke omgeving en toch alles dichtbij zeg maar en huisje echt instapklaar echt knus huisje en tuintje waar ik nog wat mee kon. Rustige buren ook heel gemoedelijk weet je wel. Als je echt heel ergens anders voor zo'n tussen woning gaat dan is het ook maar de vraag wat voor buren je hebt. Ik baal gewoon van mezelf dat ik niet mijn uiterste bod heb gedaan op dit huisje. Maar heb ingehouden met het idee kan nog omhoog. Dat kon voorheen wel maar nu niet meer. Die les heb ik hiermee wel geleerd.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 12:49

Aankoopmakelaar is wel echt een aanrader in de huidige huizenmarkt.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 12:50

Troost je hier ging woningen soms wel een ton boven de vraagprijs weg. Het is niet makkelijk er tussen te komen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-24 13:01

Hier ook maar meer kouderkerk aan den rijn/leiden en sommige stukken Alphen ook. Boskoop juist wat minder zo. Boskoop is wat minder in trek op de èèn of andere manier. Daarom is het daar nog wat gemoedelijk ook. Maarja zo'n goedkoop huisje dat is ineens wel anders natuurlijk. We wachten gewoon tot er iets anders leuks komt.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 13:23

In deze markt was het zeker betaalbaar.
Ik zou ook een aankoopmakelaar overwegen, maar het ligt er ook aan hoeveel haast je hebt.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-24 13:27

Geen enorme haast, probeer toch eerst zonder.

olga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 18:59

Hoe gaat het nu met je? Het is zo stil...