Zwanger, begin en voorjaar 2025

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Re: Zwanger, begin en voorjaar 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 14:14

Versieren kan ik zelf, opruimen in Januari mag de rest doen :')

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 15:40

Hoe gaat het nu met Iris? Vind einschuss ook maar eng, had mijn merrie vorige winter en dat heeft haar immuunsysteem zo’n tik gegeven dat ze de rest van de winter zo ongeveer ziek is geweest.

Haha, goed idee om de kerstboom wel op te tuigen, maar niet op te ruimen (of beide te laten doen) kunnen jullie toch nog genieten van de kerstsfeer.

Wat jammer dat je al zo lang niet meer kunt rijden, Simone, gaat t herstel van de peesblessure wel goed bij jouw paard? Hopelijk kan je dan na de bevalling het weer oppakken.

Dinsdag waren we even bij de IKEA geweest om naar een stoel voor de babykamer te kijken (die heel lekker zit en hopelijk snel weer op voorraad komt) en daar wat gegeten, ben ik daar vervolgens ‘s nachts ziek van geworden. Halve nacht wakker geweest, ik was kapot woensdag terwijl ik toen voor mijn werk een soort hei-dag sessie met overnachting had. Die was verder wel erg leuk en redelijk goed kunnen slapen in het hotel, maar nu alsnog lekker bijkomen vandaag. Voor mijn gevoel is mijn buik de afgelopen paar weken trouwens enorm gegroeid, denk dat ik nodig moet gaan shoppen :)

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 18:49

hagelslag schreef:
Ohhh nog een mooi kleurtje voor de kinderkamer. Ahhoewel ik hem voortijd ook niet slecht vond!

Thanks! Die andere kleur misstaat ook zeker niet. Daarom laten we het andere deel van de wand ook in die kleur en misschien sausen we de inbouwkast ook nog wel in die kleur. Die is nu heel licht blauw. Past absoluut niet bij de rest :')

Adamootje, wat goed dat je je sportschoolabonnement weer geactiveerd hebt. In beweging blijven is altijd goed.
De zoektocht naar een winterjas herken ik...

Jolliegirl, ik heb wel zin in kerst! Ik zit er zelfs aan te denken om de boom misschien straks wel van zonder te halen :+

hagelslag, wat sneu voor Iris! Einschuss is niet leuk.. Hoe gaat het nu?
Een regenbroek over je broek is dan niet zon gek idee! Ik zat daar zelf ook aan te denken. Ik had vanmiddag mijn thermorijbroek aan, maar die past niet meer..

Renee, fijn dat het je helpt! En niet al te lang meer hoeven wachten voor de fysio, daar kan je dan ook wel naar uitkijken. Wat slecht van de eerste fysio die je had. Je zou toch verwachten dat ze gelijk gaan kijken naar de stand van zaken.
Ik was zeer verrast door de fysio waar ik onlangs ben geweest. Erg fijn en prettig geholpen. Ook alvast goede info over de vervolgbehandeling.
Ik kan me voorstellen dat kerst op deze manier niet iets is om naar uit te kijken :(:)

Roulette, Ik zie de laatste weken niet echt verbetering, maar ook zeker geen verslechtering. Ik zorg er wel voor dat bepaalde delen van de track afgesloten zijn. Waarschijnlijk had hij zich vorig jaar verdraait in de modder, waardoor een oude blessure is gaan herleven ;(
Ik denk dat ik na de bevalling een echo laat maken. Ik kan het eventueel laten behandelen, maar aangezien ik nu toch zwanger ben, leek rust mij eerst wel een betere optie. Dan zien we volgend jaar wel weer verder.
He bah, wat naar dat je ziek bent geworden van het eten. En dan ook nog drukke dagen gehad. Hopelijk nu weer helemaal oké? Ik heb vorige week ook nog bij de IKEA gegeten, maar nergens last van gehad.

Ik ben echt in en in koud.... :brr: :brr: Anderhalf uur buiten staan voor de hoefsmid is met dit weer geen pretje.. De volgende keer is mijn buurmeid gelukkig aan de beurt :+
Verder beweegt de kleine vandaag erg veel <3 <3
Ik merk vooral tijdens het autorijden/ meerijden, dat hij/zij veel beweegt.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 19:09

@roulette
Ik durf dus echt niet meer buiten huis te eten..... liever kook ik zelf ondanks dat het best wat moeite kost..

@simone,
Ik ben helaas gister vergeten een regenbroek te kopen.
Had ik willen doen maarja hersens :Y)

Met iris lijkt het gelukkig wel wat de goede kant op te gaan.
Vanmiddag toen ik ging uitmesten haar nog even buiten gelaten(in de sneeuw.....) Ze deed wel ff wat gek en naderhand dus haar been goed droog en schoongemaakt.
Zo nog weer klei erop ivm koelen(advies van de da).
De antibiotica heeft ze vanmorgen met smaak opgegeten, lang leve de appelmoes :Y) En natuurlijk de mineralenbrok van subli. Die is echt zo geniaal om te geven in situaties dat ze niet te veel mogen ivm exploderen.....

Ik heb vanmorgen controle gehad.
Alles is opzich prima, behalve dat de kleine meid al behoorlijk groot is...
Zit nu al op 1580 gram ca. Tevens hartslag controle gehad, die was prima.
Maar omdat ze nu al vrij groot is mag ik nu dus elke week langs komen -O-
Ergens is het natuurlijk wel goed, maar aan de andere kant... zo vaak.....
Maar dat is ook ivm eventueel diabetes.
Officieel is het nog geen zwangerschap diabetes. Maar ze willen het toch goed in de gaten houden ookal lijkt alles goed, behalve dat ze iets te hard groeit....

Ik kreeg al t commentaar, onder maat 50 hoef jij niks te kopen waarschijnlijk _O- oepsie :Y)

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 21:48

Wel vervelend dat je zo frequent moet langskomen voor controle. Ze groeide de afgelopen tijd al hard, toch? Hopelijk heb je niet al kleine kledingmaten ingekocht voor de kleine meid. :D

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 21:50

Ik wil volgend weekeind gaan shoppen _O-
Tot dusver hebben we nog niet echt een goede voorbereiding _O- _O- _O-

Maar ja, ze groeit ca 150 gram per week.
Terwijl voor zover mijn kennis gaat ca 100 normaal zou zijn

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 21:51

En op hoeveel weken word het gewicht bekeken dan?

Dat is hier nog nooit gemeten geloof ik :')

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 21:53

Euhmmm goede vraag volgende vraag _O-

Ik heb vandaag ook eindelijk de kinkhoest prik gehaald.
Heb ze even een herinnering gegeven :Y)

Ik weet niet of ik nu moe en koud ben van het weer + zwangerschap.
Of vaccinatie....
Maar gister was ik savonds ook al koud.
Hele avond met een kruik op de bank en een nieuwe kruik mee na bed

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 23:50

Je kindje is bijvoorbeeld bij de twintigwekenecho gemeten (buikomvang, e.d.) en daar rolde een p-waarde uit die aangeeft hoe je kind op de curve ligt (p=50 is gemiddeld). Ze kunnen je kindje natuurlijk niet echt wegen bij de verloskundigepraktijk, maar met behulp van een groeiecho kan er een schatting van het gewicht van je kleine worden gemaakt.

Hagelslag, fijn dat je nog niet geshopt had. :D Dan maar op jacht naar kleding in maatje 56 en 62! :D

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-24 00:43

hagelslag schreef:
Ik kreeg al t commentaar, onder maat 50 hoef jij niks te kopen waarschijnlijk _O- oepsie :Y)

Gelukkig valt dat vaak nog wel mee! Mijn zoontje werd ook enorm groot geschat 5+ kilo. Uiteindelijk een kindje van nog geen 4 kilo geboren. Maar ze kunnen zo maar tot 6 kilo in maat 50 passen. Hangt helemaal van het kindje af. Ik had de vorige keer ook maar niet/nauwelijks 50 gekocht want “grote” baby. Eindstand stonden we alle mouwen op te rollen want alle kleren waren te groot en in de kraamweek hadden wij nog geen zin om weg te rijden.

Hier weer een nacht dienst met een ziek kindje. Mijn man is nog ziek met wat vorig weekend naar huis was gebracht (we vermoeden griep, want ik heb de griepprik gehaald en ontspring de dans). Echt fantastisch dat griepseizoen.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 19:51

Hé bah, wat vervelend! Hopelijk zijn ze allebei snel beter.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 19:55

Ach volgend weekeind waarschijnlijk eindelijk shoppen _O-
Iets kleiner zal ik wel meenemen. Maar niet te veel.

Ahh hopelijk knappen beide op.
Mannen met mannengriep is best dramatisch :Y)

Ik begin nu toch te merken dat ik zwanger ben _O- Of Naja het begint toch wat zwaar te worden in 1x door te gaan met uitmesten.
Nu moet ik natuurlijk bij iris de strostal uitmesten ipv slechts poepie scheppen in t zand/gras.
En het is natuurlijk ook stervens koud. En dat trekt ook energie.
Gister de kinkhoest enting gehad.
Het zal allemaal wel energie trekken.
Maarja.... niet meer dan logisch :D

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-24 11:47

hagelslag schreef:
Ahh hopelijk knappen beide op.
Mannen met mannengriep is best dramatisch :Y)

Ik zei al: nu snap je wel hoe bevallen voor mij is :)) vannacht was er ook weer drama om een verstopte neus (en nee niet onze kleine man die lag heerlijk door te slapen tot 8 uur).

Hoe gaat het nu met jouw zorgenkindje?

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 13:25

Hagelslag; gelukkig lijkt het de goede kant op te gaan met Iris.
Wel fijn dat ze extra alert zijn wat betreft de grote en snellere groei van jullie meisje. Ik kan mij op zich wel voorstellen dat het wat lastig is om elke week daarheen te moeten.
Bij mijn collega zeiden ze ook dat het een hele grote baby zou zijn, uiteindelijk kwam er maar een klein mannetje en moest collega nog op zoek naar kleinere maatjes :+
En de kinkhoestprik gehad. Ik moet daar ook even achteraan...

Renee; ziekenboeg in huis. Mannengriep... ja, dat is echt wel heel ernstig natuurlijk :+
Fijn dat je zoontje wel lekker doorgeslapen heeft.

Ook ik kan merken dat ik zwanger ben, naast dat het uitmesten al wat moeizamer gaat, waren we gisteren een dagje uit met mijn schoonouders + gezin vanwege hun 40 jarig huwelijk. Wij zijn naar Paleis het Loo geweest. Van 13.30u tot bijna 17.00u daar rondgelopen (lees: geslenterd :') ) , veel trappen op en af. Ik kreeg op een gegeven moment echt last van mijn bekken. Toen heb ik besloten wat meer met de lift te gaan.
Vanochtend nog even een stukje met de hondje gelopen, dat ging ook een stukje moeizamer na zo'n lange dag.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 14:24

Mannen met mannengriep |o |o
Mannen die zeggen, ja ik heb de hele week al gewerkt ik wil vandaag niet doen |o
Uiteindelijk heeft hij wel geholpen met uitmesten.
De harry.... ik moest even de hallo ik ben zwanger hoor gebruiken zodat hij de kruiwagens voor mij ging legen.
Anders was ik nu nog bezig.
Ik vraag al niet snel hulp, en als ik hulp vraag. Doe het dan ook gewoon even {:)-:(

Oké.... mijn hormonen waren ook weer druk geloof ik :Y)

Met iris blijft het redelijk stabiel. Ze heeft nog 1 plek op haar been wat echt nog warmte afgeeft. Ik was net te kapot om nog een x naar der toe te lopen. Dus met een uurtje sta ik nog weer op en smeer dan klei op haar been.
Ze staat nu wel buiten met layka... beetje bewegen zodat het vocht ook eruit gelopen kan.
Morgen bel ik de dierenarts, ik heb alleen nog voor morgen antibiotica.
En ik denk dat ze een paar dagen langer nodig is.
Sowieso tot de warmte uit haar been is!

En oh jeetje 3.5 uur slenteren.....
Dat hou ik normaal qua rug al niet eens vol -O-
Slenteren is sowieso al erg dodelijk voor mijn rug.
Gewoon lopen prima, doorlopen prima.
Slenteren... ik ga dood......
Dat kost ook zoveel meer energie dan even gewoon lopen

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-24 14:35

Klinkt intensief maar wel een leuk uitje Simone! Verstandig om over te stappen op een lift voordat je te ver over je grenzen gaat.

Fijn dat het beter gaat met Iris. Hier gelukkig tijdens de vorige zwangerschap een man gehad die ondanks zijn baan het mesten op zich had genomen. Zodat op de momenten dat ik wel mee kon (vorige zwangerschap ook al extreme bekken klachten) alleen maar hoefde te focussen op het vertroetelen van opa-paard. Nu moest ik na de zwangerschap toch stoppen (ook vanwege de bekken) en is opa inmiddels ook overleden. Ben blij dat we dat er nu niet ook bij hebben.

Pff zit er wel doorheen. Het huis hiernaast is verkocht en de man moet met haast erin, maar het is ook volledig uitgeleefd. Het moet klaar en verhuist zijn eind deze maand. Afgelopen weekenden enorm geboor om alle stopcontacten naar beneden te halen. We dachten dat het daarna klaar zou zijn, er is immers ook al gestuct afgelopen week. Maar nu gaat ook de badkamer eraan en zit ik al twee dagen in de herrie. Heb gewoon pijn aan mijn oren maar kan ook geen kant op vanwege die rot bekken. Ondertussen zit ons ongeboren meisje ook de hele dag in de ellende en ben nu (waarschijnlijk onterecht) bang voor gehoorschade bij haar. Gisteren hebben mijn man en buurman de nieuwe buurman gelukkig kunnen overtuigen om rond 17:00 te stoppen en niet de volledige beton laag af te steken. Ik wil zo graag begripvol blijven voor de situatie waar de nieuwe buren in zitten maar die herrie breekt me wel op. Overigens zitten we nu wel even in de rust en wilt de nieuwe buurman even zijn werkzaamheden uitstellen zodat op zijn minst onze zoon zijn slaapje kan doen.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 14:42

Naja mijn vriend vind paarden opzich leuk. Maar daar houd het wel wat mee op.
Mijn zusje kan straks het uitmesten overnemen.
Maar is tot en met woensdag op vakantie.

Ohh praat me niet van verbouwen....
De badkamer beneden moet officieel ook nog klaar(kunnen boven douchen Maar boven is eigenlijk de verdieping van m'n zusje).
Maar ehm ja... ik heb heen puf dat alles t regelen momenteel. Dus ik denk dat dat na de geboorte gaat worden

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 17:39

Ik was vandaag even vergeten dat het mijn dag was om te voeren en uit te mesten.. oeps.. de paarden hadden gelukkig nog wel wat hooi.
Na de intensieve dag van gisteren was het wel even zwaar.
Ik ga van de week maar eens even met de buurmeid overleggen of zij het uitmesten over wil nemen, als het mij niet meer lukt of dat ik iemand moet vragen om 2 of 3x in de week te helpen met uitmesten.

Wel prettig dat je man uiteindelijk geholpen heeft hagelslag! En dat iris stabiel is! Hopelijk mag je nog wat extra antibiotica voor haar.
Fijn dat jullie gebruik kunnen maken van de badkamer op de verdieping van je zusje.

He bah, wat naar Renee.. bouwherrie is zeker heel vervelend. Gelukkig hebben jullie wat af kunnen spreken met de buren.
Begrijp ik goed dat hij ook vrolijk verder gaat op zondag? :+
Niet dat ik iets heb met zondagsrust, maar wij hielden daar wel rekening mee tijdens onze verbouwing.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 18:54

Klinkt erg intensief allemaal, met de fysieke werk en klachten enzo. Sterkte iedereen! Ik heb wat gas terug genomen en voel me nu wat beter.

Succes met de bouwgeluiden Renee!

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-24 20:44

S_imonee schreef:
He bah, wat naar Renee.. bouwherrie is zeker heel vervelend. Gelukkig hebben jullie wat af kunnen spreken met de buren.
Begrijp ik goed dat hij ook vrolijk verder gaat op zondag? :+
Niet dat ik iets heb met zondagsrust, maar wij hielden daar wel rekening mee tijdens onze verbouwing.

Jazeker maar hij zit ook behoorlijk klem met zijn werk en deadline met zijn huis woon klaar te maken. Waarom je dan beslist een functionele badkamer anderhalve week voor je verhuizing eruit te slopen is mij een raadsel. Maar die man werkt zich echt tien slagen in de rondte voor zijn gezinnetje. Doordeweeks werkt hij ook nog elke avond aan zijn huis (waarbij we hebben afgesproken geen ellende na 19:00, dan ligt onze zoon meestal wel op bed zelf maak ik het ook niet later dan 20-21:00). Gelukkig is hij vandaag niet meer verder gegaan en hebben we even een goede pauze gehad. Maar als ik volgende week de hele week in de herrie zit stort ik wel in. Zit er echt mee opgesloten dan, kan niet even naar de winkels gaan. Denk dat als het heel erg wordt dat ik maar een hotel kamer moet boeken ofzo.

Wij zijn zelf overigens ook niet van de zondagse rusten. Maar tijdens het klussen in huis gaan de gehorige zaken zoveel mogelijk in de ochtend/begin middag op werkdagen. Dan is eigenlijk iedereen hier al op pad. We houden ook rekening met eventuele nachtdiensten. Maar goed wij leggen er ook geen druk op en accepteren dat het huis langzaam onze smaak wordt tijdens het wonen. Dat is natuurlijk voor iedereen anders.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 08:57

Ik herken het, het fysieke van werk en teveel doen. Rustig aan dames , denk aan jezelf.

Fijn dat het paard stabiel is, dit zijn geen kleine dingen!

Renee, bouwherrie is heel vervelend, fijn dat je afspraken kunt maken hierover.
Wij hadden dit huis gekocht en konden alleen in het weekend klussen.. dus ja ook op zondag. We hebben er een jaar over gedaan. Kun je nagaan als wij wat gedaan hadden met de klachten van de buren over de zondagsrust... Schei uit hoor... Er is regelgeving in nederland wanneer je herrie mag maken.

In jouw situatie begrijp ik je echter volledig!! Rustig aan!

Hagelslag : dit zou ik dus echt niet waarderen... Ongelooflijk.
Je hoort als vrouw nevernooit de "hallo ik ben zwanger hoor" te moeten gebruiken tegen je partner.
Geef hem maar een draai achter zn oren namens mij! :')

Ik heb zaterdag mn verjaardag gevierd, en ook dit was toch wel beetje teveel van het goede. Maar het was erg gezellig!

Vandaag doe ik niets meer aan mn verjaardag,alleen mn schoonzus komt gezellig alle kinderkleding uitzoeken en op maat sorteren in de kasten. Zin in!

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 09:27

Gefeliciteerd met je verjaardag Jolliegirl! *\o/*

Naja... het probleem is gewoon dat ik normaal vanuit mij zelf gewoon al altijd druk bezig ben en niet snel opgeef.
Dus wanneer ik het niet meer kan, ik gewoon al te ver over mijn grenzen ben gegaan waardoor het eventjes drama is.
Ik kan gewoon echt heel slecht om hulp vragen en alles lukt zelf wel etc etc.
Toen ik bijvoorbeeld aan mijn rug geopereerd was en een tijd niks mocht, was ik ook niet te genieten :Y)
En ik moest zo rustig mogelijk doen. En dat valt mij gewoon echt zwaar.
Maar hij snapte hem gister wel. Heeft geholpen met uitmesten. Savonds met hooivoeren de hooizak voor iris opgehangen, met de hooizak naar poppy en dahlia gegaan(hij vind poppy best eng omdat die niet zo makkelijk is als iris en layka)....
Dus opzich..... hij is even wakker geschud :Y)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 09:39

Dat is dan iig wel fijn.
Ik.herken de moeite hoor, maar ik probeer het echt te leren aangeven.
Dat zou jij ook mogen doen, het gaat wel om het wonder in jouw buik als ik het zo mag noemen <3

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 09:45

Gelukkige verjaardag Jolliegirl!

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 10:12

Gefeliciteerd met je verjaardag Jolliegirl!

Rot dat je zoveel last hebt van de verbouwing van de buurman Renee, kan me voorstellen dat je dat op dit moment even niet zo goed kunt handelen... Gaat het je vooral om de herrie? Ik gebruik op zulke momenten altijd m'n loops en dat scheelt veel voor mij. En beterschap voor je man en zoontje!

Fijn dat je vriend uiteindelijk geholpen heeft hagelslag en dat je controle in principe goed was. En dat Iris stabiel lijkt te zijn :)

@Simone brr het was ook wel echt heel koud hè vorige week... En verstandig dat je uiteindelijk de liften bent gaan pakken. Ik doe nu met wandelen op advies van de verloskundige steeds een buikband om, dat scheelt ook veel. Ik ben niet zo goed in rustig wandelen namelijk en kreeg steeds 's avonds pas last :+

Fijn dat je je weer wat beter voelt Eske nu je gas terug hebt genomen.

Ik zag dat het ook nog over kerstbomen ging: de mijne staat al sinds begin deze maand :') Vind het heerlijk, zo gezellig die lampjes tijdens de donkere dagen.

Vorige week had ik een mindere week, vriend was voor z'n werk in China (als het goed is laatste keer voordat de baby geboren wordt...) en ik merkte dat ik me daar veel drukker om maakte dan normaal. Gelukkig is ie nu weer thuis. En het koude weer vond ik echt verschrikkelijk terwijl ik daar normaal nooit moeite mee heb. Al m'n spieren waren stijf...
Op dinsdag wel een goede groei echo gehad, baby is helemaal gemiddeld dus dat is prima.